Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 juni 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Is iemand online? Jullie hebben me al even niet gezien maar heb het even heel druk enz enz. Gisteren was ik bij de huisarts om bloedtest te bespreken die niet helemaal goed was. Daarnaast heb ik een bloeddrukmeter voor zes dagen meegekregen omdat mijn bloeddruk veel te hoog is. Laatste meting 190/108. Ook heb ik om medicijnen gevraagd om de trek te minderen. De huisarts kende tactus niet en ook niet ADB.nl Dat heeft hij allemaal bekeken en vond het geweldig dat ik hier aan mee deed en dat ik zo open vertelde van mijn drinken al 40 jaar lang. Hij had zo iets van mensen liegen daar meestal over. Ik zei: die tijd ben ik allang voorbij. Wat heeft het voor nut om er over te liegen daar heb je alleen jezelf mee.

Ik heb Campral van hem gekregen. Kennen jullie dat? Vanmorgen ben ik er mee begonnen. Zes per dag bij de maaltijden. Maar toen mijn man thuiskwam had ik het toch wel erg moeilijk. Dat is zo het moment om zowiezo te gaan drinken. Maar ik wilde in ieder geval vandaag niet drinken maar werd er eigenlijk voor het eerst best wel chagerijnig van. Toen ben ik maar even achter de pc gaan zitten en daar in mijn eentje mijn eten opgegeten.

Nu gaat het wel weer. Tussen de bedrijven doe ik ook nog Bed and breakfast en er kwamen opeens onverwachts 3 gasten. Dus daar moest ik nog even wat voor regelen en dat leidde wel af.

Echt makkelijk vind ik het nog steeds niet.

Groetjes, Luciene

aangepast typfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

HI Ziza,

Ik zie nu pas hoelang het goed met je gaat. Moet dan in septmber 2jaar worden, Chapeau!

Goed dat je je hebt vermaakt, zover ben ik bij lange na niet!

En je kan beter van een 30 meter hoge berg abseilen, dan abseilen in de alc.

Ga zo door, Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luciene
Zelf heb ik geen ervaring met Campral, dat is een trekremmer, nietwaar??
Ik kan me voorstellen dat je trek hebt na 40 jaar drinken! Dat zal ook niet 1, 2, 3 overgaan.
Momenten waarop je altijd ging drinken zien te vermijden, ga wat anders doen dan, en drink water, heel veel, of iets anders.
Ik weet niet of je al aangemeld bent bij Tactus, maar het invullen van je alcoholschrift kan ook helpen.
Leef per dag, kijk niet naar morgen!
De eerste dagen zijn het moeilijkst, maar ga ervoor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat het vandaag relaxter was. Denk bij voortduring aan een lekker flesje wijn, maar ik vind bitterlemmon ook lekker.
Gaat me denk ik ook niet om de witte wijn, maar om het anders voelen en dat is linke soep.

Ik heb in de beaujolais (fleurie) 5 jaar druiven geplukt. Daar ging zoveel van die lekkere wijn naar binnen, dat op het laatst naar water ging smaken. En toch doordrinken,kotsmisselijk was ik soms.

Echt goeie wijn daar, maar daar ging het bij mij niet om. Veel van de Fransen waar ik mee werkte spuugten er ook niet in.

Velen kunnen per direct naar ADB. In ieder geval kom je op je werk in rustiger vaarwater. Dan zal de trek ook wel wat afnemen! Hou je goed, Groeten Soothe.

Natuurlijk aan Gemotiveerd gericht!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Charlie,

Dank voor je reactie. Ik heb me al aangemeld bij Tactus en heb sinds enige dagen een hulpverlener toegewezen gekregen. Dat is wel prettig want dan zet je in ieder geval alles op papier. Hij heeft nu een paar dagen vrij en naar cursus en dan hoor ik hem vrijdag weer. Op 23 mei heb ik het besluit genomen om te minderen maar dat is misschien toch niet haalbaar. Dat merken er hier wel meer dat het zeer moeilijk is om sociaal te drinken. Dat ga ik met de hulpverlener straks bekijken of dat zou kunnen gaan lukken. En anders maar helemaal stoppen. Maar daar wil mijn hoofd nog niet aan

Nou doorbijten maar weer.

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is een moeilijke keuze he, minderen of stoppen....
Ik wil stoppen, want sociaal drinken lukt mij toch niet, die fles moet leeg, of ie nu wil of niet.
Zo was ik ooit al eens 5 jaar gestopt, tot ik op een verjaardag een mixje nam..........afijn, voor ik het wist was ik weer helemaal terug bij af.
Ik sta nu ook pas 9 weken droog, maar echt, voor mij hoeft alcohol nooit meer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor om dat te kunnen zeggen. Mij lukt dat nog niet. Misschien als ik het honderd keer op een dag tegen mijzelf zou zeggen, dan zou ik er misschien in gaan geloven. Bij de waardes die er uitkwamen bij het bloedonderzoek stond GammaGT en ALAT.SGPT oprespectievelijk 56 en moet minder zijn dan 40 en de tweede 83 en moet minder zijn dan 45.

Die twee waarden geven aan hoe het met de lever gesteld is. Terwijl in de omschrijving stond dat de lever licht geïrriteerd was. En die bloeddruk natuurlijk zo hoog, nou dat komt vast van de alcohol. Dus teveel drinken is feitelijk niet meer een optie.

Groetjes, Lucie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Luciene,

IK heb ook campral gebruikt. Meen me te herinnneren, dat je het even een dag of 14 de tijd moet geven, voor de zucht minder wordt. Mijn probleem is dat ik met alles stop, dus ik kan het nog niet goed beoordelen.Ik heb ook ANTABUS in huis, neem ik ook niet in. Vind ik een zwaktebod, dom eigenlijk, niet waar? Ik wil natuurlijk drinken. Heb nu terwijl ik schrijf geen trek!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Soothe, je bedoeld dat je met alles stop: dat je op een gegeven moment niet meer inneemt?

Zou ook iets voor mij zijn want ik ben een slechte innemer. Haha wat medicijnen dan betreft hè, qua drank ben ik één van de beste innemers. Ja de eerste twee weken moet je er nog niets van verwachten, dat schiet dan weer niet op. Ik wil NU geen zin meer hebben en dat is echt niet zo. Door het stoppen danwel minderen denk je potver de hele dag aan drank. Normaal dacht ik dat meestal pas als ik ging koken net voor manlief thuiskwam dan nam ik er alvast één en daarna kachelden we samen er een aantal in.

Dat is ook zo lastig, drinkt wel en ik dan niet.... zucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gemotiveerd,

Er staat een berichtje aan je, een stukje terug. Was je naam vergeten, heb het aangepast.Ja het lopen met de hond hielp, heb ook lang gelopen! Dat is het ook , steeds afleiding blijven zoeken. Heb jij niet van die aanvallen , dat je helemaal klam wordt? Vooral mijn voorhoofd,. Zal wel de afkick zijn, denk ik.
Normaal heb ik dat nooit, miisschien wat gespannen.

Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Charlie, ik denk dat het toch wel wat uitmaakt, 2 dagen, weken, maanden of jaren droogstaan.
Hoe langer je droog staat (dat denk ik tenminste, ik heb geen ervaring), heb je meer ervaring opgedaan voor de moeilijke momenten en heb jej jezelf beter leren kennen. Wel is het griezelig om te zien, hoe snel en gemakkelijk mensen kunnen terugvallen. Het is wel noodzaak denk ik om de aschterliggende problemen aan te apkken, de reden waarom je drinkt. ik zal bijvoorbeeld beter met stress moeten leren omgaan. Morgen komt mijn psycholoog weer en dan gaan we daar een seieus begin mee maken.
Als je kern beet pakt, is de kans van slagen toch groter, want allemaal hebben we een reden om in die roes te raken. Volgens mij worden we geen van allen alcoholist alleen maar omdat we het lekker vinden.

@Lucienne, mijn hoofd heeft het er nog steeds moeilijk mee dat ik geen alcohol meer mag drinken. Let wel, dat mag niet meer van mezelf. Ik was mezelf lichamelijk en geestelijk in de vernieling aan het helpen. Wat je bloeddruk betreft: een aantal jaren geleden is bij mij ook een te hoge bloeddruk geconstateerd. Niemand, inclusief ikzelf legde de verband met alcohol. Het is alleen wel frappant, dat mijn bloeddruk (ik slik wel medicijnen), sinds ik droog sta tot zeer aanvaardbare normen is gedaald. Kan geen toeval zijn toch?

@Soothe, dank je. Denk dat het na een week, al meer gaat wennen. ik had in ieder geval vandaag niet echt een trekmoment. behalve toen ik langs die terrasjes liep...... Meer jaloezie op die anderen denk ik dan een trek moment. Jammer toch. Je hebt gelijk een glas fris of een sapje (ik krijg mijn vitamientjes momenteel wel binnen hoor) is ook lekker, maar toch'....Ik ben allen van plan niet meer te drinken en hoop dat het lukt. Mijn man heeft in ieder geval een rotsvast vertrouwen in mij, zoveel dat ik soms denk: ben je niet te positief over mij.? aan de andere kant als iemand zoveel vertrouwen in je heeft dat het lukken zal, dat helpt wel. Allen ikzelf zal het moeten doen.

@Ziza, fijn zo'n weekend. kikker je van op, zo'n ervaring. ikzelf heb zo'n hoogte vrees dat op de eerste trede van een trapje ik het al spaans benauwd krijg. Kanp dat je zo'n tijd al niet gedronken hebt. Hoe was die ervaring bij het kampvuur als anderen wel innamen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,
Nu gaat het goed met mij,nu 7 dagen, ikhoop echt dat ik het red. Anders laat ik mij op Texel opnemen.
Is dat niets voor jou DE SKUUL, de berichten zijn goed-Hoop dat ik niet te vrij ben? Groetjes Luciene.

PS ook 40 jaar drank!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai gemotiveerd,

Een hoge bloeddruk heeft echt wel met alcohol te maken. Kun je je ook wel voorstellen eigenlijk. Dit zegt spreekuurthuis.nl er o.a. over:

Een teveel aan alcohol verhoogt de bloeddruk, leidt tot soms onomkeerbare leverschade, is levensgevaarlijk in het verkeer en kan grote problemen in het sociale leven veroorzaken. De conclusie is dat matig alcoholgebruik plezierig is en geen kwaad kan.

Kijk en daar hebben we dan meteen het probleem: ik doe niet aan matig. Na 3 glazen heb ik geen principe meer :D. Dus dat schiet niet op. En toch wil ik proberen of ik dat leren kan. We zien wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor niets te vrij Soothe. Dat vind ik het lekkere wij hebben allemaal hetzelfde probleem dus hoeven we elkaar ook niet te verwijten.

Maar opnemen.... daar ben ik echt geen typje voor. Het idee dat je dan niet meer te vertellen hebt over jezelf. Bij de gedachte alleen word ik er al akelig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je goed volgen hoor, Luciene..
Wil je man niet met je meedoen??

En Gemotiveerd, waarom zou er altijd een reden moeten zijn om te drinken, hélpt alcohol tegen de stress???? Een wandeling werkt even goed, zo niet beter, en je houdt er geen kater aan over.
Wij alcoholisten verstoppen ons meestal achter een "reden", om een excuus te hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Charlie, mijn man gaat niet meedoen. Ik heb hem al proberen over te halen om ook te stoppen met roken. Dat is mij sinds 3 mei wel gelukt. Met in het begin een paar keer een uitglijder. Maar nee, drinken stopt hij echt niet mee.

Eigenlijk vond hij het best al moeilijk dat ik met drank wil stoppen. Zijn eerste vrouw was iemand die niet dronk en er ook een hekel aan had ala hij dronk. Toen heeft hij een poging gedaan om te stoppen en feitelijk werd het geeneens opgemerkt laat staan gewaardeerd. Dus hij heeft nu zoiets van: dat doe ik voor niemand meer. Snap ik ook wel weer. Maar het zou wel gemakkelijker zijn. Iedereen die bij ons ook komt in het weekend zijn allemaal van die gezellige innemers. Iedereen staat in de garage te roken dus je word als het ware twee keer gestraft. Eerst omdat je zelf niet meer rookt en dan nog eens dat men gezellig ergens anders gaat staan roken.

Maar goed, je moet het toch zelf doen dus ik ga ervoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Die leverwaarden van mij klopt ook niets van. Durf niet eens te laten prikken! Weet wel van vorige keren, ook te hoog. Maar als je stopt, trekt het bij!! IKheb echter rode handpalmen. Heb ik op het internet nagekeken, Dat heet erythema palmare en is ook de lever, een soort stuwing. Schrok toch een beetje. Hoop dat het bijtrekt,

Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene, het is niet jezelf straffen als je stopt met roken of drinken!
Alleen al het feit dat je je hier aangemeld hebt zegt al genoeg, toch??
In je onderschrift staat "er is tijd genoeg om alles te doen wat ik wil"......als je doorgaat met zoveel te drinken kan die tijd wel eens heel kort zijn, en we leven maar 1 keer......!
Probeer, leer positief te denken, gá ervoor!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Charlie,

Ik weet niet of jij het BIG BOOk van de AA hebt. Maar dit is heel mooi gezegd. Het staat op blz 534.Iemand vond in de twenties een verse van Edna ST.Vincent Millay's.

"Pity me the heart that is slow to learn
What the quick mind sees at every turn" Zo is het toch een beetje!

Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Charlie, natuurlijk helpt alcohol niet tegen stress, ik bedoelde alleen dat niemand van ons alcoholist is geworden, omdat je een reden hebt om te drinken. Als ik stress HAD, dan helpt alcohol in eerste instantie snel om te ontspannen. Gaat sneller, dan een wandeling maken. dat het niet werkt weet ik ook wel. Ben niet voor niets gestopt. En dat frissere hoofd (al is het nog een beetje chaotisch) werkt natuurlijk ook. Het staat in ieder geval fijner op. Tevens gaf het een kick dat ik na zo'n dag als gisteren niet gedronken heb. Nu ook niet trouwens.

@ Soothe, dat niet durven prikken herken ik. Ik heb al tijden een bloedprik-formulier in mijn tas zitten. Durfde niet, omdat ik bang was voor de uitslag. Nu ik echter aan een thuisbehandeling ben begonnen, zal ik eraan moeten geloven. Nu vind ik het echter minder erg omdat ik mijn alcoholprobleem heb erkend. ik ben een alcoholist. mijn huisarts is ook de de hoogte gesteld door de vesrlavingsarts, dus ik hoef niets meer uit te leggen als ik bloed ga prikken.ik wacht echter even af totdat ik het verzoek krijg om te prikken. Kan ik het nog even lekker uitstellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...