Spring naar bijdragen

dinsdag 26-06-2007

joann

Aanbevolen berichten

Stien,

Hallo, wat een nood op het draadje vandaag en het weer werkt ook al niet mee.
Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek. Gelukkig niet ver van huis. Dus haal ik het misschien wel tussen twee buien door.
Ik wens je natuurlijk ook een droge dag toe.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sooth, jammer. Gewoon heel erg jammer. Is wel begrijpelijk hoor, maar toch heel erg jammer.
Gelukkig ben je niet doorgeslagen, da's alleen maar fijn. Blijft toch jammer hoor.
Hé joh, gewoon die draad weer oppakken, doen hoor!

Lenne, pak jezelf nu eens beet. Maak nu eens voor jezelf een beslissing. Wat wil je voor de toekomst, is dat wel duidelijk voor je? Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Weet je, ik heb helemaal mijn werk niet mee naar huis genomen. Inhoudelijk ben ik zelfs vrijwel alles kwijt. Dat heb ik nog nooit je had. Juist met zoiets nam ik altijd de inhoud ook mee naar huis. Nu maar hopen dat mijn geheugen morgen weer wakker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann:sun:

Soothe, vervelend jouw problemen, maar door te drinken worden de acceptgiro's echt niet betaald.
Ik praat zo tegen je, omdat ik ook vele nachten door mijn geldproblemen aan de alcohol heb gezeten.
Mijn man is zijn bedrijf kwijt, want zijn vennoot heeft het ingepikt toen hij ziek was. Hij heeft zo het bedrijf, dat mijn man jaren heeft opgebouwd en waar hij als vennoot nog geen jaar bij zat, uitgeschreven bij de Kamer van koophandel en zichzelf illegaal toegeeigend Hij zit nu met alle inventaris en klanten van mijn man , "zijn"zaak te runnen.
Eerst konden we geen advocaat krijgen, omdat we geen geld hadden, al ons geld zit in het bedrijf. Nu hebben we een advocaat toegewezen gekregen, maar die advocaat is zo'n arrogant balletje, we kunnen niet tot hem doordringen.
Ik ben mijn baan kwijt, dus geld is ook een groot probleem bij ons. Ik weet niet of ik hier over een paar maanden nog woon, want ik denk dat we het niet meer kunnen betalen. Al die sores heeft mij de laatste maanden weer erger doen drinken. Soothe het wordt er alleen maar erger van. Met alcohol op, kon ik de mooiste dingen bedenken, maar de roes was weer gauw over.
Door niet te drinken kan ik makkelijker beslissingen nemen en dingen overzien.
Ik ben het laatste jaar ook door gekomen met vallen en opstaan.
Ik heb mezelf ook wijs gemaakt, dat ik goed bezig was, want ik dronk niet meer elke dag.
Soothe, probeer weer op te staan en door te gaan, een dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sooth, da's wel de spijker op z'n kop het verhaal van Marion. Maar ik denk dat je dit ook al wel wist.

Marion, goed dat je dat alles nog eens duidelijk maakt. Wat heb je al niet doorgemaakt.:heart:

Corinne, da's mooi. Maar bezinken, daar bedoel ik niet zo zeer je werk mee naar huis nemen mee.
Ik bedoel gewoon het geheel, als ook weer aan het werk en de combi werk en huishouden even te verwerken. Succes overigens straks met je sollicitatie, en je weet het hé. Positieve uitstraling, doet wonderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lenne: Ik denk dat Stien gelijk heeft met te zeggen dat je voor jezelf een beslissing moet nemen. Kijk, als het bij 'zo nu en dan' een paar biertjes zou blijven en je in 5 dagen per dag 3 drankjes zou drinken en 2 dagen niet drinken zou kunnen houden, heet het sociaal drinken. En jij weet het beste of je dat kunt of niet. Je bent met een reden hier gekomen bij dit forum....

Ik wens je sterkte met het beslissen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho,

Marion, ik geloof dat alle advocaten dat air over zich hebben. Zij zijn het immers die de wetten en de regels van dit land kennen die een ieder, ook wij, geacht worden te kennen.
Maar dat wil niet zeggen dat hij jullie rechten niet zo zorgvuldig mogelijk zal behartigen.
Dus blijf hopen op een rechtvaardige afhandeling van jullie zaak.
En zoals je zelf al zegt: een alcoholroes zal jullie hierin niet helpen.
Het is alleen soms zo !@#$%^&* moeilijk het recht aan je zijde te krijgen en evenzo *&^%$#@! moeilijk om van de drank af te blijven.
Toch wens ik je het beste toe.
En voor jezelf en je zaak een fijne alcoholvrije dag.
Knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Ik dank je voor je bezinnende woorden.
Het is ook weer leuk buitenshuis betaalde bezigheden te hebben.
Ik heb er heerlijk gezegd ook van genoten.
Niet dat ik ooit een hekel heb gehad aan het werken op zich.
Ik heb het altijd leuk gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ace,
Goede morgen.
Je doet me eraan denken dat ik maar eens moet gaan douchen om er optimaal uit te zien straks bij mijn gesprek.
En je gaat goed he, al acht dagen. Dat verdient wel een compliment.
:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:
Zet 'm op en ga door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De berichtjes heb ik toch maar even doorgenomen,
Een ieder bedankt die mij een hart onder de riem steekt.
Er is, zo te zien toch wat kommer en kwel.

Lenne houd de moet er in, niet te veel pintjes!

Joan, weet niet of je aan lezen toekomt, in ieder geval sterkte, dat is wat je nodig hebt.

Marion, behoorlijk heavy!! en ik maar denken dat ik de enige ben.

Corinne+ Stien +Miep bedankt.

Een ieder die ik niet genoemd heb, hoort er ook bij!!!

ADD, hoop dat het lukt,doeje best.

Kan nu even niet een ieder persoonlijk bedanken, vanmiddag meer.

Lucy, mijn steun en toeverlaat, houd je goed, Liefs.Vanmiddag ben ik er weer.

Maak er allen een redelijke dag van

Groetje van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat geeft ons mooi de tijd om even over Sooth te roddelen, waar zullen we eens mee beginnen?
Er is zóveel......;)

Ik wil nog even terug komen op het draadje van gisteren, en wel op de latertjes welte verstaan.
Het viel mij op dat er minimaal een kwartet aan mannen in hun eentje het bed op moesten gaan zoeken en dat dat niet de eerste keer is.

Het forum is een belangrijke issue voor ons bij het helpen met stoppen en het gestopt blijven.
Maar willen wij deze problemen verruilen voor nieuwe problemen? Dacht het niet toch?

Toen alco mijn grote vriend nog was, was ik blij als mijn ega plat ging. Nog blijer na een aantal keer gecontroleerd te zijn dat hij eindelijk een keer ging slapen. Kon ik lekker door tot in de kleine uurtjes en soms tot bijna het ochtend licht weer opkwam. Ik kon weliswaar geen pap meer zeggen maar dat merkte de pc of tv toch niet. Als ik opstond werd ik pas gewaar hoever ik heen was. Al struikelend, soms vallend en soms op het verkeerde bed of kamer kwam ik tot stilstand. Om de volgende dag niet meer te weten hoe ik aan al die pijnlijke plekken was gekomen en al helemaal niet hoe ik te bed was gekomen.
En oh wat was mijn ega altijd ongerust hij sliep ook altijd slecht. Bleef ik binnenshuis of donderde ik weer eens van de trap en ga zo maar door.

Regelmatig wordt hier toch aangegeven dat veel mensen die ADB worden relatieproblemen krijgen.
Dit kan door zéér uiteenlopende oorzaken zijn, maar dat alco daar aan meegewerkt heeft kan men toch niet ontkennen. Al was het maar dat de problematiek die speeld, speelde al jaren eerder bestond en waarvoor wij ons de kop in het zand staken.

Voor mijzelf heb ik dan ook de stelregel genomen sinds ik gestopt ben met de alco om mét ega op bed te gaan. Dit is verrassend goed ontvangen, dit was hij al jaren niet gewend. De ongerustheid werd bij hem weggenomen en gaande weg bégint hij beter te slapen.
Voor mij is er regelmaat en niet die verleidelijke trek momenten die juist later op de avond alsnog de kop op kunnen steken.
Mede hierdoor vind hij het ook niet zo erg als ik wat meer tijd achter de pc door breng, hij is langzamerhand het belang voor mij er van gaan inzien.

Ergens las ik, maar ik kies voor mezelf. Dat is heel goed, maar vergeet niet dat de ander mee moet groeien. Dus alles stapje voor stapje, hetzelfde als voor ADB worden geldt!
Dit is mijn verhaal, je kunt er wat mee of je kunt er niets mee. Laat die eerste gewoon staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, jij schrijft dat de schulden de grootste problematiek zijn......dit klopt niet, JIJ drinkt en omdat je daar van baalt geef je alles de schuld, als excuus..
Natuurlijk snap ik het, wij hebben jaren geleden in hetzelfde schuitje gezeten wat betreft schuldsanering en het is idd geen vetpot, maar na 3 jaar ben je er idd vanaf!! En drank kost ook geld, daar had je ook weer eten van kunnen kopen..
Gá er weer voor jongen, wij doen mee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, dat schrijf je mooi. Ook wij gaan altijd samen naar bed, op de keren van mn zuiptijd na, als ik idd ook door wilde zakken.
Maar zoals ik schreef heeft hij in die tijd een muurtje om zich heen opgebouwd, om zichzelf te beschermen..
Ik hoop dat dat langzaam af gaat brokkelen, want idd, alco geeft relatie-problemen....
En de drukte hier ernog bij doet er ook zeker geen goed aan.
Maar toch, stiekem, valt het me van hem tegen dat hij in deze tijd van mijn "stoppen" hier nog nooit iets van gezegd heeft.. OK, ik ben een stiekeme ADB'er, maar hij zal het toch zeker gemerkt hebben??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik denk veel aan je, zeker omdat jij het echt in je eentje moet zien te klaren, omdat je alleen woont..maar aan de andere kant, ik kan hierover ook niet praten met mn man....daarvoor heb ik hem te veel bedrogen, steeds weer..Hij gelooft me niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, zoals jezelf al zegt, je bent een stiekeme ADB'er. Ik ben geen stiekeme ADB'er, maar hoorde er in het begin ook niets over. En als ik er over begon was het antwoord, het is normaal als je "niet" drinkt.
Nadenkertje? Ik ben daar toen zó kwaad om geweest, hi,hi,hi. Je ziet ik reageer nu al heel anders, tijd, geef alles tijd.

Bammetje, Ik ben nog in de stress wat betreft mijn komende vakantie. Twee dagen heb ik gisteravond al weten te slijten aan een ander. Het ziet er nu naar uit dat ik 's avonds na mijn late dienst gelijk op weg kan naar het vliegveld. Dus gáán zal ik! Dat zit dus wel goed. Maar ik zou graag een dag eerder vrij willen zijn om ook mijn koffer te vergezellen náár het vliegtuig toe en een beetje uitgerust beginnen.
Maar ja, komt tijd komt raad. Mijn eigen schuld en ik blijf zoekende al is het in deze tijd moeilijk een vervanger te vinden.
Fijn, je "eigen" icoontje terug. :D

Nu moet ik weer naar het werk, pest weer hier. Als de NS maar rijd, gisteren pas om 1.oouur 's nachts terug thuis. NS wordt weer eens bedankt.

Allemaal een fijne droge dag en keep smiling! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ADD

Hoe langer je niet drinkt, hoe beter je je gaat voelen, maar let wel op de trekmomenten die ongetwijfeld ook gaan komen! Maar ook die worden minder hoor.
En gewoon alles van je afschrijven hier hoor, werkt bij mij ook perfect!!!!
Jij gaat dag 2 redden, wedden???? Gewoon de eerste laten staan!!!!
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...