Spring naar bijdragen

Maandag 9 juli


Lenne

Aanbevolen berichten

Ja het blijft gek. Gisteren had ik het er wel héél moeilijk mee, het zweet brak me bij de gedachte eraan al uit. Ook heb ik gisteren Corinne een pb gestuurd of ze haar ondertekst wilde veranderen, mijn ogen werden daar constant naar toe getrokken. Nog voor ik een berichtje las, las ik alweer die ondertiteling.
Ik vond mezelf behoorlijk kinderachtig maar kon er niets aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik had mijn berichtje in een verkeerde topic geschreven..

Hallo lieve mensen. Ik ben hier nog niet zolang, maar lees af en toe jullie berichtjes mee. Ik vind jullie zo sterk! Zelf ben ik nog geen ADBjer, maar wil het zo graag zijn. Mijn leven is een puinhoop en dat werkt ook niet echt mee. Ben sinds vorige maand weer single en ben een moeder (33) van een heel klein meisje (6 maanden oud) Toen ik zwanger was kon ik het zo goed.. van de alcohol afblijven, maar sinds haar geboorte ben ik weer terug bij af. Het voelde zo lekker, geen alcohol in mijn leven, waarom ik dan toch weer naar de fles heb gegrepen is mij een raadsel. Het begon met oud en nieuw.. champagne.. en toen waren de rapen gaar. Kon ik het maar gewoon bij een glaasje houden.. toch weer die hele fles in mijn eentje leeggezopen. Ik baal echt van mezelf.

Dus, ik ga het proberen.. zou ik nu al moeten doen.. helaas is het me weer niet gelukt en zit ik weer aan een glas wijn. Zucht.. hoe doen jullie dit?! Ik weet het, ik zal zelf de stap moeten zetten. Ik ben begonnen aan mezelf te werken. Maar ik weet dat alcohol het eerste is wat uit mijn leven moet verdwijnen anders val ik steeds weer in datzelfde gat.

Ik ben blij dat dit forum bestaat. Dat ik er niet alleen voor sta, want meestal voelt het wel zo. Die schaamte die ik voel als ik weer eens naar de supermarkt ga en alleen alcohol in mijn mandje heb gestopt en stiekem ook wat andere artikelen (die ik niet eens nodig heb) zodat mensen niet denken.. ah.. die is alcohollist. Het voelt niet goed! Ik wil dit niet meer!

Heel veel liefs, sterkte aan jullie allemaal.
Zooitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zooitje, je gevoel is heel herkenbaar. Helaas kan ik je niet precies zeggen hoe het nu werkt, het is voor iedereen weer anders. Het belangrijkste is dat je voor jezelf heel sterk het gevoel moet hebben dat je er nu vanaf wil.
Je kunt je aanmelden voor de internetbehandeling van Tactus, dat heeft mij erg goed geholpen. Er is wel vaak een aanmeldingsstop, maar als je het regelmatig probeert lukt het beslist een keer. Je houdt daar dagelijks een alcoholschrift bij, waarin je aantekent wanneer je trek hebt, en of je ook gedronken hebt. Daardoor krijg je meer inzicht in je trekmomenten en de redenen waarom je drinkt. En van je hulpverlener, die je een of twee weken krijgt, krijg je allerlei tips en teksten waardoor je gemakkelijker met die momenten om leert gaan.
Je zou zelf alvast kunnen beginnen met zo'n alcoholschrift bij te houden. En als je trek krijgt hier komen schrijven, in plaats van dat glas in te schenken. Zoveel mogelijk afleiding zoeken op de momenten dat je trek hebt. Echt, het helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooitje, welkom op dit forum. Heel goed en fijn dat je de stap hebt genomen hier te komen schrijven. Zoals je al schrijft lees je al een poosje mee. Dus stel gerust je vragen als je ergens mee zit.
Zelf heb ik ook de internet therapie gevolgd en met succes mag ik wel zeggen, alhoewel ik best nog wel eens moeilijke momenten ervaar. Maar het hier schrijven helpt enorm om de ervaringen uit te kunnen wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooitje, nu de wijn weg kieperen en een lekkere bak koffie nemen.
Als de kleine slaapt doe dan ook even een tukkie en begin daarna de dag opnieuw met koffie of thee.
Vergeet je wekker niet , anders vergeet je je kind nog!!!!
Als je weer bij de tijd bent maak dan een dag planning voor jezelf, van uur tot uur of korter.
Dit helpt je de dag door, kom tussendoor hier schrijven. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen, ik kom ook even tussendoor piepen, zoals knuffie altijd zegt.....ga zo weer terug naar mn dochter, klein manneke slaapt nu dus kon ik even boodschappen doen en jullie even gedag zeggen.
Jullie hebben het over dat stinken naar alcohol, héél bekend....misschien een teer punt, maar in die tijd had ik altijd het gevoel dat mn man niet meer van me hield, omdat ie me bijna niet meer aanraakte....na lang doorzeuern daarover van mijn kant, kwam het hoge woord eruit: hijhad geen zin om met een naar alcohol stinkende vrouw naar "bed " te gaan....Nu is het nog niet helemaal ok hoor, maar zn muurtje begint wat af te brokkelen, zonder alcohol is het leven toch wel veel mooier!!!! Maar je gaat een ieder ook "anders" zien, niet meer door drankogen, en daar heb ik het soms best wel moeilijk mee....
Ik ga weer weg, hoop jullie later nog te zien, hou het droog allemaal, zwiep de gremlins eruit en ga lekker genieten van het zonnetje ofzo!!!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zooitje,
Welkom op het forum, ben zelf hier ook pas nieuw.
Ik had ook zo enorm de balen van mezelf dat ik echt dacht; EN NU IS HET GENOEG.
Ik vond dat al langer uiteraard maar had de kracht nog niet.
Je bent op zoek gegaan en je hebt dit forum gevonden. Dat is een teken dat je dit punt ook nadert.
Als je het gevoel hebt dat je het nu nog niet aankunt, probeer dan te minderen.
Ik zorgde de eerste dagen (en nu nog) dat ik geen alcohol in huis had, wel iets gekocht wat ik lekker vond (tomatensap) en veel water drinken.
Ik was de eerste dagen nerveus en kon aan niets anders denken dan aan "stop nu en hou vol".
Wat mij er doorheen sleepte die eerste 3 dagen; veel inloggen op dit forum, en ook al wil je niet iets zeggen, gewoon meelezen, het hielp echt.
Welkom dus en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien Zooitje, heel herkenbaar wat je schrijft over dat alcohol kopen, zo deed ik het ook en soms ging ik ook wel naar verschillende winkels "anders viel het zo op".
Nog een tip, probeer zo veel mogelijk rust te nemen vooral de eerste dagen.
(Over)vermoeidheid is gevaarlijk, (dan laat je sneller de moed zinken) pak alleen het hoognodige eerst aan.
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Zooitje, dat je hier komt schrijven, wie weet kan je samen met Jojo stoppen, zo hebben meer mensen hier "stopmaatjes" die tegelijkertijd gestopt zijn, kan je je aan elkaar optrekken.

Oh ik ben zoooooooo saggerijnig, aan het verhuizen op mijn werk, en dan met een man of 5 bepalen waar de meubels moeten staan.. grmpfff, gek word ik daar van. Heb nu even pauze genomen, ga zo met de hond lopen en dan weer terug... want er moeten ook nog wat kasten vanuit mijn huis verhuisd worden naar het nieuwe pand.. da's mooi want dan heb ik weer ruimte!!

maar verder ben ik echt niet te genieten vandaag, koppijn, prikkelbaar, doodmoe, irriteer me aan alles en iedereen om me heen... bahbahbah! en dat zonder kater!!!

zullen wel bijwerkingen zijn van de antibiotica en de tetanusprik hihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi Tapas en stien,
Ik verveel me en toch nergens zin in. Kennen jullie dat? Een zoon achter de computer (dit is laptopje van werk), een achter de X-box, en ik loop er een beetje "verloren" tussen.
Het weer is wat opgeklaard en ik weet dat ik lekker als ik wil de deur uit kan, als ik wat gedronken had bleef ik liever thuis dat hoeft dus niet meer.
Misschien verzin ik vanmiddag wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Marja als je richting winkel gaat neem even een pot pindakaas voor me mee.
Thee met biskwie besmeerd met pindakaas, daar staat mijn hoofd naar.
Heb ik er even de pest in, kan nergens de pot pindakaas meer vinden. :$
Ik ben aan de strijk, maar als ik het voor het kiezen had en het is droog, ging ik lekker een stuk fietsen. Heerlijk weer er voor.
Maar ja, zo nog koken en dan naar bed. Moet het nachtleven weer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gus Tapas,

Ik snap het wel. Maar gewoon chagy zijn mag ook. Als je klaar bent met klussen kom je dan naar mij?
Zet ik mijn wasmachine aan dan slaan alle knoppen door en hoe krijg je gordijnen schoon en droog met dit weer?
Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schoon lukt wel in mijn wasmachine Anjo, maar droog.... dat zou ik ook niet weten. Bij mij slaan mijn splinternieuwe stoppen door als ik de droger aanzet. Het leek vanmorgen een mooie droge dag te worden, dus heb ik de lakens uitgewassen, maar nu wisselen zon en regen elkaar af, en warm is het ook niet.:wacko:

Hoe is het met je been Tapas? Hou je het wel een beetje in de gaten, tussen alle bedrijven door?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een ietwat late reactie maar toch:
heel herkenbaar wat jullie :Stien en Anne schrijven over die geniepige gremlin van eentje moet toch kunnen.Ook ik vind mezelf zo'n vreselijke droogkloot zonder.Met wat op kon het nooit laat genoeg worden als we ergens waren,altijd was het nog eentje een laatste...het maakte mij niet uit hoe laat ik(half in coma in bed viel)aan de volgende dag dacht ik nooit..nu zit ik voor 23.00 uur te gapen en krijg mijn man niet mee naar huis als het zo vroeg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet bijgelezen, maar kom ff over mijn dag vertellen.

Ik heb best wel een fijne middag gehad. Hapje gaan eten met de buurman en dan naar de aankomst van de Tour de France gegaan om een keer te zien hoe dat precies allemaal was. De commentaarcabines gezien, het opblaaspodium, de kraan met de camera erop enzovoort. Vond ik wel interessant. Daarna nog wat gewandeld en een terrasje gedaan. Weer terug naar de aankomst voor de reclamekaravaan. Helaas hadden ze niks meer weg te geven. :(

In het begin toen we aankwamen, gooiden ze met gele petjes, maar ik kon er geen bemachtigen. Wel twee zakjes met zoutjes kunnen vangen, hihi. Een kinderhand is gauw gevuld. Al had ik wel graag zo'n petje gewild...

Dan naar huis om de aankomst op tv te volgen. Twee Belgen op de eerste plaatsen. Fijn zo.

Voor wie het gezien heeft: die rotberg waar de renners op moesten op het eind, moet ik dus zelf ook op met de fiets. :wacko: Vandaar dat ik de voorkeur geef aan het openbaar vervoer. Lang leve de bus!

Doei!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel bijgelezen en het valt me op dat mensen nog steeds trekmomenten hebben na zo'n lange tijd niets te hebben gedronken. Het is goed voor mij om te weten dat dit gevoel wel minder wordt maar nooit zal overgaan.
Jammer dat ik altijd alcoholist zal blijven!
Jammer dat ik er nooit definitief een punt achter kan zetten!
Jammer dat ik altijd voor die akelige gremlin-val moet oppassen!
Okee, het is de realiteit, maar hij is wel hard. Als beloning zouden we toch wel na lange tijd moeten kunnen zeggen: ik ben ervan af! Dat zou wel eerlijk zijn in mijn gevoel.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
anjo

Gus Tapas,




Ik snap het wel. Maar gewoon chagy zijn mag ook. Als je klaar bent met klussen kom je dan naar mij?


Zet ik mijn wasmachine aan dan slaan alle knoppen door en hoe krijg je gordijnen schoon en droog met dit weer?


Liefs,


Anjo



gewoon na het wassen lekker nat ophangen! dat doe ik altijd, drogen ze vanzelf hihi.. zo de spullen zijn verhuisd, en boven heb ik weer ruimte, alleen moet ik nu weer aan andere kasten zien te komen, deze waren te diep en namen te veel plek in hihi.. sjaggy ben ik nog steeds, ik ben dan ook niet met de rest van de ploeg uit eten gegaan want dat was te verleidelijk, dan had ik er echt bij willen drinken. tja je sociale leven is inderdaad een stuk saaier zonder drank maar het moet gewoon maar even, en zo wild was mijn sociale leven toch al niet ;)

Been gaat redelijk, heb er een verbandje omheen gedaan, want als ik dan ergens tegenaan stoot dan gaat ie niet meteen open.. het lekt nog steeds een klein beetje maar ziet er verder keurig en rustig uit. kan ook bijna niet anders met zo'n boost van tetanus en antibiotica!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik die net een week adb ben,word elke keer echt moedeloos van het idee dat het voortaan levenslang is,
je hebt behoefte aan een beloning aan het eind van de rit.toch weet ik dat ik zo niet verder kon.ook weet ik dat ik de eerste niet moet pakken.Een keer 1 glaasje meedoen durf ik voorlopig niet,zo ben ik al meedere keren de fout ingegaan.Zelfs na 3mnd adb,toen ik dacht dat ik het onder controle had,niet dus.
Ik neem het nu dag voor dag......en van trek moment naar trekmoment.Hier lezen helpt om sterk te worden/blijven.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,
ik wil al jaren naar de Tour de France. Ik ga heel vaak naar Frankrijk op vakantie, maar altijd zat ik net daar waar de tour niet kwam of op het verkeerde tijdstip.
Lijkt me heel leuk om eens mee te maken!

Stien, mocht je dit nog lezen: werk ze vanavond/vannacht!

Marja: je kunt het allemaal prima verwoorden. Ik herken veel van wat je schrijft. Je bent een aanwinst voor het forum!

Water, 100 dagen ADB!
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Tapas,
sterkte met de verhuizing op je werk. Neem maar uitgebreid afscheid van het oude gebouw.

Anjo, sterkte

Mies, goed van je dat je niet gedronken hebt gisteren. Het gaat heel goed!

Zooitje, welkom op het forum.

Jojo, ook welkom fijn dat je hier herkenning vindt voor je drinkpatroon. Binge-drinken is voor mij onbekend, ik zoop gewoon elke dag.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...