Spring naar bijdragen

maandag 21 mei


bibelle

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien,

Ook een goede morgen.

Geniet straks van je baantjes trekken.

Ik heb een drukke dag voor de boeg, maar kom als het lukt tussendoor kijken en schrijven.

Ik hoop dat er overdag meer leven is dan gisteren, alleen al voor het geval dat iemand het moeilijk krijgt of om een nieuweling te begroeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral in het oosten af en toe zon. In de avond enkele buien.

Vandaag begint de dag grijs met lokaal nog wat regen. In de loop van de dag breekt de zon door, het eerst in het oosten. In de avond komen er van het zuiden uit enkele (onweers)buien. De middagtemperatuur loopt uiteen van 17 graden aan zee en tot 25 in het zuidoosten van het land. De wind zoekt meer en meer de noordhoek op en is zwak tot matig. Komende nacht is nog steeds een bui mogelijk. Verder is het nevelig, lokaal mistig en de minimumtemperatuur ligt rond een graad of 14. Dinsdag is er eerst nog kans op een bui. In de loop van de dag klaart het van het westen uit op. De wind is meest zwak en noordelijk. De maximumtemperatuur ligt tussen 16 graden aan zee en 23 in het oosten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Nog bedankt voor gisteren, voor de lieve woorden, ook Anjo.
Ik ben nog wel erg moe en voelde me nog niet lekker vanmorgen, maar de kids lagen bij mij
in bed en ik was dus regelmatig wakker.
Maar goed ik pik de draad weer op, net als Visje.
Hoe gaat het nu visje, heb je idd een tijdje gemist...ook een terugval gehad?
Vervelend is dat he? Weet er alles van, maar we geven niet op he?
Een nieuwe start...het is nooit te laat!
Tja door schade en schande wordt men wijs en dat is een ware spreuk.....

Een dikke knuffel iedereen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Visje en Corinne,

Ja mn schouders zet ik erweer onder!!

Visje is gematigd drinken wel verstandig? Ik heb me vorige week ook weer
voor de gek gehouden, dat ik gematigd kan drinken, maar ja dan komt er
weer een dag, dat het toch mis kan gaan....
Ik bedoel het goed hoor....;)

Corinne, ik waardeer des te meer nu dat ik kinderen heb mogen krijgen...
Het heeft mn leven zoveel rijker gemaak!
O, ja ik heb niet gemoppert met ex hoor....
Eeerder mn tranen laten vloeien en gezegd, dat ik het er moeilijk mee
heb als ze weg zijn. Hij gaf mij ook al het advies om dingen te plannen.
Afspraken maken met vriendinnen enzo.
En dat ga ik ook doen.

liefs:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag 6 maanden ADB.

Het begon met doorzetten, het gewoon elke keer weer niet doen, euforie dat het lukte en niet meteen weer na de 2e dag voor de bijl ging, heerlijk wat was ik elke ochtend blij (en dat nog steeds wanneer ik me realiseer dat ik niet meer drink) de eerste 2 maanden zaten erop.. mede door dit forum is me dat gelukt, euforie is wat weg en besef me dat ik opnieuw moet leren lopen, toch ook na ± 4 maanden naar de AA gegaan (waarom niet?), nu 6 maanden verder... niet altijd even gemakkelijk, maar ik kan stormen doorstaan en daar heb ik geen verdoving bij nodig.

Mijn eigen lichaam is nuchter (juist) prima in staat om 'alle' klappen op te vangen en voel me sterker dan ooit. Ook hier is het uitkijken geblazen, zeg nooit meer nooit... ik ben wakker geworden, maar wil wakker blijven en dat betekend elke dag weer met liefde en aandacht mijn dingen doen en ook weten dat het leven hobbels op de weg heeft.

Ik heb het gevoel dat er geen weg terug is, ik kan alleen maar vooruit. Weer gaan drinken is niet durven leven, niet durven voelen (voor mij althans)... stoppen met drinken is kiezen voor mezelf en heel goed proberen te voelen wat ik werkelijk voel en wil in dit leven en dat is zo verdomd moeilijk, want ik realiseer me maar al te goed, dat mijn gedrag en zgn gevoelens een ingesleten patroon zijn, die net lijken alsof ik dat werkelijk zelf ben (en ik ben dat natuurlijk ook, want ik ben alles zelf), maar als ik daar heel zuiver naar kijk, kom ik erachter dat het aangeleerd gedrag is en niet MIJN innerlijke kern. Wat dit dan wel precies is, dat weet ik niet... dit vraagt om geduld en onderzoek... 6 maanden is een tijd, maar in dit geval ook eigenlijk maar pas het begin.

Visje, veel sterkte met je nieuwe poging...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Mick !!!!!! (6 x)

De eerste maanden zijn het moeilijkst, maar ook makkelijk vond ik door dat je motivatie zo goed is.

Je hebt jezelf 26 weken, elke dag, een kadootje gegeven

:musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote:
:musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote:
:musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote:

Zo dat zijn 26 kadootjes voor jezelf.

Advies/tip: hoe je het de eerste zes maanden hebt gedaan, zo moet het ook de rest, dus houd je hulpmiddeltjes bij de hand (voor mijn part de kookwekker)..... en je kunt die kadootjes altijd nog gebruiken om naar de Gremlins te gooien, ze zijn toch virtueel !!!!

Sterkte, proficiat en volhouden hè?

Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje,

Lekker zo'n ex die je dan ook nog adviezen gaat geven. Ik ben ook om de week mijn kids een weekend kwijt en heb echt heel, heel lang gewoon verdrietig lopen wezen. Volgens mij moet je eerst jezelf terugvinden (een soort van, het klinkt wel opgeblazen)...... voor dat je van de rust kan genieten.

Ik geniet er nu erg van dat ik NIETS HOEF en dan ga ik dus van alles doen....maar nu had ik heerlijke hapjes gekocht (vreemd toch dat ik niet afval hè) en voor de buis zitten knabbelen de hele avond. Ik hou tegenwoordig ook bij welke films op DVD komen en ik heb zo'n pasje met een tegoed van de videotheek...........raar woord.... ze hebben er alleen DVD-s..... maar DVD-o-theek klinkt ook niet.......leuke film gehuurd en écht van de rust genoten. Aanradertje !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,

Ja Houtje, jij hebt er dus ook ervaring mee....nou ik hoop dat het voor mij
ook niet al te lang duurt....dat ik er ook rust in kan vinden als ze weg zijn,
maar ja...tijd....en ze vinden haar ook wel lief en hebben ook per ongeluk
mama tegen haar gezegd.
Nou ja ik kan het ze ook niet kwalijk nemen (doet wel een beetje zeer), maar
beter zo, dan dat ze er met tegenzin heen gaan..

Goeie tip van die dvd's, als ik een keer geen zin heb om kennisen op te zoeken.
Moet ook nog ergens een pasje hebben van de DVD-theek:D

Met de vakantie moet ik ze 2 weken missen, gelukkig werk ik dan zelf wel.
Ik zal zorgen, dat ik dan genoeg te doen heb, desnoods overwerken, dat ik gewoon
moe in mn bedje ga.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Mick, 26 rozen voor jou, knap hoor.:present:
Moesje, ik heb nog steeds in mijn hoofd dat minderen mij moet lukken. Dus een nieuwe poging!
Vergeleken met vorige zomer ben ik 7 kilo kwijt, dus ik was op de goede weg! Maatje 36 heb ik weer terug! Tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Mick, van mij ook nog proficiat!!

Ja kiezen voor jezelf is heeeeel belangrijk.
En de weg tot bewustwording en jezelf weer vinden
kost ook de nodig tijd.
Je hebt perslot van rekening ook jaren lang een ander
leven geleid, met de alcohol, dat realiseer ik me nu ook terdege.

Visje, als je denkt dat minderen voor jou goed is, dan
moet je dat doen. Ieder zijn manier...en ik hoop ook
dat je dat lukt!!
En maatje 36 das mooi meegenomen, ik ben ook wel
afgevallen door alle gedoe en zit nu op 38.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, proficiat met je 6 maanden:present::present::present::present::present::present:

NB, voor je 5 dagen:musicnote:

Moesje, het lijkt me ook verschrikkelijk, dat ze haar dan ook nog mama gaan noemen.
Maar het kan ook een automatische zijn. Toen ik mijn huidige man leerde kennen heb ik hem in het begin ook vaak de naam van mijn ex gegeven.

Visje, minderen blijft gevaarlijk, maar als je denkt dat je het kunt, dan zou ik het heel knap vinden.
Het probleem is, dat het een of twee keer goed gaat, weet ik uit ervaring en dat je dan denkt dat je het wel kunt. Nou ik kan het echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, we geven de moed zeker niet op, voel me
alweer een stuk opgeknapt, thuis gepoetst, daarna
lekker gedouched en nu met kindjes een bammetje
eten....

Marion het was idd per ongeluk, dat ze mama zeiden...
ik heb het zelf ook een keer gehad na mn 2e relatie,
dat ik mn laatste vriend bij de verkeerde naam noemde,
je voelt het schaamrood op je kaken komen, maar je
hebt gelijk, als je met iemand jaren lang bent geweest, dan
is dat gewoon een automatisme.

Zo en nu even met de hond rond en straks naar het werk.
Even mn poker-face opzetten.....

liefs allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste dames,

Ik ga jullie verder niet allemaal apart beantwoorden.
Ik kwam alleen weer kijken en moet zo weer weg.
Ik zie dat jullie het allemaal weer goed doen en alle moed bij elkaar hebben.
En vooral dat jullie blijven doorzetten.
Goed dat jullie dat doen, dat is ook voor mij weer een aanmoediging.

Zo dat is het voor nu. Ben zo weer een aantal uur weg en hoop straks weer even tussendoor te kunnen komen kijken.

Tot straks.
:rose::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...