Spring naar bijdragen

goedemorgen allemaal,


Anne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke, ja, ik wilde het niet benoemen het doet toch wel erg pijn die gedachtes aan die tijd.

Ik moet hierbij ook wat bekennen.
Na de eerste maanden droog staan werd ik wat eufoor. Ik denk dat dat de goede benaming is en mogelijk herkent nog iemand zich hierin. Dat hoop ik eigenlijk wel en hoor het graag!

Door het nuchtere koppie, de kilo'tjes die van het michelin poppetje verdwenen begon ik me toch wel weer "iets" aantrekkelijk te vinden. En een oude gewoonte stak direkt de kop weer op.
Ik kreeg aandacht, aandacht op een andere manier dan die ik van mijn man krijg. En jawel het steeg mij gelijk weer naar het koppie. Mooie man, alles anders dan de mijne, veel overeenkomsten b.v. qua leeftijd (mijn man is ook een aantal jaren ouder als ik), opleiding en zo nog meer. We kunnen goed praten. Na een aantal gesprekken had hij al aan een half woord genoeg, begreep mij en wist precies de juiste dingen te zeggen. Yaaaaah, ging het in het koppie.
Maar nu na toch wel een paar maanden in een roesje te hebben geleefd zeg ik kei hard Neeeeh. Er was iets waar hij op reageerde op de manier die mij geheel tegenstond. Ineens doorzag ik hem, gaf ook direkt een reaktie terug. Als ik niet reageer zoals "hij" het dus wil is het ineens een heel andere man.
Nu, ik ben er klaar mee, bui ofwel roes is over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien/Marieke,
Ik denk dat het voor ons allemaal in meer of in mindere mate geldt dat je relatie verandert als we gestopt zijn met drinken. Je wordt weer je eigen zelf die je lang of iets minder lang geleden was. Ik ben natuurlijk nog niet zo lang gestopt, maar ik merk dat ik nu al aan het veranderen ben.Ik voel meer dan ik in tijden heb gevoeld. Dat zijn soms ook rotgevoelens, die ik vroeger wegdronk. Nu moet ik erdoor heen, omdat ik niet meer kan wegspoelen. Dat schijnt er allemaal bij te horen. Dat heeft de arts mijn uitgelegd. Met de alcohol verdoof je een bepaald stofje in je hersenen en dat gaat weer werken (of andersom). Weet niet meer hoe dat stofje heet, maar in ieder geval komen de eerste MAANDEN kan je daardoor wat labieler zijn en je van het ene moment op het andere, van stemming wisselen. Dat heb ik vooral ervaren toen ik gestopt ben met mijn afkickmedicijnen. ik vind het nog steeds niet fijn, maar het is wel een teken dat je hersenen weer wakker worden.
Schijnt ook weer over te gaan, net zoals de meeste slaapproblemen.

Je partner krijgt als het ware weer een neiuwe partner terug. Ik heb het "voordeel"dat mijn man ook dronk, ook al was het veel matiger dan ik, Hij heeft dus ook geen afkickverschijnslene gehad toen hij samen met mij stopte, maar dat we een nieuwe fase zijn ingeslagen is zeker. Moeten dus maar zien waar dat eindigt.
De sl;ogan "drank maakt meer kapot dan je lief is"is zo vreselijk waar! Dat besef ik nu pas. Tenslotte moet ik het vertrouwen van mijn dochter weer terugwinnen. De manier waarop zij in elkaar zit, kan dat nog wel even duren. En hoe kan ik haar dat verwijten? Ikzelf heb dat gedaan. Iets waarvan ik erge spijt heb. Die jaren met haar krijg ik niet meer terug. Het enige waarop ik kan hopen is dat we in de toekomst weer dichter naar elkaar toegroeien. En dat ik de enige juiste beslissing heb genomen, namelijk ADB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd, Ik ben het deels met je eens. Je wordt weer wie je was. Maar die gene wil ik dus niet meer zijn. Ik was toen niet tevreden met mijzelf en veel problemen, hier probeer ik hard aan te werken.
Dus verander je nog veel meer en hopelijk in mijn voordeel waarbij alco dus niet meer nodig zal zijn.
Mijn oude ik is begonnen met gebruik van alco, dus het is zoeken naar de kern van het hoe en waarom en daar verandering in te brengen anders is de valkuil wel erg dichtbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen, even een kort berichtje voor ik het nachtleven weer in duik...:D

Vandaag dus weer bijna niet geslapen maar alleen maar liggen denken, aan mezelf en aan jullie....Hoe het zou gaan, met bv Anna en Anjo, die nu zo'n puinhoop thuis hebben en ook nog een zieke ex..Aan Luciene, die zo goed haar best doet, maar absoluut geen steun heeft van haar man, heel moeilijk..Aan Miep, Anne, Sandra, die ook pas weer -opnieuw- begonnen zijn..
Aan Corinne, die ons zo geweldig helpt met haar wuijze woorden, maar zelf ook wel wat steun en een hartelijk woord kan gebruiken, denk ik..En vooral aan Soothe, die het toch maar helemaal in zn uppie moet zien te redden, en het ook zo zwaar heeft....
Dacht ook aan de mensen die al een poos niet meer op het forum geweest zijn, zou alles goed zijn met ze, hopelijk wel..
Kortom, iedereen heeft de revue gepasseerd...
Kortom, het was dus woelen, woelen en nog eens woelen, kon mn gedachten echt niet stop zetten....
Maar de plicht roept me nu, ik moet gaan, hoop jullie morgen weer te spreken...

En we gaan er voor he, met zn allen!!!! Fijne avond nog en voor straks welterusten.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien,
Je hebt gelijk, maar voordat je met de alco begon was er ook een Stien. Een die nog niet (teveel)dronk.
We worden ook ouder en dan ga je er ook anders op terugkijken. Ik zou van mijn leven niet meer 20 willen zijn. Toen had ik misschien wel problemen, maar ik dronk nog niet (teveel).
In de tijd erna kwamen er problemen die ik wellicht best had kunnen oplossen, maar heb laten liggen, door gewoon te gaan drinken. Ja en dan gaan die problemen zich opstapelen. Van het een komt het ander en alle onverwerkte eindjes koemn op een grote hoop te liggen. Je verandert in de loop der jaren en gaat steeds meer gebruiken, terwijl je dat zelf niet doorhebt. Althans ik was zo dom om dat jaren niet door te hebben.
Dan komt er af en toe een gedachte langs, ik drink eigenlijk best veel. maar goed je functioneert verder nog. Dat je geestelijk vervlakt, dat merk je pas later. Mijn zus vertelde dat zij op het laatst alleen maar vlakke gesprekken met mij kon hebben. Had ik niet eens door die idioot die ik toen was.
Mijn zus en ik hebben ook een aardig potje zitten janken, toen ik zei te willen stoppen. zij is ook de enige familie die ik heb, mijn ouders zijn al overleden en heb geen andere broers en zussen.

Dus ik wil ook een ander mens worden naast een alcoholloos bestaan. Ik werk ook hard aan mijn problemen, die ik voorheen wegdronk. Ik zal dus ook heel anders worden, als het me lukt om droog te blijven staan.
En wie is het belangrijkste in je leven? dat zijn wijzelf. dat andren ook belangrijk voor ons zijn dingt daar niets aan af.
Ik word nog filosofisch op de late avond, maar ik ben hiermee ook hele dagen bezig. Merk dat ik ook erg op mezelf ben gericht. Heb wel belangstelling voor andren, meer dan toen ik dronk, maar werk ook hard aan mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo acht gebruikers, we zijn nog in het land der levenden. Even een uurtje plat geweest met wat librium.
Gaat wel weer een beetje, ben tenminste thuis, dat is al heel bijzonder. Dit schijnt het punt te zijn waarop ik normaal ga pieken.Nu dus niet!!! Allen bedankt voor het medeleven, we komen er wel. Weinig zin, dit door te maken en weer te beginnen. Heb wat Bach opgezet, doet me altijd goed. Verder gaan we"gewoon"door!!

Houd jullie allen goed Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Dank je voor je bemoedigende woorden. Inderdaad ik heb ze ook nog steeds nodig.
Ik hoop dat je een rustige nachtdienst hebt en dat je morgen een betere slaap hebt dan vandaag.
Het lijkt me moeilijk slapen overdag met deze temperatuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,
Het kost heel veel energie en ik ben er ook veel mee bezig. Soms schuif ik bewust even wat van me af om even rust te kunnen hervinden dan wordt het even te machtig. Renovatie en innovatie kost veel input maar zéér de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien,
Wellicht heb je het al eerder geschreven, maar heb ik het gemist of niet goed onthouden. Hoelang ben jij al ADB?

@Soothe, welkom weer. Hoop dat het wat beter gaat. geniet van Bach....

@Corinne, doe je niet sterker voor dan je bent hoor. Dit forum is juist de plaats om er ook negattieve gevoelens uit te gooien. Ook voor jou. Of ben jij inmiddels zo sterk en stabiel. Zou mooi zijn, maar ik kan me dat bijna niet voorstellen,

ALGEMEEN
We praten wel over ADB, maar dat is eigenlijk toch niet zo.Kunnen wij (op een enkeling na) ooit wel ADB zijn? We moeten toch vanaf onze eerste stap blijven oppassen dat we niet in die alcoholkuil trappen!
Feit dat er mensen zijn die na 20 jaar weer beginnen'..... waarom zou mij dat niet kunnen overkomen. Ik vind het een griezelige gedachte dat dat altijd op de loer ligt.

Aangepast:typfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
Goed van je dat je de alcohol niet heb gebruikt. Ik heb het ook niet gerbuik. Had een paar familieleden op bezoek vandaar dat ik niet op het forum was. Ik heb ze totaal geen alcohol opgediend. Ik heb ze gezegd dat ik voorlopig geen alcohol drink en daarom ook geen alcohol in huis heb gehad.
Alles ging goed. Begin van de avond twijfelde ik nog of ik niet een fles rose voor ze zal gaan halen, maar heb het niet gedaan. het kon me niet schelen wat ze van me dachten. Ik blijf vannacht je bijstaan.

Marieke,
Toen ik een paar maanden geen alcohol gebruikte was ik inderdaad relaxer dan toen ik weer gebruikt. Na gebruik van alcohol werd ik sneller geirriteerd en boos. En dat beinvloede mijn relatie met mensen.
Wat ik me nu voor houd zijn de lessen die mijn begeleider mij heeft geleerd, namelijk om naar de werkelijkheid te kijken en niet naar mijn irrationele gedachten luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een fijne gedachte Sandra. Toen jij verleden keer gestopt was, na hoeveel tijd begon je je wat beter te voelen,dat je vond dat je erwat los van kwam.
Overigens verstandig in dit stadium niet met flessen rose rond te stappen, beetje de kat op het spek binden.
Waar ik woon zijn weinig uitgaansgelegenheden,toch weet ik wel iets.
Als ik straks even met woef uit ga, blijf ik toch maar een beetje dicht bij huis, zo zeker voel ik me nou ook niet.

Groetjes van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ik begon me na twee weken onrustig te voelen. Toen heb ik elke dag mijn dagschrift bijgehouden en de boodschappen van mijn begeleider gebruikt. Ik ging mediteren. Ging flink sporten. En mijn problemen bekeek ik met een andere bril. Ik had in die periode bijna mijn ontslag toegezegd gekregen en heb tegen mezelf gezegd als het zover is dan pakken we het probleem op. En ja, hoor nu heb ik baanzekerheid. Met andere woorden door rustig te blijven en mezelf te blijven kon ik de problemen beter aan.
Als ik aan alcohol dacht kwam de gedachte aan kater en niet van morgen kunnnen genieten naar boven en ik wilde geen kater en ik wilde de volgende weer van de dag genieten. Zo ben ik een beetje bij beetje weer opgekomen destijds mijn terugval is dat ik het programma een beetje verwaarloosde omdat ik me zo goed voelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra
Een goede tip voor mij. Alles goed bijhouden en niet laten versloffen. ik ben geneigd dat te doen.
Niet mijn ontspanningsoefeningen meer enz. ga ik morgen weer meteen mee beginnen. Werk wel aan andere dingen, maar de basisdingen dreigen te versloffen,
Thanks.

Gemotiveerd 9nog steeds)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerde,
Ik voelde me destijd zo goed dat dat juist mijn valkuil werd. Gewoon het programma blijven volgen en proberen door middel daarvan je oude denkpatronen te doorbreken. Het werkt echt. Daarom ben ik vandaag weer helemaal bij. Wel lichamelijke pijn, maar ik probeer zo min mogelijk sombere gedachten de baas te laten zijn. En alert blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gemotiveerd, nu staat blof op,Krijg geen streepje door de o.
Heb hem geleend om te branden.
Er zit nu wel een pilletje bij me in. Moet maar even, anders raak ik mijn balans kwijt. Ik heb je brieven gelezen. Ook bedankt voor de goede woorden.
Met jou gaat het wel begrijp ik?
Zou zeggen hou vast.



Groetjes van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens,
Ben nu 2 dagen weer ADB en ga nu mij aan mijn programma houden.
Soothe, fijn dat je je weer rustiger voel. Ik heb vannacht slecht geslapen dus ga ik vandaag proberen mij te houden aan de dagelijkse ritme. Ik ga mijn tanden poetsen en naar bed.
Een fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het controleprogramma maar uitgeschakeld. Ik draai het vannacht wel, als het klaar, sluit het vanzelf de computer af.


@Marieke,
Ik denk dat ik volgend jaar nog wel yoga ga doen. Het is toch wel prettig 1,5 uur in de week alles weg te zetten.


@Stien,
Onze relatie is zonder meer verbeterd sinds ik gestopt ben, we leven weer met elkaar i.p.v. naast elkaar, en ik erger me niet meer aan hem. Die ergernis van mij begreep hij terecht niet en was ook onterecht. Kwam eigenlijk omdat als hij voor mijn gevoel in de woonkamer hinderlijk aanwezig was om te drinken.
Hij heeft het ook moeilijk met zijn emotie naar mij toe. Zonet zij hij nog dat hij de overhanding van die kortingkaart van G&G zag als het verbranden van de schepen achter me; een goede actie van me. Nu ik het hier schrijf, schieten mijn ogen weer vol van ontroering.


@Gemotiveerd,
Wat moedig jij Soothe goed aan.:present:
Ik kan niet beamen dat ik weer de vrouw wordt ik die ik was. Voor een deel wel, maar ik ben de laatste zelfverzekerder geworden dan ik ooit was. Dat ligt niet in de jaren dat ik ouder ben geworden, maar door die behandelmethode ben ik mij op vele fronten anders gaan ontwikkelen en anders gaan denken.
De problemen die ik heb zijn ontstaan door mijn alcoholgebruik, een deel daarvan is ook al opgelost zonder dat ik daar veel voor moest doen. De relaties binnen ons gezin vragen meer aandacht mijnerzijds. Ik heb hier nog heel wat recht te zetten en vertrouwen te winnen. De fundering lijdt aan paalrot en vraagt een ingrijpende aanpak tot herstel van mijn kant wel te verstaan.
Ik besef de laatste weken pas hoe ernstig ik onze onderlinge relatie heb ondermijnd, dat het me af en toe verbaasd dat ze dit heeft doorstaan.
Ik zit hier nu met een zakdoek aan mijn neus te snuffen. Je ziet, ik ben niet zo sterk als ik me soms wel voordoe. Maar alleen spijt hebben en betonen is niet voldoende. Ik zal eraan moeten werken om onze relatie weer goed op te bouwen. En het belangrijkste middel daarbij zal toch mijn nuchter zijn en blijven moeten zijn.


@Sandra,
Gedurf om je familie te zeggen het droog te houden omdat je het zelf droog wil houden. Knap van je. :present:
Quote Wat ik me nu voor houd zijn de lessen die mijn begeleider mij heeft geleerd, namelijk om naar de werkelijkheid te kijken en niet naar mijn irrationele gedachten luisteren. unquote. Precies wat ons in de behandeling wordt voorgehouden en een heel goed handvat om je gedachten om te buigen.
Ik blijf mijn alcoholschrift bijhouden en geregeld lees ik alle correspondentie door en de gemaakte opdrachten. Ik wil mij wapenen en alert blijven om een nieuwe terugval te voorkomen. En zal dat moeten blijven doen.
Goed je tanden poetsen en slaap lekker.


@Soothe,
Hou jij een alcoholschrift bij waarin je niet alleen gebruik registeerd, maar ook je trekmomenten, en erbij zet waaraan je denkt, wat je doet, waar je bent met wie en of je wel of niet gedronken hebt? Dit is nl. heel nuttig om je risicogedachten en risicogedrag te leren kennen en er wat aan te doen om ze te voorkomen.


Ik ben weer bij en wat van me afgeschreven. Nu voel ik me weer wat beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...