Spring naar bijdragen

Maandag, 11 juni 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,
ik kon het niet laten om te kijken of ik de eertse was en jawel!
Vandaag weer een nieuwe week met nieuwe kansen.
Kansen om vooral in alcoholvrij (of matiging) te blijven geloven en het vooral te doen!
Ik heb nog niet het restant van het draadje van gisteren gelezen dat doe ik vanavond als ik terug ben.

@Corinne, gefeliciteerd met 2 maanden ADB!!:present::present::D:musicnote::heart:

Allen een fijne dag.
Ik heb goed geslapen, aan een stuk, weer tekort maar dat was omdat de wekker ging!
Voor vandaag ook weer een voornemen om tijdig uit te loggen!

Liefs,
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Gem. fijn dat je beter geslapen hebt. Ik wil nog weleens melatonine gebruiken als ik slecht slaap, succes vandaag.

Corinne gefeliciteerd met je ADB.

Soothe, proost ik zit ook net aan de koffie.

Ik ga er ook gelijk weer uit, douchen en naar mijn werk. Fijne dag allemaal.

groetjes Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal en Corinne van harte met je 2 maanden alcoholvrij. Gelukkig zag ik je later vannacht toch nog. Was heel raar eerst was je lampje nog geel toen blauw. Ik denk nou je bent weg, oké en toen was je er opeens weer wel. Nou ja, alles goed gegaan en je twee maanden zijn niet in gevaar gekomen.

Voor jou een heerlijke cocktail (natuurlijk alcoholvrij) om het te vieren:

--------------------------------------------------------------------------------
Lovely Young (Longdrink)

4 cl. Sinaasappelsap
2 cl. Vers geperst citroensap
2 cl. amamandelsiroop (orgeat)
ijskoude gingerale om mee aan te vullen

Decoratie:

1 takje verse munt

1. Doe sinaasappelsap en citroensap en amandelsiroop met 4 ijsblokjes in de shaker. Sluit de shaker en schud het geheel ongeveer 15 seconden krachtig door elkaar.

2. Vul het longdrinkglas ongeveer to de helft met vergruisd ijs en giet de inhoud van de shaker daar door de barzeef overheen. Vul aan met gingerale.

Decoratie-tip

U kunt deze sprankelende fruitige longdrink behalve met het takje munt ook nog decoreren met een amandelrand: draai voor de bereiding van het drankje de rand van een longdrinkglas door een kwart citroen en druk deze dan in een bord gemalen amandelen. Verwijder het te veel aan amandelen door zacht tegen het glas te tikken.

--------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Soothe, smaakte de koffie?

We gaan er weer een dag tegenaan om alcoholvrij te zijn. Ik ging vannacht pas om 2:45 naar bed. De cd die ik gebrand had stond er niet goed op. Ik overal zoeken op het internet voor hulp. Er bestaat zelfs een boekje: Cd's branden voor Dummies. Hahahaha nou je lacht je toch een scheur. Maar het ligt wat dat aangaat niet aan mij maar aan mijn pc. Het laatje van de brander gaat ook niet lekker open en er is waarschijnlijk van binnen iets niet goed met die cd brander. Dat kun je zo'n cd brander toch niet kwalijk nemen, bij ons is er vanbinnen ook wel eens iets niet goed... :D

Maar niet getreurd. Mijn zus woont een halfuur verderop. En die heeft net een nieuwe pc gekregen en had het erover dat ze zo heerlijk van alles kon downloaden e.d. Dus ik ga me aankleden en duik mijn auto in en ga bij haar koffie drinken terwijl mijn cd gebrand wordt. Opgelost!!

Wij 'spreken' elkaar Have a nice day

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De strijd met koning Alcohol
leek ik te verliezen
de koning wendde 'dorst' aan
ik had niets in de smiezen

Het was vlak voor de tweede ronde
de koning keek mij ernstig aan
en sprak beschaafd doch onomwonden
'op één been, kan men niet staan'

Toen ik daarna te kennen gaf
dat ik me wou beheersen
klonk koning's overredingskracht
'nog één dan om het af te leren'

Ik dacht de koning kwijt te zijn
maar nee daar kwam hij aangesneld
zonder zelfs maar iets te vragen
had hij gewoon opnieuw besteld

Zo bleef de koning komen
met steeds een nieuwe list
totdat ik straalbezopen
ineens iets helder wist

Want daar zag ik de koning
voor de allerlaatste keer
hij keek vanachter glimmend glas
smalend op mij neer

De strijd was niet verloren
het leek alleen van wel
het glimmend glas?
een spiegelbeeld
"Den koning was ik zelf"

Alex Franken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een goeie morgen
En bedankt voor de wensen.
Ben van plan om ADB te blijven tot in de eeuwigheid.

Ik heb doorgeslapen tot 7.50.
Maar ik ben nog niet uitgerust.
Mijn oogleden vallen omlaag en ik heb wallen onder mijn ogen.
Een gezicht van oude lappen dus.
Het koor zal het vandaag maar even zonder mij moeten doen, ik heb nl. geen zin om te fietsen.
Fietsen moet ik straks ook al.

@Gem,
Het eerste wat ik dacht vanochtend was of het je gelukt was om de eerste te zijn en een draadje te openen. 't Is je gelukt en ik ben er niet van wakker geworden.
Hoop dat het goed gaat op je werk vandaag.

@Soothe,
Jij gaat ook goed. Ga zo voort. Het gaat je lukken.
Geef de hond een knuffel.

@Anne,
Jij ook werk ze.

@Luciene,
Die lampjes zijn soms verwarrend. Als je wel staat ingelogd, maar je bent een tijdje niet actief dan wordt het blauw en verschijnt je naam ook niet bij de ingelogde personenlijst. Als je uitlogt, dan duurt het ook een tijd voor je lampje blauw wordt.
Maar het ging goed gisteravond. En ik ben rond 1 uur in bed gedoken.
Ziet eruit als een lekker longdrink. Misschien probeer ik hem wel eens uit. Ik ben dol op citroenen. Ik vind het dan ook jammer dat ze geen citroensap verkopen.
Jammer dat je CD-brander kapot is, maar gelukkig woont je zus vlakbij.

@Charlie,
Was het dit keer een rustige nachtdienst? Geen lastige en gevaarlijke patiënten?
Ik hoop het voor jou.
Voor zodadelijk alvast: welterusten. Het is een donkere dag en niet zo kleffig warm als de voorgaande, ideaal om overdag te kunnen slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Het gaat heel goed met de consumpties.Zit nog in mijn ochtendjas. Manlief is naar de fietstest bij zijn eigen cardioloog
Even alles weer nakijken. Heeft 2 stants.2e keer zat de kransslagader 99% dicht. Zijn we met de sirene aan weggebracht.Maar gelukkig geen infarct. Fietst nu weer zo 120 km met flinke bergen erin.Mijn man heeft nooit gerookt en altijd super gezond geleeft.Zo zie je maar .Zit wel veel in zijn familie. Dus ook erfelijk.Vanmiddag naar Groningen naar de cardioloog van z,n moeder . Hopenlijk valt dat ook een beetje mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit het AD van vanochtend:

Jongedrinker (12) raakt in coma na liter sterke drank

MIDDELHARNIS
Een 12-jarige jongen uit Den Bommel heeft zaterdagavond in Middelharnis op Goeree-Overflakkee zoveel breezers gedonken dat hij buiten westen raakte. Agenten vonden de jongen in comateuze toestand rond half negen liggend op het Beneden Zandpad, in het centrum van de plaats. Hij werd direct naar het ziekenhuis in Dirksland gebracht. Inmiddels is hij weer thuis. Hij werd gistermorgen uit het ziekenhuis ontslagen.
Het bleek dat de bewusteloze jongen met twee 13-jarige vriendjes aan het voordrinken was om daarna te gaan stappen. In korte tijd had hij meer dan een liter sterke drank achterover geslagen, waardoor hij alcoholvergiftiging had opgelopen. Het drietal had de drank via een 16-jarige vriend gekregen.
De overheid voert op dit moment een campagne met als motto 'voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind'. De campagne moet ouders wijzen op het gevaar van alcohol bij jonge kinderen. Zeventig procent van de 12-jarigen heeft ervaring met alcohol.
Uit onderzoek blijkt dat de verkoop van alcoholische dranken aan jongeren onder de 16 jaar een dalende lijn vertoont. Tegelijkertijd wordt geconstateerd dat jongeren tussen de 12 en 16 jaar steeds meer drinken in de privésfeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook gelezen. Stond ook op de voorpagina van de Volkskrant.
Ja, en dan zijn ze nog aan het indrinken. Zorgelijk hoor. 12 jaar. Zit je nog op de basisschool of net niet meer. Waar moet dat naar toe.In elk geval geven wij niet meer het verkeerde voorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy,

Als het in de familie zit, komt het meer voor.
Zo is dat, en of je dan gezond leeft en beweegt doet niets ter zake.
Hart- en vaatziekten komen in mijn familie ook voor, maar er is mijn maar een geval bekend waarbij het de directe doodsoorzaak was, en die was ook al in de zeventig.
De de broer van mijn vader is jonger overleden, die was pas in de zestig. Maar ja die wilde niet stoppen met roken en drinken en is er bij zijn derde hartval ingebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Corinne, gefeliciteerd met je 2 maanden ADB :present::D:present::):present::D:present:
Hartstikke goed gedaan.
Betreffende je krantenartikel: het zal je kind maar wezen. Een enge ontwikkeling in deze tijd.

Charlie; goed gedicht.

Ik ben het weekend droog doorgekomen, zucht.
Was niet makkelijk, mijn waterhuishouding was danig van slag en had ruime tijd nodig.
Of er sprake was van een dusdanig lange trekmoment, dat zal wel niet. Maar ik bevond
mij in een gevaarlijke mineur (zo noemen ze dat geloof ik) stemming, weliswaar met
rede. Het voelde ook aan als mijn eerste uitglijder en toen heb ik een glas gepakt
in mijn boosheid. Dit was mijn grote angst en kan dan niet meer rationeel denken.
Ik wilde vluchten voor alles en mijzelf, maar hoe. Voelde mij een grote 0.
Oplossing gevonden, slapen, veel slapen weliswaar met een kleine hulpmiddel maar
in elk geval niet met alco. Het was even kiezen uit twee kwaden.

Voor vandaag ga ik eerst maar eens flink banen trekken, alles in het koppie op een rij zien te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Rot he, als je in mineur zit.
Vannacht heb ik wel goed doorgeslapen, maar dat was toch niet voldoende om twee slapeloze nachten goed te maken. Dus ben ik maar niet naar koor gegaan vanochtend. 20 min. fietsen heen en 20 terug leek me te veel van het goede. Ik moet vanmiddag ook nog 2 x 20 min. fietsen. Lijkt me genoeg voor een gammele wagen vandaag.

Als je in mineure stemming verkeerd en een tekort aan slaap hebt, is het moeilijk positieve gedachten te creëren.
Maar ik ga niet drinken, wis en waarachtig niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ze verkopen wel citroensap hoor, in die gele plastic "citroen" flesjes, paar druppels door een glas water.......lekker!!

Of Lessini citroen aanmaaklimonade, ook verfrissend!!
En nu ga ik lekker slapen, moést even naar mn kleine mannetje hoor...

Stien, had je het zo moeilijk?? Ik had ook een aanvaring met mn man en mn eerste gedachte was "ik pak weer een glas, wat maakt het ook uit.." Gelukkig dacht ik er vlak achteraan "ik lijk wel gek, IK wil van de alco af, lekker voor mezelf, hij moet maar zien...."

Sterkte meiden vandaag!!!! (mannen ook he..:D )

Tot vanavond!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Bedankt voor de tips.

Kleine manneke is weer lekker geknufd. Oma spinde als een poes.

En nu heb je dus wat in je alcoholschrift in te vullen. Goed dat je positieve gedachten klaarstonden. Je hebt dus succesvol weerstaan.

:present::D

Zie, we weten het wel droog te houden, al kost het soms moeite.

En we houden vol.

Slaap lekker :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...