Spring naar bijdragen

Donderdag 7 juni


Twan

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Had ik daarnet een zeer uitgebreid antwoord geschreven. Weg. Foetsie!
Kan ik weer opnieuw beginnen. Doe ik dan, maar wel korter.

@Sammy, hoop dat jullie met een gerust hart op vakantie kunnen, omdat je schoonmoeder weer is opgeknapt. 85 jaar is een hele leeftijd. Kan me alleen niet voorstellen dat het goed zal gaan in de vakantie als je alleen in de weekends drinkt. Ik zou subiet voor de bijl gaan en na de vakantie weer opnieuw kunnen beginnen. Gelukkig ga ik pas in augustus dus heb nog een tijdje te gaan om sterker te worden, maar ik zou niet durven te beginnen. Al zal ik het wel missen want een wijntje in de vakantie is zo lekker. Nu ben ik tevreden met mijn thee en sapjes, maar ik denk daar in de vakantie meer moeite mee te hebben.
Als het jullie lukt, heel knap, maar denk aan die valkuil.....
Hoelang ben jij al ADB (of geminderd)?

Yazz, Soothe, Sandra
Als ik jullie ervaringen lees....vertelde gisteren aan mijn psych dat ik toch een soort in de rouw ben dat ik niet meer drink/ kan drinken. Hoe gemotiveerd ik ook mijn beslissing heb genomen. Figuurlijk in de rouw dan he?
Jullie verhaal, maakt dat dat rouwproces toch sneller gaat, want dit hoop ik niet mee te maken. Zeg niet dat het mij niet zal overkomen, maar ik duim voor mezelf dat ik het volhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucienne,

We hebben afgesproken dat ik over 3 avonden 12 mag. 4 per avond.
Daar red ik het wel mee.
Maar ik dronk voor die tijd ook 4 in de avond alleen dan elke avond. En dan ook wel voor het eten 4
Die 12 staan ook al in mijn alcodagboek vast eringezet. Drink ik meer wordt het getal rood maar ik heb hem ook weleens in het groen dus minder dan 12 Het is heus nog wel afwachten of ik dit altijd zo kan houden Ik doe mijn best. en heb het geluk dat mijn man meedoet. Maar die dronk alleen 2 pilsjes elke avond dus niet zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene, Had al een gevoel dat je een tikje in mineur was. Maar je gaat toch hoop ik niet schipperen.
Denk je echt dat je in de weekenden kan drinken.
Mijn zege heb je, echter lijkt me niet verstandig!

De ervaring heeft alles toch al aan je geopenbaart. Van je af schrijven en laat die slok staan.

Vandaag ben je weer een dag verder. En als ik naar mezelf kijk word de drang wel iets minder.

Ik reken op je. Sterkte Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucienne,

Op maandag wel weer even wennen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik me dan dinsdags lekker fit voel en dan heb ik de andere 3 dagen niet veel moeite mee.Het gekke is: dan denk ik woensdags oke vrijdag ook maar niet, Maar zodra het dan vrijdagavond is neem ik er toch weer een paar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Soothe,

Ik denk ook niet dat het bij mij past. Ben waarschijnlijk teveel een typje van alles of niets. In ieder geval is het vandaag ondanks alle toestanden en gevoelens me weer gelukt om een dag droog te blijven. En ik ga ook zeker niet straks nog wat drinken.... dus dit kan ik wel zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Ik begrijp dat je het moeilijk hebt.
Toch goed dat je je bij je dochter terecht kunt als je daar behoefte aan hebt.
Van het gedrag van je man kan ik geen hoogte krijgen. Die van mij had zelfs voorgesteld zelf niets meer te drinken.
Hoeveel drinkt je man eigenlijk? Misschien zit het 'm daarin.

Jij gaat in ieder geval goed. Ik ben wel een supporter om je je doel te laten bereiken.


:present::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen bedankt voor het beantwoorden van mijn "stomme"vraag over binge.
Ik ben blij dat ik die vraag gesteld heb, er bestaan geen stomme vragen. Het is stom als je iets niet begrijpt en er niet naar vraagt.
Ik heb er in iedergeval weer een lesje van geleerd. Bedankt dat jullie je ervaringen wilden delen, een goede waarschuwing waar het alcoholisme toe in staat is.

Ik moet weer vroeg op en had allang te bed gemoeten. :( Truste voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

Hier volgt dat berichtje:

Wat heb ik tot nu toe van het leven geleerd?

Ik hoef niet bang te zijn voor de dood, zij komt vredig.
Dit heb ik geleerd toen ik in het ziekenhuis flink in ademnood kwam in december 1996.
Het leven verdient een kans om het te leven.
Dit heb ik geleerd toen ik besloot geen zelfmoord te plegen een paar weken voor de herfstvakantie van 2006 en uit een diepe alcoholdepressie opkrabbelde.
Ik ben het waard te leven en ik ben blij te leven.
Dit heb ik ontdek nadat ik ruim zeven weken niet meer dronk op 2 juni 2007 rond 01.00 uur.

Wat zal ik nog meer leren tijdens dit leven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucienne,
Let je een beetje op jezelf? Wat je op schrijft komt waarschijnlijk recht uit je hart. Je bent een geweldig mens weet je, want je probeert wat aan je gebruik te doen. dat lukt je man niet!
Je dochter steunt je ook, goed dat je dat tegen haar hebt gezegd van die steun. Weet niet hoe oud ze is, maar ze heeft het waarschijnlijk nog moeilijk met de periode dat je dronk en moet dat nog verwerken.
Merk aan mijn dochter dat ze het fijn vindt dat ik niet meer drink, maar aan de andere kant is ze haar boosheid op mij nog lang niet kwijt. Dat merk ik nog iedere dag in de vorm van steken onder water.
Zal zijn tijd nodig hebben, al is dat moeilijk, vooral voor mij. Vind het moeilijk trots op mezelf te zijn dat ik deze beslissing heb genomen terwijl zij nog zo tegen me doet. Fout natuurlijk, maar zo werkt het wel bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAZ
Je heb gelijk ik heb nooit een echte reden gevonden. Ik dronk omdat een gedachte mijn hoofd afspeelde van "ik wil me ontspannen en ik heb behoefte aan drank om dat te doen. Dit is mijn aangeleerd. Dit doe ik al bijna 20 jaar. Als ik mij wil ontspannen dan pak ik de drank. Ik zou bijna denken dat ik geen andere manieren van ontspanning kent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Gemotiveerd, dat rouwproces voel ik ook. Ik weet niet hoelang je hebt gedronken, maar het is toch een soort vriendschap die uit is.
Ik weet wat je bedoelt, maar er moet in onze hoofden een soort twist komen. Ik bedoel, dat we het niet als een gemis zien.Maar iets dat we gewoon niet willen omdat het niet goed voor ons is.

Het is, en dat geldt ook voor mij, of je een goede vriend bent verlorenen dat is ook zo, maar uit welke invalshoek benaderen we het?

Toch lijkt het al met al wat beter met je te gaan. En het valt mij op, dat je ondanks je problemathiek, Zeer bewogen bent bij het lot van een ander. Erg belangstellend en bewogen. Je lijkt me nogal sensitief!!

Ik kan alleen zeggen, ga zo door, je gaat goed.

Liefs Soothe.


De taalfouten is vermoeidheid!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, Gemotiveerde,

Dat rouwproces herken ik wel. Alcohol was het enige want mij troost gaf en waarbij ik nieand anders nodig had. Ik kon samen met mijn vriend dagen en avonden doorbrengen. Als ik dronk had ik verder niks nodig. Ik had immers mijn vriend de alcohol. Bij is de behoefte om me terug te trekken rond mijn tiende begonnen. Mijn ouders hadden continue ruzie en ik probeerde de situatie te ontvluchten door mij terug te trekken in mijn kamer. Rond mijn 23 ste trok ik me nog steeds terug in mijn kamer maar nu nam ik de alcohol mee. Zo meende ik dat ik bij niemand iets vroeg en dat niemand van mij last zal hebben. Eigenlijk concludeer ik dat ik inderdaad geen sociale vaardigheden had om voor mezelf op te komen en hierdoor van mezelf te houden. Capz heeft gelijk we zijn allemaal het waard om dit leven te leiden, zonder alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...