Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Zelfgemaakte erwtensoep vind ik ook overheerlijk.
Ik maak het graag klaar. Maar je moet er bij blijven en regelmatig roeren.
Als je dat niet doet....
Heerlijk, ik krijg gewoon lekkere trek.
Mijn lievelingsgerecht is witlof uit de oven.
Witlof koken en laten uitlekken.
Aardappelpuree maken en in een ovenschotel overscheppen.
Witlofstronken in grote plakken ham draaien en in de ovenschotel leggen.
Een ruime hoeveelheid kaassaus maken en over de in ham verpakte witlof gieten zodat deze onder de kaassaus bedolven zijn.
Op de puree en op de witlof rijkelijk paneermeel strooien.
Kleine stukjes boter verspreiden over beide ovenschotels.
Het boeltje in een voorverwarmde oven bakken tot een mooi bruine korst ontstaat.
Smullen maar.

Wat voor jou BamBam?

Wat overblijft in een pannetje doen en de volgende dag van genieten, alles door elkaar gehusseld.

Was het maar weer witloftijd, het water stroom me uit de mond.

Geplaatst

Ik ga uitloggen luitjes, klein manneke komt eraan......................
(o ja, en de rest ook....:D )

Wellicht tot later op de avond!! Zet hem gezellig voort, we zitten nu op pagina 5, kijken waar ik straks terecht kom!!!!

Doegdoeg!!

Geplaatst

Kwas een klein beetje ongeduldig.

Mediteren was leuk,intensief, vermoeiend, moeilijk en zwaar. Ben blij dat ik gegaan ben. Trots opmezelf, iets nieuws ondernomen en het volgehouden, zij het met moeite maar dat mag.

Ga mn spullen opruimen en iets eten,later.

Geplaatst

Hèhè, ik ben weer terug en eerst alles lezen. Maar ik ben al bij het berichtje van Corinne die zegt dat ik vnamorgen Marc een goed nacht toewenste om 9:53 uur. hahahaha dag bedoelde ik natuurlijk :) Scherp hoor Corinne, maar jij was dan ook lekker uitgeslapen. Ga zo verder maar eerst verder lezen.

Geplaatst

Erg rustig, Luciene,
je hebt alle tijd om bij te lezen.
We zijn hier de enige aanwezigen.
En ik mag zo even met de was spelen.

Dus lees rustig, ik ben zo terug.

Geplaatst

avond iedereen ,
amai corinne dat lust ik ook heel graag hoor witloof in de oven , enig probleem mijn partner lust het niet .
in spanje in het restaurant welke we hadden was witloof in de oven ook een veel gevraagt iets , al was het spaanse witloof soms meer groenloof :-))
vandaag een heel prettige dag gehad inplaats van naar brussel te gaan zijn we naar oostende geweest het was er echt zalig al was het weer heel raar ;-((
het kleine hondje was ook mee en heeft ook genoten .
zalig is het de geur van de zee lekker relax op een terrasje een kopje koffie drinken zonder van die rare gedachten te hebben :-))
lucienne hoop dat je genoten hebt van je kleindochter .
zoals ik deze morgen zei ik heb niets met namen maar het lezen hier vandaag ivm relatie´s doet mij inzien dat ik niet alleen met mijn probleem ben , maar men mag er inderdaad niet te vlug een einde aan maken .
jaren hebben ze mijn dronken gedrag doorstaan en dan nuchter zo ik vliegen gaan ;-((
zo dadelijk platte rust in de zetel
groetekes aan iedereen blacky

Geplaatst

Blacky, te snel opgeven is niet goed, dat is waar. Maar je hebt een mooie spreuk onderaan je tekst staan: Durf geloven in je eigen kracht!
Ook niet onbelangrijk.
En waarom krijgen veel mensen relatieproblemen. Was de relatie al niet zo goed en zie je dat nu scherper omdat je niet meer drinkt. Of lag het allemaal aan jou(lees mij) en 'moet' ik, jij er eerst hard aan werken. Vaak weet je, diep in je hart, als je luistert naar je buik, wel welk antwoord je wilt geven.
Ik weet het niet zo goed hoor, heb hier de wijsheid niet in pacht. Ik weet wel dat weggaan soms sterker is als blijven. Het is een hele stap je relatie te verbreken. En tja, wat is wijsheid. Moeilijk vind ik het wel, zoveel is zeker.

Ik wens je moed, kalmte en wijsheid!

Geplaatst

avond bambam ,
er zit veel wijsheid in je bericht ivm relatie´s .
maar je weet wat ze zeggen he het eerste jaar van onze nuchterheid geen zware beslissingen nemen nou alsof een verhuis spanje -belgie geen zware beslissing geweest is .
ivm een relatie verbreken ik denk dat het soms voor beide partijeen niet makkelijk is vroeger bij woorden dronk ik mij lazarus , nu moet ik er nuchter door heen ik vermoed dat de tijd het zal uitwijzen
ik denk niet dat ik al veel verandert ben omdat ik niet meer drink maar dat is momenteel numero uno bij mij dat is nuchter zijn en blijven .
ik denk dat het soms gedachten van vluchten is van een verleden , een verleden welke mijn partner kent allez ik denk dat maar he .
groetjes blacky
dsv

Geplaatst

Misschien heb je wel gelijk Blacky, misschien wel.
Tja, wat zegt dat dan over mij? Dat ik ongeduldig ben in ieder geval. Maar ik wilde los en voel me daar, meestal goed, bij. De tijd zal het leren he!?

Geplaatst

Hai Gem, 't kind was blij had allemaal leuke cadeautjes gekregen. Verder was de middag niet zo overweldigend maar dat voert te ver om dat allemaal uit te leggen. We hebben net lekker gegeten en nu zit ik weer even hier.

Spreek je, Liefs,

Geplaatst

Blacky,

Met Groenloof zal het ook wel lekker zijn. Jammer dan je partner het niet lust.
In Oostende zal de lucht wel iets gezonder zijn dan in Brussel.
En het was kennelijk mooi weer genoeg op buiten een bakske te doen.
Ik weet niet wat je met je relatie moet doen, dat is iets wat ieder voor zich moet beoordelen.

Geplaatst

Relatieproblemen:
ik denk dat door niet meer te drinken, men meer over zichzelf gaat bnadenken en over zijn/haar omgeving. Stoppen dwingt je tot doordenken, maatregelen nemen, werken aan jezelf.
Mijns inziens moet dat ook, omdat je anders weer de neiging hebt te gaan drinken, omdat je het drinkprobleem niet bij de wortel aanpakt. Dat is in ieder geval voor mij van toepassing. Aan alleen lichamelijk afkicken heb je niets.
Hangt ook af van het feit wanneer je je partner hebt leren kennen. Dronk je toen al stevig of niet.
Mijn bijdrage vanmiddag sloeg op het feit dat je als je gedronken hebt, meer uitkraamt/zegt dan je anders zou doen. Je partner heeft een hoop te verduren en je krijgt sneller ruzie.
Ik denk dat ik ook zal veranderen nu ik aan mezelf ga werken, maar dat hoeft niet het einde van de relatie te betekenen. Ik verwacht dat in mijn geval ook niet. Ik denk dat mijn partner een sterkere vrouw ervoor terugkrijgt, eentje die lekkerder in haar vel zit. Ik blij, hij blij.
Zo kijk ik er momenteel tegenaan.

Liefs,
Gem

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...