Spring naar bijdragen

goedemorgen allemaal,

Anne

Aanbevolen berichten

Soothe,
Ik wil geloven dat het warm is daar bij jou. Hou je verder een beetje rustig vandaag, de warmte in combinatie met afkicken maakt dat je echt rustiger aan moet doen. tenzij er een trekmoment komt natuurlijk, want dan moet je alle zeilen bijzetten om het te overwinnen.
Weer trek in een sapje i.p.v een biertje. Zeker met die warmte wordt je van alcohol niet blij. Je krijgt het er alleen maar warmer van.
Succes daar in je kwekerij, gelukkig koelt het de komende dagen weer wat af.
Sterkte daar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Miep,

Dan gaan we een beetje gezamenlijk op.
Charlie is een dag of drie vier voor mij gestopt met drinken en jij sinds 2de pinksterdag zij het met vallen en opstaan. Ik ben sinds 11 april alcoholvrij.

Leuk, kunnen we samen mijlpalen vieren.

Je hoef hier niet altijd alles bij te lezen, maar je kunt natuurlijk wel zo ei kwijt en indien nodig je noodkreet, altijd wel iemand die je door een moeilijk moment sleept.

Als je inlogt voor je behandeling zie je het al staan dat uit onderzoek gebleken is dat deelnemen aan het forum het succes van de behandeling bevordert.

Een raad, als je op het punt staat om toe te geven aan de trek, kom dan eerst even hierlangs om te zeggen dat de trek zo groot is. We zijn er om je te helpen en steunen in moeilijke momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Miep,
Herken ik. Ik kon thuis helemaal doorslaan. Had ik niemand voor nodig. terwijl ik op feestjes of bij visite heel matig was. Moest ik rijden dan dronk ik geen druppe;, maar hoe laat we ook thuis waren, dan nam ik er altijd een aantal. De laatste tijd zeker 6. Dat was dan een matige dag voor mij. Wilde mijn man bijna meteen naar bed als we thuis kwamen, dan dronk ik gewoon wat sneller. Zij dan tegn hem, ga jij maar alvast douchen ik neem er eentje. Dat het er dan meer waren....... Hij had dan ook gedronken en het verschil ruik je dan niet meer als paertner als je zelf gedronken hebt en jij hebt er 1 of meerdere achter de kiezen.
Fijn dat jij alleen ee ww drinker was. Ik lustte vrijwel alles, als er maar alcohol in zat. Lustte ik het niet, dan mixte ik een drankje, zolang ik het maar naar binnen kon gieten. Maar vrijwel altijd thuis.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

het moet inderdaad wel vreselijk warm wezen bij jou. Vooral als je onder het pltte dak woont. heb je een thermometer?
Hier is het in de schaduw ook buiten al meer dan 31graden. Ik hou alles dicht.Maar binnen warmt het ook al behoorlijk op. deze kamer ook al 23,5.Veel water drinken dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, miep en gemotiveerde,

Dat is ook wat ik precies deed. Als ik op een feestje dronk ik slechts een glas of vrijwel niks. Als excuus gebruikte ik dat ik moest rijden maar onderweg naar huis stopte ik wel bj de avond winkel om een fles wijn in te slaan en dan drinken tot ik neerviel en dan de volgende dag niet tegen de kater kunnen en dan weer wijn halen. Het is afschuwelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Zie dat jij er ook even bent. al wat van de woningbouwvereniging gehoord of in ieder geval gehoord wanneer je een reactie kunbt verwachten? Lukt het allemaal een beetje daar.
Ik heb het sinds mijnADB vreij koud gehad, helaas merk ik daar vandaag niets van?

Groetjes,
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medestrijders,

Luciena, op dit moment ben je er niet. Maar ik vertrouw erop dat het goed gaat. De pijnen waar je het over hebt, eventueel de bot ontkalking,zou kunnen.
Maar alcohol is ook een enorme demper van het centraal zenuwgestel.
De pijnprikkels worden nu veel beter waargenomen.Belangrijker is dat je niet aan de trek toegeeft en ik heb het vermoeden, dat je het vandaag droog houdt. Sterkte en hou vol.

Sandra,
Gaat het redelijk Sandra? Hoop dat je er doorheen komt. Het is mij een volstrekt raadsel hoe jij auto kan rijden. Ik zou een week nodig hebben om bij te trekken. In ieder geval we zouden er voor gaan, niet waar?Deze dag misschien nog wat (t)rillerig en dan ga je alleen nog vooruit.Dus doe je best!

Gemotiveerd, met haar laptopje in de bank lijkt aardig goed opweg te zijn. 18 dagen, is ook niet niets.
Maar,en dat weet jij ook, waakzaamheid blijft geboden. Dus hou vol!!!

Anne

Doe je best Anne, wat zeg ik? meer dan je best en ook jij komt er. Sterkte!!

Sammy,tegen jou, kan ik alleen zeggen, blijf scherp,en sterkte met de familie!!

Corrine trekt het wel en blijft van advies dienen!

Charlie, keep the spirits high!!

Hier laat ik het even bij. Heb me een beetje tot de nieuwe lichting beperkt.

Lieve mensen groetjes van Soothe, die weer iets beter is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sandra, ik richt mij nog even persoonlijk tot jou. Je weet dat wij een zeer linke vorm van drinken hebben. Je kan beter iedere dag 2flesjes wijn drinken(niet doen!!!) Dit kan er toe lijden , dat je er in blijft, de ademhaling kan onderdrukt raken. Dus er is echt geen andere optie dan de knoop doorhakken!

Dit geldt evenzeer voor mij,anders zat ik nu niet zo door te drukken. Ik weet wat het is als zo'n hoog promilage eruit gaat trekken.

Ook ik had altijd ruzie en toestanden thuis en werd wat introvert. een beetje te!

Ja die drank gooit de hele wereld open, Tot je zo beneveld bent, dat je niet eens meer weet dat je bestaat. Dus stoppen, anders hoeft het wellicht niet meer!!

DOE JE BEST EN SOOTHE DOET MEE!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gemotiveerd,
He, ik was ook zo eentje die thuis dronk en zich op visite heel erg matigde (ik had altijd wel in een flesje jonge jenever bij - lijk zo ontzettend op water).

@Miep,
Dat ik een veelschrijver ben heeft uiteraard te maken met het feit dat ik zelf ook steun nodig heb, als ik reageer, is dat ook weer steun voor mezelf. Ik ben echt geen altruïst. Ik dronk RW, liefst Zuid-afrikaanse, en absoluut geen Côte du Rhone, zo'n 2 2,5 fles per dag. Op werkdagen 1,5 tot 2. Op mijn werk dronk ik niet. Voor de buitenwereld ben ik een zeer matige sociale drinker.

@Sammy,
Wat lekker koel bij jou, hier is het alweer 27 graden, alles dicht ook de jaloeziën en de luifel omlaag.

@Sandra,
Je ziet hier dat je niet de enige bent. En hier hoef je je er niet voor te schamen en vind je begrip.
Zelfs mijn ouders en grootmoeder weten het niet. Met Pinksteren wou ik mijn eerste dag laten ingaan en meteen ook stoppen met roken. Dronk ik dus gewoon water, kreeg steeds te horen van hoef je echt niet, zei steeds nee ik heb geen trek. Helaas was dit een valse start, werd ik er ketter van en de dinsdag heb ik meer dan drie flessen gedronken.

@Al de anderen,
Ik heb het nu niet koud, maar warm, toch heerlijk om gewoon in hemdsmouwen te zitten.
Die buien mogen komen, wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik vergeet nog wat te melden.

Ik heb mijn kortingpasje van de Gall&Gall aan mijn man gegeven, heb ik toch niet meer nodig. Wou ik al eerder doen, maar vergat ik steeds uit mijn portemonnaie te nemen.
Dat vond mijn man dus een feestelijk moment. Zijn reactie kwam echt over als een blijk van vernieuwd vertrouwen in mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ik zal vandaag niet drinken. Ben vandaag bijna hele dag achter de PC. Zat net iets te lezen over bolderline. Herken ook heel veel in de theorieen. Vond het wel opvallend om te lezen dat heel veel kenmerken ook op mij gedrag sloegen en dat alcoholgebruik mijn destructief gedrag was. Bij ADB gebruiken zij soortgelijke techniek. Om positief naar je te kijken en de realiteit op werkelijk te beoordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra,

Die G&G reclame heeft mijn dochter even voor me bij het oud papier gedaan.

Marieke,

Het zit je toch echt niet mee.
Maar ik begrijp het ook niet om 3 kinderen in de leeftijd van 15 - 18 achter te laten zonder toezicht en zelf op vakantie te gaan. Het huis zal wel uitgeleefd worden. Maar ja, dat zal de verhuurder ook wel een keer merken.
En dan je eigen puber die moeilijk is en doet en op jullie zak teert en naar geen rede luistert.
Allemaal factoren die ook niet meewerken in een niet lekker lopende relatie.
Maar houdt moed en houdt het droog, en beheers je, uit je vel schieten lost ook niets op.

Hier is het inmiddels stikdonker en vallen de eerste spatten. Ik denk dat we hier een fikse bui krijgen.
Manlief is eten halen, ben benieuwd of hij nog droog overkomt.

Zodadelijk smakelijk eten en tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Marieke,
In ieder geval kom ik zondag op je feestje. Een half jaar! Je hoeft niet eens meer maanden te zeggen.
Ik zal een lekker alcoholvrij drankje meenemen, want ik ben momenteel van alles aan het uitproberen.
Fijn dat je zolang ADB bent, kan je de problemen met je zoon ook beter aan en hoef je niet achteraf te denken reageerde ik nou zo door de alcohol of was het een terechte reactie. daar had ik de laatste tijd nogal last van met mijn dochter.

@Soothe, al gesmolten? Goed drinken hoor met die hitte. Je snapt wel wat voor drinken ik bedoel.

Hier begint het te bewolken maar is het nog ruim boven de dertig. Ik woon in het midden van het land en hoop dus van harte dat hier de regen ook nog langs komt. Dan wordt het niet zo'n klamme nacht als de afgelopen nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gemotiveerd, die warmte maakt mij helemaal gek! Terwijl ik er normaal goed tegen kan. Hier in a'dam is het nu ook aarde donker en het rommelt. MIjn begeleidster was er nog. Ik vroeg, waarom heb ik het toch behoorlijk te kwaad? Ze zei omdat je meestal zo rond de tiende dag ging pieken. Meestal na een heftige week , even rustig en tegen dag tien begon ik weer. Laten we het mijn biologische klok noemen. Het is dus piektijd,maar ik piek niet, maar dat ik me erg happy voel, neeniet echt.

ERis geen zwaar lijden, maar het knaagt en vraagt.

Groetjes van Soothe. Denk dat ikmaar ga koken of een broodje.

Foutjes komt door de warmte.

Nu barst het noodweer los!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bui is hier losgebarsten en mijn man konden we zien rennen naar huis. Veel donder en bliksem.
En nu is het weer een beetje rustiger in de lucht, maar echt opgeklaard is het nog niet. En het regent nog.

De plakkerigheid is er een beetje vanaf in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt hier steeds donkerder, maar geen zicht op een bui helaas. Volgens de buienradar missen wij ook de regen. De planten in de tuin hangen slap, die hebben echt wel weer hun portie nodig. Zelf sproei ik zo min mogelijk. Dus nog even afwachten vandaag, het kan nog komen.

@Soothe, als het losbarst het noodweer, dan daarna lekker alle ramen open. Geniet dan van de koelte, want de ergste warmte is hier ook verdwenen. Als jij middenin A'dam woont, dan blijft de warmte ook zo lekker tussen de huizen hangen. Dat herinner ik me toen ik nog middenin Rotterdam woonde.
Op zich fijn dat je weet dat het bij jou anders loopt dan bij anderen qua afkickschema dan. Dat betekent dat je nog een paar uur hebt te gaan en dan is dag 10 ook weer voorbij! Komen de betere tijden aan.
Alleen lastig vind je niet dat het zo langzaam gaat. Vanmiddag mijn psycholoog op bezoek gehad en tegen haar gezegd, dat ik graag een knopje zou laten implanteren, dat ik om kon zetten. Lijkt me reuze gemakkelijk. Nu moeten we er allemaal keihard doorheen. Aan de andere kant helpt h terug te denken aan de eerste het me wel terug te denken aan de eerste dagen toen ik trillend en zwetend in huis liep. Het zou zonde zijn om die ellende te vergooien voor een glas en daarna nog meerdere.....
Zet hem op nog een paar uur, en zeur maar lekker tegen ons. dat helpt,

Sterkte
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen die staan ingelogd,

Het is wel heel stil. Hebben jullie je vergeten af te melden en zitten jullie te eten? Of te genieten van het onweer? Ik ga pas na 8-en eten waarschijnlijk. manlief staat te koken en ik weer met de laptop op de bank. Heb ook geen discussie onderwerp, dus ga uitloggen. Ga mijn zus een sms-je sturen. Die is op vanaktie maar blijkbaar heeft ze een hele stapel kaartjes meegenomen om mij een hart onder de riem te steken. Krijg er om de paar dagen een. Heeeeel lief,
tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...