Spring naar bijdragen

WOENSDAG 20 JUNI

Mick

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Marieke,

De koren groeien je over het hoofd, bij de AA hebben ze lange verhalen te vertellen, de mensen begrijpen je niet of verkeerd en je zoon irriteert je mateloos.
Allemaal heel vervelend, ben ik met je eens, vooral als je nee zeggen of afzeggen moeilijk vindt.
Misschien moet je maar eens een weekje vrij nemen van al die activiteiten en iets totaal anders gaan doen. Gewoon zo voor een week. Heb ik ook weleens gedaan. Een hobby moet een hobby blijven, dat mag geen sleur worden.
Wat je met je zoon moet aanvangen, ja, daar heb ik ook geen passend antwoord op.

Belangrijk is: ADB blijven.

Je hoeft ook niet alles steeds bij te lezen hier. Kan me niet voorstellen dat iemand dat van je verwacht.
Er komt vast een tijd dat ik dat ook niet meer doe. Voor nu is het reageren nog een hulpmiddel voor mezelf. Je zult vast wel opgemerkt hebben dat ik zo nu en dat gewoon alleen maar smiley bij een naam zet. Dat is leuker dan over te slaan of te schrijven dat ik geen commentaar heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ritueel

Ik houd het kleine ritueel in ere,
opdat je elk moment terug kunt keren.

Iedere dag, wanneer het avond wordt,
maak ik de tafel klaar: een extra bord,

bestek, je eigen stoel, een kaars, een glas,
alsof je enkel opgehouden was.

Ik hoor (hoe kon ik denken dat hetgene
waardoor ik ben, voor altijd was verdwenen ?),

ik hoor, alsof de woning nog bestond,
het grind, de klink, het aanslaan van de hond,

en je komt binnen op het ogenblik
dat ik de lamp ontsteek, de bloemen schik.

Ik hoop alleen dat ik dan rustig blijf
en haast niet opziend van mijn stil bedrijf

de woorden vind, als was het vanzelfsprekend:
Schuif aan ; tast toe: er is op je gerekend.

Jean Pierre Rawie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Niets zo erg dan als ze je claimen, is misschien uit wanhoop, omdat ze maar een accordeonist hebben.
Je zou kunnen overwegen om om de zoveel weken mee te doen en in te vallen als de andere accordeonist verstek moet laten gaan. Je kunt ook aangeven dat je met het OV moet en dat een accordeon nu niet bepaald een licht en handzaam instrument is. En anders ja, anders zit er niet anders op dat dat ze zo tussendoor a capella zingen. Geef in ieder geval aan dat je het een eer vindt dat ze je gevraagd hebben, maar dat ze niet onbeperkt een beroep op je kunnen doen. En dat het voor hen wellicht wijs is om in de woonplaats iemand te zoeken.

Fantastisch dat het solo spelen je zo is bevallen.

Ik ben nu begonnen met het leren begeleiden op piano. Kan voor mijn vriendin wel zo handig zijn in de toekomst als zij een keer ons koor niet kan begeleiden. Vorige week hebben ze het dus zonder haar moeten en hebben ze zoveel mogelijk liedjes geoefend a capella. Het liedje Do, re, mi uit de Sound of Music kregen ze dus niet voor mekaar om op de juiste toonhoogte te krijgen. Vroeger was een nog een dirigente die dat kon opvangen, omdat ze nu eenmaal ook kon zingen, maar die is er mee gestopt.
Afgelopen maandag hebben we zelfs helemaal niet gezongen. Het bleek dat zoveel koorleden aan de examens meededen om naar een volgend niveau te kunnen overgaan, dat we gewoon maar met een handje vol waren. We hebben er toen maar een gezellig theekransje van gemaakt. Per slot doen ze ook mee om Nederlands te leren. Ja, en dan krijg je wat te horen. De Somalische is dus op 15-jarige leeftijd verkracht en zou naar Amerikaan met een vriendin van haar moeder, maar moest in Schiphol uitstappen wegens complicaties rond haar zwangerschap (ze moest nog twee weken). Die vrouw heeft wat meegemaakt, want ze is ook nog moeder van een tweede kind, het resultaat van een mislukte relatie. En dan sta je daar als alleenstaande moeder die het beste met haar kinderen voorheeft, maar ze helemaal niet kan steunen in de gang naar school. De oudste is 8 jaar en van de school uit gebeurt niet veel. Dus een van de medewerkster van de ROC heeft aangeboden eens her en der aan de bel te gaan trekken om dat kind van steun te voorzien bij het leren. Daar bestaan nu eenmaal geldpotjes voor.

Ach krijg je nu van mij een lang verhaal voor de kiezen.

Kan er niet aan doen, als ik eenmaal op dreef ben, ben ik haast niet te stuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi en herkenbaar geschreven Fran....

Bedankt voorje reactie.

Onder het lezen schoot me te binnen dat ik vroeger gestopt ben met navragen.
Het was een bewuste keus.
Nu pas weet ik waarom ik die beslissing nam.
Het antwoord was te bedreigend pijnlijk en maakte me angstig.

Inmiddels heb ik die angst overwonnen.

Liefde is ook loslaten.

Het moeilijkst wat ik geleerd heb in de tijd dat ik droog sta is de ander in zijn waarde laten.
Mijn medemens accepteren met zijn of haar goede en minder goede kwaliteiten.
Zeggen dat ze er mag zijn.
Zeggen dat ik haar nooit bewust pijn zal doen.
Zeggen dat hij of zij nooit meer hoeft te geven dan zij werkelijk kan geven.

Ik wist niet wat ik nodig had en om mij niet steeds weer te straffen heb ik duizenden keren tegen mezelf gezegd dat ik er mag zijn alvorens ik er in begon te geloven en voelen dat het werkelijk zo is..
Deze belangrijke boodschap heeft een enorme inpact op mij gehad.

Fran, sindsdien mag ik er zijn.
Jij mag er zijn.

Hoera ik deug..(grappig bedoeld)..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou je kunnen afvragen waarom je niet aan je opa wilt denken.
Acejuh de sterfdag van een dierbare is juist een moment om herinneringen op te halen.
Verwerken en er niet voor weglopen.

Maltbier drinken om de dorst te lessen is geen probleem maar tientalen flessen maltbier drinken is hetzelfde als bier drinken.

Veel succes met de repetitie vanavond en houd het droog.

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor de felicitaties en ja ik ga zeker door voor het jaar ADB.
Ik heb getwijfeld of ik het hier kenbaar zou maken want eigenlijk was het gisteren dé dag.
Maar het voelt goed en ben er ook terdege van bewust dat ik het alleen niet gered had.
Daarom ook iedereen hier bedankt die me er doorgetrokken heeft, die mijn ogen
geopend heeft, die mij de weg gewezen heeft en vooral opgevangen heeft.

Jullie schrijven hier is voor mij belangrijk, soms één bepaald woord en mijn denkraam gaat
op volle toeren. Het maakt weer wat in mij los en blijft een verwerking al maar door gaan.
Soms kan ik er wat mee, soms niet. Maar het feit dat hier mensen zijn die begrijpen
waar wij/ik mee bezig zijn is voor mij wezenlijk van belang gebleken.

Allemaal een fijne avond, ik ga het nachtleven in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,
Het loopt allemaal vandaag niet zoals het lopen moet. Ik moet nog eten (de rest heeft al gegeten) en er komt iedere keer iets tussen.
Ik ben bekaf, heb de dag volgemaakt en that's it. gelukkig morgen nog 1 dag en dan is het voor mij al weer voorbij deze week. ik heb vandaag veel aan alcohol gedacht. Aan hoe lekker het zou zijn een glaasje te nemen en tegelijker tijd dat ik dat helemaal niet wilde. Hoe fijn het is om niet te drinken, maar ik ben gewoon heel erg moe. Kom je thuis, begint iedereen tegen je te kleppen, onverwacht komt er iemand langs, die nog blijft plakken ook! Uiteindelijk ben ik naar boven gegaan ern heb tegen manlief gezegd dat hij die persoon maar moest uitlaten. Even met mijn zus gebeld, lekker uitgestrekt op bed en nu de boterhammen ontdooien, want trek in warm eten heb ik niet meer.
Ik ben niet zielig, maar het wil allemaal even niet. gelukkig zijn er ook moie dingen zoals

@Stien, een half jaar (!) ADB. Ik las nog even de nieuwe berichtjes en kan je dus als eerste feliciteren met GISTEREN. Geweldig van je!!!!:present::present::heart::heart::musicnote::musicnote:!!!!!
Je gaat heel goed en je wordt steeds "wijzer"in je berichtjes. Je leert jezelf goed kennen, heb ik de indruk.

@Corinne, fijn dat het gesprek goed ging, las vandaag in de krant dat de werkgelegeheid enorm aantrekt.
Dit is wellicht het moment voor jou! Hoop dat het nu gaat lukken. Leek de baan ook leuk en de mensen daar? Althans de eerste indruk?

@Aramil, Ace, de eerste stap is gezet. Succes met jullie poging, als je echt wilt kom je een heel eind.

@Marieke, denk aan jezelf, laat je niet claimen. Zoals je reactie was in het berichtje van 20.04 uur, dat lijkt me een goede insteek.

@Charlie, vermoeiende tijden! Wat fijn ADB te zijn, want anders zou je dit niet kunnen opbrengen. althans niet op deze manier. Fijn dat je er nu kunt zijn voor je dochter en voor je kleinkind.

@Bambam, hoop dat je een leuke avond hebt. Hier staat de TV aan (ik hou niet van voetbal) en ze zijn bezig met de strafschoppen.

@Anna, lekker assertief blijven tegenover die werklui. Als sommigen geen schop onder hun kont krijgen, maken ze er een potje van.

@Soothe, nog even en er is weer een ADB dag voorbij! Je bent weer begonnen om die akelige alcohol de baas te worden. Blijf achter die hulp aanzitten, dat is erg nodig. Tot die tijd: ik denk aan je wens je sterkte en kracht toe.

@Water, een beetje Zen heb ik wel nodig tussen mijn oren. Ik ben erg moe, maar niet trots op mezelf. Kan momenteel niet genieten van het ADB zijn, al doe ik er nog zo mijn best voor. Ik blijf het wel hoor, in ieder geval vandaag en ga weer voor morgen.

@Sandra, je zei je weet nooit nooit wat je van deze situatie moet leren. Nu ik heb de laatste weken het gevoel dat ik hardhandig bij mijn beide oren wordt vastgegrepen om een aantal levenslessen te leren. En dat op een manier, die niet de meest prettige is. Blijkbaar MOET ik hiervan iets leren, heb er ook wel een idee van, maar ben een beetje pissig erover dat het op deze manier moet.

@Anjo, sterkte met alles! Knap je zo goed met deze moeilijke situatie kunt omgaan.

Zo dat was een lekker positieve reactie van mij. Komt wel weer.

groetjes,
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond allen,

Ik lees dat er heel veel gebeurt in het forum.
Soothe, je bent bijna 1 dag ADB.
Gem, toch geweldig dat je ondanks een moeilijke dag niet naar de alcohol grijpt.
Stien, van harte gefeliciteerd.
Corinne, je bent geweldig.
Voor de mensen die hun eerste dag ADB bezig zijn, sterkte, het lukt je wel.
Ik begin in een gevaarlijke zone te komen. Ik ben nu al 2 weken ADB, en ik voel me goed in mijn vel, daardoor begin ik roekeloos te worden. Vooral ook omdat het op alle terreinen in mijn leven het goed gaat.
Ik merkte dat ik in een gevaarlijke zone ben, toen ik na het werk wat boodschappen ging doen bij AH en de gedachte bij me opkwam om een fles rose voor bij het eten meenemen. Voorheen begon mijn bingeperiode altijd zo. Eerst een fles rose bij eten en geleidelijk kwam ik na een paar in een binge terecht.
Ik ben nu wel blij dat ik de beginfase herken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,
Goed dat je de situatie herkende. Zolang je je dat bewust bent, ben je al een heel eind. Goed dat je die fles niet mee hebt genomen. Het zou verkeerd kunnen gaan. Je bent na die binge periode echt wel een tijd nodig om je lichaam en geest weer even rust te gunnen.
We hebben als alcoholisten levenslang, zo voel ik dat. Er zijn er zovelen die na een lange droge tijd, toch weer voor gaas gaan! Waarom zou ons dat niet kunnen overkomen? Oppassen geblazen dus, zowel voor jou als voor mij. Ik hoop je voor te blijven, maar dat jij dicht achter me blijft.

Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PPf, eindelijk weer thuis......

Bedankt voor jullie steun, Anjo, Corinne en Gem, heb ik nodig!!
Zelfs de tijd om boodschappen te doen ontbreekt mij dus!!
Moet s'morgens al vroeg oppassen en door een knieblessure kan ik niet met de kleine boodschappen gaan doen, omdat ik niet te lang achter elkaar kan lopen..'s Middags even een urrtje thuis en dan weer terug, gelukkig was mn andere dochter zo lief om 2 bakken verse macaroni af te gooien, 1 voor mij en 1 voor mn schoonzoon die het natuurlijk ook zwaar heeft.
Met mn dochter schiet het niet echt op, nog steeds bloedverlies en harde buiken en vreselijke buikpijn, ze wordt constant onderzocht.
maar goed, genoeg gezeurd......ga eens kijken of ik nog iets in huis heb aan lekkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik zit hier gewoon te janken van moeheid en de rotzooi......net even de vaatwasser leeggehaald, wil ik een kopje soep pakken, staat die zuur op het fornuis......Sta er nu ook alleen voor, want manlief heeft het beredruk op zn werk, die heeft een feestweek met kermis, bbq ed voor de bewoners, 's avonds laat zien we elkaar even en rollen dan doodmoe het bed in. Dus is het alleen een dag en hoi.....Bovendien moet hij ook naar zn moeder, die sinds kort opgenomen is in een verpleeghuis en met wie het ook niet zo goed gaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, er zijn van die momenten dat alles tegelijk komt. Oneerlijk, waarom niet meer gedoseerd?
Laat de boel de boel en duik je bed in. Als je een beetje bent uitgerust kun je er morgen weer beter tegen. Als je je ogen dicht doet zie je die gremlins ook niet meer. Krijgen ze geen aandacht van je en vertrekken ze ook weer. Daar kicken die akelige beesten op weet je dat, AANDACHT!
Hoe meer aandacht het probleem, des te groter het probleem wordt, Dat is echt zo, maar ik moet bekennen dat ik deze wijsheid ook lang niet altijd kan toepassen.
Neem een douche, spoel alles van je af, ook die gremlin-lucht en duik je bed in.
Morgen weer een ieuwe dag, maar wellicht een ietsje meer uitgerust. Sterkte.

Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...