Gem Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Welkom Anna op dit forum, nu officieel!Goed dat je hier bent en goed dat je al met de behandeling bent begonnen.Je bent al aanrdig geminderd, weetwat je streven is minderen of stoppen. Voor mij is stoppen de enige mogelijkheid, ben bang dat sociaal drinekn er voor niet meer inzet, al vind ik dat wel jammer.Ik heb echter heftige afkickiverschijnselen gehad en als ik daar aan terugdenk, zal ik hopelijl niet snel meer een glas nemen. Ben nu bvan alles uit aan het proberen, wat ik lekker vind waar geen alcohol inzit.De koelkast staat vol met allerlei dingen die we (mijn man drinkt ook niet meer als we thuis zijn) aan het uit proberen zijn. Moet zeggen dat ik de royal club specials toppers vind. Wel wat duur, maar als je nagaat wat er vroeger allemaal voor geld in de drank is gaan zitten, dan is dit een lachertje.Hoop je nog vaker te spreken op het forum en sterkte.Gemotiveerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 ff een tekstje met jullie delen van een scheurkalender HappinezzJe hebt genoeg materiaal voorhandenom vandaag gelukkig te zijn; meer krijgje nooit. Leef alsof deze dag je laatstekans is om blij te zijn.Je fietst naar je werk en onverwacht breekt de zon door.Je loopt op straat en een vreemde knikt je vriendelijk toe.En deze had ik vanochtend zelf, er zat een mus op het rietendak bij het zolderraam naar binnen te koekeloeren, daar werd ik toch zo blij van, hihi, had ik eerder niet zo.En ik werd ook al zo blij van het veulentje wat lekker lief lag te slapen en later met mama door de wei rende.Wat ook aan het veranderen is nu ik niet meer drink; ik voel me minder opgefokt. Die gelukzalige staat heb ik heel vaak niet hoor! maar het gaat wel beter.Gisteravond wilde ik nog boodschapen doen, rij naar de Appie, dicht, waren ze daar aan het verbouwen. Ik moest nog dingen kopen, oa voor het feestje waar ik naar toe zou gaan. Gelukkig was ik in de auto dus naar een ander dorp gereden om daar boodschappen te gaan doen. Vroeger zou ik ontzettend hebben lopen vloeken en schelden en als een gek gescheurd hebben met de auto. Nu dacht ik; ach, vervelend nou, waar kan ik nog wel boodschappen halen'Jaja, Ying en Yang is er nix bij, hahahahaha.Nu ga ik weer in actie komen, zit al heel de ochtend met die laptop op schoot, lekker in bed. Kopje thee, kopje koffie, beetje fruit, beetje yoghurt, heerlijk.Maar ik heb mezelf een aantal dingen voorgenomen om te gaan doen en ga me rot voelen als ik nix afwerk van mn lijstje. Toedeloe, tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrijan Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 De voordelen worden steeds groter, BamBam, maar dat weet je zelf al. Vertellen aan anderen dat je niet drinkt is belangrijk, want dan móét je het verantwoorden als je tóch een glaasje neemt! Uitleggen aan anderen gaat heel goed; de tip heb ik van dit forum of van elders, dat weet ik niet meer precies. Maar als men aan mij vraagt waarom ik niet drink zeg ik: één glas is te veel en één fles te weinig. Bijna iedereen kan aanvoelen wat je daarmee bedoelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Zo, ik heb ook weer eens tijd gevonden om een beetje bij te lezen. Alle "nieuwelingen" natuurlijk van harte welkom, goed bezig! Leuk om te lezen dat het forum na een paar dagen al als "positief en ondersteunend" wordt ervaren, dan werkt het dus zoals het hoort. Misschien hebben jullie hier ook wat aan: Over het slapen: ik sliep heel slecht voordat ik stopte met drank, na een week of twee werd dat al veel beter, nu ben ik iedere dag voor zes uur al op (zelfs zonder wekker) (en op zondag draai ik me nog 1x om... :-). Voel me dan wel een beetje brak, maar na de koffie en een douche ben ik er weer helemaal bij. Prima. Die tip van Corinne: doe geen tukjes overdag, dat klopt wel, als ik uit mijn werk kom en ik ga "even een uurtje liggen" dan is de regelmaat alweer doorbroken, niet doen dus. Regelmaat is super belangrijk.Dromen? Ja, als in een film, inclusief 3D-computer animaties en Dolby Surround geluids-effecten en het nodige stuntwerk, heel heftig dus... geeft niet. Niet alleen je lichaam moet ontgiften, maar je geest ook, denk ik. In de droom weet ik altijd dát het een droom is, dus dan denk ik "kom maar op, wat nu weer" en daar denk ik dan 's ochtends even over na en that's it. Wel grappig, eigenlijk.Ik heb in mijn koelkast nog onaangebroken pakken sap liggen die ik weken geleden gehaald heb. Voor mij is het water, water en nog een glas water. Melk is ook lekker, maar sapjes vind ik al gauw te zoet. Koolzuurhoudende drankjes vond ik toch al nooit echt lekker (burp).Ook las ik dat het drinken van alcoholvrij bier wordt afgeraden "omdat je dan je gewoontes niet echt doorbreekt". Ja, en? Het gaat mij niet om gewoontes, het gaat mij er om dat ik geen alcohol meer drink. Na mijn werk haalde ik altijd even een biertje in m'n stamkroeg, soms een potje biljarten met "de jongens", enzovoorts. Dat doe ik nu dus nog steeds, alleen drink ik nu alcoholvrij bier. Geen probleem. Internet-behandeling, AA, hulp van de huisarts, hoe dan ook: uiteindelijk moet je het zelf doen. Als jij niet gemotiveerd bent om te stoppen, dan lukt het niet. Ik heb zelf geen "hulplijnen" (weet even geen ander woord te bedenken) maar dat hoeft ook niet: ik wil stoppen dus doe ik dat. Een ander kan dat niet voor mij doen. Laat onverlet dat een steuntje in de rug nooit verkeerd is... Iedere keer als ik bijlees op dit forum zie ik dat wij allemaal heel veel gemeen hebben, iedereen maakt wel dezelfde dingen mee zodra de drankfles dicht blijft, maar ook valt mij op dat iedereen er op zijn/haar eigen manier mee omgaat. Dat maakt het hier zo leerzaam, er zit altijd wel een tip tussen waarvan je denkt "hee, dat ga ik ook proberen". Gelukkig zijn we allemaal verschillend, anders zou het een saaie boel zijn. Succes gewenst aan iedere medestrijder, doe het goede en hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Hoi BamBam,Wat leuk eens wat van je horen, en vooral dat het nog steeds zo goed gaat met je.Wat aardig van je vriendin dat je even mag komen logeren om tot rust te komen.Maar misschien ben je niet aan het veranderen, maar ben je jezelf aan het herontdekken en worden en opnieuw vorm geven, nu zonder bier.Ik ben zelf ook heel tevreden. Ik heb mezelf nu, na dik 47 jaar, geaccepteerd en dit maakt alles weer makkelijker om mezelf te herontwikkelen.Mijn internet behandelling loopt nu naar het einde en daar heb ik een beetje een dubbel gevoel bij.Ik ben heel blij dat ik niet meer drink en als er trek komt, ja, dan waait die weer over. Net als jij hoef ik niet meer te drinken.Een fijne dag nog en geniet van de rust die je nu geniet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Zo is het Adrijan en een ander bijkomend voordeel is het kwijtraken van al die kilo's. Las dat jij 10!kilo bent afgevallen, lekker hoor. ben zelf ook een kilootje of 8 kwijtgeraakt waarvan zeker 6 van het niet drinken. Een prettig bijkomend voordeel. Voel me er lekker bij, ik kan het ook merken als ik hardloop, heerlijk licht.Ik merk dat ik het ook lekker vind eerlijk te kunnen zijn over waarom ik niet meer drink.1 glas is idd teveel, 10 te weinig. Eerlijk zijn maakt vrij. Daarnaast krijg ik veel bemoedigende woorden en complimenten en ik ben daar zeker niet ongevoelig voor. Ik vind het fijn als mensen zeggen dat ze het heel knap vinden dat ik niet meer drink. Kijk dit gesodemieter krijg je dus als ik weer internet heb:angry: nou lig in nog steeds in mn stinkbedje, hahahaha. Ik geniet er lekker van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Dag Adrijan,Welkom hier en ik hoop dat je hier thuis zult kunnen voelen.Gefeliciteerd dat je al 7 maanden droog bent.Ik vind het een grappige stunt van je: de alcohol vervangen door fruit met slagroom en het dan nog voor mekaar krijgen 10 kg af te vallen. Die tip kun je onder de categorie tips en adviezen onder discussie Alternatieve drankjes plaatsten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Corinne, fijn ook om te lezen dat jij nog steeds volhoudt. heb je een alternatief als de internetbehandeling stopt. Ben je er niet helemaal gerust op? Misschien is er iets anders waar je steun uit kunt halen.Water, fijn ook om te lezen dat jij zo goed gaat. Vragen mensen ook aan jou waarom je niet meer drinkt of is het geen issue?En ja, een ieder kan uit dit forum van alles halen. Er zit altijd wel iets tussen wat je aan kan spreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Adrijan, welkom op het forum. Ja verkondig het maar steeds op nieuw.Het houdt mij alert en ik trek me aan alle voorgangers op. Zelf ben ik bijna aan de 6 maanden.Bammetje, fijn weer wat te horen. En wat een positieve kracht gaat er uit van je berichtjes.Fijn dat je een plekje hebt kunnen vinden waar je rust kunt vinden.En ja, ook de kleine dingen leer ik weer zien sinds ik niet meer drink.Er gebeurt zóveel om je heen, qua mensen maar ook de natuur.Fijn dat ook jij er open voor staat, voor een groot deel stond bij mij de alco er altijd voor in de weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Corinne, er zitten heeeeel veeeel calorieen in drank!Maar die fruit met slagroom klinkt goed. Heb nog een pakje slagroom over van gisteravond, mmmm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Ja Stien, ik snap wat je zegt, die ervaring heb ik ook.Jij gaat ook goed zeg! Fijn is dat he. Wat een ontwikkeling maken we toch door in al die maanden, wie had dat nou kunnen bedenken. En dat ik zo zou veranderen.\Maar misschien is het niet alleen veranderen, misschien is het nu ontdekken wie ik ben. Dat werd natuurlijk voor een heel groot gedeelte geblokkeerd door de drank.Maar goed, we leven NU en hebben NU de kans er iets aan te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 BB, het is geen issue... als iemand het vraagt, zeg ik gewoon "geen zin in", klaar... en dat is nog waar ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Water,Je bent echt een aardige kerel.Mijn dromen kunnen wel heel echt zijn, alleen als ik dan wakker wordt in mijn bedje, realiseer ik me dat het een droom was. Voor mij hoeven alcoholische dranken niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Noorderling zeker?? Hahaha.Ja Water, je hebt zo gelijk. Ik dacht altijd maar dat iedereen er mee bezig zou zijn hoeveel IK dronk. Nou dat is echt niet zo hoor. En geen zin is afdoende genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 eeeeh... heu, dankuwel Corinne... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrijan Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 "Geen zin in" zou voor mij niet werken, Water. Dat houdt de deur open naar wél drinken. Het meest vervelend is het als mensen willen dat je voor de gezelligheid meedrinkt. Als je dan zegt dat je niet drinkt omdat één glas te veel is en één fles te weinig, zeuren ze niet door. Ik blijk trouwens ook zonder drank op heel gezellig te kunnen zijn, wat ik niet wist.Ik ben trouwens niet nieuw op dit forum - dank voor de verwelkoming! - maar log niet vaak in. Eigenlijk omdat ik het vervelend vind om met drank bezig te moeten zijn, terwijl ik dat eigenlijk niet ben (nou ja zeg!). - Ook voor mij komt er aan de internetbehandeling een einde, en ben daar wel blij mee, omdat ik niet de hele tijd aan drank herinnerd wil worden. Dat fruit met slagroom was maar tijdelijk, hoor! Dat is nu (magere) yoghurt met fruit geworden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 BamBam,Ik zal het wel redden hoor, ik heb gelukkig nog wat supporters hier op het forum en mijn vriendin, maar het is meer dat ik zoveel van mezelf leer kennen en ontdekken door die behandeling en dat deel zal ik wel missen en ook een stukje geborgenheid. 't Zal net zoiets zijn als gaan fietsen zonder zijwieltjes (stop geen goed voorbeeld, die dag ben ik wel 5 keer op mijn snuffert gevallen) beter: zoiets als na de zwemles in het diepe springen (dat ging me prima af).En een goed idee van je om die slagroom maar te gaan dopen in stukjes vruchten. Kom je tenminste uit bed. ;-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Adrijan, joghurt da's minder. Begon net mooie visioenen te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Stien, ouwe snoeperd:o:DGewoon lekker doen mens, je leeft maar 1 keer! YIHAAAAAAok, nu ga ik douchen, lekker interessant he, boeie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 BB, Zei de super slanke dame tegen het iet wat mindere michelinpoppetje!Ik ga nog even van de buitenlucht genieten, laterrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Adrijan, als het zo in een gesprek naar voren komt, bijvoorbeeld collega's over een aankomend bedrijfsfeestje, "lekker gratis aan de bar hangen" enzo, dan zeg ik ook gewoon "ik drink niet". Net hoe het uitkomt. (Ooit zei er één terug "da's dan jouw probleem"... ik heb me verder maar stil gehouden.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Stien,Ik doe het met volle kwark, dat is ook heel lekker.Bioagarde, linksomgedraaid, is ook heerlijk, maar daar doe ik een theelepeltje suiker bij.En dan eet ik gelijk een hele bak leeg.Ik doe dat wel als late lunch of laat ontbijt.Vandaag doe ik het als late lunch denk ik. Ik geloof dat er nog kiwi's zijn, anders banaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Hoi BamBam,Er gebeurd veel in je leven op het moment. vind het megaknap dat je niet naar de fles grijpt.Fijn dat je even wat van je liet horen. Ik denkvaak aan je.Stien,Je hebt gelijk in je dromen wordt veel verwerkt, zoals water al beschreef. Ik heb vannacht in de bioscoop geslapen:huh:Toch gebruik ik nu weer tijdelijk slaaptabletten anders val ik gewoon niet in slaap. Te druk koppie.Water, je gaat goed!!!!!! Drink maar gewoon malt als je dat wilt, iedereen doet het op zijn manier.Er zijn een heleboel nieuwelingen. Welkom, ik hoop dat jullie net zo veel steun hebben aan het forum als ik er van heb gehad.Goed, ik ga X bellen. Hoe fijn het was om even bij te tanken er is geen doucheen hij had iederdaad vergeten zijn medicijnen te nemen.Iedereen een goede dag.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Marieke, nog gefeliciteerd met je zes maanden adb, was vorige week toch. Goed gedaan meid. Ben blij voor je dat het zo goed gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Hoi Anjo,fijn ook jou ff te horen. Heb een goeie dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden