Spring naar bijdragen

woensdag 11 juli


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is jammer Gem. dat je nieuwe baan je niet bevalt, dat is toch een tegenslag, als ik terug ga zoeken vind ik het misschien wel, maar voor het gemak: in welke branche ben je werkzaam?
Ik werk ongeveer 20 tot 32 uur bij mijn broer in de zaak en doe de administratie, heb vroeger in de verpleging gezeten.
Nu heb ik veel vrijheid wat de werktijden betreft wat mijn drinkgewoonte niet ten goede kwam uiteraard.
Maar met de kids is het wel handig om flexibel te zijn. Gelukkig zijn ze nu wat groter en hangt mijn leven niet meer van oppassen aanelkaar. Die tijd heb ik gelukkig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,
Je staat er in ieder geval nuchter (letterlijk en figuurlijk) in. Je weet hoe goed je je voelt en dit gevoel zal in meerdere of mindere mate nog wel vaker terugkomen.
Ik ben nog altijd heel blij dat ik geen geopende flessen drank heb staan, terwijl er genoeg staat.
Het gaat nu ook niet op, de voorraad zal waarschijnlijk alleen maar groter worden gedurende de tijd, want we krijgen regelmatig iets. Fijn voor de visite zal ik maar denken, want anders dronk ik het voorheen voornamelijk op.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,
Ik werk 4 dagen per week, op vrijdag niet. Ik werk in de verzekeringsbranche. Niet de meest dynamische tak om te werken. Ik ben er bij toeval ingerold want ik heb geleerd voor jeugdwelzijnswerker. Toch kan het werken in deze tak interessant zijn, als je wilt. Hoewel ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die denken: he, de verzekeringsbranche interessant?

Corinne,
Ik geef mezelf ook wel kansen. Moet alleen het geluk hebben dat ik tegen iets leuks aanloop.

Sandra, je ging zo ontzettend voorspoedig de afgelopen weken. Het was te mooi om waar te zijn. Bovendien kon jij altijd een tijd zonder alcohol, om dan ineens veel te gaan drinken. Iets wat voor mij niet te begrijpen is, omdat ik het iedere dag nodig had!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

Ja je bent lichamelijk ontgift, maar je geest en de TIQ's kunnen idd nog naar alcohol schreeuwen. Je kunt dan het best de trek accepteren, maar je gedachten positief naar andere gedachten en gedragingen sturen. Het kan je voldoende helpen tot de trek vanzelf overgaat.

Stoppen is een ding, volhouden een ander. Hou vol, je kunt het wel. Zie maar je hebt het al verschillende keren weten te doorstaan. Belangrijkste is: hou je aan helpende gedachten en helpend gedrag, laat je niet ringloren en vermijd maar gewoon moeilijke situaties tot je sterker bent. En denk erom stoppen met drinken is geen straf, maar een cadeau aan jezelf.

Vergeet ook niet om jezelf bij elke mijlpaal een cadeau te doen, b.v. een leuk kledingstuk, een boek, een CD, enz... Uiteindelijk spaar je veel geld uit door niet te drinken, een cadeautje kan er dan makkelijk af.

Dit geldt ook voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezelf iets kado doen helpt inderdaad. Een beloning voor wat je hebt bereikt.
Het is niet gering, om van de alcohol af te blijven. stoppen is moeilijk, maar volhouden ook. Hierion heeft Corinne volledig gelijk. Ik wil mezelf als ik 2 maanden alcoholvrij ben een Ipod o.i.d kado doen (ja ik doe het niet voor minder!). Ten eerste ben ik dan nog goedkoop uit met wat ik heb bespaart en het lijkt me heerlijk als ik in de trein zit.
Moet ik wel aan mijn dochter vragen hoe dat allemaal werkt, want dat is een ander verhaal! Ik hoor de reactie al: "maham... dat je dat niet snapt!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even op een rijtje de positieve gevolgen van stoppen met drinken voor mij:
1. Ik verzuim niet meer op het werk
2. Heb een vaste aanstelling gekregen;
3. Bespaar veel geld;
4. Voel me minder schuldig, heb geen last van schuldgevoelens;
5. Lieg en bedrieg niet meer;
6. Slaap beter;
7. Lever beter kwaliteit werk op en de kwaliteit van mijn leven is verbeterd;
8. Heb geen last van kater;
9. Maakt minder ruzie met mijn medemensen;dus goede sociale contacten
10. Wer geconcenteerder;
11. MIjn geheugen werkt beter;
12. Een schone huis;
13. Kom mijn afspraken na;
14. Minder ruzie met mijn partner;
En zo kan ik nog meer positive zaken opnoemen.
Jongens bovenstaande is voor mezelf een reminder waarom ik niet meer wil drinken. Het helpt me om vanavond de grimlin te verslaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een mijlpaal heb bereikt voor mezelf, dan geef ik mezelf een beautydag in een schoonheidssalon/sauna kadoo met alles erop en eraan.
Ik heb het wel eens meer gedaan, ik kwam als 'nieuw' weer naar buiten, heerlijk.
Ben toen in Zandvoort geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...