Gem Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Goedemorgen allemaal,tenzij iemand anders nu ook een draadje aan het openen is en sneller typt dan ik (grote kans!) dan heb ik de eer het draadje van vandaag te openen!!De zon is bijna op het wordt een mooie dag zoals het ernaar uitziet.Allemaal een hele fijne dag toegewenst en veel succes vandaag. Hou het droog.Even wat korte berichtjes:@Charlie, duimen voor je dochter!@Soothe, zet hem op! Probeer vandaag weer actie te ondernemen om hulp te krijgen!!@Anna, succes met de tweede dag op je werk@Stien, hoop dat je avonddienst goed is gegaan en dat je niet teveel van jezelf hebt geeist.@Luciene, alleen je 's-ochtends op het forum gezien, hoop dat alles OK is. Een goede dag!@Corinne, succes met brieven schrijven of heb je dat gisteren al gedaan?@Marion, sterkte met de nieuwe poging op ADB te blijven@Blacky, nog 4 nachtjes slapen en dan komen Yin en Yang@ Anne, Sandra, Bambam, Mick, Ziza, Joann, Ferry en verder wie ik niet heb genoemd:succes allemaal met werk of andere dingen die jullie moeten doen.Hoop enigen van jullie vanavond weer te "spreken"Liefs,GemPS Aanpassingen: enige typfouten (uiteraard) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 goeden morgen gem , ook van mij aan iedereen een goeden morgen gewenst .weer enkele keren wakker geweest maar ook dat gaat weer over .aan mensen welke het vandaag door iets moeilijk hebben wens ik veel sterkte aan de andere genieten van wat het dagje ons brengt .ik ga eerst mijn kleine dierentuin te eten geven .en ja ik tel zoals kleine kindjes de nachtjes van nog slapen ivm ying en yang corinne ik ben maar een pc leek hoor zou niet weten hoe ik zo een foto site zou moeten maken ;-((groetjes aan iedereen blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Goede morgen allemaal,Ook hier schijnt het en zo is het ook als ik me voel!Vandaag opnieuw de beslissing genomen, ik blijf ADB en ben zeer gemotiveerd.Ik hoop dat jullie vandaag ook mee doen met deze grootse uitdaging!Gem, ik heb heerlijk gewerkt, voeten zijn inmiddels wat pijnlijk maar och als dat nou alles is.Ik kreeg gisteren een heerlijk complimentje, "je lijkt wel 20 jaar jonger".Nou dat is "misschien" wel wat overdreven maar voelde wel errrrrrg goed! Het zonnetje is wel erg fijn maar moet nou net door die grote ramen schijnen, stille hint.Ziet er niet uit, dus ik ga maar eens aan de slag.Allemaal een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Goeiemorgen allemaal,Ik heb gisteren voor het eerst sinds jaren niet gedronken, geen druppel alcohol! En zowaar ook niet geblowd. En natuurlijk had ik er wel 'zin' in.Ben ergens best een beetje trots op mezelf. zo heb ik een grote pot thee gezet en kaneelbeschuitjes gehaald. En tja, dus wel het halve pak koekjes opgegeten... dat vind ik dan weer minder. Maar goed, ik ben ook niet van de 1 op de andere dag perfect in wat ik zijn wil.Verder was ik afgelopen dagen echt enorm enorm moe, dus dat heeft me eigenlijk wel geholpen. Zo heb ik ook nog eens heel de nacht doorgeslapen. (en zit ik nu te gapen...).Wat ik alleen wel verwacht had is dat ik me vandaag dus wat beter zou voelen, lichamelijk. Maar dat is helemaal niet zo. Voel me eigenlijk harstikke brak. Is dat normaal? Alsof ik alsnog een kater heb...Nou ja, en toch ben ik wel trots op mezelf.Maar... wat ik nu ook heb, is omdat ik gisteren niks gedronken heb, dat ik dan vanavond (mijn tv avondje voor mezelf) wel een glaasje mag. Ik wil opzich ook niet helemaal stoppen met de drank, ik wil er alleen met een andere manier mee om kunnen gaan. Nou, ik zie wel hoe het vandaag gaat.En o ja, kreeg vandaag bericht dat ik deze week (eindelijk) met de internet behandeling begin.Iedereen veel succes vandaag, en geniet van de heerlijke zon!Liefs,Nikka Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 @Stien,Leuk om te horen dat je er 20 jaar jonger uit ziet. Ze schatten mij nog steeds 16 als ik wiet of iets bij gall&gall wil halen. En wat die ramen betreft... hier is 't ook echt zooo nodig. maar ik stel het lekker uit tot vrijdag. Succes er mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Nikka,Hartstikke goed dat je gisteren ADB bent gebleven! Daar mag je écht wel trots op zijn.Jezelf belonen met een flinke pot thee en wat koek heb je dan ook écht verdiend en kan echt geen kwaad voor een keer. Alles beter dan die alco naar binnen gieten.Maar nu wil je je vanavond nógmaals belonen, maar die moet je toch eerst verdienen Je voelt je ondanks je ADB dagje moe en brak. Ja, dat zal zo blijven als je steeds weer terug grijpt naar de alco. Je kunt niet verwachten dat je lichaam weer op orde is in die paar uurtjes nuchter terwijl het daarvoor continu ........ werd. Die mag je zelf invullen.Maar de zon schijnt Nikka, je zegt dat je deze week met de internet behandeling gaat beginnen.Helemaal top!!Als je daar mee van start gaat, zal het voor jezelf duidelijk worden welke keuze je wil en gaat maken.Dat horen we dan nog wel.P/S Ze zouden die leeftijd moeten optrekken tot boven de 21jaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 @Ziza, Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!@Charlie, hoe is het nu met je dochter?...Al nieuws?..@Blacky, Ying en Yang? Leuke namen voor katjes! Neem aan dat er dan eentje wit is en de ander zwart?@Anna, fijn dat gisteren je eerste dag was op je nieuwe werk. Ik moest inderdaad ook wel lachen om je koffievlek/strond verhaal. (grinn). Fijn dat je goed ontvangen bent. Vandaag weer een dag, je nieuwe werk? Veel succes in ieder geval.@Mick, nog gefeliciteerd met zeven maanden ADB ! Knap joh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Stien,Opzich ben ik het wel met je eens ja. Al voel ik dat mijn motivatie nog niet optimaal is. Ik hoop dan ook dat de internetbehandeling mij inderdaad zal helpen doelen te stellen en meer inzicht in mezelf te krijgen in wat ik nou wel en niet wil. Wat mijn motieven zijn, wat mijn eventuele echte motivatie is. Etc. Maar dat komt vast goed. Ik weet nu in ieder geval al hoe het is om 1 dag niet te drinken. En wie weet, worden dat er wel 2 En ja, die leeftijd zouden ze zeker wel op mogen trekken tot boven de 21. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Soothe,Hoe is het nu met je? Heb je al gebeld vandaag, voor opname of andere hulp? Voel je je al wat beter?Zet 'm op he! Je hebt jezelf al bewezen sterk te zijn, nu weer geloven dat je het kan. Drank laten staan is sterk en krachtig, maar het vragen van hulp, aktie voor jezelf ondernemen, vind ik net zo sterk. Daar is lef voor nodig. Hoop dat het beter met je gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Goh Nikka, dat zou ik nou hartstikke leuk vinden. Als je nu eens probeert van 1 ADB 2 ADB dagen te maken! Moet je je voorstellen, kun je je zelf op woensdag wéér belonen en dan écht verdiend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Volgens mij heb ik vandaag ook een beloning verdiend, heb toch écht mijn best gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Raar iets eigenlijk, dat belonen. Krijg daar een beetje engig gevoel bij. Belonen en bestraffen, buh... doet me ook aan vroeger denken en aan tijden dat ik erg verwikkeld zat in verslavingen. Belonen en bestraffen, alsof dat van buiten kwam. Met je hoofd bedacht. Als we het dan toch over belonen hebben, dan zal ik zeggen dat niet drinken jezelf belonen is. Mezelf vanavond belonen met een glas (of tig) bier, omdat ik 7 maanden niet gedronken heb, is de omgekeerde wereld. Nee, bedankt.Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 @Gem,Ben om 5 uur wakker geweest. Even getwijfeld of ik zou inloggen. Niet gedaan, ben maar hup terug naar boven gegaan en lekker doorgeslapen tot 10.10 uur. Dat deed deugd.@Mick,Ik verwar jou en Blacky wel eens en dat leidt dan weer tot verwarring bij jou of Blacky.Maar nog gefeliciteerd met je 7 maanden adb en ik hoop dat je je vandaag weer beter voelt.@Blacky,Van internetsites opzetten heb ik ook geen kaas gegeten. De laatste 2 jaar ben ik zo druk geweest met alcohol dat ik de ontwikkelingen niet meer gevolgd heb. Dus ik loop gigantisch achter, maar het is me wel gelukt om te stoppen. Je kunt niet alles bereiken in het leven. @Stien,ADB blijven is een mooie beslissing om elke dag te nemen.Ik krijg ook steeds complimenten over mijn uiterlijk. Kennelijk zag ik er behoorlijk verlopen uit. Ik voel me ook steeds beter, wellicht dat ik dat ook uitstraal.Leuk dat de zon schijnt, maar vervelend dat de ramen er dan zo uitzien alsof ze een beurt nodig hebben.@Nikka,Gefeliciteerd met 1 dag ADB.Ook al is je streven om weer een sociaal drinker te worden, is het raadzaam om eerst een poosje helemaal niets meer te drinken om lichaam de tijd te geven om te herstellen van al dat gif.Je zou jezelf kunnen belonen met nog een dag ADB. Kun je je woensdag weer belonen met een kan thee met koekjes.Jij ziet er dus nog jong uit.Mijn G&G kaart heb ik aan mijn man gegeven. Ik heb ze niet meer nodg.@Anna,Ik hoop dat je vandaag smetteloos en geurloos op je werk bent aangekomen. Wat leuk dat je dingen mag uitzoeken op je werk. Dat is iets wat ik ook altijd zo leuk vindt. Lekker graven.Volgens mij kun jij bij je collega's niet meer stuk door je eerste optreden. Zo een situatie, breekt natuurlijk wel het ijs.En voor de borrel, weet dan dat ik een collega had die ook niet dronk, gewoon omdat hij het niet lust.Een echte macho, veel praat over auto's en vrouwen. De stoere kerel uithangen, gangmaker personeelsfeestje, schunnige moppen enz... Bovendien het is tegewoordig toch ook in om BOB te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 @Mick,Belonen werkt motiverend.Daarom nooit straffen als je iets wil bereiken.Als ik een complimentje over iets krijg, dan zal ik de volgende keer datzelfde nog beter trachten te doen.Als ze mij negatieve kritiek over iets geven, ben ik geneigd in de contramine te gaan.Dit is nu een beetje zwart wit gesteld hoor.Ik kan best tegen kritiek, hoor. 't Is maar hoe je het brengt.Zo zitten nu eenmaal de meeste mensen in mekaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Stien,Jij hebt een beloning verdient omdat je al zo lang ADB bent, en de mensen hier op het forum altijd een hart onder de riem steekt en steunt. En dat je af en toe pusht is ook goed, want nodig is het om even een schopje onder een kontje te geven.Van mij dus: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Soothe,Als je hier nog even langs komt vandaag:Doe je best om in de opvang van de Jellinek te komen en breng je Woef maar zo lang bij het asiel.Sterkte, je hebt al bewezen dat je wilt en kunt. Je hebt er alleen hulp bij nodig en opname bij Jellenik kan je daar bij helpen. Geef vooral niet op in je streven ADB te worden.Zo nu ga ik even boodschappen doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Dankjewel Stien en CPAS, Ook voor de motivatie. quote: Originally posted by: CPASMijn G&G kaart heb ik aan mijn man gegeven. Ik heb ze niet meer nodg. Wat is een G&G kaart?... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 @corinne:Ja, dat kan wel zo zijn, maar ik voel iets vervelends bij dat belonen en bestraffen. Ik houd niet zo van bestraffen en daar hoort vanzelf belonen bij. Het voelt of klinkt belerend en onvrij, ik zie een grote wijsvinger heen en weer gaan. Ik kan er nog even niet de (wijs)vinger op leggen, maar het voelt gewoon niet goed. Als je gewoon probeerd zo goed mogelijk te leven, dan is er geen belonen of bestraffen, dan is alles wat je doet goed. Van fouten leer je en foute lessen bestaan niet. Of dwaal ik nu weer af. Ach ja... misschien mag ik dan weer gaan kijken, waarom belonen (en bestraffen) iets negatiefs in mij oproepen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Ik denk Gall en Gall, Nikka. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 O ja, dat zal! Wist niet eens dat die een kaart hadden. Weer wat nieuws... (ouds...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Corinne, dank je.Mick, belonen en bestraffen.Van bestraffen wil ik niets meer weten, niet over nadenken is met de paplepel op alle mogelijke manieren naar binnen geslagen. Sommige mensen hebben nog nooit van een middenweg gehoord.Maar van belonen ben ik niet vies Mick. Ik haal momenteel graag mijn schade in!Allemaal een fijne dag ik ga naar mijn werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Stien, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Hoi luitjesnet weer even thuis, noodgedwongen opgepast..Mn dochter moet dus in het ziekenhuis blijven en omdat haar zoontje (mijn kleine manneke) dus die virale huidinfectie heeft, mag die niet op bezoek komen ivm besmettingsgevaar voor de andere zwangere vrouwen.Maar morgenochtend neem ik hem echt mee naar haar toe, dan wachten we wel beneden in het ziekenhuis, dan kan zij even naar ons toe komen om dr zoontje te zien. Dat arme humpie is toch ook pas 11 maanden en is hartstikke lief, maar het breekt mn hart dat ie het nu zonder moeder moet doen!En andersom!! Strakjes weer oppassen, dan kan zn vader uiteraard naar zijn vrouw toe....Maar genoeg over mij!! Bedankt trouwens voor jullie meeleven!!Nikka: goed van je, een dag zonder alco en blowen!!!!Nu op naar dag 2, kom op, en doe met ons mee!!! Je gaat je vanzelf beter voelen!Gem, Stien, Mick, jullie gaan ook super he!!Tot later!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Charlie,Zorgzame moeder en oma, je lapt het hem weer voor hen in de bres te springen. Vind ik echt van je.Wens je dochter het allerbeste.Het is mooi droog weer en zou hou ik het ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Ja, daar ben je moeder voor he.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden