Spring naar bijdragen

25 juni 2007

Sandra

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Maaarrrrrrrrrrrrrrrrr:

--------------------------------

AFKICKEN VAN DE DRANK VIA INTERNET BLIJKT EEN SUCCESFORMULE

datum: 3 mei 2006
duur: ± 9 min
makers: Marcel Hammink en Roanne van Voorst

http://www.novatv.nl/ OM DE REPORTAGE TE BEKIJKEN.

Meer dan een miljoen Nederlanders zitten met een drankprobleem. Slechts vijf procent van hen wordt bereikt door de gebruikelijke hulpverlening.

Maar veel succesvoller dan de traditionele behandeling in afkickklinieken blijkt een behandeling via internet. Sinds een jaar kan het en de eerste resultaten zijn overweldigend.

De internetmethode is twee keer zo effectief als de oude methodes. En het loopt storm. Bij de site 'alcohol de baas' kunnen de hulpverleners de stortvloed van vragen niet meer aan. Er is al een wachtlijst van duizenden mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat wel met me. Ik hou het in ieder geval nog vol ADB te zijn.
Gisteren kreeg ik van iemand een email dat ze misschien een baan voor me hadden mocht ik het niet naar mijn zin hebben op mijn werk. Ik ga natuurlijk niet meteen weg, maar een fijn idee om achter de hand te hebben! Weet overigens niet wat die aanbieding inhoudt hoor!
Verder komt er veel gevoel "los", wat niet bepaald prettig is. Kan het ook nog niet allemaal een plekje geven. Ben dus niet het zonnetje inhuis, maar geen onweerswolk zoals vanmorgen1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben vanavond ook eens naar wie is wie gaan kijken , had dit eigenlijk nog nooit gedaan .
het brengt herinneringen boven bij mij , pp , matilda , mismaf , en noem maar op ook de tour de france en de truien, uiteraard jij houtje ik herinner mij ook een iemand uit la douce france , iemand die in zuid amerika woonde .
maar toen nam ik niet zo veel deel aan adb wat schrijven betreft .
vandaag is adb iets dat bij mijn dag hoort als ik het uiteraard niet te druk heb .
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Ik heb de reportage bekeken. Ik had er eerder van gehoord, maar nog niet gezien.

Ik ben het trouwens met de ene vrouw eens, in de regulier v-zorg zit je te kijk in de wachtkamer.
En deze internetbehandeling werkt veel beter voor mij. Zie maar, nu sta ik echt droog, bij de vorige behandeling had ik toch veel uitglijers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Tijdens het lezen van Help ik (ver)zuip zat ik ook nog rustig te drinken.

Hier dit forum en de behandeling hebben mij echt geholpen. Ik weet niet wie van de twee het meest. Nu heb ik alleen het forum nog, maar dit is zo stimulerend. Ik denk dat ik hier de rest van mijn leven kom kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Dat kan. In dat boek zag ik veel herkenning, maar het werd zo vlot geschreven en met zoveel kwinkslagen, dat ik het dus onder het genot van heel wat glaasje heb gelezen. Dat boek heeft bij mij niet de knop omgezet.

Trouwens ik realiseerde mij vanavond ineens dat ik gewoonlijk als ik thuis kwam van mijn werk eerst en vooral een glas of twee dronk voor ik ergens aan begon. Vandaag helemaal niet aan gedacht zelfs.
Valt me ook op dat ik dagen achtereen geen trek heb zelfs en als ik dan eens trek heb, dat die ook zo makkelijk overgaat.
Aan de ene kant goed, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik niet alert meer zou reageren. Ik denk dat dat de reden is dat ik hier zoveel schrijf.
Ach ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...