Spring naar bijdragen

25 juni 2007

Sandra

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

avond corinne ,
fijn te lezen dat je een goede dag gehad hebt .
ivm mijn nuchterheid eerlijk gezegt staat dat glas voor mij even dichtbij als dat van jou .
een dag , een maand , een jaar wat maakt het uit eigenlijk is het gewoon van dag naar dag te doen en ook voor mij blijft het soms moeilijk , mogelijk daarom dat ik een alcoholist ben ??
geniet van jullie avond , ik ga filmke kijken
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Joann, Heel veel sterkte en ik hoop dat de slaap je rust geeft. Dat je de strijd nog steeds te zwaar vind is te begrijpen. Het is ook niet eerlijk van het leven dat dit soort zaken je worden opgedrongen. Natuurlijk heb je het er zelf ingegoten maar wat een gezeur dat het kwaad kan. Maar het is nu eenmaal een gegeven en daar moet je wat mee.

Het gooien van de potten en pannen: heeft je dat wat opgelucht?
~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De strijd met koning Alcohol
leek ik te verliezen
de koning wendde 'dorst' aan
ik had niets in de smiezen

Het was vlak voor de tweede ronde
de koning keek mij ernstig aan
en sprak beschaafd doch onomwonden
'op één been, kan men niet staan'

Toen ik daarna te kennen gaf
dat ik me wou beheersen
klonk koning's overredingskracht
'nog één dan om het af te leren'

Ik dacht de koning kwijt te zijn
maar nee daar kwam hij aangesneld
zonder zelfs maar iets te vragen
had hij gewoon opnieuw besteld

Zo bleef de koning komen
met steeds een nieuwe list
totdat ik straalbezopen
ineens iets helder wist

Want daar zag ik de koning
voor de allerlaatste keer
hij keek vanachter glimmend glas
smalend op mij neer

De strijd was niet verloren
het leek alleen van wel
het glimmend glas?
een spiegelbeeld
"Den koning was ik zelf"

Alex Franken ~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ADD,

Welkom hier op het forum. Je vraagt advies aan medestrijders van de alcohol. Ik denk dat het voor iedereen anders is. Het beste advies is om in kleine stapjes te denken. Als je er van uitgaat dat je nu voor altijd zult stoppen vraag je veel te veel van jezelf. Je moet stapje voor stapje doen.

Zoals ze hier zeggen: laat je eerste glas van vandaag staan. Kijk welke momenten jouw valkuilen zijn. Wij dronken voor het eten altijd een aantal glazen. Soms ging dat redelijk maar vaak werd dat uiteindelijk de hele fles. Dan gingen we pas eten tegen een uur of half tien à tien uur. Na het eten hoef ik niet meer. Dat is heel gek maar dan is mijn smaak veranderd en dan is het klaar.

Dat was dus een hele grote valkuil voor mij. Wat heb ik gedaan? Ik kook veel eerder nu. Mijn mijn drinkt ongeveer twee glazen en dan staat het eten al op tafel. Het helpt wel. Zo moet je voor jezelf uit gaan zoeken wat de dingen zijn waardoor jij gaat struikelen. Ik weet niet of je helemaal wil stoppen of wil minderen? Ik wil in eerste instantie minderen maar ben daar nog niet helemaal over uit. Met mijn hulpverlener van Tactus bespreek ik dat allemaal. Daar ben ik vaak nog wat opener tegen. Online hulp vragen is een hele handige. Het is wat druk op het moment maar dat komt wel goed.

Ga ervoor, praat veel hier en laat de eerste staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Add, nu kruisen onze berichtn weer. Alles overmacht.
Tips, Bruikbare adviezen?

Heb je je aangemeldt voor de internet behandeling, misschien een optie!

Verder, maar dat weet jij ook, is het een zaak van de eerste laten staan.
Iemand op het Forum, ik dacht Kohtje, zei hoeveel bagger er op je afkomt laat de eerste staan!

Makkeelijker gezegd dan gedaan!

Probeer eerst wat rustig te worden en wij(het forum zijn er!

Liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink na de koffie 'savonds en als de fles leeg is ga ik naar bed. Minderen heb ik me vaak voorgenomen maar uiteindelijk gaat toch die fles leeg. Dacht dat dat kleine stap zou zijn. Mijn man drinkt hooguit 1 of 2 glazen. Eigenlijk wil ik 'gewoon sociaal' kunnen drinken. Zal voorlopig vroeg naar bed gaan denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ADD,

Ik kon ook niet stoppen met 1 of 2 glazen, bovendien was 1 fles ook niet genoeg.
Ik heb geprobeerd te minderen, maar dat lukte niet goed, ja naar 1 fles toe. Maar dat is ook veel te veel. En zelfs dat hield ik niet vol.
Voor mij zat er maar een ding op: stoppen, hoe moeilijk dat ook was, was het toch makkelijker dan dat proberen te minderen . Proberen te minderen geeft stress, het is zelfkwelling. Stoppen geeft rust. Geen gedoe meer van hoeveel wanneer. Toch nog altijd de zorg om voldoende voorraad te hebben. Die hele logistiek. Weg ermee, niets meer in huis, niets meer gebruiken, wat een rust. Het blijft natuurlijk zwaar, vooral die eerste dagen, dan is het een kwestie van doorbijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ADD, verder is het handig om op de grootste trekmomenten veel water te drinken. Ik drink heeeel veeeel flesjes spa rood. Die sleep ik de hele dag achter me aan. Dat helpt ook zeker tegen het trek gevoel. Of ga iets leuks doen. Een hobby misschien. Je moet jezelf bezig houden. Alle momenten waarbij je eerst zou gaan drinken moet je zien te vermijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn laatste Beste Add, Het is hier ook k met P. Ingesleten toestanden wil je á la minute weghebben. dat gaat met vallen en opstaan meisje.
we zijn allemaal aardse schepsels, niemand is minder of beter dan de ander.
Het is en blijft een Struggle. Probeer de eerste te weerstaan. Denk per uur.

Koppie omhoog,Sterkte Meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ADD: Anna, één van de oudgedienden hier :) heeft in het begin haar kookwekker gebruikt. Zet die op een bepaalde tijd (voor mijn part een kwartier) en dat kwartier drink je niet. Dan is die al gewonnen. Dan op een half uur en zo door. Allemaal tijd die je wint in het proces van beginnen met stoppen.

Heel veel sterkte in ieder geval. Kan je man je ook een beetje helpen. Wat vindt hij ervan dat je stopt? Als je daar niet over wil praten ook goed. Maar we zijn anoniem dus das prettig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie reacties raken me. Vanavond drink ik niet! Ik denk snel alles of niks dus wellicht beter stoppen dan minderen. Zou 't liefst 2 avonden wat drinken, 5 avonden niet.

Mijn man begrijpt niet dat ik het niet bij 1 of 2 glazen laten kan. En als ik die op heb wil ik niet meer stoppen... Mijn probleem is dus 'savonds en of ik om half 9 of 10 uur begin, de fles gaat leeg. Mijn man maakt zich zorgen om mijn gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ADD,

Begrijp ik goed dat je alleen drinkt tussen de koffie 's avonds en het naar bed gaan?
Zo ja, zou je het moment van koffie drinken kunnen verlaten en dat van naar bed gaan vervroegen (dus niet langer opblijven om toch maar die fles leeg te krijgen.
De tijdsspanne van drinken wordt dan korter.
Op de duur drink je dan je koffie vlak voor het slapengaan.
Ze zeggen altijd dat koffiedrinken vlak voor het slapen je wakker houdt, maar van wijn (alcohol) slaap ook heel slecht.
Voor jou helpt deze methode misschien om naar de nullijn te gaan.
En wellicht blijft voor jou ook maar een oplossing open, nl. helemaal niets meer.
Sociaal drinken bleek voor mij geen optie. 1 is te weinig, 10 is te veel, maar nog niet genoeg.
De keuze is aan jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

ik val er even tussen in, maar eerst even vertellen dat dochter weer thuis is. Natuurlijk moet ze volledige rust houden, dus ga ik er 's ochtends heen en schoonmoeder 's middags.

Wat het meelezen betreft, ik druk ook niet meer op mn bureaublad knop, maar scroll wel zover naar beneden dat "alcohol de baas" uit het zicht is.
Maar ik ben dan ook een "stiekeme ADB'er..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Wat prettig voor jullie allemaal dat je dochter weer thuis is.
Thuis is het toch prettiger toeven dan in een ziekenhuis.
En de zorg is er dus niet minder bij: moeder 's morgens, schoonmoeder 's middags.
Vooral voor kleine manneke zal het een opluchting zijn om zijn mama weer bij zich te hebben.
Hoe staat het nu met haar bloedingen, wordt dat al wat minder?
Ik zou ze zo graag een bosje bloemen willen sturen met een beterschapkaart, maar dat gaat niet.
Dus: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:
Geef jij ze door? En voor jou, kanjer: ook een pluim. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...