CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 :musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ik ben wakker. Ik moet wat doen, dus heb ik het draadje maar vast geopend.'t Zal toch niet zo zijn dat ik nu slecht ga slapen, want daar heb ik geen zin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi Corinne, de nacht weer goed doorgekomen, hoop ik? Vervelend dat je nu even een dipje hebt (gehad), niet aan toegeven hoor! Je weet altijd ieder ander zo goed op te peppen, en als jij dan eens een steuntje nodig bent dan slaapt iedereen al... dat begroot mij wel een beetje.Regelmaat, meid! Je weet dat regelmaat superbelangrijk is in dit hele proces. Ja ok, iedere nacht om drie uur naar bed is ook regelmaat, maar ik geloof niet dat je dat zó moet opvatten. Zelf moet ik iedere morgen om een uur of zes op, maar ik lig er dan ook altijd al om elf uur in. Dat was vroeger wel anders, héél anders, maar nu denk ik om een uur of tien al van hmmm ik mag zo weer naar bedje... lekker! Wat een gevechten weer gisteravond. Knap dat jullie er allemaal goed doorheen gekomen zijn hoor! Nog even en Tactus kan wel inpakken, doen we alles samen op eigen kracht op dit forum... geweldig!Iedereen een fijne dag toegewenst en je weet het: Hou Vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Goedemorgen,@Marieke,Gefeliciteerd met je 6 maanden ADB. Geweldig. Ik ben andaag op je feestje hoor en je krijgt van mij allemaal dikke :sun:: en :musicnote:. Vier het uitbindig want dit is niet niks.@Corinne, zou kan ik het nooit van je winnen he, een draadje openen, om deze tijd! Hoop dat je nu lekker slaapt.@Stien, ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je je weer lekkerder voelt.@Knuffie, zijn ze goed bang geworden gisteravond, omdat jij je kracht weer terug hebt?@Lenne, Vandaag ga je stoppen en je dochter is jarig! Vier je het ook vandaag en komt er veel visite?Lastige dag dan om te stoppen, als iedereen met een glas op je dochter proost, lijkt me. Hoewel de verjaardag van je meisje, hoe oud is ze geworden vandaag? Gefeliciteerd in ieder geval, en maak er een mooie alcoholloze dag van! Ik heb wederom te kort geslapen. Baal ik van. Ben al moe, dat is gezien de omstandigheden logisch, maar op deze manier komt er geen einde aan. Ben jankerig opgestaan. Voel me niet fijn en ga lekker zeuren in mijn eentje op dit forum. Niemand heeft er last van en hoeft er straks ook niet op te reageren hoor!!! Hopelijk gaat het over een urrtje of wat over of negatief denkend, zoals ik me nu voel krijg ik gewoon een k****dag.Manlief slaapt nog uiteraard, dus zit in mijn eentje op de bank een beetje zielig te wezen.Gelukkig is het nog ochtend, en heel vroeg. Kan nog veel gebeuren vandaag. Zag dat water ook staat/stond ingelogd en structuur! Dat is het toverwoord. Jongens ik neem mij voor vanavond tijdiger naar nbed te gaan. Niet alleen omdat ik morgen weer om 6 uur op moet, maar ook dat ik te laat naar bed ga. Vanavond, blijf ik niet te lang bij jullie. Log in ieder geval tijdig uit, ga rustig nog even wat voor mezelf doen en dan rond half 12 naar bed. Is ook te laat eigenlijk, maar ik ging voorheen altijd laat naar bed en maakte korte nachten. Nu mijn lichaam en geest met zoveel dingen tegelijk bezig zijn, moet ik rust nemen.Ga vandaag ook weer uitgebreid mijn oefeningen doen en beginnen aan de volgende opdracht, want dinsdag staat de psych alweer op de stoep.Zo dat zijn allemaal mooie voornemens, nu ze nog uitvoeren, terwijl ik er geen zin in heb, want ik ben niet blij vandaag. Mijn hersenen zullen nu opeens weer wat harder protesteren tegen het feit dat ik ze niet meer van dat lekker verdovende goedje geef. Nou ik ga vandaag lekker ADB blijven, want anders ga ik me nog meer k**** voelen.Zo eerst maar wat eten, dan werkt mijn B-vitamine beter, dan beginnen met de opdracht. Heb ik in ieder geval iets gedaan. Maar ik heb nergens zin in. Wat is dat toch vanmorgen?:rose: Ik moet wel!!!!!!Aangepast: zonnetjes voor mezelf, misschien helpt het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi Gem, ik was ook gewend (nou ja...) om heel kort te slapen hoor, drie uur naar bed, zes uur op... dat hou je echt niet lang vol. Nu geef ik gewoon toe aan wat mijn lijf vraagt, dus ik lig er lekker vroeg in, en ben vaak al voor de wekker uit wakker. In de weekends mag ik uitslapen van mezelf, dus dan wordt het wel eens zeven uur voordat ik opsta... jaja! Doordeweeks werk ik op de zaak gewoon lekker door, maar in de weekends wil ik overdag ook nog wel eens op de bank gaan liggen. Ik hoor hier wel eens mensen schrijven (huh? kan dat?) dat ze meer energie hebben als ze gestopt zijn, maar dat moet bij mij nog komen zeker, ben soms nog best wel moe. Gewoon aan toegeven, denk ik dan, het komt allemaal op z'n eigen tijd. Eigenlijk zou ik nu ook heel aktief moeten worden, want ook prive heb ik het heel druk. Maar ik heb er ook niet zoveel zin in. Kan het nog een week, hooguit twee, voor me uit schuiven, maar dan moet ik een versnellinkje hoger gaan schakelen. Ach, daar kun je dan ook maar beter goed uitgerust aan beginnen, nietwaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Goedemorgen allemaal,Een vraagje, waarschijnlijk een hele stomme, maar ik lees regelmatig de letters ADB en ik heb geen idee wat dat betekent. Wil iemand me dat vertellen?Verder wens ik iedereen een fijne dag vandaag, hou van jezelf.Anne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Anne, ADB is Alcohol De Baas. Als je stopt met roken wordt je NicotineDB. En zo kun je nog wel meer ...DB's bedenken...ps. stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Water,Je slaat de spijker op zijn kop, structuur! Ik ben aan het versloffen en moet weer meer aan de gang met mezelf. Dat zo'n woordje zo belangrijk kan zijn! Alles in een geval als het onze.Water, jammer voor jou, maar ik ben blij dat jij ook niet bruist van de energie. Weet niet hoelang je ADB bent, maar het is prettig om te horen dat ik de enige niet ben.Anne,water heeft gelijk (alweer!, ga niet naast je schoenen lopen!) gewoon vragen hoor. ik wist eerst ook niet wat het was, alleen werd ik op een morgen wakker en toen dacht ik, dat is het! heb daar wel even over gedaan. Dom van mij, dat ik niet eerder die vraag durfde te stellen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Even wat anders: gisteren las ik ergens een hele mooie, zit er al de hele tijd over na te denken:Je kunt je energie maar aan 1 ding besteden. Ga je je onmogelijkheden bestrijden of je mogelijkheden benutten? Voor mezelf vertaal ik dit als: stop ik mijn energie in het gevecht tegen de drank of geniet ik van mijn nieuwe leven zonder drank? Liever het laatste, natuurlijk... dus niet meer over nadenken, ik drink geen alcohol, punt. Zo, dat was dat, wat zal ik nu weer eens gaan doen? Heerlijk, ik houd van simpele dingen, de schoonheid van de eenvoud... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Water, bedankt voor je antwoord. Leuk om te weten, kunnen mijn hersens weer wat gymnastiek gaan doen. Enne als er toch geen stomme vragen bestaan komt hier een hele slimme, waar haal je die plaatjes vandaan? Emoticons heten die dingen geloof ik.Ik ben nog even aan het puzzelen welke bijdehante opmerking ik zal gaan maken over je opmerking dat er alleen stomme antwoorden bestaan, maar ik kom er effe niet op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Anne,Kan ik ook even intelligent doen: als je antwoord op een berichtje zie rechts aan het einde van "bericht tekst"selecteer emoticon. wil je er meerdere dan iedere keer weer op emoticon klikken voor een nieuwe en dan eeen uitkiezen.Als je ze hebt geselcteerd, sie je alleen tekst staan. Klik op Preview onderaan je bericht en je ziet dat ze verschijnen.probeer maar eens, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Goedemorgen luitjes....................Nacht 4 zit er weer op, nog 2 te gaan Wens jullie allemaal een fijne zondag toe!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Môgge Charlie... jouw beurt om uit te slapen, dankjewel dat je vannacht heel Nederland draaiende hebt gehouden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi allemaal,Het heeft maanden en maanden geduurd voordat mijn vermoeidheid beetje bij beetje verdween...Het lichaam heeft tijd nodig om te herstellen van de grote slijtageslag met alcohol en drugs..jarenlang alcohol en drugsmisbruik had mij lichamelijk en mentaal gesloopt en dat was niet binnen twee weken hersteld... wat mij heel erg heeft geholpen was, als ik geen zin had om bepaalde dingen te doen om nuchter te blijven, de stem van mijn sponser die mij vroeg "je was toch ook nooit te moe om te drinken en gebruiken of om naar de dealer te gaan?"...."dat lukte je altijd".... Door juist te dingen te doen als ik er geen zin in had ben ik aan de veilige kant gebleven...en zo werkt dat nog steeds voor mij..niemand heeft gezegd dat nuchter worden en blijven eenvoudig is... het is is zeker in het begin hard werken... en als ik naar mijzelf had geluisterd en had gedaan wat ik zelf wilde doen dan was ik nooit nuchter gebleven... mijn gedachten en emoties waren een grote brei van angst en kwaadheid...door voor de verandering eens niet te luisteren naar mijzelf maar naar suggesties van iemand die door dezelfde ellende is gegaan en er goed is doorgekomen en door het uitvoeren van een plan koste wat het kost (en of dat nu AA is of Tactus of welk plan dan ook) ben ik er ook doorheen gekomen... mensen die terugvallen zijn vaak mensen (en ik weet er alles van hahahaha) die stoppen met het uitvoeren van een plan dat hen helpt nuchter te blijven...ze gaan het bijvoorbeeld zelf invullen of bepaalde punten wijzigen of ze stoppen met het uitvoeren van het plan...Voor mij is alcoholisme een dodelijke ziekte.... Als ik een hartkwaal zou hebben en ik zou daar medicijnen voor moeten slikken dan zou ik het wel uit mijn hoofd laten om mijn medicijnen niet te slikken die dag... hoe anders is het met alcoholisme... mijn hoofd vraagt me nog regelmatig waarom ik bid of waarom ik naar meetings ga...en als dingen niet lekker lopen zegt mijn hoofd "zie je wel , het maakt niets uit" ... allemaal negatieve gedachten...met als uiteindelijke doel dat ik weer de afgrond in ga... en als ik blijf hangen in negativiteit dan ga ik voor de bijl... daarom probeer ik die gedachten gewoon te laten voor wat ze zijn zijn... het zijn net wolkjes die overdrijven, even blijven hangen en als ik er geen aandacht aan besteed en er niet op ga kauwen maar alleen naar kijk , drijven ze weer verder...De 12 stappen leren mij om te gaan met mijzelf en de realiteit...want dat is uiteindelijk mijn grootste probleem , Ziza en de realiteit (lees andere mensen) en neit alcohol en drugs...Allemaal veel sterkte vandaag en ik hoop dat jullie wensen uit mogen komen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ziza,Dank je wel, als is je berichtje algemeen gesteld, ik voel me er persoonlijk door aangesproken.Ik weet ook dat het geen gemakkelijke weg is en ik weet ook dat ik moeite zal moeten BLIJVEN doen.Het is alleen zo vervevelnd, als ke dat niet meer van jezejf gewend bent, dat je van die heftige emoties kan hebben, zowel negatief als positief. Dat het de afgelopen jaren zo "rustig"was is natuurlijk te wijten aan de drank. Het is alleen iedere keer (ik heb al meer sinds het stoppen van die heftige gevoelens gehad) weer schrikken!!Dat het een goed teken is, dat je lichaam en geest weer zichzelf worden, dat gaat er op een negatief moment even niet in.Ben nu druk bezig met mijn opdracht die ik af moet hebben voor dinsdag, dus ik doe vandaag in ieder geval iets nuttigs,. Als manlief uit bed komt mijn oefeningen (ook affirmaties, Anne), maar die kan ik nog niet helemaal alleen. Kortom, het gaat uiteindelijk wel lukken, maar bah, bah ,bah , bah (als er een emoticon voor "hondenstront"was (sorry Soothe) dan lagen hier hele grote hopen.Groetjes Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ik heb mn huiswerk net af, Gem, alcohol weigeren en alcohol en tegenslagen en wat te doen....Op papier kan ik het heel mooi opschrijven, nu de praktijk nog.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Gaat koffie drinken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Lenne, gefeliciteerd met je kleine meisje en succes met stoppen!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Charlie,Koppie en gevoel werken niet goed samen he. althans bij mij meestal nog niet. Ik ben nu ook allerlei dingen op papier aan het zetten voor mijn opdracht, ik weet het heel erg goed Maar de uitvoering is nog een probleem@Corinne,Je bent er nog niet, maar morgen twee MAANDEN ADB! Kan je morgenochtend niet feliciteren, wil toch de eerste zijn. Uiteraard kom ik morgenavond nog eevn "langs".GroetenGem (ga al aan die naam wennen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ik ga weer eens lekker pitten, fijne zondag allemaal!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Welterusten Charlie, slaap lekker.Nog 2 nachten.Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Aan allen die me gisteravond erdoor getrokken hebben: Héél erg bedankt!!Ik voel me vandaag weer heel sterk en veel positiever dan de laatste tijd het geval was!!Ik blijf er voor gaan!!!Veel liefs van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Goedemorgen allemaal,Corinne ik las dat je vannacht het niet lekker met je ging.Gemotiveerd jij bent echt goed bezig, congratiolations.En tegen alle anderen ik denk dat we goed bezig zijn.Ik ben gister naar een feestje geweest na 2 dagen ADB. Ik moest naar dit feestje kon echt niet onderuit. Het feestje begon om 10.00 uur toen ik iedereen moest gaan ophalen. Bij aankomst bij de feestvarken werd champagne geschonken. Ik zei dat ik moets rijden, maar er werd toch een glaasje geschonken. Om mee te doen heb ik een slokje genomen en echt niet meer en volgens heb ik het de hele dag zonder alcohol gedaaan.Ik moet zeggen dat ik heel blij was dat ik niet gedronken heb. De andere stonken uit hun bek naar alcohol en ik was droog en lekker in mijn vel. Om een lang verhaal kort te houden het is gelukt om 3 dagen ADB te zijn en mijn vierde dag in te gaan. Ik ben blij dat ik zonder kater ben opgestaan en vandaag hele dag kan genieten en morgen lekker kan gaan werken.Dit is wat ik met jullie wilde delen. Heel veel plezier vandaag. Vooral van de dag blijven genieten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Goeie morgen, mensen van het goede leven. Had ik me even verslapen. Als een speer onder de douche, het beest moet immers uit. Denk dat ik maar een pittig eind ga fietsen. Het is nog knap broeierig!MARIEKE op naar de volgende 6 maanden, doe je best.Wat zeg ik? meer dan je best! :present: Groetjes allen Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 SuperSandra... nog zo'n toppertje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden