Spring naar bijdragen

goedemorgen allemaal,


Anne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Soothe: dag 10 is voorbij. Gefeliciteerd!:present:
Dag nummer 11 breekt aan. Ga ervoor!!!!!!

@Corinne, het realiseren wat we hebben kapot gemaakt tijdens ons gebruik is heel confronterend. Daarom is het ook zo moeilijk om positief te blijven denken dat we een goede beslissineg hebben genomen om niet meer te drinken. Met alle positieve gevolgen van dien. Iedere dag dat we niet drinken zal het vetrouwen van de ander groeien, al gaat dat zo langzaam dat we het zelf niet zien. Dat moet je over een langere periode zien. Als je wilt afvallen moet je ook niet 2x per dag op de weegschaal staan.
Het blijft pijnlijk, er zit een groot verschil tussen wat ik voel en mijn verstand. Ik kan het allemaal goed beredeneren, weet wat er gebeurt (in mijn hoofd) maar voel het anders. dat is een proces waaraan ik moet werken om me het allemaal eigen te maken.
We gaan ervoor en in de toekomst het roken eruit. Zijn we helemaal onherkenbaar.
Ik wens je veel succes in de relatie met je man. Als je gaat zoals je gaat, dan moet dat uiteindelijk ook wel goedkomen toch? Althans dat idee krijg ik als ik dit alles lees.

@Sandra, je bent al uitgelogd, je leest het restant van vandaag misschien morgen nog. Hoop dat lekker slaapt/geslapen hebt en op naar de derde dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal die nog online zijn,
Ik ga ook weer aan mijn structuur werken, dus laptop uit, nog even zitten en dan naar bed. Helaas is het nog warm binnen, ook al staat de achterdeur nog wagenwijd open. Vannacht alleen maar onder dekbedhoes slapen en het dekbed eruit. scheelt misschien.

Welterusten alvast en tot morgen.

Groeten,
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Zo een schrift kun je zelf aanmaken, wij hebben het hier bij de behandeling.

Je maakt een tabel met als kop: Dagboek
Je maakt een subkop voor de datum
Je maakt vervolgens kolommen voor de datum, de tijd, de situatie (waar ben je, met wie), een kolom voor waar je mee bezig ben, waaraan je denkt, een kolom voor je gevoel (goed, rot, slecht, blij, vrolijk enz.), een kolom voor je gedrag (ik drink sap of ik ga even de hond uitlaten) en een kolom met trek (een schaal van 1 geen trek tot 10 heel veel trek) en een kolom waarin je het aantal glazen alcohol registreerd.

Zulk schrift geeft je inzicht in niet alleen je drankgebruik, maar ook hoe je gedachten en gedrag daarin een rol spelen. Want die moet je uiteindelijk kennen om ze te kunnen verander naar helpende gedachten en helpend gedrag.

Ik hoop dat ik het goed uitleg.

Ga maar aan de slag. Het helpt echt om ABD te worden en te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat het hersengedeelte waar emoties wonen wakker is geschud uit de alcoholroes.
Ze overspoelen me momenteel zo dat ik het niet droog hou (mijn ogen dan).
Ik zal ze onder de loep moeten nemen en verwerken, maar ik zal ze eerst moeten ordenen en op volgorde van dringendheid behandelen. Prioriteiten stellen is een van de beroepsdeformaties die optreden bij secretaressen.
Alles eens op een rijtje zetten en zondag maar eens een gesprek met mijn man voeren hierover.
Ik heb zijn inbreng hierbij nodig.

Het lijkt wel een doos van Pandora die opgesprongen is, gelukkig ligt de hoop op de bodem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne,
Heb je het nog droog gehouden (figuurlijk dan)gisteren? Jammer dat er niemand was. Ben jij op zo'n moment (zo laat dus) nog de enige die op is in huis? Of zit je op een andere kamer achter de PC?
Ik wilde dat ik het geweten had. Zo'n situatie is precies wat ik al eerder beschreef op het draadje van gisteren. Typisch geval van dat jou hersenen weer tot leven komen. Alleen wat een rotgevoel soms!
Het feit dat je vanochtend zo vroeg op was, betekent dat je waarschijnlijk niet goed hebt geslapen.
Kan de warmte zijn, want ik ben tenslotte nu ook al op. Met een beetje mazzel ben je teruggekropen en slaap je weer lekker.
Corinne, ik denk aan je en ik hoop je vandaag nog even op het draadje te spreken.

Liefs,
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...