luciene Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Goede morgen lieve dames, beste heren,Het is dus vandaag 17 juni de dag dat 13 jaar geleden mijn kleindochter geboren werd. En ik heb het nog op mijn netvlies staan want ik was erbij. Je wilt niet weten hoe ontroerend dat is om te zien, jouw kind dat een kind het levenslicht laat zien.Koffie:Reanimeert mijn zielVerbant de moeheidPompt energie in de luiheidVijand van de slaapEen duivel in het maanlichtGerijpt in de baarmoeder van de zonVriend van mijn gehemelteTovenaar van de smaakDe meest verkochte drugBeul van de dode momentenSpil van de gezelligheidBruid van het koekjeVader van melk en suikerLaat genot geboren worden...En dat ga ik nu zetten:)
Mick Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Mmmmm, klinkt lekker Luciene. Zou er bijna weer koffie van gaan drinken, maar laat ik dat maar niet doen. Ga ik zo van trillen en ben blij dat ik inmiddels niet meer tril, ook al was dat van de kater.Fijne dag.
Mick Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 @ferry:Wat goed man, dat jij zover van huis bent geweest. Goed om je angsten aan te gaan en te overwinnen. Ik ben daar ook hard mee bezig. Mijn angsten werden meer en meer. Sinds ik niet meer drink, gaat dit weer beduidend beter. Zo fijn.
amsterdam2226 Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hoi mensen,Gisterenochtend een welkomstgroet uitgebracht, maar niemand reageerde. Gisterennacht nog een best wel vervelende ervaring meegedeeld en toen ook geen reactie; . Jammer. Begrijp het ook wel dat iedereen voor zijn eigen probleem moet te knokken. Laat ik dat dan maar doen...Marc
amsterdam2226 Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 O ja, sterkte en een fijne dag toegewenst.
Sandra Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Goedemorgen allen,Luciene van harte gefeliciteerd met je kleindochtersverjaardag.Zit met koffie achter de PC. Gister last gehad van de eerste strubbeling in de relatie. Vriendlief vindt dat ik onverzorg bijloop terwijl ik slechts geen make-up had en een klein buikje heb gecreeerd na mijn bingeperiode die langzaam aan het wegtrekken is. Maar goed heb de drank laten staan ondanks dat ik razend was, heb hem een boze email gestuurd en ben vervolgens naar bed gegaan. Vandaag lijkt het geen probleem. Mijn stelling is dat ik mag uitzien hoe ik wil , het is niet zijn probleem. Ik ben tevreden over mezelf en indien hij dat niet is is dat zijn probleem.Nou, dat was de eerste echte frustatie/boosheid die ik sedert mijn ADB bent, heb gehad. Het is best lekker gegaan zonder alcohol dus laat de tweede maar komen, hopelijk ben ik net zo sterk als vannacht.Amsterdammer,Jammer dat niemand op je heeft gereageerd, maar blijf hangen bij het forum op den duur komt het wel. Maar wat heel belangrijk is is dat je hier je verhaal kwijt kan. Veel sterkte.
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hai Marc, Had je op de dagdraad je nood geschreven of had je een andere oproep buiten de draadjes met datum? Wacht ik ga zelf wel even kijken. Maar dat is niet de bedoeling dat je zonder ondersteuning hier je problemen meldt. Ik kom zo terug. Maar hoe gaat het nu dan?
blacky Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 goeden morgen iedereen , het draadje van gisteren bij gelezen ook ik lag in de deuk met de recepten :-))ivm koken en werken als kind uit een horeca gezin stonden wij de kids al op heel jonge leeftijd in de keuken en in de zaal , is eigenlijk soms wel leuk geweest zeker wat talen leren betreft als je ouders een restaurant in spanje hebben/hadden ??mensen uit alle landen maar het meeste wel nederlanders van de hoogovens ??soothe spijtig maar er terug tegenaan , vallen is niet erg wel blijven liggen .ik had gisteren een enorm gremlin moment weer eens woorden met mijn partner in het warenhuis , ben naar buiten gegaan om te roken en eventjes kwam het gedacht bij mij op om in het barretje een glasje ww te drinken ;-(( maar zoals houtje gisteren hier schreef eentje is niet genoeg en gelukkig dat ik dat weet .aanstaande donderdag heb ik een afspraak met de ortopdist ivm mijn pijnlijke voet door een auto ongeluk in 2001 , hoop dat hij de eeuwige pijn kan weg nemen want gedachten aan met een bijl je voet eraf te halen zijn niet zo leuk ;-(ivm olijfen p drank ik heb er nog niet van gehoord , wel weet ik dat bepaalde homeopatische medicijen op alcohol basis kunnen zijn en dat ze ons terug aan het drinken kunnen zetten dus opletten geblazen .ziza dacht ik proficiaat met je bonsai en verjaardag .ach indien ik soms namen meng mijn brein heeft sporen door het langdurige drinken ;-((het zonnetje schijnt hier in belgie , ik zou graag naar een markt gaan aan brussel zuid multicultuurel mensen ik ga jullie laten want dit wordt te lang :-))))groetekes aan iedereen blacky
blacky Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 lucienne , proficiaat:present:groetjes blacky
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hai Marc. Ik zag dat je gisteren om 07:51 op het forum was met een hallo-berichtje. Om 00:41 gaf je aan dat je grond rondom je huisje of chalet helemaal omgespit was i.v.m. het aanleggen van electriciteit bij de buren (vrij vertaald ). Daar kreeg je vreselijk trek van en dat kan ik me goed voorstellen. Ook kan ik me voorstellen dat je het jammer vind dat je even geen ondersteuning kreeg. Dat is jammer natuurlijk want we proberen allemaal juist daar bij elkaar op te letten. Hoe het komt dat het over het hoofd is gezien weet ik natuurlijk ook niet maar laten we hopen dat het niet meer gebeurd dat het over het hoofd wordt gezien en dat jij geen moeilijke momenten krijgt. Maar dat zal in dit stadium wel een utopie zijn. Maar in mijn vorige berichtje vroeg ik of het nu allemaal wel weer gaat? Ik wens je een droge dag toe en heel veel sterkte. Je klinkt best wel sterk dus je gaat het vandaag ook weer redden. Je moet het per dag zien. En zelfs als je het heel moeilijk hebt per kwartierSommige hebben daar de kookwekker bij gebruikt om die steeds een bepaalde tijd vooruit te zetten en dan te constateren dat je WEER niet gedronken hebt. Dat stimuleert. Ik doe bij hevige trekmomenten liters spa rood naar binnen gieten en dat helpt mij weer. Het veranderen van de smaak in mijn mond werkt ook heel goed. Bvb: ik ga tanden poetsen. Nou dan hoef ik geen wijntje voorlopig even daarna. Jij hebt natuurlijk Refusal en dan laat je het ook wel uit je hoofd. Of als ik iets zoets eet of een haring lus ik mijn wijn ook niet meer want dan smaakt hij/zij (de wijn) echt niet meer. Zo heeft iedereen zijn eigen ding wat kan helpen.Nou Marc zet hem op en een hele droge sterke nacht toegewenst!!
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Goede morgen Soothe, je zal nog wel even slapen denk ik en daar is de zondag ook wel een dag bij uitstek voor m.n. als je het even nodig hebt. Als mijn moeder zou lezen dat ik dit schrijf draait ze zich in haar graf om. Kom uit een zeer christelijk milieu . Zet hem op vandaag lieve jongen en blijf bij ons qua droogte. En zet een emmer water naast je pc. Hang daar een grote soeplepel in. Drink dat water met soeplepels vol en dan kun je de alci weer uit je leidingen verwijderen. Veel naar de plee wandelen. Spreek met beest af dat hij vanaf nu nog meer op je let en dat ze (of is het een hij) heeeeeel klagelijk moet gaan janken als ze iets van een blikje ziet. Of wat op een blikje bier lijkt.Rond twaalf uur ben ik naar mijn kleindochter. Als je ernstig hulp nodig hebt: je hebt mijn mobiele nummer.Nou hou je goed en doe wat we afgesproken hebben.Liefs,
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Sandra, Mick en Blacky bedankt voor de felicitatie voor mijn kleindochter. Het is een kind met heel veel humor en ADHD dus bij tijd en wijle zou je haar achter het behang plakken maar ik zeg altijd dat ze mijn allerliefste kleindochter is. Ze vind het heerlijk om bij te komen logeren. Hoeft ze lekker helemaal niets. Weinig prikkels want de situatie is één op één. Laatst moest ze in de vakantie heeeeeel veeeeeeel huiswerk inhalen omdat ze anders blijft zitten. Dat vond ze vreselijk. Want oma werd opeens heel streng!! Ze had zoiets van: iedereen zeurt altijd aan mijn hoofd en nu doe jij dat ook..... Ik heb mij voorgenomen dat ik niet meer de rol wil spelen van opvoedkundige oma. Er moet op de wereld toch ergens een plek voor zo'n kind zijn waar ze even lekker zichzelf kan zijn en niets moet. Tenminste niet opvallend
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 @Sandra,Goede reactie! Ik sta er versteld van wat niet drinken andere mensen van ons heeft gemaakt of omgedraaid wat erg als je ziet wat de alcohol met ons heeft gedaan.Meid, je 10e dag ADB! Ga dat lekker met je vriend vieren (als de ruzie al over is) en laat hem zien dat ADB zijn voor jou het belangrijkste is op dit mement en dat de andere dingen wel weer komen (of niet, maar dar hoef je niet te zeggen). Je vriend moet beseffen dat dit een van de belangrijkste beslissingen uit je leven is.Sterkte en goed gedaan Amsterdam/Marc:Ik ben gisteravond heel even op het forum geweest en moest me inlezen. Ik moet bekennen dat ik jou bijdrage niet op waarde heb geschat. dat is niet bewust gebeurd, want niemand op dit forum sluit elkaar uit, althans dat heb ik niet gemerkt, sinds ik erbij ben, maar dat is natuurlijk ook nog niet zolang, al is het voor mijn gevoel een eeuw.Ik ben blij dat je je trekmoment hebt overwonnen. Die brief schrijven is ook goed, knap dat je correct bent gebleven, als je eigenlijk zo boos bent. Je kan de brief vandaag altijd nog aanpassen als de brief toch niet te correct was of juist TE correct.Je hoeft je niet in de steek gelaten te voelen, want je wordt niet in de steek gelaten hier.Een hele fijne dag en hou het droog!!@Blacky,Het gaat goed met je ondanks alle dingen die er zijn gebeurd en de pijn in je voet.Jij ook een goede en gezellige dag gewenst.@Mick,Verder allen een goede en droge dag gewenst. Het droge moeten we buiten maar afwachten, want de lucht wodrt hier steeds donkerder.Groetjes,GemIk heb gisteren weer wat geleerd, dat ik voor mezelf grenzen, grenzen, grenzen moet stellen. Ik was bekaf toen ik thuis kwam, want ik heb vreselijk meegeholpen op het feestje. Mijn man sprak daarop vanmorgen aan en hij heeft gelijk. Een punt wat ik totaal niet beheers. Maar ik ben op de goede weg, want ik ga het me in ieder geval realisen. dat is de eerste stap. Dat er nog maar velen (vooruit0 mogen volgen.
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Lieve Luciene,Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op de vraag of je nog die vouwfiets hebt gescoord?Je hebt gelijk dat je niet de strenge opvoedkunduge oma moet gaan spelen. Oma's zijn ervoor om je lekker thuis bij te voelen, familie en om je wat meer te verwennen (op allerlei vlallekn) dan je moeder zou doen.Helaas heb ik maar 1 oma gekend en daar had ik een enorme hekel aan. Het was niet eens mijn echte oma, maar mijn opa's tweede vrouw. Ik moest een keer bij hen logeren als kind en heb hemel an aarde bewogen om niet daar te hoeven slapen. Einde van het liedje was dat mijn opa mijn 's-avonds laat naar huis bracht (ik was toen 6). Fijn voor jou kleindochter dat zij een oma heeft waar zij graag bij komt.Gem
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Lieve GemNou dat zal ik je vertellen. Voor mijn huurder haar nieuwe keukentje moest ik nog een kastje scoren waar haar senseo, waterkoker e.d. op kan staan. Ik had in mijn magazijn nog wel een dressoir (grenen) staan en dat had er gekund maar dan hield ze heel weinig ruimte over. Dus maar weer even op marktplaats. Kastje gevonden in Emmen en even onderhandeld en tegen 20:00 uur zou ik dat kastje op gaan halen.Maar ik had ook een vouwfiets voor mijn kleindochter gevonden maar daar was ik over de prijs nog niet uit. Dus ik rijd met huurder naar het adres om het kastje op te halen. Maar neem het adres op een papiertje mee van Schoonebeek...... van de vouwfiets. Ik bel aan bij een mooi groot huis. Man doet open en ik zeg:" we komen het kastje ophalen" Man zegt: huh, kastje, ik heb geen kastje.... Nog wat heen en weer gesproken, ik noem de naam van die man.. hij zegt: ja dat ben ik..... Opeens ging mij een licht op. Ik zeg: hé wacht ff, je hebt een vouwfiets te koop..... Ja, zegt die man dat klopt. wel twee. We lagen helemaal in een deuk. Wat bedoel je, blond??? Fietsen bekeken, maar ik vond ze nou ook weer niet zo geweldig. Voor 65 euri mocht ik ze hebben. Ik zeg: ja, ik heb maar één fiets nodig. Nou voor de mooiste wilde hij 50 euro hebben. Ik zeg dat vind ik wel wat veel, ik denk er nog wel even overna. Dat was goed. Het was ook een beetje iri mannetje met geld en dan toch nog alles er uit willen halen. Zijn goed recht natuurlijk maar daar trap ik niet in. Ik vind het altijd enig om iets tweedehands te scoren en er zo min mogelik voor te betalen. Das weer mijn hobby Dus lui van het kastje gebeld. Dat waren hele lieve vriendelijke Drenthen die ons de weg weer wezen richting Emmen en het kastje gescoord.Voor m'n meisje heb ik als cadeau het boek van de 7 eigenschappen maar dan voor de jeugd met het werkboek. Heel leuk geschreven en ze houdt erg van boeken verslinden. En verder wil ze heeeel graag geld, dus geld erbij (want alleen twee opvoedkundige boeken krijgen is ook niet alles) popje gelukkig. Ze rijdt nu nog op de vouwfiets van mijn jongste dochter dus ze kan uit de voeten..... eh wielen. Het is elf uur ik ga mij klaarmaken. Hebt een fijne droge dag en doe de groeten aan je man Liefs,
Ziza Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hoi Sandra,Ik heb er al vaker over geschreven dat relaties voor mij een lastige opgave zijn zeker de relatie met mijn partner en degen die dicht bij mij staan... zij zijn ook degenen geweest die de (soms hele zware) klappen hebben moeten incasseren... ze troffen mij regelmatig aan in situaties dat ik totaal de weg kwijt was , ik deed allerlei gekke dingen waar ze bij waren , maakte ruzie met mensen bij gelegenheden , kwam niet opdagen op gelegenheden waar ik verwacht werd en iedereen aan mijn partner vroeg waar ik was , loog over wel/niet onder invloed zijn , kwam afspraken niet na , kwam s'avonds niet thuis etcetcetc... ad infinitum....Er was ook geen gewoon gesprek met mij te voeren ook als ik eens nuchter was.... de schaamte en schuldgevoelens en een totaal gebrek aan zelfwaarde en vooral kwaadheid maakte het onmogelijk voor mij om naar mijzelf te kijken... en iedere vorm van kritiek die ik te verduren kreeg was voor mij aanleiding om de ander eens fijntjes op zijn of haar gebreken te wijzen...en om boos te worden en te schreeuwen dat andere mensen mij niet accepteerden zoals ik was...en dat ze dat MOESTEN doen !!Toen ik 16 jaar was was bovenstaande kwestie gedeeltelijk een normale puberreactie...maar als je 34 bent wordt het kinderachtig als je stampvoetend loopt te schreeuwen dat je geaccepteerd wil worden door je partner...of je ouders of op je werk...De oplossing voor dit probleem (wat ook mijn probleem is en niet van de ander) lag niet bij hen maar bij mijzelf... ik moest eerst stapje voor stapje leren om mijzelf te accepteren..om mijn zwakke punten onder ogen te zien , om mijn eigen gedrag te onderzoeken en daar aan te sleutelen in plaats van mijn peace of mind en acceptatie te zoeken bij een ander... want een simpel NEE was genoeg om mij te laten exploderen en voor mij is dat levensgevaarlijk want drinken en gebruiken voor mij is het einde van alles...Sandra , wat mij hielp in het begin was om als mijn partner wat te "mieren of te zeuren" had gewoon te reageren met "oke ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen"... en dat ook eerlijk te doen...meer niet...ook als ze kwaad bedoelde; de angel is eruit gehaald en kan mij niet meer prikken...Dit heeft mij zoveel ellende bespaard in het begin want ik was nogal eens sikkeneurig en down...Ook al wilde ik het soms niet ik heb het toch gedaan... en ik ben blij dat ik het heb gedaan...Je vriend heeft misschien al aardig wat doorstaan met jouw binges.... en is misschien ook verward , boos ... heeft misschien ook bepaalde verwachtingen over de relatie... geef hem ook de ruimte Sandra...Ook hij moet wennen aan de nieuwe situatie...Ik wens iedereen een hele fijne dag....
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Dat zijn hele wijze woorden Ziza. Heb jammer genoeg niet meer tijd om er verder op te reageren maar dit moest even gezegd!! :)
Houtje Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Sorry Amsterdam 2226,Ik heb het ook niet als noodkreet gelezen maar meer als "kijk eens wat een mooie overwinning" misschien moet je explicieter schrijven "ik voel me :(" dan kunnen de aanwezigen erop inspringen.@de kookwekker: heel bescheiden zeg ik dat ik deze methode zelf heb ontwikkeld en de complimenten onlangs nog een keer van de Cactussen kreeg ervoor, hij staat bij het draadjes Tips en Adviezen@ de Gremlins, die komen ook uit mijn koker, n.a.v. het verhaal over de TIQ's en vreemd genoeg weet iedereen wat je bedoelt, dan is het een goedgekozen woord.@ mezelf, dat krijg je als je langer meeloopt van die tips en truuks. Ik heb zo vrees'lijk moeten knokken maar zoveel mensen hebben er wat aan, aan die kookwekker dat ik ervan ga glimmen.
stien Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hallo allemaal,Ferry wat een mooie overwinning heb je behaald, daar kún je wat mee! Het heeft toch behoorlijk in je functioneren ingegrepen en geeft je nu geweldig veel vrijheid.Luciene, gefeliciteerd en een fijne dag.Sandra, ja die strubbelingen komen we allemaal op de een of andere manier tegen.Je emoties komen nu tien keer harder aan, daar kun je maar beter voorlopig rekening mee houden alvorens op de ander te reageren. Ziza heeft er ook al een behoorlijk stukje over geschreven.Succes!Sooth; ik weet niet of en hoe ik reageren moet. Ik zou zeggen "welkom onder de levenden".Hoeveel lessen heb je nog nodig?Ik weet het, klinkt hard maar ben erg benieuwd.A'dam, spijtig dat gisteravond/nacht niet op je berichtje werd gereageerd. Ik vind het nu dus heel goed van je om dat dus even kenbaar te maken. Alles beter als gaan mokken of weg blijven van het forum.Lijkt me een nare ervaring trouwens als je er niet in gekend bent en je je grond er zo bij ziet liggen.Kan me wel voorstellen dat je er van over de rooien kan raken. Maar anderzijds het is materie, je kunt er iets mee, zoals die brief die je opgesteld hebt. Komt wel goed denk ik als je die eerste maar laat staan!
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hai Houtje, dat krijg je als je zo lang meeloopt. Ontwikkel je van alles en dan wordt het voor de nieuwere lezertjes een gegeven wat je kunt gebruiken. Lijkt me wel leuk dat je die dingen verzint om voor jezelf het stoppen makkelijker te maken en dat het dan een zodanig ingesleten iets wordt op dit forum alsof het nooit verzonnen zou zijn door iemand die het net zo moeilijk had als de beginnelingen. Pfff lange zin. Ik ben soms (!?!) wat breedsprakig, nog niemand opgevallen :)Ik ga nu echt rennen...... En wil hier ook blijven. Kan mijzelf niet klonen dus moet in eigen persoon de auto in en anderhalf uur rijden. Hoop dat ik geen slaap krijg onderwegLiefs
stien Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Houtje, glimmen mag hoor! Kon je geen octrooi erop aanvragen??Was je slapend rijk geworden. Wat heb jij nog meer in je trucendoos verborgen?Van delen ga je niet alleen glimmen maar geeft ook een lekker gevoel. Sorry, maar wat een pest weer zeg. Dit wordt voor mij een boeken lees dagje met een fijne onderbreking. Jawel, even mijn moeder bezoeken.
Sandra Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Ziza,Bedankt voor je wijze woorden. Zal je advies volgen en kalm reageren op opmerkingen van mijn vriend. Hij heeft inderdaad veel voor z'n kiezen gehad.
Sandra Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Stien,Ik merk inderdaad dat de emoties heftiger komen, probeer nu rekening mee te houden en tot tien te tellen alvorens ik tot actie overgaat.Maar ben nu rustig en lekker de huishouding aan het doen. Dat leidt wel af
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Sandra,Wat fijn dat het huishouden je afleidt! Ik heb er zo'n pesthekel aan dat ik er super sjaggerijnig (hoe schrijf je dat?)van wordt. Helaas gaat het door en door, dus ik heb net maar even een was in de droger gedaan en ga de bedden straks verschonen.Wat betreft die emoties, dat herken ik enorm. Alls komt veel meer aan. Ik krijg regelmatig een brok in mijn keel van boosheid, verdriet of blijdschap. Ik was altijd voor een anderen een hele nuchtere vrouw.Ook stabiel. Nu heb ik dat gevoel helemaal niet. Ik kan in korte tijd down worden (ik ben niet depressief) en een uur later weer vrolijk. Die stemmingswisselingen ken ik helemaal niet van mezelf, maar heb me laten vertellen dat dit bij het proces hoort.Ik heb net wat oude draadjes ziten lezen, je wordt er blij van en verdrietig. Blij, omdat mensen het vol kunnen houden ondanks een heleboel akelige dingen wat hen overkomt of overkomen is.Verdrietig, omdat de alcohol ons zo in zijn greep heeft. Dat we ADB kunnen zijn voor een periode en sommigen van ons voor altijd, maar dat dit een strijd is, die je nooit gestreden hebt. Altijd blijft vijand alcohol op de loer liggen om je in een moment van zwakte te pakken. Dat je nooit kan zeggen he?ik heb de klus geklaard.Ondanks alles levert het nuchter zijn zoveel voordelen op. Althans dat probeer ik me regelmatig voor te houden. Het is ook zo, maar wat is het moeilijk.Denk niet dat de gremlins bij me op de bank zitten, wel liggen ze op de loer in de tuin.Ik kan ze wel aan op dit moment, maar ben vreselijk bang voor hun macht. Ik zal sterker moeten blijven!Zo dit was een stukje peptalk voor mezelf, wat ik hier toch op het forum wilde kwakken. en zie! Het staat hier. Ik heb gisteren het boek "de kracht van het nu"geleend van mijn zus en het boek "je innerlijke kracht van Louise Hay. Daar het laatste boek makkelijker te lezen is en ik me nog niet makkelijk concentreer, probeer ik maar het laatste bek eerst. Zal jullie laten weten of het een aanrader is. Of misschien kent iemand al het boek en kan daar wat over zeggen?Groetjes,Gem
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden