Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 juni 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je, Corinne

weet je, ze zouden de kleine jongen ook hier kunnen brengen natuurlijk, maar ik ga liever daar naar toe, dan is hij in ieder geval nog in zn eigen omgeving, zn eigen bedje, speeltjes, etc...

Maar vermoeiend is het wel hoor, heel anders dan op "visite" gaan, maar ik doe het met liefde. Alleen leef ik nu al drie dagen alleen op een kopje soep....

Anjo, ik zie dat je online bent, had je nog wat aan die link over de politie, of heb je al elders een oplossing gevonden?? Heel veel kracht en sterkte gewenst met X hoor en vergeet jezelf ook niet!!!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gem,

Ik zag gisteren dat je schreef dat ik droog stond. Helaas is dat niet zo. Ik drink niet in gezelschap
maar als ik een avondje kampeer in mijn eigen huis dan wil het wel eens fout gaan.
het is een bewuste keuze. Ik ken het gevoel om geheel nuchter door het leven te gaan en dat is te gek!!!
Dus iedereen die daar aan gaat staan want het is een klus, krijgt mijn volledige support.

Ik ben een struisvogel, ik steek zo nu en dan mijn hoofd even in het zand. Natuurlijk zou ik dat liever ook niet willen, het is geen oplossing. Het is letterlijk je kop in het zand steken. Over een paar maanden
kan dat niet meer.
Natuurlijk is er geen reden om het nu niet te stoppen, ik zou kunnen zeggen dat er te veel gebeurd bijvoorbeeld. Totale onzin natuurlijk. Dat zijn excuses.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ying en yang eentje inderdaad wit maar vanaf de staart grijz
en de andere zwart wit
nu eerlijk gezegt heb ik ze toen niet heel goed bekeken maar het was liefde op het tweede gezicht mijn eerste liefde blijft mijn katerke welke overleden is en ik enorm blijf missen
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mick,
inderdaad belonen en straffen , ik persoonlijk zou het als een straf zien moest ik nu gaan drinken
iedere morgen aanzie ik het als iets goeds wat mijn gezondheid betreft dat ik niet gedronken heb
en inderdaad wij gelijken op elkaar he qua ikoontje :-))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Blacky

Gall&Gall is inderdaad een drankwinkel. Kom daar alleen voor bijzondere dingen zoals wiskey of een bijzondere fles wijn, voor cadeautjes dus.

Verder, over dat belonen. Ik zelf ben niet zo bezig met belonen of iets. Ik ben net begonnen met de stap dat ik anders wil drinken dan ik voorheen deed. Dus gisteravond een avond zonder alcohol was voor mezelf een overwinning en ik ben trots op mezelf. Maar dat hoeft niet te zeggen dat ik vandaag dan geen glaasje wijn bij het eten mag, of savonds op de bank. Ik wil me meer bewust worden. Dus in mijn drinkgedrag bewust zijn wat ik drink en of ik het wel echt lekker vind en wat het met me doet als ik 2 glaasjes neem (ik weet al wat het met me doet als ik meer neem natuurlijk). En ook dus die ervaring van gisteren. Al met al, ik ben nog in mijn onderzoek fase.
De motivatie van helemaal geen alcohol meer ontbreekt dan ook bij mij.


En wat die katjes betreft... supers!
Ik weet niet of je op dit forum ook foto's kunt zetten... maar anders is het misschien leuk, dat als je ze thuis hebt, wat foto's te laten zien. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Liefs,
Nikka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag corinne ,
eerlijk gezegt ben ik gisteren mijn eigen schrijven gaan overlezen :-)))
weet je corinne tot enkel maanden terug zou ik het nooit durven schrijven hebben een reactie op jou bericht en nu wel en ja dat voelt goed aan hoop dat je begrijpt waar ik naar toe wil :-))
wens jullie een fijne verderzetting van de dag
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Anjo,
Als stoppen zo gemakkelijk was, dan had je dat volgens mij al lang gedaan. De draad weer oppakken en verder gaan.
Als je echt wilt stoppen, is het misschien handig om nog eens voor jezelf een (nieuwe) lijst met motivaties te schrijven? Ook de kleinere dingen, de emoties, etc. Zal je vast wel eens gedaan hebben (ik denk bijna iedereen hier), maar misschien kan het helpen het eens opnieuw te doen. Zonder aan het verleden te denken, vanuit het nu zeg maar.

En kop op, het is met vallen en opstaan.

Liefs,
Nikka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Charlie,

Veel sterkte. Vind het knap hoe je er mee om gaat. En vergeet niet goed voor jezelf te zorgen he.
Waarom heb je maar 1 kom soep op? Omdat je geen tijd hebt? Of omdat je geen eetlust hebt? Of is er een andere reden? Eten heb je nodig. Je lichaam heeft brandstof nodig. Niet eten is ook niet echt bevoordelijk voor je stemming etc. Probeer, als je geen eetlust hebt, lichte dingen. Inderdaad soep bv. en een salade.
In ieder geval veel sterkte voor jou en je dochter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi charlie ,
in het normale gezin is het zo mooi om dit te zien he hoe een moeder voor haar kinderen en kleinkinderen zorgt .
tot mijn spijt moet ik zeggen of bekennen dat ik het nooit mee gemaakt heb , ik bedoel ouders hebben ;-(
en mijn nichtjes en neefjes kunnen ook niet zeggen dat ze grootouders hadden .
ik heb wel ouders gehad uiteraard maar die waren te veel met hun zaak en geld bezig
en charlie proberen meer te eten als een kom soep aub
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi nikka ,
ik schreef het eigenlijk voor mijn eigen ivm dat niet drinken of wel of niet een glaasje .
ik heb een drankverleden van laat ons zeggen 20 jaar , tot 2001 was het een drank verleden van een glasje bij het koken en een of twee voor de buis , na 2001 werdt het stillekes meer en in 2005 na de dood van mijn ma was het hek van de dam ;-((
pogingen heb ik genoeg ondernomen om te minderen , tijdens de week niets de vrijdag wel want het was vrijdag en heel stillekes sloop de gewone behoefte er weer in , dus voor mij is er nikka maar een oplossing en dan is nada niente niets .
ik weet dat er mensen zijn welke hun drank kunnen aanpassen aan hun behoefte dus evt een drankje maar mij lukt dat niet .
sucses met jou keuze nikka
warme groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allen,

Gezellig Aramil, jij ook vanavond naar de AA. Misschien komen we elkaar wel tegen :D
Ik ga ook weer vanavond en heb er zin in. Even wat anders... word gek van mn eigen kop, hoor graag even anderen praten.
Heb vandaag weliswaar een paar momenten van stilte in mijn hoofd ervaren en ook 1 moment dacht ik ook ineens alle knopen te kunnen doorhakken.... pfffff, maar nee hoor... ging die andere hersenhelft zich er weer mee bemoeien.
Het is hier ineens hartje zomer en ik ben wat eerder gestopt met werken, vond het wel weer welletjes. Morgen weer een dag. Zag net dat het een rommeltje in de tuin en in de keuken is, dat ga ik dan eerst maar eens even fixen en dan een lekkere maaltijdsalade in elkaar flansen.

Tot later.

O ja, en wat dat belonen betreft... ik heb mezelf 7 maanden geleden een enorme beloning gegeven. Misschien wat tegenstrijdig met mijn voorgaande berichtjes, maar ik begrijp heus wel wat jullie bedoelen. Ik ben soms wat tegen de draad...(zal mijn bui zijn) ook al meen ik wel wat ik geschreven heb. Eigenlijk mag je altijd lief voor jezelf zijn en daar hoort voor mij geen drank of andere drugs meer bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Aramil,
Ik heb al even gereageerd op je Wie is Wie.

@Anjo,
Hou het matig, dan ben je ook ADB.
Ik blijf het knap vinden wat je presteert met je X, je kinderen, en al de rest.
Je hebt een goed vooruitzicht, straks is je poppedijntje er weer en dat zal je veel positieve energie geven.

@Blacky,
Heb je die Hollandse slijterij nog niet in België? Dan weet je nu dat dit een drankenhandel is. Wiet verkopen ze daar niet, daarvoor moet je naar de coffeeshop.
Goede insteek: drinken is een straf. Niet-drinken is een geschenk.
Het teruglezen van je eigen berichten, geeft ook aardig inzicht in je eigen evolueren. Vind ik tenminste. Als ik mijn berichten van maart/april teruglees, dan denk van die zit in de puree, hoe komt die eruit.
Je ziet met jullie hulp en die van de behandeling ben ik nu 10 weken alcoholvrij, en met trots.

@Nikka,
Ik wens je veel sterkte met je drankregulering. Even belerend (zo uit mijn behandeling geplukt):
De vuistregel voor vrouwen is: maximaal 10 glazen per week èn tenminste 2 dagen per week niet drinken. Bij voorkeur niet meer dan 2 standaardglazen per dag èn tenminste 2 dagen per week niet drinken.
Als je een keer stevig hebt gedronken, is het ook raadzaam om 2 dagen helemaal geen alcohol te drinken. Zo geef je je lichaam de kans op herstel. Lees op de website meer over verantwoord gebruik bij Stoppen of minderen / Hoeveel is veel?
Het aanhouden van deze richtlijnen geeft op termijn, als je normaal gezond bent, geen schadelijke lichamelijke gevolgen.

@Charlie,
Je moet echt meer eten hoor. 1 kopje soep in drie dagen is letterlijk niets.
Vooruit eten hoor, grote meid.

@Mick,
Ik weet welk groots cadeau jij jezelf zeven maanden geleden hebt gegeven. Je geniet er nog elke dag van: Heerlijk, helder ADB!

Zo ik ben bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...