CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Gemotiveerd,Wat leuk van je zus.En smakelijk eten.Ik zat even een spelletje patiente te spelen.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Gemotiveerd.Ben aanwezig.Zit mijn zonden te overdenken, eetze straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Soothe,Zijn dat er zoveel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Vind zelf dat het wel meevalt, onder invloed wel rare dingen gedaan.Zeg Corrine weet je dat die gedachte aan alc een beetje obsessief wordt.Denk ik maar een librium neem.Het gaat even gewoon niet uit het hoofd.En toch probeer ik me af te leiden.Kan je nagaan, het maakt me helemaal vleugellam! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 woon ook in het midden van het land. Het rommelt wel, maar tot nu toe geen drup. Vanavond is het de laatste dag van de avond vierdaagse. Voor de kinderen hoop ik nog maar eventjes droog.Krijg straks ook nog gasten .Helemaal boven is het nog flink warm.Buiten moet het nat worden en van binnen droog.Het ene heb ik in de hand het andere niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Soothe, nog een paar uur dan is er weer een dag om.Beter een tabletje nemen dan voor de bijl gaanje bent nu al een mooi eindje op weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Dacht ik ook Sammy, heb 20 mg lib genomen. Kom mezelf behoorlijk tegen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Goede avond,Het noodweer is hier aardig voorbij. Regent en rommelt nog een beetje.Ik ben altijd erg angstig voor dit weer dus ook dit keer stekkers eruit, ook de pc!Nu de deur en ramen weer wat open, is aardig opgefrist.Twan, als je dit nog leest, een hele fijne droge vakantie, genieten hoor!Ik heb wat terug gelezen en iedereen die het verdiend heeft Geweldig hoe jullie elkaar steunen en stimuleren, vol houden allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Soothe,In wel opzicht worden die gedachten aan alcohol obsesief?In de zin dat je veel trek hebt of in de zin dat je veel over je alcoholgebruik nadenkt?Dat laatste is nl. heel normaal in deze afkickperiode, zelf ben ik er nog een groot gedeelte van de dag mee bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Sammy,Hier zijn de kinders begonnen met de bui. Die zijn nu zowat aan het finishen denk ik, hoewel ik hoor nog geen fanfares (die zijn vast afgeblazen vanwege de regen).Je bedoelt dat je fietsgasten krijgt, of gewone kennissen/vrienden/familie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Corinne,Ik krijg 2 fietsgasten.Ze belden vanmiddag al dat het wat later werd.Vanwege het warme weer ging het iet langzamer.Kan ik me begrijpen. Wij zijn ook echte fietsfanaten, maar vandaag was het me veel te heet. Het begint hier aardig te flitsen. ik hou hoop op ook een bui.Liever als de gasten binnen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Ja Corrine,In de zin dat ik de trek probeer te weerstaan en dat maakt nogal moe. Is toch een soort struggle.Ook omdat je weet dat het meteen je stemming verbetert. Zoiets!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Stien, Hier is het nu echt over, de lucht is ook weer opgeklaard.De straat is alweer bijna droog.Je mag rustig op je hoede zijn met dit weer. In Nederland valt het wel mee, zowat alle kabels zitten onder de grond en antennes zijn er niet meer, de hoogste gebouwen in de omgeving hebben bliksemafleiders. In de open vlakte moet je natuurlijk wel oppassen, dan kun je beter gaan liggen, nooit onder een boom kruipen. Toen mijn zoon anderhalf was, heb ik eens een fietstochtje gemaakt in de omgeving bij de schaapjes, toen kwam er een fikse onweersbui aan en toen heb ik het slapend joch maar van de fiets getild en ben met hem op een zeiltje en onder een capuchon op het gras gaan zitten tot het over was. We waren wel goed afgekoeld toen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Stien,ik ga er ook maar wat stekkers uithalen. Heb zelf nog nooit wat gehad, maar een kennis van mij al 2 maal de t.v. kapot door onweer. Nu hebben wij niet zo,n beste t.v. meer.Maar toch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Soothe,Ik begrijp het, maar probeer niet te blijven denken dat je stemming er van beter wordt. Denk in de plaats daarvan bv. dat je ook met een lekker glas sap of een beker thee jezelf kunt ontspannen en in stemming kunt komen. Je hebt daarvoor geen alcohol nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Regelmaat en het veranderen van je gewoontes is oh zo belangrijk. Je komt ook gemakkelijker de dag door. Uiteindelijk kijk je nu op de klok en zie je dat het de moeite niet meer is om een glas te nemen of een fles te openen. De kleine uurtjes die resten zou toch niet voldoende zijn om je roes te behalen.In feite kun je al bijna juichen, weer een dag erbij.Logisch dat de lichamelijke klachten nu de kop op gaan steken, die werden verdrongen door de alcohol. Alles in ons lichaam is geforceerd, als ik moe was en ging drinken kon ik er weer uren tegenaan.Toch vooral altijd maar grenzeloos doorgaan en niet toegeven aan vermoeidheid of andere signalen van het lichaam om eens rustiger aan te doen.In het begin kreeg ik veel energie toen ik stopte, daarna wilde mijn lichaam de slaap inhalen die ik tekort was gekomen. Spieren, gewrichten, bijna alles had ik inmiddels overbelast.Dit heeft mij al enkele maanden gekost om lichamelijk te herstellen. Langzaamaan weer eens gaan sporten, voor mij zwemmen. Dit voor de spieren maar ook voor ontspanning, mijn stress op een andere manier kwijt te kunnen raken.Sinds kort werk ik weer, met een opbouwschema heb ik mijn dagen inmiddels uitgebreid en kan ik er volgende week weer vol tegenaan. Kort na dat ik gestopt was, was dit écht niet mogelijk.Bovendien had ik zeker de eerste maanden last van concentratie problemen, er kwam veel op mij af waar ik mij mee bezig moest gaan houden. Alles wat altijd maar weggestopt was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Sammy,Beter een versleten TV dan geen, bedoel je. En hij kan nog wel even meegaan.Leuk dat je fietsers krijgt, je zult wel een droogrekje klaar moeten houden vrees ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Inderdaad Corinne, het is los gebarsten.Heb een droger. ze komen morgen in elk geval weer droog op de fiets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Toen ik nog alco gebruikte was ik zó bang voor de bliksem dat ik altijd onder in de trapkast zat.Jullie begrijpen wel dat ik flink werd uitgejouwd. Maar ik kon daar wel mijn glas kwijt:wacko: zonder dat iemand er erg in had. Het was de enige ruimte in huis die geen raam had.Maar vandaag, niet in de kast wel af en toe schrikken en lopen ijsberen. Toch een vooruitgang Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Soothe,Daar zegt Stien wat: gaan sporten om te ontspannen. Zelf ben ik aan yoga gaan doen, maar dat lijkt me niets voor jou, jij hebt volgens mij wat meer actieve beweging nodig. Je zou kunnen gaan hardlopen, beginnen met elke dag een blokje om in een rustig tempo en dat elke week een beetje opvoeren. Kost je niets, je hebt alleen wat loszittende kleding nodig en goeie schoenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Jullie hebben gelijk, misschien morgen weer wat beter, misschien wil ik ook te snel resultaat.Als het lichaam uitgewoond is, kost dat tijd!Ben een eitje aan het bakken en dan ga ik even plat op de bank!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Stien,Nam je de fles ook mee? En hoopte je dat het wel even zou duren?Angst voor onweer hebben veel mensen in meer en mindere mate. Het is ons oerinstinct dat dan naar bovenkomt, het is ook gevaarlijk in het open veld. En hele steden en dorpen zijn in het verleden afgebrand door blikseminslag. Vele schepen zijn vergaan onder die omstandigheden.Het is in elk geval geen vergezochte angst als die voor het donker. Mijn moeder is als kind bang gemaakt voor het donker en dat is ze nog steeds. Het is maar goed dat ik na mijn vaders laatste nachtdiensten van huis ben gegaan. Ik ging dan altijd bij haar in bed slapen. Omgekeerde wereld dochter sust moeder i.p.v. omgekeerd. Ik heb er haar nooit om uitgelachen, wel heb ik eens gezegd dat ze in therapie zou kunnen gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Ik ga even wat beveilingsprogramma's draaien.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Marieke, wat jij beschrijft over relatie problemen is herkenbaar.Sinds ik ADB ben sta ik ook anders in onze relatie. Niet stil zitten maar er aan werken.Voor de ander is het ook een lastige tijd, ik verander maar is dit blijvend. Wat is een half jaar in vergelijking van al die alco jaren? Ik moet maar eerst eens bewijzen dat ik het langer vol kan houden en het vertrouwen opnieuw winnen. Al is hij nu héél erg trots op me.Ik besef dat ik mijn relatie niet veel goeds heb gedaan de afgelopen jaren en probeer in gedachten de situatie om te keren. Al die keren dat ik niet aanspreekbaar was en erger. Ik geloof niet dat het hier nodig is om dat uitgebreid te beschrijven, maar wat ik de ander heb aangedaan zou ik dat zelfde van hem hebben aangekunt of nog beter hebben gepikt. Steeds denk ik dan weer, "dacht het niet".En moet ik dus veel relativeren, het zou te makkelijk zijn om nu drastische beslissingen te nemen in de trant van ik zie het niet meer zitten tussen ons.Eerst werken aan mij zelf en daar ben ik voorlopig nog lang niet klaar mee. Tegelijkertijd werken aan mijn relatie. Veel samen praten, tijd inruimen om samen dingen te ondernemen openen weer nieuwe perspectieven waar je weer wat mee kunt.Ik moet er dan ook wel bij vertellen dat wat er ook in het verleden gepasseerd is, mijn man stond altijd voor mij klaar. Hij bleef aan mijn zijde, bleef in mij geloven, gaf en geeft mij ruimte om te zijn wat en wie ik wil zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Nu begint het hier te onweren en zijn er al een paar spatten gevallen. Eindelijk. Hoop dat het echt even door gaat regenen.Inmiddels het eten achter de kiezen en mijn zus ook ook aan telefoon gehad.@ Soothe, zet hem op. Bijna de tiende dag voorbij. Als ik thuis ben, ben ik iook nog de hele tijd bezig met niet drinken. Klinkt misschien negatief maar zo bedoel ik het niet. Ik kan er ook van genieten dat ik het kan laten staan. En Soothe het gaat echter beter. Dat heeft een vriend van mij die nu al een hele tijd droog staat en waarmee ik vaak email tegen me gezegd. En het is waar! ik voel me absoluut nog niet super, maar beter en trotser op mezelf dan ik me in tijden heb gevoeld.Al voel je je dan niet goed, waar je je wel goed over mag voelen is dat je die rotdrank al 10 dagen hebt laten staan. Je hebt dat niet kado gekregen, je hebt ervoor geknokt en je hebt deze bijna 10(!) dagen overwonnen!! Laat je dat niet afpakken. Zonde van de moeite, van jou en voor je lijf.Deze dag kom je gewoon door en morgen komt er waarschijnlijk een betere dag. Dan kan je op gisteren terugkijken en denken dat heb ik maar mooi geflikt.Sterkte.Gemotiveerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden