Spring naar bijdragen

woensdag 11 juli


water

Aanbevolen berichten

Marja,

Wat Anna daar zegt, is helemaal waar.
Ik snoep niet en ben niet gaan snoepen na het stoppen.
Mijn lichaam had dus ook problemen met het ineens zonder de grootste suikerleverancier te moeten stellen. Dit leverde trillen en beven op na de afkickperiode (en nu nog af en toe), dus adviseerde de huisarts me om goed te eten (dat deed ik al) en gewoon iets zoets te nemen (dat is dus koffie of verse chocolademelk met suiker een of twee maal daags). Uit de bloedtest bleek dat er niets mis is met mijn cholesterol en suikerspiegel (toch een geruststelling).
Als al ik snoep zijn het nl. hartige hapjes.
Ik moet opletten dat ik niet onder mijn gewicht kom nu zonder al die alcohol. Als ik rond de 56/57 kg kom, ga ik een week lang 's avonds chips of zoiets eten, gewoon om vet te mesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

avond corinne ,
je mag ze naar hier sturen maar ze krijgen van mij een soeflet en vliegen naar iemand die wel drinken kan :-))
u poezen slapen de twee deugnieten hier zijn weer kattencross aan het houden :-))
heb deze namiddag in een poging om mijn gedachten te verzetten geprobeert een ying en yang site te maken maar lukt mij niet ;-((
mooie film aan het kijken de paardenfluisteraar maar dit gevoelige menske laat ze dan weer lopen de tranen , nu ja zal wel goed zijn .
jij schrijft rufus is het mogelijk dat ik die al een poosje niet gelezen heb ??
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Safi,
Nu ik jullie reacties lees ga ik bijna twijfelen! Toch ken ik meerdere mensen die alcohol in huis hebben terwijl ze daar een probleem mee hebben. Als het moeilijk wordt dan is de kans om ernaar te grijpen eenvoudiger ja. Aan de andere kant, zolang die flessen maar dicht zitten. Een open fles kan ik niet hebben, hoewel de aangebroken flessen nog niet zo lang geleden door de gootsteen zijn gegaan.
De tijd zal het leren. Als ik bang word het niet aan te kunnen dan kunnen ze altijd nog de gootsteen in.
Dan ben ik overigens wel even bezig hoor, want we hebben een aardige voorraad.
De sociale controle is in huis aardig groot, ook al is mijn man niet thuis, mijn dochter let aardig op mij!
Als ik zou willen drinken, dan zou ik heel knap bezig moeten zijn. Hoewel een alcoholist is niet voor een gat te vangen....ze gaat zo trouwens weg. dus die controle is er dan niet. Vanavond ga ik echter niet voor de bijl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,

Ik heb al een bril van mijn 6de. Ik heb nl. zwakke oogspieren rechts.
Nu (2005) zit ik voor gewoon zicht links op +2,5, rechts op 4,00;
voor lezen beide nog +2,5 erbij.
Voor kleine lettertjes die niet zwart/wit zijn gedrukt, moet ik er echt nog een bril bovenop doen (ook voor de stratenlijst op Falkplattegronden).
Het wordt dus weer tijd om de opticien op te gaan zoeken en een smak geld te gaan uitgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net tussendoor een knallende ruzie met mijn dochter gehad. Het wurm wilde nog even uit nu en dan liefst tot 2 a 3 uur. Dan zou ze morgen en overmorgen maar tot 12 uur wegblijven.
Vond ik dus niet goed. Slaande deuren, ben k**wijf genoemd enzovoorts.
Nu gaat ze niet weg (om mij te straffen?). Dit zou vroeger een reden zijn om te gaan drinken, want hier kan ik niet goed tegen. Ga dan vreselijk twijfelen aan mezelf.
Toch stand gehouden, al word ik hier niet blij van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste dagen heb ik af en toe trek in een mars, dat komt daar dus vandaan, Ik eet redelijk gezond, en af en toe s'morgens ook weer, ik ben nu goed op gewicht (60kg) maar ik wil er niet te ver onder zakken, dan valt mijn gezicht in en krijg ik hangt.....:)
Door de eerste dagen heel veel water en tomatensap te drinken was ik wat afgevallen.
bovendien was ik te nerveus de eerste dagen en dan kan ik niet eten.
Ik probeer er wel voor te waken dat ik ook niet aankom, dat vind ik zonde, 60 is mooi.
Als ik een mars neem dan is het mijn lunch (met 2 sinasappelen), wat een rare combinatie hé!
Welterusten Sandra, vandaag heb je het mooi maar weer gered!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een maand nadat ik 40 was geworden ben ik heel klassiek, volgens het boekje, aan de leesbril gegaan.
Het zit zo vervelend dat ik hem alleen draag als het hoogst noodzakelijk is.
Kan met zeer veel moeite de meeste dingen nog wel lezen als ik me heel goed concentreer.
Ik merk overigens wel verschil nu ik niet meer drink, mijn zicht is letterlijk helderder geworden1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Gem, Ik heb geen meiden maar die lijken me behoorlijk heftig, kunnen zo lekker scherp en beledigend zijn. Pff gelijk heb je hoor!
Ruzies met je kinderen zijn vermoeiend en demotiverend maar zo nu en dan nodig helaas.
Zet het lekker van je af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook slapen. Het was en is hier weer gezellig maar ik heb zo'n spijt morgen als ik nu niet ga.
Dus ben ik (alweer!) een grote meid en ga me klaar maken. Gezellig naar boven, zodat mijn dochter de muziek zacht moet zetten, die nu keihard door het huis dreunt. Doet ze expres want ze weet dat ik het niet wil hebben, in verband met de buren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Ik hoop wat het brillen verhaal betreft dat ik het verlopig nog even redt met zo,n kruidvat dingetje, geen zin in die kosten,( moet binnekort bij de tandarts al diep in de buidel tasten voor een brug.)
Alhoewel ik in de auto steeds dichter de afslag nader voor ik zie of ik goed zit (nu navigatie, hoef je alleen te luisteren).
Ik vind het wel lastig hoor zo,n leesbril, als je hem nodig hebt ligt ie, waar ook weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Ik weet echt wel dat ze blij is dat je niet meer drink en dat ze ook wel trots is op je en dat ze van je houdt. Maar zoals pubers zijn, zullen ze zulke dingen nooit openlijk zeggen.
Hier heb ik er ook een paar, hoewel zo opstandig zijn ze gelukkig niet zo dikwijls.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,

Ik was mijn brillen ook steeds kwijt (ik zeul er met drie rond) en heb dat opgelost door er vaste plekken voor te reserveren of ze in de hand te houden. Maar ja, als er een keer iets onverwachts gebeurd, dan mag het nog weleens voorkomen dat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,
Moe- moe - moe en nog eens moe.
Ik ben nog nooit zo moe geweest.Je ligt op de bank en kan gewoon niet overeind.
Het is of iets je terug houdt.
Het lichaam zoekt balans!!
Uitgewoond, uitgehold, kapot. Of ik op mijn laatste benen loop!

En dan het idee, dat je met een fles wijn je oude zelf bent!!!

Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja soothe, ergens een gerustelling dat ik het dus "normaal" is die vermoeidheid, ik kan het nog niet opbrengen om te gaan sporten, het enige wat ik wel doe is wat vaker de fiets pakken, maar alleen kleine stukjes.
In het begin veer je wel lekker op van een paar borrels, ik zat dan gerust tot een uurtje of half 3 beneden. alleen s'morgens als de wekker ging...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mensen hier gezien die gaan hardlopen, ohhh als ik daar nu mee zou beginnen dan begeeft mijn hart het volgens mij, ik durf niet eens!
En vroeger was ik zo,n sportief type, ik was (effe opscheppen) overal goed in, daar is weinig van over, misschien ga ik wel beginnen met zwemmen of zo.
Trouwens' vissen schaken, dammen zijn toch ook sporten? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Soothe,

Welkom terug!
Ja hoor het gaat goed met me,
de eerste 2 weken zitten erop....!
Tuurlijk komen wij er ook!
Al moet ik met de bezemwagen mee.....
lukken zal het me!

En jij bent ook al weer lekker onderweg,
vandaag dag 8, morgen dag 9...toch?

Laters...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,

Als je na een lange tijd niet-sporten weer gaat sporten, moet je zoiets rustig opbouwen. Hardlopen begin je dan a.h.w. met een blokje om. Bovendien is het raadzaam om als je boven de veertig bent dit een keer te overleggen met je huisarts. Hij / zij kan kijken of je voldoende conditie hebt. Ook niet meteen tien baantjes proberen te trekken in het zwembad.
Gewoon wandelen of fietsen kan natuurlijk wel. Laat de auto staan als je die niet nodig hebt.

Vissen vind ik geen sport, maar vissen pesten.

Die andere sporten zijn denksporten. Goed om te beoefenen voor het op peil brengen/houden van de conditie van je hersenen. Niet geschikt voor je lichaamsconditie.

Ik roep hard, maar doe niet aan hardlopen of zwemmen of enige andere conditiesport. Ik wandel elke dag een half uur of ik fiets (geen heuveltjes, want dat trekken mijn knieën niet meer) een uurtje.
Verder zit ik op yogales (1,5 uur) een keer per week gedurende het schooljaar en probeer ik het thuis ook zoveel mogelijk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...