Mick Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 @cpas:Ja, ik zit er lekker fit bij. Tegenwoordig ben ik een ochtend, een middag en een avond mens. 's Nachts slaap ik (meestal). Ik heb zo mijn buien, maar ze worden niet gevormd door een giftig goedje. Jij ook een droge dag.@Stien:Die power van het festival zat er al in, anders was ik ook niet zo vastbesloten naar dat festival gegaan. Ik heb niet van te voren zitten twijfelen, zal ik nou wel of zal ik nou niet.... Neeeeee, natuurlijk ging ik zonder.Ik denk ook dat dat lappie wel weer van je gezicht af kan als jij droog overkomt, ben je namelijk zo weer beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Lenne ik kan me voorstellen dat jou voornemen je vrouw schrikaanjaagd.Waarom niet vandaag nog een alcoholvrije dag erbij.?Het herinnert me aan de tijd dat ik dronk en mijn eigen beloften ik niet kon waarmaken.Ik deed dezelfde voorstellen thuis als jij, alleen om de lieve vrede te bewaren en mijn drankje en uitspattingen tussendoor te rechtvaardigen.Ik hoop dat de gedachten achter jou voornemen zuiver en eerlijk zijn.Zo niet dan richt je meer schade aan dan je mischien wel wilt.Ik wens je van harte dat het gaat lukken..Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Pip je mag gewoon zeggen dat je sinds kort alcohol slecht kunt verdragen, dan draai je er niet omheen.Want het is uiteindelijk de bedoeling, eerlijk te zijn tegen over jezelf omtrent het drankgebruik en te stoppen met sjoemelen.ik wens je kalmte moed en wijsheid..Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Rudy,Heb je gewoon gelijk in. Maar ik heb nog geen situatie gehad en weet nog niet hoe mensen reageren dus vind het nog lastig. Over lastig gesproken, ik heb het sowieso lastig. Moet zo boodschappen gaan doen omdat het brood op is en ik dat om 12 uur weer moet hebben en denk alleen maar aan een kratje grolsch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Stien ...omwille van het verwerkingsproces is het goed dat aan te gaan wat moeilijk is waar wij vroeger om heen draaiden en drank bij nodig haddenEenmaal gestopt met drinken heb ik mijn leven nog eens over gedaan zonder drank.Angsten overwonnen door naar plaatsen te gaan waar ik vroeger veel dronk of op voorhand al een flink stuk in de fiets had vanwege de hyperventilatie. en om mijn kalmerend middelen in te nemen.Laatst ben ik samen met mijn vrouw in Domburg geweest.In Domburg ging ik vroeger ieder jaar met met mijn exgenoot en kinderen op vakantie.Ter plekke heb ik herinneringen opgehaald en gepraat over de manier waarop ik vroeger gehaast, eigenlijk alléén, iedereen in de steek latend onder het vertellen van niet aflatende smoezen zwetend en rennend 14 dagen door Zeeland croste om per dag aan mijn portie drank te komen.Pijnlijk en verdrietig om naar die tijd terug te kijken maar goed voor het verwerkingsproces.De zucht naar een drankje komt mee naar boven.En ik voelde het gemis en de eenzaamheid.Wij hebben Zeeland verlaten zonder te gaan drinken en dat is werderom een overwinning die ik kan toevoegen aan de reeks geschenken die ik krijg door niet meer te drinken..Ik voel me goed bij deze manier mijn verslaving op afstand te zetten..Laat het leven op je af komen Stien.Maak je geen zorgen over morgen.Leef vandaag..Ik wens je fijne pinksterdagen..Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 RudyMijn vrouw zou natuurlijk het liefst hebben dat ik vandaag stop met drinken - alleen weet ik van mezelf dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben. De laatste keer dat ik gestopt ben heb ik ook afgebouwd naar een datum toe en dat is eigenlijk ''prima'' verlopen - toen heb ik voor ik stopte 2 halve liters per dag gedronken een twee weken aan een stuk en dan op de voorgestelde datum gestopt.Ik wil oprecht stoppen en hoop dat tegen de 19de mijn motivatie groot genoeg is!Groetjes - Lenne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Een fijne dag allemaal!Ik ga nu naar den tandarts voor ne nieuwe voorgevel Tot vanavond mss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Pip op één of andere manier lijkt het erop dat ons leven afhangt van de mening van de ander.Is dat wel zo...?In het begin is het lastig momenten tegen te komen waar drank vroeger een belangrijke rol speelde.Pas gestopt met drinken is het moeilijk op je zelf te vertrouwen.Enige doorzettingsvermogen is een vereiste om de zucht naar drank te weerstaan.Neem eerst een stevig ontbijt en drink veel water alvorens je naar de winkel stapt.Neem een route die niet langs de drankafdeling loopt.Ik ga zo veel mogelijk boodschappen doen met een volle maag.Scheelt in het karretje en in de portemonnaiRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Lenne ieder heeft zijn manier om afscheid te nemen van zijn drankje.als jij je daar goed bij voelt is het o.k.Ik sprak alleen mijn bezorgdheid uit over de manier waarop men zijn meest dierbaren kan kwetsen door zich niet aan de afspraken te houden.Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Ik ben weer weg.Vertrek binnen niet al te lange tijd terug naar België.En zit zondagmorgen in het vliegtuig richting vakantiebestemming.Vliegen is niets voor mij, ik blijf liever laag bij de grond.Ik ben bang in zo.n uit geperst karton bestaande sigaar te stappen.Dit is de tweede keer dat ik vlieg en hoop dat veelvuldiger vliegen mijvan mijn vliegangst bevrijdt.Ik wens jullie fijne pinksterdagen toe en misschien is het goed zich eens in de werkleijke betekenis van Pinsteren te verdiepen.Mij heeft het geholpen anders te gaan denken en nieuwe gedachten te plakken over de band van mijn verouderde door anderen opgedrongen normen en waarden.Het heeft me geholpen mijn eigen mening te vormen en durven uit te spreken..Veel plezier en laat vooral de eerst staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 @ Rudy. Ik ben zeker afhankelijk van de mening van anderen. Maar daar wordt aan gewerkt. Ben dat vrij zat namelijk. Een omweg heeft niet zoveel nut, bier verkopen ze in de supermarkt! ik kom eigenlijk nooit bij de slijter. Verder ben ik net boodschappen wezen doen en heb ik alleen maar lekkere sapjes en frisdrank gekocht. En de gewone nodige dingen dus maar geen kratje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Rudy, hele fijne vakantie en sterkte met de reis. Geen glaasje bestellen tegen de zenuwen! En dank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Pip mijn compliment ....dat heb je goed gedaan.Hou het droog.Er is moed voor nodig om te stoppen met drinken, maar de beloning ...jezelf hervinden... maakt veel goed.Je kunt gemoedstoestanden niet tegen elkaar wegstrepen, het is een kwestie van verwerken.Eenmaal er aan begonnen is er geen weg meer terug.Het is een proces wat een levenlang door gaat mits je het stop zet door weer te gaan drinken.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Rudy,Dat wens ik vast een fijne vakantie toe.Geniet ervan, maak plezier, rust uit en hou het droog.Wanneer kunnen we je weer terugverwachten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Corinne, Ging het goed bij de zuigers? Geen blauwe plek? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Pip,Ik moet zeggen dat ik in supermarkten grote omwegen maak, om niet langs de wijnrekken te komen. En mijn man moet nu zelf naar de slijter voor zijn fles jenever. Daar kom ik dus niet meer.Trouwens mijn man en zoon deden al het grootste deel van de boodschappen. Alleen op de woensdag moet ik nog het fruitpakket halen en evt. wat vlees. Ik verzon altijd boodschappen om in de supermarkten niet alleen wijn te kopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Hoi Marieke,Vind ik ook laat die mutsen maar warme oren krijgen. Jij doet je best.Komen de stemmen van het koor eigenlijk wel boven al die accordeons uit?Wij zingen geen smartlappen. Allemaal eenvoudige liedjes, want het koor is bedoeld voor NT2'ers.We zingen 2 vaste liedjes speciaal gemaakt voor het koor. En verder van die bekende liedjes en canons, zoals tulpen uit Amsterdam, in holland staat een huis, ja zuster nee zuster, Edelweiss (en die komt echt goed uit al die ongeoefende stemmen), nog een stel waarvan me de titel niet te binnen schiet, een rock en roll en een blues, Vader Jacob (ik zing dan doodleuk de Vlaamse versie (Broeder Jacob) erdoor), Den uil zat in de olmen. Afhankelijk van de grootte van de groep zingen we die canons met 2, 3 of 4 groepen. Klinkt leuk.En voor de gewone liedjes gebruiken we soms ook 2 stemmen. Of wordt in 2 groepen om de vragen en antwoorden te geven.Alles uit de losse pols. Ik vind het echt gezellig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Ik wist niet dat er hier zoveel lijstertjes zitten! Ik heb net zitten rekenen, ik zit al op mijn 6e dag! Heb besloten om zondag gewoon mee te tellen ondanks dat ik toen sochtends nog gedronken had, omdat ik eind van de ochtend, middag en avond niets meer heb gepakt en dat een veel groter gedeelte van de dag was. Pas toen ik ontdekte dat ik dingen vergeten was, besloot ik om te stoppen, zo rond elf uur. Het weekend is het lastigst, of ervaar ik dat alleen maar zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Corinne, wat zijn NT2'ers? Kan echt niets verzinnen. Niet Truttige tweelingen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Pip,Het weekeinde is het lastigste dat klopt voor wat mij betreft.En ik heb geen blauwe plek overgehouden aan de prik.Eerst vroeg die verpleegster: nuchter? Kon ik volmondig en eerlijk op antwoorden met een ja.Daarna of ik al eerder geprikt was. Toch aardig, rekening houden met mensen die nog nooit eerder geprikt zijn en mensen met angst voor prikken.Ik heb ooit weleens een jonge pasafgestuurde verpleegster zenuwachtig gemaakt. Ik kijk nl. altijd. Dat mens werd zo nerveus dat ze misprikte. Toen vroeg ze of ik de andere kant wou opkijken. Maar ja, ik kon het niet laten en heb toch uit mijn ooghoek gekeken hoe de naald erin ging. Heb ik haar daarna gezegd, moest ze toch lachen. Ze werd nerveus omdat ze dacht op de vingers te worden gekeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 NT2'ers zijn mensen die Nederlands als 2de taal leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Eigenlijk is dat geen goede benaming vind ik.Er zijn ook mensen bij die meerdere talen machtig zijn, alleen het Nederlands nog niet.Tipfoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Corinne, Dat je dat kunt, ik kijk juist altijd angstvallig niet! Dat van de Niet Truttige tweelingen was uiteraard een grapje, hoop dat je dat begreep. Ik vind het met schrijven altijd zo onhandig dat je de gezichtsuitdrukking van de ander niet ziet, het is zo zwart op wit en kan heel verkeerd overkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Corinne, jij beheerst Nederlands toch gewoon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Ben weer even weg, nieuw rolletje halen, schiet me suf aan foto's van de kitten! Zó lief! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden