CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Soothe,Slaap lekker en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Soothe,Dat zelfde heb ik ook als ik eenmaal een slok neem. Het gaat in je bloed en de drankzucht neem je controle volledig over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Sandra,Ik blijf wel lekker bij je. Opblijven doe ik meest tot half twee - twee uur. Dan zijn de avondwinkel en de kroegen vast wel dicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Lieve mensen op het moment ik stopte met drinken begon een rouw-verwerkingsproces van al het leed dat ik rond mijn achtiende jaar uit angst nooit onder ogen heb durven zien en op latere leeftijd heb verzopen.Ik wist niet eens wat een rouwproces inhoudelijk voorstelde, maar naarmate ik me daar meer in verdiepte werd me duidelijk in welke fase ik van het proces zat en dat gaf me weer enigzins houvast.De tegenstrijdige berichten van vroeger hebben desastreuze gevolgen gehad voor mijn verdere leven.Geestelijk emotioneel en gevoelsmatig was ik een wrak.De pijn was niet meer leefbaar en ik was blij met de slok drank die ik dronk om me enigzins te kunnen ontspannen, drank die voor korte tijd mijn spanningen wegnam.Spijtig genoeg kon ik de roes niet meer missen en dronk steeds meer om in de roes te blijven leven met fatale afloop.Ik werd verslaafd.Toen ik niet meer dronk voelde ik me na een jaarnog net zo ongelukkig als voorheen met drank.Ik moest terug naar de wieg en heb daar uiteindelijk de oorzaak gevonden waarom ik me zo ongelukkig voelde.Het heeft nog een vol jaar met behulp van veel therapien en met behulp van het AAprogramma geduurd voor ik mijn emotioneel referentiekader uit mijn kindertijd herontdekte en dat is de basis van mijn nieuwe leven geworden.Al het leed van vroeger mijn pijn verdriet maar ook een stukje vreugde heb ik een plaats weten te geven en kan daar nu in het heden mee omgaan.Na ruim vijf jaar loop ik nog regelmatig tegen mijn verleden aan zoals b.v gisteren en vandaag maar daarover in een volgend berichtje meer.Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Sandra, je gaat het redden vandaag, ik heb er alle vertrouwen in, om dat te bewijzen je eerse Gefeliciteerd met je eerste alcoholvrije dag. Knap dat je dat zonder deskundige hulp hebt gedaan. als je je rot gaat voelen, ga dan tenminste naar de huisarts. er zijn genoeg middelen die je bij de ergste afkickverschijnselen kunnen helpen. Het gaat er niet van over is mijn ervaring, maar het wordt draagbaar.Klopt wat Corinne zegt, we houden allemaal geld over, want die accijnzen op de drank, maken het wel erg duur. Dus daarvoor koop ik lekkere verse sapjes en dan houd ik nog geld over. Kun je nagaan als ik ook nog ga stoppen met roken, dan hoef ik niet meer te werken. Stoppen met roken kan ik nu nog niet hoor. 1 ding tegelijk en aan het ADB zijn heb ik mijn handen nog vol, al wordt het langzamerhand al minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Dank je wel Corinne,Rudy emotionele zaken veroorzaken inderdaad veel problemen. Mijn patronen zijn ook ontstaan uit mijn verleden. Alleen baal ik dat ik ze geen plek kan geven. Daarnaast had ik gemerkt dat ik mijn gevoelens niet uitte omdat ik bang was dat men mij zou afstraffen en afwijzen. De laatste periode kom ik steeds meer voor mezelf op en toen ik in februari start met ADB ging het beter met me maar sinds april begon ik terug te vallen. Heel geleidelijk is het gegaan tot vannacht en toen ben ik vreselijk geschrokken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Dank je wel gemotiveerde, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Rudy,Het leven is niet ieder welgevallig. En voor degenen die het dat wel is, daarvan zijn er maar weinig bij die dankbaar zijn.Er is een spreekwoord dat zegt: als je pijn voelt, voel je tenminste dat je leeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Hoi Gemotiveerd,Laat me weten wanneer je gaat stoppen met roken, dan doe ik dat ook. En dan kunnen we mekaar steunen via PB'tjes, want het forum is toch echt voor ADB worden en blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Corinne,Een tijdje geleden was ik gestopt middels nicotinepleister. Misschien iets voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Sandra,Heb ik eens geprobeerd, lukte niet, had alleen last van die pleisters, ze veroorzaakten jeuk net als gewone pleisters overigens. Ik het wel als eens 9 maanden volgehouden en toen deed ik het geeneens voor mezelf. Als ik nu ga stoppen doe ik het echt voor mezelf, en dan ga ik de methode toepassen die ze hier bij de internetbehandeling volgen. Dat zie ik wel zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Sandra,Ik vergeet te vragen: rook je niet meer, en hoelang al? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Hoi Corinne,Lijkt me een goed idee! Als het net zo werkt als op het forum dan moet ook dat ons lukken! Ik merk dat ik momenteel meer rook dan ooit tevoren. Wil geen andere klachten krijgen (zie Lucienne, toch?) dan is het inderdaad noodzaak. ik moet eerst nog wat sterker in mijn schoenen staan, ik ben nog tekort ADB.Ik blijf nog zeker een hele tijd op dit forum, dus dan zie ik die PB-tjes ook wel.Helaas is er op mijn nieuwe werk meer gelegenheid om te roken en roken er ook meer mensen op de afdeling. Dus niet goed. Zelf denk ik na de vakantie, kan ik in ieder geval op een terrasje een peuk opsteken. Weet niet of jij in kortere termijnen denkt. Indien ja, dan kan je me misschien ook wel overhalen. Maar nu nog even wachten. Zit nu al lekker lang op dit forum, ga morgen inderdaad uitslapen, dus de druk om nu op tijd naar bed te gaan is er minder, al moet ik er nog wel (een beetje)structuur in houden. Dat is beter voor mijn ADB. Morgen weer mijn psych, komt volgende week ook 2x, om mij te helpen in de eerste periode op het werk.Daarna nog genoeg eindjes om het nog een hele tijd vol te houden. Mijn programma eindigd pad in oktober. Bezoek vasn de psych over 2 werken 1x per week, daarna minderen tot 1 x per maand.Tussendoor wat telefonische consulten met mijn arts. Mijn bloeddruk gaat als een trein (goed dus).Heb goede hoop dat als ik clean weet te blijven ik de medicatie kan verminderen. Vanavond 118/79, dat is waarrempel een normale goede bloeddruk. Als ik met roken zou stoppen..... dan..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Corinne,Ik was een tijdje geleden gestopt met roken maar ben sedert april weer begonnen toen ik weer met alcohol ben gestart. Ik moet een sigaret hebben als ik drink. Anders lust ik geen drank. Dus voor mij zou het een heel uitstekend idee zijn om met jullie samen te stoppen.Ik zat vandaag hele dag eraan te denken om de hele pak weg te gooien maar kan het nog niet opbrengen. Misschien morgen ochtend als ik lichamelijk me beter voel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Gemotiveerde,De eerste twee drie weken na het stoppen rookte ik als een schoorsteen. Inmiddels heel wat minder dan 25-30 van toen. Ik zit nu op nog maar ongeveer 15 per dag. Dat komt omdat ik nu niet meer ga roken om te kunnen drinken. Beide deed ik op de dezelfde plek, nl. gezeten onder dampkap in de keuken. Ik ben de enige roker in huis. Nu zit ik alleen maar onder de dampkap om te roken.Ik ben een mens dat raar in mekaar steekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Hoi corinne,De internet behandeling ken ik niet, maar ben ervan overtuigd dat het werkt. Mijn nicotineverslaving is niet zo erg als mijn alcoholverslaving (denk ik). Je moet me de dan maar even begeleiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Ik loop na vijf jaar niet meer te drinken steeds weer tegen stukjes onverwerkt leed uit mijn verleden aan.En dat is goed om duidelijk te krijgen waarom ik de normen waarden en fantasien van vroeger naar mijn later leven heb meegenomen en waarom ik uiteindelijk machteloos tegenover mijn leven stond.Ik stond met lege handen, ik stond erbij en keek erna, ik stond naast mijzelf.Ik keek verbaasd naar wat ik allemaal voor streken uithaalde en dacht...dat ben ik niet....Wie ik dan wel ben is me in de loop der jaren duidelijk geworden.Gisteravond werd ik gebeld of ik vandaag de vergadering van de AA groep wilde voorzitten.Heel spontaan antwoorde ik van ja, maar nadat de verbinding was verbroken kwam als een vloedgolf al de ellende en de negatieve gedachten die ik vroeger met vergaderingen voorzitten heb meegemaakt naar boven drijven.Bang van tafel geveegd te worden, angst de boel in de soep te laten lopen, angst niet uit mijn woorden te kunnen komen, angst dat men mij zou uitlachen, de missere was helemaal compleet en ik raakte nog net niet zoals vroeger in paniek door al deze onaangename gevoelens..Vroeger ging ik als me dit overkwam zuipen.Maar nu was er geen ontkomen meer aan en ik moest de uitdaging, ongeacht de onaangename gevoelens uit mijn verleden aangaan.Anders met deze situatie omgaan zonder erbij te drinken.Ik weet dat de onaangename gevoelens en gedachten uit het verleden die de overhand krijgen niet bij de situatie van NU horen maar ze zijn er wel en moeten verwerkt worden.Het oude zeer dreigt als een negatief over de nieuwe situatie te schuiven met de angst de pijn en negatieve gedachten.Gelukkig kan ik nu onderscheid maken tussen oud en nieuwe en loopt daardoor niet alles meer door elkaar heen zodat ik vaste grond onder mijn voeten blijf houden.Het leven isniet anders dan accepteren en ik heb geaccepteerd dat deze gevoelens erzijn, ik heb ze niet ontkend mijzelf niet ontkend en geen weerstand meer geboden door met drinken deze onaangename gevoelens proberen te ontlopen.Accepteren , bespreekbaar maken, naar het probleem kijken, er anders over gaan denken heeft mijn verstoorde gemoedsrust weer hersteld.Vroeger werkte ik een vergadering tot in het kleinste detail uit. alles stond op papier, vragen en zelfs de antwoorden.Ik was bang dat er vragen zouden worden gesteld die ik niet kon beantwoorden.Ik werkte nachten lang door en daarbij vloeide de drank rijkelijk.Perfectie faalangst, mij minder voelen waren debet aan dit gedrag.Met de wetenschap dat niet ik alleen verantwoordelijk, maar ieder lid persoonlijk door zijn inbreng verantwoordelijk is voor het welslagen van een vergadering ben ik vanmorgen met een gerust hart vertrokken en eenmaal de eerset woorden uit gesproken verdween de nervositeit als vanzelf.Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik er vannacht slecht van heb geslapen..Maar door vaker dit soort uitdagingen aan te gaan lost de angst als vanzelf op..Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Sandra,Je eerste volle dag zit er op!Gefeliciteerd!ft> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Dank je wel. Het voelt lekker aan om nuchter te zijn en geen alcohol te hoeven halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Ik ben ook de enige roker, althans mijn dochter rookt ook, maar niet in huis, hoogstens af en toe op haar kamer met vrienden. Gevraagd dat niet te doen, je slaapt tenslotte in die kamer.Vind alleen dat ik verder niets op haar rookgedrag kan aanmerken, tenslotte rook ikzelf ook.Sandra, als je te zijner tijd mee doet welkom. Blij alleen dat Corinne zegt dat zij de eerste2 a 3 weken ook meer rookte. Ik zit nu op bijna 2 1/2 week, dus vanaf volgende week zou ik in ierder geval kunnen proberen te minderen.\Ik denk dat stoppen met roken en alcohol tegelijk wel een te zware combinatie is, zeker voor jou.Het is nu echt een feit, een hele dag ADB voor jou. Je kado heb je al, maar wees trots op jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Sandra,Roken en drinken versterken elkaar.Mij was het niet gelukt met beide tegelijk te stoppen.Ik heb het 2 dagen volgehouden, maar werd er gek van. De derde dag ging ik sigaretten kopen en ja kwam langs de slijter dus ook maar 3 flessen wijn gekocht. Mijn dochter was lichtelijk boos op me. Toen heb ik met haar afgesproken de volgende dag te stoppen met drinken en op een later moment met roken. Die flessen heb ik die dag bijna allemaal leeg gedronken en om twaalf precies gestopt. En ik heb sindsdien geen drup gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Rudy,Geweldig. Heb je goed gedaan. Er is heel veel moed voor nodig om onverwerkte angsten ui het verleden in de ogen te zien. Niet gedronken en toch de voorzittersklus geklaard. teken dat je enorm bent gegroeid.Complimenten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Misschien hebben jullie gelijk. En moet ik probleem tegelijk aan pakken. Insdien ik zo ver ben dat doe ik met jullie mee.Vandaag heb echt besloten om te stoppen met drinken omdat ik mezelf in de spiegel keek en echt in het gezicht van een alcoholist keek. Ik ben zodanig achteruit gegaan in uiterlijk en mijn lichamelijke gestedlheid dat ik het mezelf niet meer wilde aandoen. Het was genoeg. Ik heb eindelijk erkent dat ik gewoon een ziekte heb die komt en gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Rudy,Ik herken dit. Ik ben ook een perfectionist en heb faalangst. Beiden versterken elkaar en leiden tot flink wat stress.Inmiddels heb ik geleerd iets minder perfectionistisch te zijn en daarmee ging automatisch de faalangst een beetje terug. En stukje bij beetje wordt ik minder perfectionistisch en heb minder faalangst. Een kwestie van veel oefenen, iets wat toch iets makkelijker gaat nu ik niet meer drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 7 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2007 Rudy,Ik herken je verhaal. Ik ben momenteel een project aan het leiden. Ik voel me zo onzeker erdoor. Ik ben ook bang dat iedereen mij gaat uitlachen en dat ik niet de juiste woorden hanteerd.Ik heb besloten dat ik slechts uit mijn fouten kan leren en dat ik maar een mens ben. Als ik het niet goed doe, moeten zij het maar aan me leren. Het is faalangst en onzekerheid en minderwaardigheidsgevoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden