Spring naar bijdragen

Maandag 2 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,
Weer eens te vroeg wakker geworden. Dat wordt nog eens wat met de vakantie. Denk dat ik dan hele dagen lig te slapen.
Ik wens jullie allemaal een prettige dag en hou het droog allemaal. Ik ga er tenminste voor!

@Luciene, gisteren je niet gezien. Gaat het goed en heb je nog wat van Soothe gehoord?

@Joann, je zesde dag ADB gaat in. Veel succes en hou vol!

@Anne, :heart:

@Charlie, hoop dat je vandaag een bruisende en fitte oma kunt zijn voor je mannetje

@Sandra, ga net zo goed als vorige week en succes met het gesprek op je werk!

@Corinne, een drukke week en nu eerst 2 dagen werken. Veel plezier!

@Ziza, ik hoop dat het een goede DVD was die je hebt gezien. Gezien je toestand na het feestje moet bijna alles leuk geweest zijn. Pffff

@Marja, welkom, hoop dat je het vandaag droog kunt houden. Alleen naar de super voor brood, melk e.d he? Laat de drank staan!

@Anna, veel sterkte met je nieuwe week en probeer "het"los te laten

@Fran, ook veel succes van de week, hou het droog

Alle anderen: ik schrijf momenteel minder, maar ik lees alles! Sterkte ermee en een fijne dag.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Corinne ik ben er wel hoor.
Het wordt vandaag een spannende dag. Ik zie tegen op het gesprek met mijn baas. Maar ben vastbesloten om voor mezelf op te komen. Ik haat dit soort gesprekken. Ik weet dat mijn baas het ook niet makkelijk zal hebben en krijgen en dat zij waarschijnlijk ook tegen ditgesprek opzien. dus aan beide kanten zal er spanning zijn. Ik ga vandaag echt met tegenzin daar het werk.

Ik wens iedereen een heel fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra,

Spanning zit altijd wel achter een gesprek met de baas. Of die nu een gewoon functioneringsgesprek is of een gesprek over iets anders wat betreft het werk. Ik heb altijd goed kunnen opschieten met mijn baas en de rest van de organisatie, maar dat lag ook in het feit dat ik ze vrijwel allemaal al van ver kende voor ik daar ging werken.
Maar het gesprek, sec over het werk, dat gaf toch ook altijd wat spanning.

Hou met een ding rekening het is een ne gesprek dat gaat over jouw welbevinden dus ook over jouw functioneren.
Jij hebt het niet helemaal naar zin. Als het goed is, beseft je baas dat. Voor de baas is het van belang dat jij zo optimaal mogelijk functioneert, hou dat in je achterhoofd. Ik zou zo open mogelijk het gesprek ingaan. Aangeven waar de knelpunten zitten voor jou en maak je wensen kenbaar. Wees er wel op voorbereid dat je ook van haar een kritische noot kunt verwachten.
Een goed gesprek, ook over moeilijke onderwerpen, kan de lucht behoorlijk doen opklaren.

Ik wens je veel succes vandaag en ik hoor vanavond wel hoe het allemaal is verlopen.

Ik ga zo ook naar mijn werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,
Ik ben er ook al vroeg bij.
Vandaag inderdaag geen alcohol voor het eerst in lange tijd.
Ik ben heel blij dat ik de "moed" had om mij aan te melden gister.
Heb toch nog wel beetje geslapen met alleen wat "nare" dromen.
Verder voel ik me best redelijk en hou het vandaag maar wat rustig wat werk betreft.
Inderdaad de hoog nodige klusjes even doen.
Groetjes Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,
Ben nog bij aan het lezen......nog niet alles ingehaald.gewoon fff een paar reacties(want er is zoveel dat me raakt)
allereerst @gemotiveerd:ik las dat je het wat moeilijker hebt op het moment.....hou je taai, jij hebt me al zoveel spirit gegeven,kom meteen op het forum voor steun........zo kunnen we elkaar helpen.
@ Sandra sterkte met je gesprek
@ Marja welkom
Ga nu eerst fff een nuttige dag maken en zodra ik kan weer verder met lezen Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiesmorgens deze morgen!

Vannacht ook beroerd geslapen, wilde eerst nog achter de pc kruipen maar ben toch maar blijven liggen en uiteindelijk in slaap gesukkeld

Marja, welkom hier, jeetje sochtends al drinken, dat heb ik nog nooit gedaan, maar dat is zeker een teken dat er iets goed mis is met je alcoholge(mis)bruik!
Heel veel sterkte vandaag en als je het moeilijk krijgt naar het forum gaan he?

Sandra veel sterkte bij je gesprek, het helpt soms als je van te voren bedenkt wat jij zou willen van je baas en je werk... soms kan dat een gesprek openbreken, maar ik ken de situatie niet en kan je dus alleen maar sterkte wensen en hoop dat je goed bij jezelf kan blijven! zet hem op!

Iedereen verder ook een fijne maandag gewenst voor zover dat geldt voor maandagen :D

Ik ga een rare (werk)week in, de laatste week in ons oude pand, waar ik aan verknocht ben, volgende week gaan we verhuizen naar een nieuw en ruimer pand.. veel voordelen dus maar niet de sfeer van dit pand en niet die heerlijke binnentuin die we nu hebben... snifsnif

okee, ik ga de hond uitlaten en dan ben ik weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik had mij gisteren voorgesteld bij wie is wie.
Maar ik ben dus een moeder van twee kids van 3 en 5 jaar.
Ben zelf 34.
Ik heb nogal last gehad van depressie. Denk dat ik daarom ook begonnen ben met drinken.
Ook heb ik mijn vader als voorbeeld gehad die veel drinkt.
Ik hoop vandaag mijn eerste adb dag te hebben.
Gisteren ging het toch fout, ook omdat we vrienden op bezoek hadden die wijn liefhebbers zijn.
Voor de internet behandeling kan ik me nu niet opgeven omdat er te veel aanmeldingen zijn krijg ik dan te zien. Hoe gaat dat eigenlijk die internet behandeling.
Ik wil het graag anoniem doen.
Mijn man weet zelfs niet dat ik zoveel drink. Ik durf het hem ook niet te vertellen.
Vandaar dat ik ook niet ergens heen wil voor behandeling.
Oke eerst zo maar eens even.
groet aardbei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Sandra, ik hoop dat je je een beetje hebt kunnen voorbereiden op het gesprek. Vanavond is het voorbij en heb je hopelijk meer rust in het hoofd. Succes.

Marja, welkom op het forum. Maak er een goede start van en schrijf hier van je af als je het nodig denkt te hebben. In elk geval al geweldig dat je deze beslissing genomen hebt!

Marion, gefeliciteerd 2 weken ADB, :present::D:present::):present::D:present:
Een gevoelig moment zal dat zijn om die papieren te moeten tekenen. Laat het over je heen komen er is niets meer aan te veranderen. Het gevoel doorleven noemen ze dat, dat zal even niet mee vallen.
Maar niet drinken hoor, anders moet je het gevoel later als nog doorleven toch?

Luciee, ik hoop dat alles goed met je gaat.

Soothe en Ferry, week is al voorbij mag het nu weer?
Soms vind ik dit soort beslissingen werkelijk onzinnig, maar ja, ik heb er dit keer ook weinig van mee gekregen van het waarom. Ik ben niet eens blond. Sterkte en maak er beide een goede dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Appeltje, gefeliciteerd met je 2 weken! :present:

Ik ontdekte vanochtend dat mijn bomvolle regenton omver gevallen is. Mijn prachtige hosta naar de vaantjes. Plus dat ik niet goed weet hoe ik dat ding weer op zijn sokkel ga krijgen alleen. Ik zal een van de buurmannen moeten inschakelen, denk ik. Moet ik wel eerst mijn huis opruimen. :wacko::D

Iedereen een goeie dag!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Ik heb het inderdaad een beetje moeilijk nu, en daarom kijk ik steeds op het forum tussen door.
Ik voel me wat nerveus, zie er nog slecht uit en mijn angst is niet zo zeer dat ik bang ben straks bier te halen of zo, maar dat ik over een paar dagen weer fout zou gaan. Dus bang voor mezelf wat ik andere ook al een paar keer heb horen zeggen.
Ik weet ook nog niet goed hoe het forum werkt, maar dat komt wel.
Ik had al een paar dagen echt een hekel aan mezelf en wist natuurlijk dondersgoed dat ik nu er iets aan moet doen, heel fijn is al dat veel mensen mij hier vriendelijk verwelkomen.
Het enige wat ik nu kan doen is water drinken en een beetje rustig aan doen.
Mijn nerveusiteit van vandaag heeft denk ik alles te maken met mijn eerste ontwenningsverschijnselen maar het is gelukkig niet zo dat ik in de gordijnen ga klimmen of zo. Vannacht viel het mij nog wel mee dus dat geeft me wat moed. Kan alleen niet goed eten nog, dus vitamine B pilletje en water.
Groetjes Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, nog een week in het oude pand, da's dus met plezier naar je werk gaan deze week.
Nog even genieten, w.s. ook nog temidden van de verhuisdozen wegens de verhuizing?
Slecht slapen hebben de meest van ons last van sinds we gestopt zijn met de alco, met
de tijd wordt het wel beter.
Ik zelf heb de eerste maanden inslapers gebruikt ter ondersteuning. Daarna heb ik nog best wel eens een
slechte nacht af en toe. En moet me soms dwingen toch echt wel te bed te blijven. Al slaap ik niet denk ik dan, ik rust toch uit. Ik ben bang dat ik er anders een nieuwe gewoonte op na ga houden.
Zoals Rudy mij al eens zei, twee stappen vooruit en een stap achteruit.
Stapje voor stapje.

Miep, 7 weken vakantie. Dat klinkt niet alleen lekker dat is gewoon lekker.
Nu nog het mooie weer!

Aardbei, welkom op het forum. Misschien je voorstel stukje op het draadje wie is wie plaatsen? Of had je dit al gedaan, ga zo even bij lezen. Sterkte met het ADB worden.

Zelf heb ik een kort nachtje gehad, ben ik na mijn late dienst nog even op gebleven om mijn zoon uit te zwaaien die op vakantie is gegaan.
Ik voelde me een beetje idioot, de tranen liepen me over de wangen toen hij weg was.
Een volwassen vent is het en het voelde of hij met school een paar dagen wegging.
Lege nest syndroom, onverwerkte gevoelens van vroeger. Dit soort afscheid heb ik altijd gewoon weggedronken. Voorheen was voor mij de weg vrij, weer één minder die op me lette. Dus het vocht ging er nog rijkelijker in.
Sinds ik droog sta ben ik toch wel een erge emotionele biet geworden hoor. Soms wel meer dan dat me lief is. Het komt me vaak niet uit en moet nogal eens uitleg geven aan de mensen in mijn omgeving.
Ik hoop dat dit toch echt wel minder gaat worden met de tijd.

Iedereen een fijne droge dag, voor wie het moeilijk heeft sterkte, voor wie werken gaat werkst.
Laat die eerste staan dan is het grootste karwei gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran; rede voor aktie :D Het heeft zo moeten zijn!

Marja, maak er een goed begin van. Op een lege maag zul je het niet redden ook niet als je vooruit
gaat denken in dagen.
Begin de dag eens per uur. Probeer je maag nu langzaam aan te wennen aan een kopje slappe thee met een evt. droge cracker, beschuitje of biskwietje. Over een uur zie je dan wel weer, kleinde stapjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwwitje:

Gefeliciteerd met je 2 weken ADB. :present:

En verder heb ik weer eens sinds tijden een lekker weekend gehad. Het zou fijn zijn, als ik dat de rest van de week (en verder natuurlijk) vast kan houden.

Tja... ACTIE.

Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Stien,
Ik ga het zeker proberen, heb wat kleine achterstallige klusjes gedaan.
Ik moest vanmorgen naar de gemeente werkplaats mijn oude bankstel wegooien, ik heb direct ook een vuilniszak met lege blikken weggegooit. (schaam schaam).
Ik moet nu even in dagen denken. Elke dag is er een.
Houden jullie ook wel eens meetings of bijeenkomsten?
Ik heb wel eens hulp gezocht, en met een hulpverlener gesproken hoor. Maar lotgenoten eigenlijk heel weinig. Dat nare gevoel dat is even niet anders, effe doorbijten maar.
Groetjes Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja, dat nare gevoel hoort er inderdaad bij.
Ik heb de eerste 3 dagen echt lopen ijsberen,
te onrustig om te blijven zitten!
Die gordijnen ben ik ook maar niet ingeklommen :D
maar ik heb letterlijk lopen stampvoeten!
(sorry buurtjes :))

Iedereen een fijne maandag,
wie moet werken, werk ze
wie vakantie heeft, geniet ervan!

Enne Marion, ik kan me voorstellen
dat het tekenen van je ontslag heel moeilijk is!
Maar je hebt die 2 weken nu gehaald,
ga ervoor voor die derde week! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi Miep,
Voelt inderdaad goed om er hier maar eens voor de dag te komen.
Ik dronk ook altijd stiekem. Maar wel zo dat het toch wel in de gaten begon te lopen voor mijn omgeving, meestal liegen erover uiteraard.
En tellen wilde ik ook niet meer natuurlijk.
als ik wel eens een dag had dat ik verspreid over de dag maar 6 kleine blikjes dronk dan vond ik dat ik het prima gedaan had..
Ook een beetje jalours op de mensen die lekker fietsen met mooi weer enzo.
Altijd te moe natuurlijk.
Ik kan het nog niet opbrengen om over de schadelijkheid te lezen. Dat weet ik wel en is ook zo confronterend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marja, kleine correctie..
vandaag is de 6e dag!
Maar je hebt gelijk dat ik 5 dagen niet gedronken heb
vandaag moet ik dat nog waar maken!

Ik voel me op zich prima,
de lichamelijke afkick is over.
Wel heb ik steeds zo´n gevoel van
"ik vergeet iets, wat moest ik nou nog doen"
Kun je nagaan hoe ingebakken het drinken in mijn
dagelijkse routine zat!

En ik ben nu jantje huilt, jantje lacht...
zo ben ik blij, en zo loop ik te brullen.
Maar dat hoort er allemaal bij!

Mijn kids hebben al vakantie,
de regen komt hier met bakken uit de lucht..
tijd voor mama´s trucjesdoos
om de verveling voor te blijven!

Hou vol hoor marja,
ik kom vandaag af en toe nog wel even kijken!
Nu ga ik mijn kids amuseren en puin ruimen
Tot Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...