Spring naar bijdragen

maandag 4 juni


Twan

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Gemotiveerd

Bedankt voor de felicitatie

Ga gelijk afsluiten want de eerste gasten druppelen al binnen zie verchillende cadaues in de vorm die mij niet bevalt en zelf moeten opdrinken
Lees vanavond wel de laatste ditjes en datjes

Doei Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Gemotiveerd,

Goed dat je niet bent gaan drinken, kan me er wel iets bij voorstellen!
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar er zullen nog veel trek momenten volgen.

Wat ik bedoel is dit. Dit was een hectische dag, zonder meer. Maar er blijven momenten komen dat dingen niet lopen zoals ze moeten lopen en wij zijn al voorgeprogrameerd.

Ik ben in deze een sukkel, maar wel een ervaringsdeskundige. Ergens heb ik toch het gevoel dat het weerstaan van deze momenten, de kracht doet groeien.

Het punt is wij willen drinken, dus is er altijd wel iets (of niets) om voor de bijl te gaan.
Dus waakzaamheid blijft geboden. Zou het bij een dubble whisky zijn gebleven?
In mijn geval een duidelijk NEE.

Verder is het redelijk herkenbaar. Je hebt niet toegegeven en dat is een stap vooruit.
We spreken elkaar nog.

Ga je goed Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Moesje,

Ik ben er wel van overtuigd dat ze zichzelf weer in slaap zingt.

Die tandjes, beter laat dan nooit, zeggen ze.
Pas maar op dat hij ze niet gaat gebruiken.
Mijn zoon zette letterlijk overal zijn tanden in, ook in ons, auw.
Mijn dochter was al vroeg met haar tanden. Haar voortanden boven en onder kon je vlak na de geboorte al makkelijk voelen. En omdat ze ook nog eens rukte bij het voeden heb ik ze na zes weken al op de fles gezet, dat was echt niet te doen.
Verder zie ik salontafel aan leeg staan en op de eettafel geen kleedjes meer.
Oma Charlie zal haar huis veilig gaan aanpassen aan de lopeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, Corinne, Soothe en Stien,

Dank voor jullie reacties.
Stien waar we het gisteren over hadden: de stap nemen naar nieuw werk. Dit is voor jou geen goed voorbeeld. Bedenk wel dat dit natuurlijk een samenloop van omstandigheden is, die wel heel uitzonderlijk is.
Corinne: ben benieuwd of jij nog de stap durft te nemen om mijn richting uit te gaan solliciteren. De tips die ik gaf, daar zal het waarschijnlijk niet zo snel gebeuren!
Soothe, natuurlijk was het niet bij die dubbele whisky gebleven. ik had wel een fles gelust! Was alleen niet goed voor mijn reputatie geweest de eerste dag, laat staan dat ik dan de juiste trein had genomen om thuis te komen. De trek is in ieder geval weer over. Neem straks een lekker kopje thee en een sapje voor het slapen gaan.
Charlie, mijn dochter was ook heel laat het haar tanden. Dit is de laatste periode dat je zo'n lief tandeloos bekkie ziet. Daarna zitten er altijd tanden in de mond. Hopelijk heeft het niet teveel last ervan. Mijn dochter had het zo erg dat ik op doktersadvies zelfs paracetamol aan dat arme kind moest geven.
Je hebt gelijk dat ik niet weet hoe het was op mijn nieuwe werk. Mijn man zei precies hetzelfde toen ik alles aan hem vertelde. Wijze woorden van jullie beiden die ik me goed moet inprenten. ik heb daar geen verleden en dat is nu een groot voordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yazz,

Als je dit leest is je feestje over. de kist wijn van de zakenrelatie en de andere kado's die de visite zelf moet opdrinken..... het zal me een avondje worden. Weet niet hoeveel jouw vrienden en familie drinken, maar jij zit er morgen weer frisjes bij en zij waarschijnlijk duf, in het beste geval.
Hoop dat het gezellig was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Gemotiveerd, niks zo lief als zo'n tandeloos bekkie met een lach van oor tot oor.
Met vlagen heeft hij er erge last van, heb homeopatische druppeltjes voor hem gekocht en sinaspril vloeibaar, maar dat laatste heeft mn dochter nog niet hoeven gebruiken voor hem gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,
Tuurlijk durf ik dat aan, ik heb niets te verliezen (helaas).


Charlie,
Je heb van die zachte bijtringen. Als je er daar een paar van hebt en die in de koelkast bewaart, kun je er af een toe een uitnemen.
Veel last hadden die mij er overigens niet van. Als ze maar ergens hun tanden in konden zetten. Gekwijl genoeg dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gemotiveerd,


Op het moment zit ik aan een kopje koffie en probeer een drankflits de kop in te drukken. Heb het niet echt makkelijk,maar weet dat wanneer je niet toegeeft, het weer verdwijnt. Ben er in mijn hoofd nog zo mee bezig, dat ik mijn librium ben vergeten op te halen. Dat wordt hollen morgen ochtend. Zit ook voor een groot deel tussen de oren. Als je ze niet in huis hebt, mis je ze nog harder. De menselijke geest kan rare bokke(n)srongen maken!

Ik ben kok geweest. Een beroep waar je veel te dicht bij de drank zit. Door de werkdruk en overmatig drinken, heb ik nu een uitkering. Dat hotelbedrijf is de kat op het spek binden, voor een innemer.

Je valt echter ook in een sociaal isolement.Alle contacten hier op de straat lopen met groene blikjes.
Mijn Jellinek begeleidster zegt: dumpen die hap. Maar dan houd je niemand over-behalve jullie natuurlijk-hetgeen wel heilzaam werkt!

Dit moest ik even kwijt Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Tip. Als die trek komt, dan zeg OK ik heb trek, maar ik neem liever een glaasje water of sap, dat ik ook lekker. En die trek, die gaat over. Ga ook even iets anders doen. Dus blijf vooral niet gefocussed op die trek.
Tip. Vermijd plekken waar je altijd gewend was te drinken.
(aanpassing even nog wat toevoegen). Vermijd ook mensen die je steeds mee willen laten drinken.
Denk vooral aan wat je terugkrijgt als je niet drinkt. Ja, dat duurt wat langer. Maar je kunt het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, aha, jullie zijn toch nog alert, hihi!!

@charlie, ja hoor, met mij alles goed!! Vandaag wat last van m'n galblaasje maar we zien wel....

@soothe, nee hoor, ik praat geen spaans, wel engels, frans, en russisch en natuurlijk nederlands (allé, belgisch)!! Ik vond het gewoon een heel mooi onderschrift omdat ik de vertaling ervan zo echt waar vond!!

@corinne, danke voor m'n slaapwel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Corinne, ik doe mijn best. Je hebt gelijk. Ik ga maar vroeg met de hond lopen en inpakken.

Moet ik wel de pizzaria, hier in de buurt ontwijken, want die krijgt 65 euro. Ook zonder geld kan je drinken. Hij moet maar even in de wachtkamer.
Gestel dat ik trouw kom betalen, dan is hij zo blij met me en zegt neem er een van het huis.
Lijkt me geen goed idee!!

Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,

Begrijp ik dat jij alleen contacten hebt die drinken? Dat is moeilijk zeg! Je hebt er nnatuurlijk een heel drinkverleden opzitten.las ik bij je aanmelding. Nu heb ik er geen 40 jaar opzitten, maar toch zeker 10 jaar veel te veel en daarvoor teveel. Het was tot voor kort voor mij nog te hanteren, doordat ik alleen 's-avonds dronk. Als ik van het werk kwam, nam ik wel meteen een glas om de stress van de dag kwijt te raken. daarna ging ik gestaag door de avond. Op een of andere manier ik heb tijdens mijn werk weinig hinder ondervonden, behalve op het laatst. Toen merkte ik dat ik ontwenningsverschijnselen begon te krijgen op de dag. Met veel energie kon ik echter nog steeds functioneren. ik merk nu wat voor bevrijding het is, om daar geen last meer van te hebben. Maar ja, ik kwam door mijn werk ook niet in aanraking met alcohol. Pech voor jou dat je net dat beroep hebt, als jer zo gevoelig bent voor een alcoholverslaving.
Heb je vrienden die missschien nietm of alleen sociaal kunnen drinken? Kan je niet kijken of er activiteiten zijn, waarbij je mensen ontmoet die niet zo op alcohol gericht zijn?
Ik weet dit is makkelijk praten, maar wellicht is dit de enige manier En wij zijn er ook nog natuurlijk, alleen is dat op afstand.
Het zit inderdaad tussen de oren. ik werd gek, toen ik nog dronk als er geen drank in huis was. Voor het
weekend sloeg ik altijd extra in, zodat ik wist dat ik onder alle omstandigheden genoeg had. Veilig idee.
De drank die nu nog in huis is, staat ver weg. ik zie het niet meer staan, maar weet wel waar het staat.
Toch lukt het me, er niet teveel naar te kijken en als ik denk aan de eerste week zonder alcohol hoef ik ook even niet. Ik hoop het werkelijk vol te houden, want ik ben

Gemotiveerd

Sterkte en hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo nieuwelingen....

Een warm welkom van mij!
Ik hoop, dat jullie ook binnenkort overtuigd zijn dat een leven
zonder alcohol een veel fijner leven is.!!

Met mij gaat het verder goed.
Heb dit weekend de laatste 2 dagen van een bewustwordings/
cursus gedaan en dat was weer intensief, maar ook erg mooi!
Daarvoor heb ik een vrij van alcoholtraining gedaan.
Ik zal de groep wel missen! Maar goed we hebben nog mailadressen,
dus we kunnen nog contact houden!

Blacky, jammer van je lieve katje!!!! ach arme beestje.....maar ze
is nu goed terecht...zoals Joann het zo mooi beschreef!!!

Iedereen verder gefeliciteerd met het behalen van adb zijn en
nieuwe banen e.d.!!!!
Anjo sterkte met X, je doet het hardstikke goed!

Ik weet niet alles meer, maar mocht ik iets belangrijks vergeten
zijn, dan sorry of zeg het gerust...

liefs liefs liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...