Spring naar bijdragen

donderdag 17 mei 2007

joann

Aanbevolen berichten

Marieke, dat had je inderdaad netjes geformuleerd en een overwinning voor jezelf behaald.
Ik moet dat nog wel leren, op een zachte nette manier. Ook ik kan kort door de bocht zijn.
Of mijn denkraam denkt er veel om heen maar staat het niet geschreven. Voor jou :present: maar
niet met blikjes gaan gooien hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
sneeuwwitje

We nemen onszelf onder handen, onze zelfkennis wordt groter en we vechten, daardoor staan we sterker en volwassener in het leven, dan menigeen die nooit verslaafd is geweest en het leven in een roes (dagelijkse sleur) aan zich voorbij laat gaan.

Dat is wel zo, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms flappen we er wat uit dat cru kan overkomen.
In gesprek wordt dat soms gevraagd de woorden terug te nemen.
Maar ja, dat kan niet want ze zijn eruit.
Wat mij betreft blijft het gezegde staan.
Een bericht aanpassen doe ik ook wel eens, soms omdat ik op discussie antwoorden druk i.p.v. op preview. Soms omdat een woord ontbreekt in een zin of wanneer ik een ergerlijke fout ontdek.
En ook wel eens om iets toe te voegen, wat ik vergeten was.
Veranderen of wissen doe ik niet, dan ontstaat een lacune.
Als iemand, wie dan ook een bericht wil intrekken, lijkt mij het handigst dit te doen door een bericht te schrijven, zeggende: wil mijn bericht van bv 13 mei 2007 11.13 als niet geschreven beschouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, gewoon laten staan dat berichtje. Ik voelde me ook licht onbehaaglijk bij die woorden. Net als jij heb ik genoeg aan één moeder, en ben ik ruimschoots volwassen (qua leeftijd dan:D).

Weet je, we zijn hier met zijn allen vaak vreselijk bang een ander te kwetsen, en slikken een hoop dingen dus maar in. Ik ben ook zo iemand. Daarom heb ik gisteren ook dat berichtje naar Ziza geplaatst, omdat ik het onterecht vind dat sommige mensen altijd de verwijten over zich heen krijgen omdat ze wel de moed hebben een steentje op te gooien over iets wat veel meer mensen denken maar niet zeggen (waaronder ik dus).

Mij lijkt dat we het elkaar toch gewoon moeten kunnen zeggen als een uitspraak ons stoort, zonder daarmee die ander meteen af te katten? Zoals jij het zei was het heel netjes, je maakt gewoon duidelijk dat het om jouw gevoel gaat, en zegt daarmee niets verkeerds over de schrijver. We zijn hier allemaal volwassen mensen in ontwikkeling. Bij die ontwikkeling hoort ook leren accepteren dat je onbedoeld wel eens iets zegt wat bij een ander een naar gevoel oproept. Én leren zeggen dat iets een naar gevoel bij je oproept.

Beter eerlijk zijn, dan irritaties opkroppen tot ze er er een keer op een heel vervelende manier uit komen. Vind ik tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ik moet eerlijk toegeven, dat jij altijd je berichten zo goed onderbouwd hebt en dingen schrijft, die ik ook zo voel, maar dan niet zo duidelijk kan neerzetten. Het gaat bij jouw altijd zo objectief, zonder kort door de bocht te gaan.
Jij kunt altijd zo duidelijk je mening geven, zonder iemand echt te kwetsen. Echt klasse.

Zo, ik heb mijn paperassen klaar. Poeh echt moeilijk om je gevoel t.o.v. van je re-integratie op papier te zetten. Nu even naar de brievenbus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet je bekennen Marion, dat ik altijd probeer me voorzichtig en duidelijk uit te drukken, omdat ik niemand wil kwetsen. Soms kan ik de behoefte niet weerstaan om mijn mening te geven, en ik hoop dan dat als ik dat maar zo duidelijk mogelijk doe het niet al te verkeerd overkomt. Het is eigenlijk een van mijn zwaktes hoor, ik kan me zelden gewoon maar eens laten gaan en lekker uitrazen. Maar ik ben blij dat je het op prijs stelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, als dat een van je zwakke punten is, dan heb je wel een ontzettend negatief zelfbeeld.
Jij bent naar mijn idee, een van de weinigen die het zo mooi kan omschrijven, zonder iemand pijn te doen.

Mijn man heeft vandaag een dip-day( zelf verzonnnen hihi)
Kan het nog niet vatten, dat hij waarschijnlijk na zoveel tijd toch nog een pro deo advocaat krijgt.
Ik weet alwel zeker dat het nu gaat lukken, want het inkomen in 2007 is zo gedaald bij ons, daar kunnen ze niet meer omheen.
Maar goed we wachten af, tot de definitieven uitslag komt.
Het beheerst op dit gewoon moment ons leven.
Maar ik ben heel nuchter( grappig) gezondheid gaat voor alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Alleerst mijn excuses aan iedereen die zich gekwetst voelde door mijn berichtje en met name aan Francesca en Rosie.. Tevens wil ik mij excuseren aan de nieuwkomers op dit forum die mogelijkerwijze geschrokken zijn van de manier van communiceren mijnerzijds. Het is nooit mijn bedoeling geweest om nieuwkomers en oud-gedienden af te schrikken..als ik boos/zwaar geirriteerd raak dan verlies ik mijn medemens uit het oog en denk dat de wereld/forum alleen om mij draait...het oude liedje wat ik zal zo vaak heb gezongen...gelukkig steeds minder maar toch blijf ik zwak op bepaalde momenten zoals gisteravond duidelijk werd...geeft voor mij aan dat er nog zat voor verbetering vatbaar is...
Het is niet netjes van mij op zo een wijze te reageren op anderen hoe kwaad ik ook mag zijn.
Ik ben echter ook geen heilige en probeer zo goed mogelijk een bijdrage te leveren aan dit forum door mijn kracht , ervaring en hoop te delen.

Dus weer wat geleerd en weer een ervaring rijker...

Wat ik echter wil toevoegen is het volgende ; ik schrijf zat berichtjes waarin ik mijn ervaring deel en mezelf bloot leg...waarin ik vertel waar ik vandaan kom , wat ik er aan heb gedaan en hoe het nu is...
Het overgrote deel van mijn berichtjes staan ook gewoon in de IK vorm...en af en toe gebruik ik uitdrukkingen die in het boek van AA staan (ik moest ook ergens beginnen toen ik nuchter werd want herstel gaat door het hoofd , alleen daar kan het plaatsvinden en nergens anders) omdat ze voor mij hun waarde hebben bewezen..

Ik heb zelf een heerlijke dag gehad.... lekker uitgeslapen (was mijn beurt) en daarna met mijn kids gespeeld... hut in huis gebouwd , getekend , geknutseld , buiten gevoetbald , lekker geluncht , telefoontjes gepleegd , voetballen op de parkeerplaats met mijn zoontje, daarna ben ik gaan koken (was mijn beurt) , keuken opruimen , kindjes naar bed gedaan en vanavond tot een uur of 21:00 alleen thuis...

Natuurlijk speelde hetgeen van gisteravond zich een paar keer af in mijn hoofd en door wat voor anderen te doen (veel met mijn kids spelen!) ben ik niet zo met mijzelf bezig en komen de juiste gedachten vanzelf...ik kan dan beter relativeren en mijn eigen onzin herkennen...

Groeten,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Ik vind dat nu een heel sterk punt van jou. Je zegt wat je ergens of van iemand vindt, zonder daarbij kwetsend te worden. Dat noem ik een kunst.
Maar je je moet niet bang zijn dat je verkeerd overkomt, je moet gewoon zeggen waar het op neer komt.
En dat kun je dus heel goed.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, moeilijk om zo terug te komen, maar wel knap dat je weer een drempel hebt genomen.
Nu zie ik de échte Ziza, een gevoelige man, die graag zijn zegje wil doen.
Ik ben beretrots op je, want ik had niet verwacht dat je zou schrijven.
Je bent en blijft een vechter.
Ik ben blij dat je terug bent en ik hoop echt dat je nu alleen voor jezelf opkomt en niet voor de AA.
(niet dat ik wat tegen de AA heb hoor, begrijp me niet verkeerd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, een dip-day met dipsausjes, dan wordt de dip echt helemaal compleet.

Ik ben er nu achter, (weer wat geleerd hier), dat wanneer ik iets afsluit, zoals nu al mijn post weg is,
ik val voor de alcohol.
Toen ik mijn fiets in de schuur/kelder zette, nadat ik de paperassen op de post had gedaan en mijn man in bed lag,vond ik zelf, dat ik wel 2 blikjes bier mee naar boven mocht nemen. Ik had het zgn. verdiend.
Het eerste slokje smaakte totaal niet en het tweede en derde ook niet.
Ik heb anderhalf blikje opgedronken, maar ik heb de rest van de sixpack net met mijn man door de gootsteen gegooid.( ik heb alleeen het bier door de gootsteen gegooid hoor, mijn man niet, kromme beschrijving , haha)
Weg ermee,,,,,,,,,,,,,,,,jammer, nee fijn gevoel.
Ga nu lekker aan de koffie.
En ik heb weer een valkuil ontdekt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Weer een droge dag hier voor mij is dat dus dag 3.
Ik heb het idee dat het steets moeilijker gaat worden.
Het lijkt wel of ik een tol in me hoofd heb zitten en ik heb het idee dat ik elke keer moet overgeven.
Maar als het goed is gaat dat ook wel weer over.

Maar wat mij betref kan dat niet snel genoeg gaan.
Maar hoe is het verder met jullie daar.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi NB36,

Ja, moeilijk zal het wel zijn, maar de moeite waard. Een goeie gedachte van je is in ieder geval: het zal wel over gaan. En dat klopt ook nog.
Ik vind het al knap hoor 3 dagen :present: :present: :present:
Doorzetten, want je kunt het vast.
De moed niet verliezen. En als het even moeilijk is, kom dan hier even hart luchten en dan praten we erover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...