Spring naar bijdragen

Maandag 9 juli


Lenne

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik weet het, het is 3u26 in de morgen maar ben net wakker geworden van een nare droom en wilde me verhaal hier van gisteren toch nog even kwijt.
Ik heb het namelijk gisteren na een ruzie met mijn vrouw (zij was trouwens in haar recht moet ik toegeven) de hele dag kwaad gehad om niet te drinken .. uiteindelijk is het me gelukt om het toch relatief makkelijk droog te houden.
Mede dankzij mijn alcoholschrift en de opvolging die je hier krijgt is het een sterke stimulans om door te gaan op de ADB-weg.

Zo nu ga ik nog even eentje roken en terug mijn tram in.

Voor iedereen een fijne dag toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,
Hoop dat jullie allemaal een fijne (werk)week tegemoet gaan. Qua weer ziet het er nog goed uit op dit moment.

Soothe/Ferry, nog een of twee dagen geloof ik. Hopelijk gaat het goed!
Soothe, goed dat je al vanaf dinsdag droog staat! Ga zo door!

Lenne, fijn om weer wat te horen en dat je het ondanks de ruzie droog hebt gehouden. Dat zijn de moeilijke momenten. Zet hem op deze week!

Het wordt allemaal wat rustiger op het draadje. Ik ben voor mezelf heel benieuwd hoe ik de vakantie ga doorstaan. Vakantie was de laatste jaren voor mij verbonden met drinken. Niet altijd even veel, maar ik begon toch al op het einde van de middag. Lekker voor de caravan in de zon een pilsje (drink ik alleen in de vakantie) en nagenieten van de dag. Maar ook 's-avonds in slaap vallen op een stoel en met pech snurken! Als buren 's-avonds laat thuiskomen niet goed meer gedag kunnen zeggen.
Alleen maar restaurants in de buurt uitzoeken, zodat we konden lopen na de maaltijd, anders kon er niet gedronken worden he?
Wat zal dat anders worden dit jaar!
Helaas eerst nog een paar weken wachten.
Mijn man komt pas vrijdagavond thuis, maar het weekend ben ik goed doorgekomen. Achteraf gezien was het niet zo moeilijk als ik dacht, om niet te drinken. Ben er wel bewust mee bezig geweest, maar een ingesleten patroon verander je niet zomaar even. Ben dus wel trots op mezelf. Nu de laatste avonden nog, maar het moeilijkste heb ik gehad voor mijn gevoel.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen lenne,
proficiaat dat je het nuchter gehouden hebt :-))
bij mij is het daar in het begin van mijn adb zijn geweest dat het regelmatig in de fout ging , dus dat ik uit wraak en boosheid wel dronk , en tot vandaag blijven dat moeilijke momenten voor mij .
mensen bedankt ivm de informatie van taalfouten en zo , maar indien ik goed begrijp schrijven jullie dit er zelf op ??
fran sta jij langst de tour de france te kijken misschien ??
allez ik zal letten op iemand die misschien boos met de staart staat te wiebelen :-)))))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Lenne goed van je dat je niet ut boosheid ben gaan drinken, ga zo door.
Gem, je doet het prima, volgens mij kan je meer dan je denkt. Je mag trots op je zijn.
Blacky, ga zo door.
Mijn verjaardag is prima verlopen zonder dat ik alcohol heb gebruikt. Ben blij dat ik toch adb ben gebleven want vandaag kan ik zonder kater naar het werk. Dus geen alcohol drinken heeft altijd voordelen.

Een prettige en fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele (onweers)buien.

Vanochtend in de westelijke helft is het zonnig en droog maar later in de ochtend in de kuststrook is er kans op een (onweers)bui. In het oosten komt er veel bewolking voor en valt er eerst wat lichte regen. In de middag is het half tot zwaar bewolkt en vallen er vooral landinwaarts enkele buien, sommige met onweer en heel plaatselijk kans op wateroverlast. In de middag wordt het maximaal zo'n 19 graden. De wind is eerst veranderlijk en zwak, langs de westkust zuidwest en matig, kracht 4 en vanmiddag draait de wind naar west. Vanavond wordt het op de meeste plaatsen droog en is het rustig met opklaringen en weinig wind. Komende nacht zijn er naast wolkenvelden ook opklaringen en is er nog kans op een enkele bui. Mogelijk ontstaat er een mistbank. De temperatuur daalt naar zo'n 11 graden en er staat een zwakke tot matige wind uit zuidwest tot west. Dinsdag overdag opnieuw landinwaarts weer kans op enkele buien, mogelijk met onweer. Langs de kust zijn er zonnige perioden en valt er slecht een enkele bui. De middagtemperatuur ligt rond 18 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig allemaal... zie je wel, WE kunnen het wel! :D
Hier ook alles goed. Dag 100, vandaag... ja ik blijf ze tellen! Toch wel raar hoor, dat niet drinken. Er is verder niets veranderd, ik ga nog gewoon naar de kroeg, alleen drink ik nu een maltje mee. Heb de dingen wel beter onder controle, doe meer, voel me beter, ben stress-bestendiger, kortom alleen maar voordelen!
Deze week nog even voor de baas en dan kan ik echt aan 't werk, voor mezelf dus. Ik hoop wel, voor heel vakantie-vierend Nederland, dat het weer nog een beetje verder opknapt. 't Is een beetje prut nu, dat mag best wel 20 gr.C. of ietsje meer worden wat mij betreft. Nou ja, sommige dingen heb je nou eenmaal niet in de hand, so be it.

Iedereen een fijne dag toegewenst! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal!
Had sinds ik me had aangemeld nog niet geschreven maar ga het toch langzaam aan proberen.
Ik heb nu al 12 jaar een probleem met het drinken van alcohol.Heb nooit elke dag gedronken maar als ik drink kan dit zich uiten tot een dag of 2 achtermekaar drinken van smorgens vroeg tot savonds laat.De laatste 2 keer heb ik het tot een dag weten te beperken.
Maar nu de vakantie weer voor de deur staat is de trek dagelijks weer aanwezig.Je staat er mee op en gaat er mee naar bed.Meestal snoep ik dan wat en is de trek weer even weg.
Om voor altijd te stoppen met drinken lijkt voor mij echt onmogelijk.Met de directe verleiding in mijn omgeving zoals mijn man die geen probleem met drinken heeft maar wel van een biertje drinken houd,is de verleiding steeds aanwezig.Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.En er over schrijven is al helemaal moeilijk.Het liefste zou ik nooit meer drinken en er totaal geen moeite meer mee hebben.Maar elke keer komt die trek weer terug.Vooral met bepaalde gelegenheden zoals feestjes verjaardagen vakanties.Het begin is nu gemaakt ik hoop dat ik hier lotgenoten vind waar ik mijn verhaal af en toe kwijt kan.Ik heb wel eens vaker bij een forum gezeten maar kon me daar toch niet zo goed in thuis vinden.Hopelijk hier wel.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nog even.Ik had van de huisarts refusal gehad maar daar werd de trek alleen maar erger van.Om maar te zeggen dat de trek nog nooit zo erg was geweest.Er schijnt nog iets te zijn ben alleen de naam even kwijt weten jullie of dat wel helpt dat schijnt dus de trek te verminderen.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne, gefeliciteerd! dat je niet bent gaan drinken zal je nu vanmorgen wel blij mee zijn, behalve dan dat je een nare droom had! soms vallen we zo snel weer voor de verleiding!! top hoor!!

GEm, als het weekend gelukt is kom je de week ook door, zeker weten, en als je trek krijgt en denkt, nu ga ik toch dat glas pakken, hup meteen naar dit forum en schrijven!!

Sandra en Blacky, ook alcohol de baas gebleven! en Water alweer op dag 100!

Ik blijf denken dat ik wel weer kan drinken over een tijdje maar weet dat dat niet zo is.. dat heeft het afgelopen jaar toch wel weer uitgewezen.. moeilijk hoor, dus kijk ik nog steeds niet verder dan 1 dag

Jojo, je hebt de eerste stap genomen door hier te schrijven. Je drinkgedrag is zeer herkenbaar, zo doe ik het ook, nee, zo deed ik het ook, dagen niet drinken en dan opeens weer heel veel! Het zal best moeilijk zijn om na een dag of 2-3-4 door te gaan met niet drinken maar het kan wel.. het blijft een kwestie van dat eerste glas niet nemen. Goed dat je bent gaan schrijven hier!

Twan, ik woon aan de westkust, het is hier heerlijk zonnig maar wel koud

Deze week gaan we dan echt verhuizen met mijn werk, zal wel een rommelige en emotionele week worden want ik ben zeer gehecht aan ons oude pandje snif.. en verhuizen is ook altijd zo'n fijne reden om aan het eind van de dag jezelf te belonen met een biertje.. maar nu ik week 3 inga wil ik niet voor de verleiding vallen, dus zal nog heel wat moeten tandakken deze week

Iedereen een fijne dag toegewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jojo, je hebt ook nog narolex, ofzo, dat haalt de trek wat meer weg zeggen ze, bij mij niet. Refusal heeft wel als voordeel dat je ook echt niet kunt drinken toch? of was dat Antabus? kijk anders even op de andere draadjes want er is wel informatie over te vinden op dit forum.. misschien via de zoekfunctie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo tapas weet je dat het eigenlijk voor het eerst is dat ik ik iemand tegen kom die het zelfde alcoholprobleem als ik heb.De meeste drinken elke dag en dat is toch anders.
Hopelijk kom ik je hier wat vaker tegen.
In iedergeval veel succes met je verhuizing.En goed van je dat je al week 3 in gaat.
Ik ga nu lekker werken heb sinds kort ehh een maand of 3 nu de tijd vliegt een nieuwe baan en ik ga met veel plezier naar mijn werk.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
het is me gelukt, zondag niet gedronken....ik voel me wat steviger in mijn schoenen staan.Tapas ik doe nu net als jij:1 dag tegelijk.de eerste kan ik niet nemen want dan zal ik niet meer kunnen stoppen,ik hoop dat ik ooit zover kan komen dat ik er 1 of 2 kan nemen op een speciaal moment.Zoals gisteren op mijn trouwdag......wat was het raar om voor het eerst in 24 jaar op 8 juli niet te toosten met een wijntje,
maar nu moet ik zeker van die eerste afblijven.Ook ik zie erg tegen de vakantie op,begint a.s vrijdag,omdat die ook nooit zonder alcohol was.Net als jij vertelt Gem.:uit eten met de nodige drank...een terasje pakken(minstens 1x per dag) ....bij de caravan zitten pimpelen en dan je bed in waggelen.Ik denk dat ik bij voor vrijdag nog naar de huisarts ga voor iets tegen de trek.Jojo(welkom) ik dacht dat Campral tegen de trek helpt.
@Lenne ontzettend sterk.....dat je na een ruzie van de drank af kon blijven
@Gem. je haalt de laatste dagen met gemak....en ik weet zeker dat je een manier vind om in de vakantie adb te blijven
@ Allez goedemorgen Blacky
@Sandra super.....een verjaardag zonder alc.
@water 100 dagen toppie
@tapas succes met de verhuizing
Fijne dag allemaal,Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger dronk ik dagelijks, een fles wijn (hoewel het begon met 0.7 liter en langzaamaan een literfles werd.. zit meer in he.. hihi..

Toen ik problemen op mijn werk begon te krijgen door de katers en mijn prikkelbare stemmingen ben ik begonnen om de dagen voordat ik moest werken niet te drinken, en haalde dat in op de dagen dat ik de volgende dag vrij was.. toen was ik een maandag, donderdag en vrijdag en zaterdagdrinker.. dat heb ik langzaamaan teruggebracht naar alleen de donderdag (laatste werkdag) (en soms ook nog de vrijdag om de kater weg te drinken.. maar de hoeveelheid werd steeds groter en meer en zwaarder en de drinkperiode langer, kon zo 12 uur achter elkaar drinken, van 17.00 tot 5.00... en ga dan savonds/snachts nog drank bijhalen omdat ik vind dat ik nog niet genoeg heb... om de volgende dag jankend en ziek door te brengen, gordijnen dicht, stekker uit de telefoon, te lamlendig om iets te doen behalve de hond uitlaten en vreten.... tja dat moest dus weer doorbroken worden dus nu ben ik 2 periodes doorgekomen zonder alcohol, op naar week 3!

Ik geloof dat ze dit binge-drinken noemen. Het is dus een bestaand drinkpatroon!

succes met je nieuwe baan en laat die niet verpesten door katers!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allen,

Twan, toch heerlijk hier weer het weerbericht te kunnen lezen, dank je en een goede dag.

Zo te lezen heeft iedereen het afgelopen weekeinde goed doorstaan. Met feestje, zonder feestje, met ruzie, zonder ruzie maakt niet uit wat. Grandioos. Allemaal een :present:

Marion heeft vandaag een mijlpaal als het goed gegaan is. Gefeliciteerd met 3 weken ADB! :present:

Herkenbaar die ene fles van 0,7l dat langzaamaan een liter fles werd. Bij mij ging dat soms nog verder want één liter fles was te weinig, 1,5 dan en voor de zekerheid toch wel 2 achter de hand.
Vandaag moet ik me toch wel schamen.
Ik heb het weekeinde droog doorgebracht hoor, maar ik ben er met mijn gedachten toch wel erg veel mee bezig geweest. Ik had gewoon de kronkel weer in mijn kop.
Op ons komende vakantie adres staat standaard de fles wijn met vers fruit voor ons klaar.
Al hele discussies gehad dit weekeinde over die ene fles wijn, want dat moet toch kunnen. Het is tenslotte vakantie. Ik heb nooit gedronken in mijn vakantie, maar de wetenschap dat het klaar staat heeft de gremlins nu al wakker geschut.
Terug kijkend en lezend hoe een ieder hier aan het knokken is, vind ik mezelf gewoonweg belachelijk. Na zo'n tijd en toch maak ik er nog een issue van.
Het is duidelijk eens een alco altijd een alco, maar het doet wel pijn.

Ferry en Soothe ook een hele goede dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal!

Lenne, goed dat je jezelf hebt weten in te houden, ik denk dat we allemaal weten hoe moeilijk dat kan zijn!

Stien, probeer er gewoon niet aan te denken en in het heden te leven. Dat is Boedistische wijsheid als ik me niet vergis..

Over dit weekend: Ik zou proberen om mezelf in te houden, en ik heb het wel weten te beperken. Vrijdag was er een vriend langs, dus toen heb ik toch één biertje gedronken s'avonds. Zaterdag ging ik uit (doe ik anders nooit) en toen heb ik me welweer wat laten gaan, maar ik was niet dronken, en heb thuis gewoon netjes de computer uitgezet voordat ik ging slapen... Als reactie nog op gisteren: Ik wil voor mezelf proberen om drastisch te minderen... Dat is dus niet helemaal gelukt...

Sorry iedereen als ik niet op al jullie berichtjes kan reageren, maar om eerlijk te zijn overwelmd de hoeveelheid posts en nieuwe mensen me nog een beetje! Iedereen alvast een fijne werkweek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gentle, welkom op dit forum. Dat had ik nog niet gedaan.
Je bent eerlijk ten op zichte van jezelf, dat is al een hele stap.
Terug kijkend naar het afgelopen weekeinde ben je niet geheel tevreden.
Ik zou zeggen een nieuwe dag een nieuwe kans.

En wat die wijsheden betreft, er zijn er velen. Maar doen is wel wat anders.
Zou zeggen, probeer het ook eens. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Stien, ik moet bekennen dat ik er naar aanleiding van het etentje van afgelopen vrijdag dit weekend toch ook veel over nagedacht heb. De vraag of ik bij zo'n gelegenheid niet een glaasje mee kan doen. Ik dronk immers sowieso niet veel bij dit soort gelegenheden, dat deed ik pas thuis. En als ik dan zie dat een aantal mensen hem behoorlijk geraakt hebben, en in een superjolige bui nog even doorgaan met borrelen, wat is er dan voor ergs? Waarom zit ik als enige de droogk***t uit te hangen, terwijl ik het misschien best kan?

Ik heb toch zwaar de verdenking dat dit een heel erg geniepige gremlin is, eentje die pas opduikt als je al langer droog staat, en hoopt dat je er weer in trapt. Het is mij een volslagen raadsel dat deze mensen op zo'n avond zo gigantisch door kunnen zakken, om vervolgens wekenlang van de alcohol af te blijven.

Terugkijkend op ruim 25 jaar drinken weet ik dat ik dat niet kan. Eenmaal het gevoel weer gevoeld wil ik het weer, steeds opnieuw. Ik vind het helemaal niet leuk, en ook niet eerlijk, maar ik ben alcoholist.

@Blacky, dat aanpassen van berichtjes doen wij zelf ja. Jij kunt dat ook. Als je ingelogd bent zie je onder je eigen berichtjes vetgedrukt 'aanpassen' staan. Als je daarop klikt zie je je eigen berichtje weer in het typschermpje, en kun je eventuele fouten verbeteren.

Allemaal een fijne dag vandaag! Ik heb vakantie, en ga in huis aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Ik vond het al vreemd. Dacht even, zou ze nu ook tijdens haar nieuwe baan gaan schrijven?
Ben blij dat jij toch ook nog steeds met die gedachten bij tijd en wijle speelt.
Nou ja blij voor jou niet natuurlijk maar wel een stukje herkenning voor mij.
Zou het ooit eens ophouden? Ik heb zoveel redeneringen bedacht het afgelopen weekeinde
om het maar goed te praten dat hou je niet voor mogelijk. Een mens kan het daar behoorlijk
druk mee hebben en je wordt er nog moe van ook.

Fijn dat je vakantie is begonnen, kun je het rustiger aan doen.
Heb je het wel bij Twan gemeld, kan hij misschien voor wat passend weer voor je zorgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna en Stien,

Ik heb dat ook hoor. Ik vraag me dan af; wat vind ik normaal drinkgedrag?
Als ik naar mijn eigen maatstaven zou kunnen handelen vind ik doordeweeks geen alcohol,
alleen 1 a 2 drankjes bij een receptie of etentje en bij een feestje over de avond verspreid hooguit 4.
Maar ik weet dat ik me daar op dit moment niet aan zou kunnen houden.
Ik ben ook wel "jalours" op van die gelegenheidsdrinkers die na een avondje lol met een slokkie op gewoon weer verder gaan zonder drank en zonder daar "last" van te hebben zoals wij.
Of vrijdagavond en zaterdagavond 2 bierjes bij de buis met de kids, gewoon gezellig.
Maar ik weet nu al dat ik dan 2 biertjes moet kopen ipv. dat ik een kratje in mijn huis kan zetten
Een vriend van me waar ik enkele weken geleden op verjaardag was, vertelde dat hij een paar biertjes weg had moeten gooien omdat ze over de datum waren..
Nou ik heb in mijn slechte tijden heel wat uit mijn koelkast moeten gooien omdat het over de datum was. (Ik at dan bijna niet meer), maar daar zat nooit drank bij, haha.
Als je dat moet doen dan ben je volgens mij echt geen alcoholist meer.

Over gelegenheidsdrinkers gesproken, ik heb er een neus voor, ik denk dat veel van die mensen eigenlijk niet echt gelegenheidsdrinkers zijn, maar er eigenlijk ook wel een probleem mee hebben. Als iemand een drankprobleem heeft dan heb ik dat hééél snel in de gaten.
Ik denk dat dit voor een hoop onder ons ook herkenbaar is.
Wij weten tenslotte hoe het is. Ja toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik bij mijzelf juist de laatste tijd opmerk is dat ik geen saaie piet wil wezen als ik ergens op
visite ben. Voorheen begon ik gelijk al de gebak af te slaan, ik geef daar niet zo om. Niet dat ik het vies vind hoor. Ik vond het zonde van al die calorieën en had liever wat drankjes er voor in de plaats.
Nu heb ik afgelopen maand al zeker vijf keer gebak aangenomen. Want ik moet op de wijntjes nu ook al nee zeggen en ben ik bang dat ik echt voor saaie piet doorga.
Goed beschouwd heb ik voldoende aan een kop koffie of thee en water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja, ik heb bij veel 'gelegenheidsdrinkers' ook mijn vraagtekens. Dat had ik ook bij degenen die vrijdag teveel gedronken hadden, want het was voor mij duidelijk dat de routine er goed in zat, en ik herkende ook het moment waarop die volgende fles op tafel kwam. De knop was duidelijk om, het maakte niet meer uit, en toen de ober een klein beetje in het glas goot om voor te keuren zat ik eigenlijk te wachten op de woorden 'giet maar meteen vol', maar die kwamen nog net niet. Het gekke was dat het dit keer juist die herkenbaarheid was, waardoor ik even dat verlangen kreeg om mee te doen, 'erbij te horen'.
Toch weet ik vrijwel zeker dat deze mensen door de week niet drinken, niet te veel in ieder geval, want ik herken maar al te goed de signalen als iemand duf en uitgeblust op haar werk verschijnt. En daar zit nu precies het verschil met mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist,
Ik drink ook niet voor de smaak maar voor het gevoel wat je erbij krijgt, de eerste 2 of 3 zijn nog leuk en lekker, daar kun je zo lekker van opveren, wat meer babbels en energie krijg ik ervan.
Het enige wat ik wel heel lekker vindt is pisang ambon met jus d'orange. Maar goed dat gaat er helemaal in als limonade.
Ik had een paar weken geleden voor de gein zo'n fles gekocht, en wat gebeurd er?
Ik laat hem op mijn stoep uit mijn handen glijden...
Best duur zo,n flesje ik baalde er behoorlijk van en heb daarna geen nieuwe gehaald.
Misschien was dat maar goed ook, want daar zit volgens mij wel 30% alcohol in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom is het ook zo idioot dat ik ernaar verlang een of twee glazen mee te kunnen drinken. Ik heb helemaal niets aan een of twee glazen, dat is pure zelfkwelling omdat ik méér wil zodra ik die twee glazen op heb. Kennelijk zet alleen het zien ervan, of de omstandigheden, bij mij die tiq's al in werking. GRRRRRR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja, het heeft zo moeten wezen! Ik bedoel dat die fles op die manier door je handen gleed.
Trouwens die combi heb ik nog nooit geprobeerd :light:
Zo hoor ik wel meer dingen hier op het forum waar ik nog niet achter was,
maar ik hoef het niet meer hoor. Als iemand in mijn buurt komt die gedronken heeft
vindt ik het gewoon stinken. Ook mijn eigen man hoor die dan maar één biertje op heeft.
Dan denk ik, wat zal ik "aangenaam" geroken hebben in mijn drink tijd. En dat ondanks
de lekkere luchtjes die opspoot, mondverfrisser, zuigertjes e.d. Alleen de combi al.
Laatst las ik hier dat ook al heb je een dag niet gedronken de alcohol door je
huidporiën nog doorwazemd en dat je die lucht dus alsnog ruikt de eerst komende tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...