Spring naar bijdragen

Zaterdag, 7 juli 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,
Ben even op, ga zo verder slapen.
Ik hoor de vogels al fluiten en het wordt licht. Niet veel bewolking. We horen later wel het weerbericht van Twan of dat zo blijft vandaag!
Ga straks naar Rotterdam (Marieke, ik zwaai even naar je!)naar mijn zus. Ook even mijn kleine neefje zien, die ongetwijfeld weer veel groter is geworden.
Gisteren was het maar een heel kort draadje, vandaag misschien langer???

@Sandra, gefeliciteerd met 1 maand alcoholvrij!!
:musicnote:

@Marja, volhouden vandaag en dan zit je eerste week erop. Feliciteren die ik je pas morgen, maar hartstikke goed!

@Miep, je vakantie is begonnen!

@Joanne, volgens een bijdrage van Mieke zou jij een hartaanval hebben gehad? Nou dan is het zeker van belang te stoppen mer dinken. Hoop dat ie goed gaat!

@Charlie, het wordt de druk vandaag, maar wel gezellig hoop ik!

@Soothe/Ferry: bijna zien we jullie weer terug!

@Stien, hopelijk is je ene schouder (die van de laatste val) weer hersteld en gaat de andere ook weer beter....

@Marieke, een schitterende vervanging: muziek i.p.v alcohol!!:moon::moon::moon:

@Luciene, lukt stoppen een beetje of ga je toch voor het minderen?

@Anjo: sterkte!

@Tapas, rust lekker uit vandaag zoals je gisteren van plan was!

@Anne, hoop dat je dag gisteren leuk was!

Alle anderen ook een goede dag gewenst. Ik ben er vanavond (later) weer!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lekker, het weekend is begonnen. Eindelijk weer eens een nacht goed geslapen, aan 1 stuk. Wel vroeg wakker, maar dat voelde heel natuurlijk. Geen wekker, maar het daglicht. Ook al ben ik moe van de turbulentie van mijn priveleven, toch is het een andere moeheid dan de vermoeidheid van de drank voorheen. Dat was een lamlendig gevoel..., maar aan de drank lag het niet, het was altijd iets anders. Op mijn logeeradres wordt nog flink gedronken en dat geeft mij een spiegel. Zo was ik dus ook. Wat ben ik blij dat ik vandaag niet meer hoef te drinken. Ik stap zo lekker op de trein en ga heerlijk richting de frisse lucht. MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Fijne dag allemaal en trap er niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag nog een enkele bui

Naast wolkenvelden is de zon vandaag ook af en toe te zien. De meeste kans daarop is in het zuiden en midden van het land. Verder vandaag ook nog een enkele bui waarbij een enkele onweersklap mogelijk is. Het wordt ongeveer 18 graden. Er staat een matige en aan de kust (vrij) krachtige west tot zuidwestenwind. Komende nacht wordt het droog en klaart het flink op. Het koelt af naar een graad of 12. Bij de Wadden blijft de west tot zuidwestenwind (vrij) krachtig, 5 a 6, elders staat een matige, kracht 3 tot 4. Zondag overdag eindelijk weer eens een dag die wat zomers aandoet. Er zijn perioden met zon en het blijft overdag droog. In de avond neemt in het zuiden van het land de kans op een bui toe. De temperatuur loopt op naar ongeveer 21 graden en de west tot zuidwestenwind neemt nog wat af.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Sandra gefeliciteerd met 1 maand ADB.

Charlie gefeliciteerd (was do. al geloof ik) met 3 maanden ADB

BB. gefeliciteerd (was vrij. al geloof ik) met 10 maanden ADB

RAF team gefeliciteerd met 11 maanden ADB

En alle anderen die een mijlpaal vieren ook gefeliciteerd.
Ik heb er maar een gooi naar gedaan, het is bijna niet meer te doen.
Een teken dat het hier wel héél goed gaat met ADB worden/zijn en blijven.

Voor allen; :present::D:present::):present::D:present:

Twan; iets beter vandaag?
Je bent toch wel belangrijk als ik de pc opstart hoor!
Zou het een "beetje" weer worden?

Ferry en Soothe, jullie gaan ook goed komen jullie al weer schrijven?
Je ziet het , het wordt steeds stiller..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
ik heb lekker maar weinig geslapen 5 uurtjes maar , nu ja indien nodig deze namiddag een lekkere siesta española :-))
gisteren enorm konfrontatie ivm drank , en neen ik had hierdoor geen zin in drinken tegendeel ik gruwelde van de geur alleen al , kon door de konfrontatie zelf niet meer eten .
hoe heeft mijn partner het zoveel jaren met zo een naar drank ruikend mens uit gehouden ??
nu ja we veranderen of doen er iets aan vandaag en dat is het voornaamste .
ik heb juist veel xxxxx hier moeten verwijderen want een van de kleine poesjes was op de laptop gesprongen en maakte allemaal xxxxxxxxx dus stuurt jullie kusjes door :-)))
ik wens jullie allemaal een mooi fijne adb dag
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumleden,

Gem en Stien bedankt voor je felicitaties. Ben zeer blij dat ik ondanks alle spanningen en feestjes het droog heb kunnen houden. Geeft mij zeker de kracht om door te gaan in de ingeslagen weg. ADB heeft voor mij positieve gevolgen. Ik heb ondertussen een vaste baan, doe mijn werk veel beter, geniet meer van de leuke en kleine dingen in het leven en het meest belangsrijkste is dat ik aandacht besteed aan mezelf en mijn medemensen. Toen ik nog dronk was ik in een vicieuze cirkel en had ik geen oog voor mijn omgeving.Alcohol had zodanige invloed op mij dat ik om de zoveelste tijd last had van mijn lichaam (buikpijn), en weinig concentratie en andere gevolgen. Dus in de periode na mijn binge was ik zeer bezig met mezelf en hoe ik de gevolgen van alcohol elke keer weer zou overleven waardoor ik geen tijd had voor andere dingen. Nu een maand niet in de vicieuze cirkel belandzijnde merk ik dat ik inderdaad veel meer aandacht en tijd besteed aan mezelf en anderen. Het sporten heb ik ondertussen weer goed opgepakt en dat gaat ook veel beter. Volgende stap zal zijn stoppen met roken, maar dat zal na een poosje zijn.

Voor allen een prettige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoera tis weer zaterdag.
De week is omgevlogen.
Gezellig naar het dorp, koffie krantje, kletspraat.
Het is lang geleden dat mijn vrouw vanwege haar werk mee kon gaan, maar het is er dan toch van
gekomen.
vanavond laat rijden wij naar Holland en brengen daar het weekend door.

Ik had dit tien jaar geleden niet kunnen bedenken.
Mijn kans de strijd tegen de drank te overleven was rond die tijd tot een minimum gedaald.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Door niet meer te drinken ben ik me bewust geworden van mijn eigen kracht om een
nuchter leven te kunnen leiden.

Dat is wat ik iedereen die gestopt is met drinken of wat te vieren heeft vandaag of nog vecht tegen
bierkaai vanwege vroegere emotionele verwaarlozing toe wens, een nuchter leven.

Ondanks kleine tegenslagen ben ik een dankbaar en tevreden mens...

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Ik voel mij zeer tevreden daar het gelukt is om gistereren niet te drinken,nu de zaterdag avond ook zien te halen.
Iedereen complimenten met jullie behaalde alcoholvrije mijlpalen.
Allemaal een fijne dag gewenst en tot later.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra... harstikke goed van je... een maand ADB...klasse !!
En als feestjes moeilijk voor je zijn ga er dan rustig niet naar toe maar kies voor je gezondheid....

Velen van ons vallen terug in het begin (en het is ook mijn eigen ervaring) omdat ze perse op een feestje/gelegenheid willen zijn dat zo speciaal is...en zichzelf willen testen hoe "sterk" ze zijn....
Geloof me ... de test om wel of niet drinken komt wanneer jij hem niet verwacht...

Ik wens iedereen een hele fijne dag.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wind genoeg om uit te waaien, maar heerlijk dat de balcondeuren weer open kunnen, en het zonnetje binnenkomt.. daar was ik wel aan toe!!!!

Ben zo blij dat ik gisteren niet met mijn collega's mee ben gaan drinken al kostte het enorm veel moeite want ik was helemaal kapot en dan smaakt een koud biertje op zijn best!

Vannacht lekker geslapen, kat in mijn armen en hond tegen mijn rug, heerlijk knus, vandaag weer verder in huis, nu moet de zooi echt aan kant! want kan mijn kont boven niet meer keren en al is er dan 20 kilo van die kont af dan nog moet ik die wel kunnen keren toch?

Vanavond volgende confrontatie, borrel met de familie... niet dus! ik ga wel kijken hoe zij drinken hihihi

voe me vandaag eindelijk weer eens happy en lekker in mijn eigen ritme.. steeds wat doen en dan weer pauze, meer pauze dan wat doen eigenlijk en zometeen komt mijn vader even helpen met zware dingen tillen, kan ik morgen echt beginnen met ruimen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...