Spring naar bijdragen

Maandag 9 juli


Lenne

Aanbevolen berichten

Jojo,
Mijn partner dronk ook behoorlijk wat. We konden hem samen behoorlijk raken, alleen ik dronk veel meer dan hij. Toen ik besloot te stoppen, deed hij dat ook. Althans thuis.
Als hij weg is drinkt hij gerust wat. Gaan we samen naar een feestje dan drinkt hij ook, maar ik heb hem wel gevraagd het wat kalm aan te doen voorlopig.
Hij heeft nergens last van gehad toen hij stopte, ik helaas wel. Hij was een zware drinker, maar nog geen alcoholist is gebleken. Gelukkig doet hij met mij mee, als we samen thuis zijn, dat is een grote steun. Ik vind het niet erg als hij drinkt als ik er niet bij ben, als ik er wel bij ben dan graag met mate.
Ik kan me voorstellen dat ik het op termijn ook niet erg meer vind als hij meer drinkt als we samen weggaan. Ik verwacht dan ook sterker in mijn schoenen te staan.
Thuis niet meer drinken (althans wanneer we samen zijn, met visite is anders) is wel heel belangrijk voor mij nu. Voorheen was thuis synoniem voor samen drinken, nu is dat veranderd in samen zijn zonder alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke,
ik ben ervan overtuigd dat als ik er eentje neem dat ik helemaal niet meer blij zou zijn!
Al moet ik bekennen dat ik nooit had gedacht dat ik het daadwerkelijk al bijna 7 weken zou volhouden.
Overigens ik morgen 7 weken, jij 7 maanden! Geweldig hoor!
Ik hoop je nooit in te halen, maar wel op dezelfde afstand van jou te blijven. Dan gaat het jou goed en mij ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie gemotiveerd ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat bij andere stellen gaat.
Op feestjes drink ik de laatste tijd niet ik heb gewoon te vaak voor aap gestaan.Mijn man drinkt dan wel en goed ook daar heb ik het gewoon heel erg moeilijk mee hij heeft als standpunt waarom zou ik minder of helemaal niet drinken ik heb toch geen probleem.Voor buitenstaanders erg egoistisch maar hij heeft met mij ook zat meegemaakt.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net even het draadje bijgelezen, en voel me nu eigenlijk een beetje schuldig over mijn berichtjes van vanmiddag.

Voor degenen die net pas beginnen met ADB te worden, en nog maar kort ADB zijn, moet het wel heel ontmoedigend klinken dat ik na 11 maanden nog steeds ineens zin kan krijgen in drank, of dat ik het jammer vind dat ik nooit meer mee kan doen.

Dat is zo, en ook weer niet. Ik wil wel even duidelijk maken dat ik niet meer voortdurend bezig ben met niet drinken, het gaat me vrij gemakkelijk af. Op zo'n etentje word ik er weer aan herinnerd, maar ik denk dat het gevoel van spijt dat me vrijdag bekroop echt te maken heeft met de TIQ's in mijn hersenen (zie uitleg hierover op het themadraadje). Het is aangetoond dat die na een jaar niet verdwenen zijn, zelfs na enkele jaren nog niet. Ik heb er doorgaans geen last van, alleen als ze dus geactiveerd worden.

Het is zoals Marieke zei: als je niet tegen zout kunt eet je dat niet. In het begin mis je het, en smaakt alles flauw, maar je lichaam went eraan en op den duur proef je juist het eten beter. Zo is het ook met alcohol. Ik gebruikte het om te verdoven (verdriet, eenzaamheid, depressiviteit, angst) en toen ik ermee stopte vlogen die gevoelens me naar de keel. Langzaam aan ben ik eraan gewend, en besef ik dat het niet echt nodig is te verdoven, dat ik zonder verdoving ook door leef, dat ik ervan leer en sterker wordt. Dat mijn gevoel echt is, dat ik wat ik leer ook écht leer en dat wat ik doe mijn prestatie is, of het nu goed of fout is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna je hoeft je voor mij niet schuldig te voelen als ik voor mezelf spreek ik heb al jaren een probleem en ben vaker maanden gestopt zelf bijna een jaar.Maar dat blijf je volgens mij je hele leven hebben.
Het blijft natuulijk steeds langer weg maar op feestjes of als er mensen zijn die echt zuipen in je omgeving blijf ik er altijd trek in houden.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel te grappig zijn jullie en alweer mag ik eigenlijk niks zeggen want fles nummer twee is er toch aan gegaan.. en waarom? Dus neem me ajb niet meer serieus en toch ook wel. Morgen zal ik het bezuren met ik-weet-alles-beter! Tis me wat hoor alcohol.. heb er zoo niks van begrepen en tevens voel ik me zooo oppermachtig. Ik hou hiervan en tevens haat ik dit als geen ander. Dus... negeer mij maar.. ik ben dingen van me af aan het typen. Zo blij en zo niet blij dat alles al wordt hersteld met typen. Zucht.. ik.. ik ben een looser eerste klas!!! 33 jaar en mezelf nog niet in de hand hebben.. nou vraag ik je... waarom zo creatief met alcohol.. ik MOET creatief zijn ZONDER! Het lukt me niet. Looser!!! Zo ben ik dus in strijd met mezelf wanneer ik gedronken heb. WIE ben ik nuchter?!?!?!! Ik heb geen idee? En toch weer wel.. auwuuwuwuwuwuw! Dit is niet meer leuk! En dan ook nog eens mijn eigen glazen ingooien op het forum? Een heel goed voorbeeld om nooit, maar dan ook nooit meer te drinken.. Nog een en het is afgelopen. De fles is leeg. Sla mij over ajb? Dit is niet te trekken! Zo in strijd met mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Ik ben er juist blij om dat je het hebt gezegd. Voor mij is het heel belangrijk dat men op het forum zijn gevoelens ventileert. Dat maakt alleen maar dat ik niet bang moet zijn als ik over een aantal maanden nog steeds trekmomenten heb.
Had jij dat niet gezegd, dan zou ik misschien aan mezelf zijn gaan twijfelen.
Ik spreek hier namens mezelf, maar ik vind het juist fijn en je brengt me niet aan het twijfelen ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Misschien is dit, de dagdraad, niet de plaats om dit neer te zetten, maar ik weet niet waar anders en doe het dus maar zo.
Mijn eerste keer op dit forum en ik ben tamelijk desperate: hoe kom ik toch in godsnaam van de drank af??
Ik herken veel in wat ik hier gelezen heb, ben zelf 'in de opbouwfase' van 1 fles naar inmiddels bijna twee flessen wijn per dag, ik doe het al jaren, ondervind er eigenlijk niet eens zo veel last van, maar ervaar m'n lichaam als een tikkende tijdbom. Van de drank ga ik ook weer roken, kortom: heeeeelluuuupp!
Of mag je hier alleen mee kletsen als je al droog staat?
Ik hoop dat iemand reageert!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk heb ik ook wel eens trekmomenten maar ik herken ze gelukkig redelijk snel, en de truuk is dan: ga wat anders doen. Works for me.

Afgelopen weekend stond ik nog ergens tussen de mensen waarvan er een paar écht dronken waren, en toen bedacht ik me dat ik ook vaak zo deed, en ineens was ik blij voor mezelf en vond ik het jammer van die mensen. Werd er een beetje verdrietig van. Dat was even een vreemd moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooitje je bent geen looser dat is het mooie morgen weer een nieuwe dag en dan kan je deze gewoon weer achter je laten.Ik ben 36 en heb mezelf ook nog steeds niet in de hand ik leer mezelf steeds meer te accepteren zoals ik ben.Klaar dit ben ik en ik doe me best en soms gaat het gewoon niet.Maar dan stop ik de volgende dag of als ik klaar ben met drinken (soms duurt het ietsie langer:P)gewoon weer.
Dus kom op straks ga je lekker slapen morgen lekker veel water drinken en weer terug komen op het forum.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooitje,
Het is misschien beter even niet hier te schrijven als je hebt gedronken.
Je bent netjes hoor, je schrijft geen rare dingen, maar voor je het weet ga je tever. De moderator kan je dan een tijdje verbieden op het forum mee te schrijven!
Ik hoop dat je morgen je reacties terug leest en dat dat dan mee mag helpen om het besluit te nemen om niet meer te drinken (voorlopig). Het is moeilijk, maar hier weten we waar we over praten. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje of hebben daarin gezeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik bedoelde het in het algemeen eigenlijk hoor, dus niet speciaal voor jou, sorry als je het verkeerd begreep!!

Roosje, je mag hier gewoon mee schrijven hoor, ook als je nog niet "droog" staat!
Zooitje: jammer van die tweede fles!! Probeer morgen echt eens niet te drinken, zo zijn we hier allemaal begonnen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Marieke wat herkenbaar wat je aan Gem schrijft.
Anderhalf maand geleden had ik nog wel dat gevoel van wat jammer nou dat...
Dat heb ik nu niet meer. Ik vind het niet meer jammer, maar wel zo goed dat...

Alert dat moeten we allemaal blijven.
Ik lees daarom geregeld dingen uit de behandeling terug, zodat mocht er iets gebeuren er a.h.w. een bord voor mijn ogen komt. Tenminste dat hoop ik.

Ik geloof trouwens dat er geen mens op aarde is die élke dag blij is, maar ik ben wel aanzienlijk meer dagen blij nu. De laatste maanden van mijn drinken had ik geen ene blije dag meer alleen maar sombere en wanhopige dagen, dagen waarop ik geen zelfvertouwen meer had en mezelf verafschuwde (hoe mijd je jezelf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi roosje,
Welkom hier! ik hoop dat het forum wat voor je mag betekenen. Dat je een beslissing kan nemen wat je wilt of eigenlijk weet je dat al! Ophouden met teveel drinken.
Ik was/ben ook bang hoor dat de alcohol schade heeft aangericht! Dat gevoel dronk ik voorheen altijd weg. Wat ik eigenlijk allemaal niet weggedronken heb! Onvrede, woede, angst enzovoort.
Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooitje,

Je maakt er dan nu misschien een zooitje van, maar blijf in jezelf geloven.
Je wilt er mee kappen. Doe het nu, giet wat je nog hebt door de gootsteen.
Ga dan voor mijn part slapen en begin morgen met een schone lei en laat die eerste staan.
Moeilijk, maar de moeite waard.
WILLEN IS KUNNEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...