Spring naar bijdragen

woensdag 11 juli

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is niet onopgemerkt voorbijgegaan, dat ik jarig was.
Daarom een ieder nogmaals bedankt voor de kaarten en felicitaties!!

Als je verbannen op je eiland zit, komt dat als manna uit de hemel!

Jullie zullen het weer met me 'moeten' doen.

Ik had de moderator gemaild , of Ferry en ik terug mochten.
En zie het wonder is geschied.

Een ieder het beste en sterkte, om vol te houden!

Groetjes Soothe!

Hoi Blacky Hoi Mies :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug, Soothe!

Gefeliciteerd met je 3 maanden Corinne!

De draad van gisteren heeft me erg geraakt, en dan vooral het verhaal van Blacky. Er zijn wel een paar overeenkomsten tussen ons, maar zij drinkt het allemaal niet langer weg. Waarvoor mijn bewondering! Ik schaamde me eigenlijk toen ik haar las en toen ik zag hoe moedig ze is. Ik geloof dat ik mezelf maar weer eens een schop onder de kont ga geven.

Au!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, gefeliciteerd 8 dagen droog? :present:

Hoe heb je het volbracht, kunnen we wat van je opsteken?
Je hebt een mooi gebaar gemaakt naar Ferry en de Moderator, goed joh!

Nu heb je nog niet verteld wat die koffer symboliseerd.
En mogelijk heb je nog contact gehad met Lucienne?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,
Dat was heel wat om allemaal terug te lezen. Welkom Soothe, ik ken je niet maar wel over je gelezen.
Was je tijdelijk op een strafbankje gezet? Dat heb ik zo ongeveer begrepen uit de teksten.

Blacky ik heb bewondering en respect voor je!
Mies proficiat!

Nou ik zal met de deur in huis vallen; gisteravond was ik aan het werk (klein bedrijfje van mijn broer), komt er iemand langs met een fles wijn voor mij, zucht om samen leeg te drinken.
Ik heb 2 wijntjes meegedronken en heb toen gezegd: "nee dank je ik moet nog rijden", ben toen verdergegaan met meedrinken met water uit mijn wijnglas.
Nou moeten jullie weten dat ik s'avonds en s'nachts mij niet liet weerhouden om te stoppen met drinken omdat ik nog moest rijden. Als ik echt te veel ophad om te rijden dan sliep ik wel in de auto.

Ik ga mijn datum Adb niet veranderen omdat ik gister 2 wijntjes ophad, het kwam onverwachts langs, ik had op dat moment helemaal niet aan drank gedacht.
Ergens dacht ik wel "shit"!
Ik lag redelijk op tijd in bed, vanmorgen gewoon er weer uit en heb er niet te veel bij stilgestaan.
Verder blijf ik gewoon weer van de drank af en weet dat ik het niet in huis kan halen. Die verleiding zou nog veel te sterk zijn als ik alleen zit, kids in bed..enz.
Ik wist toen ik naar huis ging dat mijn koelkast alleen gevuld is met tomatensap en dubbelfris.

Vanmorgen dus om 7.30 u opgestaan, dierenarts geweest, auto gewassen, gegeten met de kids en nog een paar uurtjes gewerkt.
Gewoon weer doorgaan op de weg die ik ingeslagen ben 11 dgn geleden, ja toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, gefeliciteerd met je 3 maanden:present::present::present:
Joann, twee weken toppie :present: rose;
Mies 1 week, klasse :present:

Soothe, welkom terug en knap dat je 8 dagen droog staat.

Koh, laat de alcohol staan en begin opnieuw, dat trillen is met een paar dagen over. Ik weet dat je het kunt.

Die grote brand waar Koh over schreef, was gisteren bij ons in het dorp. De omroepwagen van de politie kwam door het dorp met de mededeling dat alle ramen en deuren gesloten moesten blijven. De politie liep met mondkapjes op. Was best een grote brand.

Stien lekker slapen in je nieuwe bed.

Ik heb wel gemerkt dat sommige onverwachte dingen je erg uit je evenwicht kunnen halen en dat je de neiging hebt om naar de fles te grijpen. Zo had ik gisteravond laat iets, wat me ook bijna tot drank had aangezet. Mijn hond is namelijk heel erg aan de diarree en het eerste plekje dat hij kon vinden was op een grasveldje bij de kerk. Daar laat ik hem normaal NOOIT uit, maar hij kon het niet meer houden.
Komt de eigenaar van het café tegenover naar buiten en begint tegen me te schreeuwen, Aso wijf en ik gooi je die stront door je strot en nog veel meer. Ik zei als je dat kunt oprapen ben je een knappe kerel, toen werd hij nog kwader. Hij kwam op me af en scheldde mij echt helemaal verrot. Ik heb mijn mond verder dicht gehouden, de hond was zelfs helemaal aan het shaken. Ik ben heel rustig terug gelopen en thuis had ik gelijk behoefte aan alcohol. Ik heb het niet gedaan, want mijn man heeft me aardig rustig gekregen. Maar zo zie je maar weer, dat je in een onbewaakt ogenblik van valles kunt verwachten en dat bij ons alcoholisten, (want dat blijf je ook al sta je 20 jaar droog) een klein moment al grote gevolgen kan hebben en dat we niet in de toekomst kunnen kijken om die heftige momenten te ontlopen.

Zo nu ga ik naar de reumatoloog voor mijn uitslag, kom straks weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, dat is wat je noemt een vluggertje.
Ik hoop dat het goed gaat met je dochter.

Sammy, gecondoleerd. Wel een onderbreking van je vakantie, maar het lag helaas in de verwachting wat ik er van begreep. Ja en dat huis leeg ruimen verslik je daar niet in, kan nog een hoop emoties op doen laaien en kan ook een héél werk zijn.
Het afscheid nemen weerover van de kinders zal ook wel weer moeilijk zijn.
Maar zo te horen heb je het toch na de zin gehad in je vakantie, heb de pc nog gemist?

Safi, ja je hebt iemand toch kunnen helpen. Je plant dan dat zaadje, dat heb je mooi verwoord.
Maar ik denk dat ik toch aan de voorzichtige kant zou blijven in het begin en het eerst zéér veralgemeniseerd zou aantippen. Maar zeker niet op mijn werk.

Koh, ik kom net van de bank af, ga jij er weer op. Ben blij dat de berichtjes (en het schoppen) niet te hard zijn aangekomen. Ik moet eerlijk bekennnen dat ik bij een enkele toch wat moeite had.
Fijn dat je inziet dat je even het zijweggetje te pakken had, en dat je nu toch ook onze richting weer neemt.

Fran, schoppen nodig? Ze kunnen er hier wat van, je houdt er volgens mij wel een blauwe en pijnlijke deriére aan over. Maar als je ze nodig acht.......sorry ben vandaag te slap. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,
Ik behoor tot de pechvogels die dus niet eens 1tje kunnen meedrinken,want na een kan ik niet stoppen.Als jij het wel kan is er niets aan de hand.Pas wel op voor de gremlins die zeggen:laast lukte het me ook ,dus nog een keer kan geen kwaad,en zo wordt het dan weer vaker en meer:zo ben ik al tig maal weer aan de drank geraakt.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, als je even gewacht had, had ik het je gevraagd,best spannend!

En wat je honde questie betreft, soms is het beter gewoon maar helemaal je mond te houden en geen olie op het vuur te gooien. Mensen kunnen nu eenmaal ook onredelijk zijn gedronken of niet gedronken.
Het had jezelf een hoop opwinding bespaard. Maar dat is soms ook erg moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Mies,
Ik ben nog steeds elke dag bezig om wat minder moe te worden, elk simpel karweitje deed me al zuchten; nee hé ik ben moe, heb geen zin in dit of dat te doen.
Mijn auto wassen vond ik vanmorgen een lekker klusje, normaal gesproken had ik daar de fut niet voor of nam eerst een biertje voordat ik mezelf ertoe kon aanzetten.
Nu was het een heel gewoon klusje wat je effe gauw doet, en zo hoort het.
(kun je nagaan hoe ik mezelf gesloopt had).
Pas nu ik opknap zie ik hoe moe ik altijd maar was.

Ik krijg elke dag wat meer fut, rare kleur weg, het wit van mijn ogen is weer "echt" wit.

Dat ik na 2 wijntjes zei dat ik nog rijden moest was ook wel waar natuurlijk, maar ik gebruikte het eigenlijk in dit geval als smoesje...
Ga nu weer even op pad en kijk vanmiddag of vanavond weer,
Doei allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik er een probleem bij heb!
Nou moet ik toch echt met potlood en papier bij de pc gaan zitten.
Steeds wil ik op iemand reageren maar lukt niet, ik haal als maar
jullie namen door de war.
Was het nou Miep, Mies of Marja. :o

In elk geval ben je ADB als jezelf vind dat je aan je eigen doel beantwoord.
Het is een stukje zelf verantwoording dat bij jezelf ligt.
Hier is het anoniem en dus niet controleerbaar, althans voor een groot deel niet.
Dus het spreekt je eigen "geweten" aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marmieps, niet slecht gevonden. Is even wennen natuurlijk.:D
Ik denk dat als jullie hier zo'n half jaar schrijven het niet zo leuk vinden om met z'n gedrieën over
een kam geschoren te worden. Of het moet mij dán inmiddels lukken, ik ben zó slecht in namen.

Soothe, wanneer doe je die koffer open?
Als je weet wie je bent? Dat kan even duren, ik ben al geruime tijd op zoek en af en toe ben ik ook toch weer een stukje kwijt. Weet je twee stappen voorwaarts en één stapje terug.
Niet rennen maar rustig lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...