Spring naar bijdragen

Donderdag 7 juni


Twan

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gemotiveerd,

Als je werkt en ook nog je reistijd nodig hebt, dan zijn je avonden kort, terwijl je tijdig naar bed moet om de volgende weer fit te zijn.
Van mij mag je morgen een beetje uitslapen, dat heb je wel verdiend.

De brief heb ik al in concept, maar ik ga er morgen misschien nog aan schaven. Ik stuur mijn brieven nooit weg op de dag dat ik ze schrijf. De dag erna lees ik ze altijd grondig na.

En de kop van je derde week ADB is er al weer af. Goed hoor! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik vind mezelf wel een alcoholist,maar was nooit dronken. Dronk altijd voor het eten en dan voor de nacht.
Meestal lig ik rond de klok van elven in bed.Om 6 uur loopt de wekker af.Was wel altijd ook bezig met denken of ik wel een borrel in huis had .Ben daar nu niet meer mee bezig .De middagen denk ik niet meer aan drank.De avonden worden ook steeds gewoner om een lekker sapje te nemen.
Wat me wel moeilijk lijkt is: dat we volgende week zaterdag op vakantie gaan. Dan waren we ook gewend om te drinken. Hebben afgesproken om het dan ook alleeen in het weekend te nemen.
Onze vakantie is sinds dinsdag niet helemaal zeker of het doorgaat. Mijn schoonmoeder van 85 is opgenomen.Het lijkt niet goed te gaan.Maandag wordt de familie gevraagd(wij dus) om bij de arts voor een gesprek te komen.Heb gisteravond al in mijn annuleringsverzekering gekeken. Doe je pas als je denkt hem nodig te hebben.Mijn man is vanmiddag op bezoek geweest 2 uur heen en 2 uur terug. Is nu onderweg naar huis. dan hoor ik meer.Mijn schoonmoeder is overigens een schatje.Had er eigenlijk nog meer een moeder aan dan aan mijn eigen moeder.Afwachten dus maar.

Groetjes sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Het is erg heftig om erin te zijn. Volgens mijn behandelaar is een bingegedrag zeer gevaarlijk. Het kan leiden tot een hartstilstand en veel erger herseninfarct. het afkicken daar ben ik zeer blij om omdat ik uit dat rotbinge ben. Ik haat mezelf als ik in dat soort blij ben en nu ben ik blij dat ik vandaag mijn eerste slokje niet heb genomen.

CaPZ,
bedankt voor je verhaal. Ik denk dat ik precies weet wat je heb doorgemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Het is inderdaad niet alom vreugde Stien. Ik dronk ook tussen de binges, opzich al ruim voldoende.En ineens slaan alle stoppen door Vijf dagen aan een stuk,niet eten , aleen drinken.In de ochtend op de lege maag bier drinken en gelijk overgeven. En dan kan ik ook echt niet meer stoppen. Zo een hoog promilage, dat ik dood had horen te zijn. Heb dan ook wel een licht lekkende hartklep en nog het een en ander.

Maar het sterven begint als de drank eruit gaat, daarom wil je doorblijven gaan. Dan komt de vliegende paniek, zo erg dat je zelfdoding overweegt om het lijden op te heffen.

Voel ik me nu wel duizend maal beter.

Trouwens dat woord binge is slang, je hoort diverse vertaligen.Ik had een Engelse vriendin,die zij altijd te keer gaan als een varken! Maar je hoort ook naar binnen werken als een os. EEn binge is een stapel of heuvel.

Dus nijn verstand zegt stop, anders einde verhaal!!


Soothe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra

Het binge gedrag is mij goed bekent het heeft er voor gezorgt dat ik in het ziekenhuis wakker werd ze dachten dat ik een tia had gehad. Heb 4 dagen dag en nacht gedronken en had een totale uitval ben hier zo van geschrokken dat ik tot nu toe geen druppel meer heb gedronken.

Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

Ik geloof dat mijn perfectionisme me toen gered heeft. Ik wilde dat de vuilniszak met de blisters eerst de deur uit was. Dat was pas 2 dagen later en toen bedacht ik wie de grootste kans maakte mij te vinden. Dat was mijn dochter, vervolgens mijn zoon en dan mijn man. Toen trok ik mijn besluit in en heb de volgende dag onder het mom van uitmesten apotheek (was echt nodig) alles in een grote plastic zak naar de apotheker gebracht. Hoe depri ik nog was, heb ik toen wel besloten dat ik nu eens en vooral een eind moest maken aan de situatie waarin ik verkeerde en niet aan mezelf.
Zie ook mijn berichtje van 6.6.2007 23.12.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Corine,
Even voor je gegoogled:

Wat is TIA?
Een TIA (Transcient Ischemic Attack) is een voorbijgaande (kleine) beroerte. Een bloedstolsel of vaatvernauwing sluit een bloedvat in de hersenen even af. Hierdoor krijgt een deel van de hersenen te weinig zuurstof. Anders dan bij een beroerte zijn de klachten binnen 24 uur weer verdwenen.

Meestal zijn slechte bloedvaten de oorzaak van een TIA. Ouderdom ('aderverkalking'), een ongezonde levensstijl (roken), suikerziekte, te hoge bloeddruk of een verhoogd cholesterolgehalte tasten de kwaliteit van de bloedvaten aan.

Hoe kunt u een TIA herkennen?
De symptomen ontstaan plotseling en kunnen zijn: verlammingen in het gezicht (bijvoorbeeld een scheve mond), verward spreken en denken, verlammingen aan een arm of been, minder goed zien, tintelingen, duizeligheid en sufheid.

Wat kunt u zelf doen bij een TIA?
Aan een TIA zelf kunt u niet veel doen. Neem contact op met uw huisarts, ook als de klachten alweer verdwenen zijn. U kunt wel de kans om (opnieuw) een TIA of een beroerte te krijgen verminderen door gezonder te leven.

Stop met roken.
Als u last heeft van overgewicht, probeer dan af te vallen.
Eet elke dag minstens 200 gram groente en twee stuks fruit.
Drink niet meer dan twee glazen alcohol per dag.
Zorg voor voldoende beweging en ontspanning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandra, blij kennis te maken, ken je nog niet, ben ook nog niet zo heel lang op het forum, maar doe sinds ik erop zit fanatiek mee. Voor mij is het lichamelijk afkicken nog heel vers. Kan me nog dus levendig voorstellen hoe je je voelt. Knap dat je besloten hebt niet meer te drinken. Is voor mij ook de enige optie. Stoppen en geen sociale drinker zijn , lukt me nooit meer, al vind ik het nog steeds een beetje jammer.

@Sammy, ik hoop dat het straks weer zodanig met schoonmoeder gaat, dat jullie met een gerust hart op vakantie kunnen. Ik ga pas in augustus en vind het jammer dat ik in de vakantie geen lekker wijntje meer kan drinken. Ondanks dat ik erg gemotiveerd ben nu, verwacht ik het in de vakantie wat lastiger te krijgen. Aan de andere kant, dan ben ik alweer een paar maanden verder. Weet niet hoelang jij al ADB bent, maar ik zou het niet durven om in de vakantie alleen in de weekenden te drinken. Ben er zeker van dat ik dan weer terugval en dan helemaal opnieuw kan beginnen. denk je echt dat jullie dat kunnen.
Zo ja, dan zou ik daar jaloers op zijn!

@Corinne, even de brief laten bezinken en dan de volgende dag weer bekijken is altijd goed. Je moet tenslotte een eerste goede indruk achterlaten! Gefeliciteerd, dat je je behandelijng vandaag hebt afgerond:present:. Gelukkig krijg je nog follow up, zodat je niet in een gat valt.

@Knuffie, complimenten voor je besluit m.b.t je galblaas. Wederom niets aan toe te voegen. Zie mijn eerdere reacties hierop.

@Stien, je bent goed bezig hoor. Het gaat je lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een poosje terug vertelde ik dat bij ons op de bridgeclub iemand was die zwaar alcohollist was.
Hij was ondanks dat hij al behoorlijk tipsy aankwam 1 van onze beste bridgers.Hij is 2e pinksterdag onverwachts aan een hartstilstand overleden.62 jaar.
Een maand daarvoor 1 april, was er ook al iemand van onze club overleden 61 jaar, tijdens een tennisspelletje. ook aan een hartstilstand.
Het is een groot verschil hoe de reacties van onze leden waren. Bij de eerste meneer ging iedereen naar de uitvaartdienst,stuurde kaarten enz enz. De eerste man was al eens gedotterd en rookte nog steeds.Dit vindt men acceptabel. Bij de 2e wil men niet inzien dat hij ook ziek was.Alcoholist zijn is ook een ziekte Beiden hadden ze dus een verslaving. Maar al zit iedereen flink te zuipen tijdens het bridgen,wordt zo iemand toch met de nek aangekekn. Van allebei de mannen zitten de vrouwen ook op onze club.Ik vind dit zeer schrijnend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Soothe,

Loop wat met m'n ziel onder m'n arm. Heb mijn dochter gebeld om te zeggen dat ik het jammer vond, terwijl ik verteld had waar ik nu mee bezig ben, dat ze mij nog helemaal niet gebeld heeft om te vragen hoe en of het gaat. Mijn meiden hebben er echt wel veel moeite mee (gehad, ik ben aan het stoppen toch?) met mijn drinken. Ik heb dit heel gewoon tegen haar gezegd dat ik het jammer vond en zij zei dat ze niet zo begrepen had dat dit voor het drinken ging en niet voor het roken.

Nou ja, lang verhaal kort: ze vond het geweldig dat ik dit deed en ze zei dat ik haar kon bellen wanneer ik met iemand wilde praten. Dat is toch weer lief.

Verder voel ik mij hier zo.... ja hoe moet ik het zeggen.... net of ik er niet meer bijhoor. Ik ben ook zo'n overgevoelige trut. Manlief had geen shag meer en toen liep hij met een sigaret van de huurster. Nou en zou je zeggen. Schenkt om mij heen zijn jenever met cola in. De vriend die helpt met verbouwen heeft morgen vrij en is al gekomen. Gezellie aan het bier (wat ze eerst buiten op wilden drinken). Dus ik zei: kom maar binnen hoor..... maar ja dan wordt er weer gerookt en dat zou met mijn copd ook niet moeten.

Aan de huurster uitgelegd waarom ik gisteren weg ging met mijn bord eten. En dat zij dat kleine halve uurtje dat man en ik nog hebben gewoon op haar eigen plek moet blijven. Ja, zegt ze: ik wist toch ook niet dat je echt met die Campral ging beginnen. Ik zei: je hoeft je niet te verontschuldigen en je hoeft ook niet te snappen maar ik heb het nu best wel moeilijk en wil dus niet dit soort gedoe er ook nog bij.

Enz enz enz ging nog allemaal verder maar zal jullie dit besparen. Jemig wat voel ik me k***e en wat zou ik graag..... maar ik geef niet op al was het maar omdat mijn man nog zei over vanmmidag dat ik tegen mijn bestuursleden had gezegd dat ik gestopt was: ja en straks zien ze je toch weer met een wijntje... en dus zou ik dat niet gezegd hebben. Aahhhh.

Wat een gedoe allemaal.

Dus zo voel ik me nu.... gaat wel weer over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Ik ben in de 2e week van dit jaar gestopt met de middag wijntjes uit mezelf.
Daarna was ik aan de beurt op het net. Ikdenk dat dat begin maart was. Vanaf mei drink ik alleen nog in de weekenden ,s avonds.Dus op mijn manier ADB sinds mei.Ik ga het binnenkort es even opzoeken in mijn alcoholdagboek wanneer dat precies was. Mocht ik een terugval krijgen ga ik ook helemaal stoppen. In overleg met mijn begeleider hebben we eerst hier voor gekozen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,
Ik ben een tijdje weggeweest vandaar dat je mij niet op het forum heb meegemaakt.

Sammy,
De meeste mensen begrijpen alcoholisme niet. Ik ben 4 jaar geleden naar mijn huisarts geweest en die adviseerde mij om minder te drinken. Mijn ouders denken dat ik overdrijf. Allleen ik en alcoholisten voelen en weten wat je in die periode meemaakt en voelt. Het is een ware hel waarin je terecht komt. En meestal heb je geen aanleiding. Je zoekt altijd een aanleiding om te drinken.

CPAZ
Kan je verhaal niet vinden, ik zal beter zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sammy, hai je kent me nog niet maar ik ben Luciene, maar dat had je al wel gelezen.

Mijn bedoeling is (was) ook om sociaal te gaan drinken. Ga ik nog bespreken met mijn hulpverlener. Maar hij drinkt dan in het weekend. Hoeveel drink je dan per avond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...