Francesca Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Het was op Canvas. Als ze de serie ooit herhalen, verwittig ik je, want volgens mij kunnen jullie Canvas wel zien in Nederland. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Anna,Ik heb bij de begrafenissen niet anders geweten dan dat er na de begrafenis altijd een koffietafel was en dat er heel wat afgelachen werd, herinneringen opgehaald over vroeger werden, anecdotes verteld over de overledene en natuurlijk ook geroddeld. Per slot van rekening is het ook een gelegenheid waarbij je de hele familie nog eens ziet na lange tijd.Mijn grootvader had altijd gezegd dat ze de kroeg moesten induiken na zijn uitvaart en een goed pintje pakken. Dat is dan ook gebeurd, maar na de koffietafel. Daarom weet ik niet anders dan dat dat begrafenisfeest heet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Hoi NB36,Gefeliciteerd. Zou je niet beter literflessen van de Spa kopen, dat is goedkoper.En daar mag je gerust veel van drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Nou, ik mocht het in ieder geval geen feest noemen Corinne. Maar het is zoals je zegt, de hele familie is weer een keer bij elkaar en er wordt geanimeerd gepraat, dus voor mij leek het wel op een feest.En er werd ook wel degelijk gelachen, al werd ik kennelijk verondersteld ernstig en plechtig te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Anna, nog bedankt voor gisteren. Fran, mooi stukje en heel erg waar.Ook bij mij gaat drinken vaak samen met mij waardeloos voelen. Pure boosheid op mijzelf en ik ben woest. En ja, ik weet dat een groot deel daarvan vanuit het verleden komt. Ik dacht dat ik het achter mij gelaten had maar het leeft weer heel erg sterk bij mij op het moment. Ik ben zo gewend geraakt aan afkeuring dat als ik niet moet aanhoren, ik het zelf wel doe.Het is niet een kwestie van zelfbeklag, het is gewoon wat ik doe.Ik drink om even van mijzelf verlost te zijn. Helpen doet het niet want uiteindelijk zit ik weer met mijzelf op de bank.Wel weet ik dat ik geen zin heb om in de slachtofferrol te vervallen.Marieke, ik moest zo aan je denken vannacht. Ik werd wakker gebelt midden in de nacht, staan er drie pubermeiden voor de deur. Of ik de moeder was van.... en waar was hij? Gelukkig ben ik helemaal niet opvliegend op het moment:$Dus ik zei dat ik verwachtte dat hij in bed lag, waar ik ook lag en waar zij al uren geleden in hadden moeten liggen. Denk je dat ze weg gingen? En brutaal....Toen ze eindelijk weg gingen was ik zo boos dat ik niet meer kon slapen. En dat heb jij bijna dagelijks.Ik hoop dat jullie vannacht wel kunnen slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Over begrafenisfeesten.Ik laat mijn tranen gewoon de vrije loop. Ik neem wel extra zakdoeken mee. Maar achteraf zit ik ook te lachen om de verhalen.Ik vind het zo erg dat tegenwoordig nog zeggen dat een man niet mag huilen. Nou en, ik vond het helemaal niet erg dat mijn man (toen nog mijn LAT) zijn tranen liet gaan bij de begrafenis van zijn moeder en later die van zijn vader. Dat noem ik nu een sterke man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Mee eens CorinneIk weet zelf nog dat, voorafgaande aan de uitvaart van mijn vader, ik was toen 15, er een heleboel mensen in huis zaten, bekenden en onbekenden...(voor mij), die zaten ook te kletsen en te lachen over van alles en nog wat, jeetje, wat was ik toen kwaad zeg, kon wel gillen, "het is **** wel MIJN vader die boven dood ligt te zijn hoor, ****" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Er is een verschil tussen huilen en werkelijk hartverscheurend verdriet tonen of voelen. Ik heb na mijn neefje letterlijk een tand stukgebeten. Er was een hele hoek af. Nou ja, het is ook niet niks allemaal.Mijn vader huilde ook gemakkelijk. Ik heb hem daar nooit minder man om gevonden. Ik mag hopen dat dat van 'mannen mogen niet huilen' eindelijk voorbij is, al zal dat natuurlijk ook aan de moeders en vaders van vandaag liggen.Ik ben in mijn leven 1 keer met mijn vader naar de film geweest, naar Kramer vs. Kramer. En toen het licht weer aanging na de film, zag ik tranen op zijn wangen. Dat vergeet ik nooit van mijn leven. Achteraf zie ik ook beter in waarom hij toen huilde. Denk ik toch.Ach jongens toch, wat een herinneringen.Dat is het nou net ook. Daar moet ik gewoon door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Fran,Een waardevol mens,met waardevolle herinneringenmooie en minder mooie.Met waardevolle grenzen,die door mij gerespecteerd wordenen door jou goed bewaakt!Blijf jezelf waardevol voelen,het is eenvoudig de waarheid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Poe he, wat is het hier stilletjes...............allemaal opmaken voor de Pinksteren????Zit hier heerlijk rustig in mn uppie, ff lekker 2 dagen niets in mn (nieuwe) huis doen, heerlijk!!!!Heeft iedereen een fijne avond??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 het is inderdaad erg stil,is er soms iets spannends op tv? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Ik weet het al,iedereen is gebak eten bij Aura!Aura nog van harte met je verjaardag,dat er nog vele jaren in goede gezondheidmogen volgen.ps, ik kan je weblog gewoon goed lezen,succes met het opzetten van een dames AA groep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Hoi Joann,Het is hier inderdaad wel eeeeeeeeeerrrrrrrrrg rustig vanavond. Ik vraag me ook af waar iedereen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Ik denk toch echt bij Aura, want er is niet echt iets spannends op tvof iedereen heeft afspraken buiten de deur,dat kan natuurlijk ook nog he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Aura,Ik krijg nu deze mededeling.This user has elected to delete their account and the content is no longer available(ik vergat de mededeling) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Ik dacht al dat het aan mijn aanwezigheid lag :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Huh??Wat voor mededeling Corinne?Nee ik ben niet nieuwsgierig Haha en ik was dus lekker voorbarig met reageren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 JoannIk zit hier soms ook in mijn uppie. Spelletjes te doen en iedere keer kijken of er iemand inlogt en schrijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Maar we zijn hier wel de enigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Weet ik, maar zelfs jij was er eerder niet.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Nee, Ik heb een tijdje zitten lezen in de keuken, en dan gaat ook het mijn lampje uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Pip,Ik zie dat je ook ingelogd bent."t Is hier de lange tijd stil geweest, breng eens wat leven.Met zijn tweeen komen we niet ver. Nu nog een vierde en dan kunnen we een kaartje trekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Goedenavond! Francesca: wat een herkenbaar stukje! Met name dat stukje over grenzen. Heb ik ook niet. Charlie, het katje gaat uitstekend! Het is zon lief ding en zo schattig. Valt om als ze zich probeert schoon te likken, heeft een superdikke buik en nog van die kromme beentjes. Bleven ze maar zo klein. NB, ga zo door! Klasse. Ik heb de kinderen nu pas op bed! Er was namelijk wel een spannende kinderfilm op televisie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 He ja gezellig potje kaarten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Ben ik blij dat mijn kids dat niet gezien hebben in de gids Die liggen al een poosje in hun bedjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden