Spring naar bijdragen

dinsdag 3 juli 2007

joann

Aanbevolen berichten

Goedenavond dierbaar forum,
Vandaag een lange dag geweest, ben net thuis.

@Mick, gefeliciteerd met 7 maanden alcoholvrij!!!:present::present::present::present::present::present::present:

@Luciene, fijn dat je er weer bent. Bedankt voor je mooie bijdrage

@Aardbei, de fles is nu leeg, hoop dat je straks je eerste dag zonder alcohol kan afsluiten

@Corinne, fijne avond en eet smakelijk

@Stien, jij ook al bijna 7 maanden geen alcohol meer? Wauw!

@Marja, ik drijf nu niet meer bed uit, maar heb dat i het begin heel erg gedaan. Overigens toen ik dronk ook. Achteraf was dat zweten, omdat mijn lichaam weer om alcohol vroeg. Kun je nagaan"'s-ochtends al!

@Soothe, hoop dat het goed met je gaat. Misschien heb je de eerste bladzijden in het boek van Luciene al gelezen....

@Ferry, nog even en dan mag jij ook hier weer meeschrijven! Hoop dat je meeleest!

@tapas: rake reactie naar Joann. Goed gedaan.

@Joann, welkom terug en hou vol.

@Tina, dag 5 alweer. Geeft waarschijnlijk wel rust, de beslissing voorlopig helemaal niets te drinken?

@Charlie, even rust gehad? Ben je niet bang als stiekeme ADB-er dat je dochter er achter komt welke internetsites je hebt bezocht?

@Marion, je gaat ook weer goed! Alweer 2 weken!

@Blacky, confronterend zo met die schoonouders. Hoop dat je schoonvader inmiddels weer wat is opgeknapt

@Fran, ik be zelf helaas ook niet zo handig. Mijn man ook niet (al vind hij van wel!), wij moeten dus ook altijd wachten op een klusjesman, als ze voorradig zijn tenminste

@Houtje, jij als öuwe getrouwe": blij dat er ook mensen op dit forum zijn die lange tijd meelopen. Kunnen we nog wat van leren.

@Water/Mies: hoop dat jullie lekker gewerkt hebben.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
houtje

Je moet toch je eigen weg vinden, het is hier net een afspiegeling van het echte leven, daar moet je er ook van uit gaan dat je met 70% van de mensen niet zou kunnen samenwonen, met 10% knallende ruzie zou krijgen, je aan de andere 10% zou dood-ergeren en met 5% constant in onbegrip zou leven.

De kunst is uit de resterende 5% die paar te plukken waar je wederzijds voordeel van hebt om er een relatie mee te onderhouden (op het internet, bij de koffie, liefde, vriendschap of was dies meer zij).

Wauw, ik heb gezegd.

Hoi Houtje,

Ik ben blij dat mijn kijk op mensen in de loop van de tijd een stuk positiever is geworden...
Mensen aan wie ik een hekel heb of aan dood-erger daar heb ik ook een relatie mee...en die relatie was in het verleden vaak nog sterker dan degenen die ik aardig vond...het vormde mij persoonlijkheid op een hele negatieve manier...als ik anderen afkraak kom ik er beter af...dacht ik...angst , angst en nog een angst...
Als ik een hekel heb aan jou is er iets grondigs mis met mij...
En het heeft te maken met open-mindedness...
Als ik reageer met boosheid of woede terecht of niet terecht dan schaad ik mijzelf en de ander...en natuurlijk doe ik dat nog steeds maar minder dan voorheen...ik kan er emotionele katers van overhouden...ik probeer er altijd van uit te gaan dat als een ander mij kwaad/verdriet doet het niet persoonlijk is maar dat het te maken heeft met een verstoorde emotie en dat die ander , net als ik , ook in een leerproces zit...en op dat ogenblik niet anders kon...en soms raak ik ook verstrikt in angst en kwaadheid en ga op dezelfde manier reageren en ontstaat er een vicieuze circel..."ik heb pijn en die ga ik teruggeven aan jou" en vervolgens krijg ik weer "pijn" terug etcetetc.... wat mij enorm helpt is om niet te reageren als mensen mij aanvallen maar het gewoon te laten varen totdat misschien het moment komt dat ik er met die ander over kan praten zonder dat allerlei emoties de boventoon gaan voeren...is misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar voor mij werkt het wel...met vallen en opstaan..
Mensen komen niet zomaar in je leven... daar is altijd een reden voor...voor mij is het vaak om iets te ontdekken in mijzelf wat ik zelf niet kon of wilde zien...
Voor mij is wat jij beschrijft absoluut geen afspiegeling van de maatschappij....
En zolang ik niet redelijk comfortabel in mijn eigen vel zit is een gezonde relatie al helemaal onmogelijk...
Of ik zou te veel eisen of ik zou me te afhankelijk op stellen om mijn zin te krijgen cq comfortabel te voelen...Maar als ik comfortabel in mijn vel zit dan loopt het makkelijk met bijna alle mensen ongeacht wie ze zijn..en waar ik ze tegenkom...de angst voor andere mensen is bijna kompleet verdwenen...
Als de AA groepen waar ik naar toe ga dezelfde afspiegeling zouden hebben zoals jij beschrijft zou ik vandaag niet nuchter en clean zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, hier dan bericht 40 :D. Ik kom net uit mijn bad en had telefonisch even contact met Soothe. Gaat gelukkig weer een stuk beter met hem. Hij is nog steeds blij met al jullie berichtjes o.a. voor zijn verjaardag en de ondersteuning in zijn algemeenheid. Ik voel me redelijk goed en alles komt vast en zeker goed. Ben heel erg bezig met de voorbereiding voor het tuinfeest van a.s. zaterdag. Wat een dubbel raar gedoe eigenlijk. Zo'n feest voorbereiden waar ik eigenlijk niet echt naar uitkijk en toch ook weer wel. Nou ja, we maken er wel wat van.

Lieve mensen, heb nog een goede avond en voor straks slaap zacht. Hou vol en ga door met je eigen doel.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[mopper-modus aan]
Wat ben ik toch een vreselijke stomme suffe stumper dat ik zoveel jaren weggegooid heb aan die rot-alcohol ! :angry:
[mopper-modus uit]

Sorry hoor, 't moest er ff uit... :huh: maar 't lucht soms zo lekker op om even op jezelf te schelden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Ik blijf erbij dat je zo ongeveer moet redeneren.
Wij (vrouwen?) hebben soms de neiging méér aan ons áán te trekken dan nodig is. Het is bedoeld als relativering.

Bij de AA groepen zullen ook vogels van divers pluimage zitten. Alléén, dáár zit iedereen met hetzelfde doel, en zie je de mensen in een andere dimensie. Ik zeg niet één-dimensionaal hè.

Je hoeft hier niet op te reageren, want ik blijf toch bij mijn standpunt, omdat dat aan jezelf een hoop ruimte geeft.

Ach, en 1% van de wereldbevolking is nog steeds heeeeeeeel erg veel :huh:

allemaal alvast trusten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...