Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Corinne,Anna ben ik niet. Maar ik wil toch iets verduidelijken. Jij dronk niet om dat er problemen waren, of ze zouden zoals je aangaf, diep verborgen moeten liggen, Who knows.Bij mij ligt het iets genuanceerder. Jaren, echt jaren geleden liep ik bij een psycholoog.Zoals gebruikelijk moet je met je jeugd over de brug komen. Ik vond het wel een aparte jeugd, niet iets wat een ieder meemaakt. maar ik vond het toen ook weer niet zo traumatiserend. De psycholoog wel, hij zei, oei oei dat is niet mis! Later ben ik in mezelf gaan zitten spitten. En kwam tot het inzicht, dat het om den donder niet goed zat! Hoe is anders te verklaren dat ik onder mijn tiende jaar, geen enkele herinnering heb?Verdringen is dat! Een gat in mijn ziel, wat ik altijd met alcohol zal vullen, als ik blijf drinken!Dus ik drink om zielepijn weg te drukken, toch willen ze eerst de drank uit de weg!Daarom zeg ik, drink ik omdat ik niet lekker in mijn vel zit of andersom.Zij willen mij laten twijfelen en mij doen geloven dat het de drank is. Ik weet beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Soothe, quote: Originally posted by: SootheDrink ik omdat ik niet lekker in mijn vel zit? Of zit ik niet lekker in mijn vel omdat ik drink? Dat is inderdaad een kip-ei verhaal. Misschien nog wel belangrijker dan het antwoord hierop is de constatering dat er een relatie is tussen niet lekker in je vel zitten en drinken. Doorbreek die cirkel, en sta open voor de rest.Aanpassing: typ ik nou zo langzaam of jullie zo snel? Ik hobbel er steeds achteraan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Dat is wat ik probeer te doen Water. Vandaar dat ik op het Forum ben. Al maak ik wel af en toe een grapje of gooi er een gedicht tussendoor, ik begrijp dondersgoed dat de drank uit de weg moet.Het werkt schaalvergrotend. dus ik ben volop bezig te proberen te stoppen. Misschien gloort er licht aan de horizon!Bovendien ondermijnd het mijn gestel. DUS WE GAAN TROUW DOOR!Jij ook: Keep the good work going.Groeten Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi Luciene,Is de boel een beetje aan kant daar? Kunnen de eventuele gasten slapen, en jullie ook?Groetjes,Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Scoothe, nu ik al bijna 6 dagen niet gedronken heb. zit ik wel beter in mijn vel.Ik zie dat jij ook goed bezig ben.Ik heb een drukke week achter de rug, want mijn moeder moest plots naar het ziekenhuis, ze was niet goed geworden. Bleek dat ze 4 zakken bloed moest hebben.Ik heb alles gelukkig nuchter kunnen regelen en niet met een enorme kater.Ferry, ik las net pas je berichtje van maandag. Ik weet wat je me aangeboden hebt en dat vind ik ook heel lief van je. Maar ik was zo diep gezonken in de alcohol, dat ik van niemand iets aan wilde nemen.Ik had het er a.o.heel moeilijk mee, dat ik mijn werk nu toch definitief kwijt ben, door mijn ziekte, maar dat het UWV net doet of ik niet ziek ben.Ik zie dat er veel nieuwe mensen bij zijn gekomen, allemaal veel sterkte in de strijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi!!!!ook weer in het land, zit nu aan mn avondeten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Lijkt of iedereen door zulke openbaringen stil gevallen is.Ik houd het in ieder geval nu even luchtiger.Wil de vier dagen volmaken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Bedankt Marion.ik heb het er nog weleens over. Daarom zijn we hier toch!Ga je goed. Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Soothe,Ik weet het niet hoor, of je zo lang moet wachten met geestelijke hulp.Dat geldt voor mij tenminste niet.Ik heb heel duidelijk het gevoel dat ik er niet op kan wachten en dat ik meteen aan de slag moet. Dat hoeft niet meteen met de hele diepe dingen te zijn, je kan ook op een ander vlak beginnen, zonder meteen heel diep in je verleden te wroeten. Nu is er wel degelijk een verschil tussen psychologische hulp en psychiatrische hulp, maar ik kan me voorstellen dat er aan een aantal dingen wordt gewerkt ook als je nog maar net bent begonnen met afkicken.Ik werk er bijvoorbeeld nu aan mijn grenzen te stellen. er wordt juist aangegeven dat het goed is daar nu mee te beginnen, omdat ik net een nieuwe baan heb en dan juist mijn collega's kan laten wennen aan mijn nieuwe "aanpak". Als ik zou wachten, en later eraan zou werken, dan zien mijn collega's opeens een ander persoon en dat maakt eraan werken moeilijker, omdat er dan meer weerstand bij de andren kan optredenKortom ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt en dat het ervan afhangt waaraan je gaat beginnen met werken.GroetenGem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hai Gem,De gasten vonden de vervangende kamer prachtig. Dus die waren gelukkig. Ik zei nog dat het eigenlijk een duurdere kamer was maar dat zij hem natuurlijk voor dezelfde prijs kregen. En dat allemaal in het Engels tegen Deense mensen. Normaal bespreken we altijd hoe laat ze ontbijt willen. Maar nu wilden ze weg wanneer ze wakker werden omdat het nogal druk zou zijn naar verwachting qua verkeer. Dus ze hoefden geen ontbijt. Nou das dus een makkie.... Wij kunnen inmiddels wel op de 'natte' kamer slapen die inmiddels droog is. De hele dag een elektrisch kacheltje is ook lekker duur. Ik ga kijken wat ik met de verzekering kan doen.Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi Charlie,Hoe gaat het daar en met je dochter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Luciene,Dat scheelt weer geen ontbijt. Uiteraard vonden ze jullie eigen slaapkamer prachtig!Grote kans dat je een en ander op je verzekering kunt claimen. Succes daar!GroetenGem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi Gemvanavond had ze weer flink buikpijn en bloedverlies, dus of ze morgen naar huis mag................ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Charlie,Wat akelig en dat ze niet kunnen vinden waar de oorzaak ligt!Hou maar rekening met alle mogelijkheden morgen. Mist het mannetje niet ontzettend zijn moeder of is zijn oma zo'n goede vervanger dat het wel meevalt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Jemig wat ben ik moe. De hele dag in de weer en mijn lichaam vind het niet zo'n goed plan. Voor de hoge bloeddruk had ik plaspillen maar die blijken niet genoeg. Mijn bloeddruk blijft gewoon heel hoog. Nu heb ik er een betablokker bij gekregen. Bisoprololfumaraat. Kent iemand dat spul? Ik heb er allemaal geen verstand van. Dit is voor het eerst dat ik aan bepaalde medicijnen moet. In de bijsluiter staat dat je hart er langzamer van kan gaan kloppen. Lijkt een eng idee. Hoewel ik regelmatig hartkloppingen heb, dus wat rustiger is nooit weg.Het hartfilmpje wat ze laatst gemaakt hebben was oké. Ik hoor het wel als iemand er ervaring mee heeft.Liefs,PS. Soothe je hebt een PB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi Luciene,ik slik ook een betablokker, namelijk atenolol. Van jouw middel heb ik nog nooit gehoord, kan me voorstellen dat je via google wel het een en ander kan vinden.Van betablokkers krijg je inderdaad een lagere hartslag. Ik heb zelf erg baat bij de medicijnen. sinds ik ben gestopt met drinken, heb ik dankzij de medicijnen weer een bloeddruk van een baby.Voorheen slikte ik die medicijnen ook al, maar toen bleef mijn bloeddruk te hoog.Je moet er hooguit rekening mee houden, dat je in het begin wat duizelig kunt worden. Althans ik had nergens last van, maar mijn man die deze medicijnen ook slikte (nu niet meer) had daar in het begin last van.Betablokkers maken je ook wat rustiger, een bijwerking die in onze toestand nu ook niet verkeerd is.Succes ermee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 PB is al op gereageerd. Lucy ik heb 2 bèta-blokkers per dag SOTACOR. Je hartslag daalt en omdat er minder bloed doorgejaagd wordt daalt je bloeddruk, zoiets.Liefs Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Ik slik ook 2 dd Beta-blokkers, propanolol, heb nu tenminste een rustige gelijkmatige hartslag en sinds ik niet meer drink is ook mn bloeddruk weer redelijk op peil! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 ....en de rest wat ik slik zal ik maar niet opnoemen, hahaOverigens Gem, klein manneke gaat nu 's ochtends met zn vader mee naar het ziekenhuis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Voel je je opgejaagd Lucy? Zou ook iets beter moeten worden. Ja ja ,de medische wetenschap houdt je wel staande.Liefs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 WE gaan elkaar niet nadoen toch. allemaal de zefde pilletjes. Misschien is alles door de drank ontstaan!Groeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 :D wie weet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Soothe,Je moet natuurlijk eerst die drank eruit hebben om nuchter te problemen van vroeger onder handen te kunnen nemen. Je moet nl. rationeel kunnen denken. En het is niet zo dat problemen altijd op te lossen zijn, maar je kunt er wel anders tegen aan gaan kijken. Uiteindelijk zijn beide nodig om je te kunnen helpen.Je snapt wel wat ik bedoel te zeggen. Misschien vraagt het bij jou een integrale aanpak. Elke verslavingsinstelling heeft ook psychiaters in dienst. Je zou het eens aan de Jellinik kunnen voorleggen. Probeer het eens met een integrale aanpak. Dit zou natuurlijk opname betekenen.Ik ben maar een leek op dit gebied. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi Marion,Betekent dit dat je weer moet gaan procederen, deze keer tegen UWV? Je kunt herkeuring vragen door een externe arts. Volgens mij heb je daar recht op.Een bedrijfsarts heeft toch niet de wijsheid in pacht. Bovendien zijn ze toch ook niet onfeilbaar.Wat een ellende allemaal, maar goed dat je weer 6 dagen ADB bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Luciene,Jij kunt het goed verkopen, zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden