Spring naar bijdragen

woensdag 11 juli

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mies, de enige mogelijkheid is een mailtje te sturen want ik neem aan dat de nood niet dermate hoog is dat je telefonisch contact via Tactus noodzakelijk vindt.
Leg uit dat je met vakantie gaat en dat er mogelijk met communicatie is mis is gegaan.
Ze zijn naar mijn weten altijd zeer begrip vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond stien ,
zou het verschil maken dat ik in belgie woon ivm inschrijven bij tactus ??
ik denk dat ik sinds ik adb ken ik al een 15 keer mij ingeschreven heb en nooit heb ik antwword gehad ??
of zou het komen omdat ik al te lang adb ben ??
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, nog gecondoleerd en heel veel sterkte.

Charlie, da's een goeie op gewijde grond.:D Het valt me wel mee, dat ik niet berispt wordt door de moderator, omdat er nogal wat scheldwoorden stonden in mijn vorige berichtje, waar ik het over de ziekte van mijn hond had.

Ferry, ik mis je!!!!!

Ik ben bij de reumatoloog geweest en alles was goed, mijn lever, mijn nieren, ik had geen bindweefselziekte, maar ik heb w.s. mijn zelf de laatste 7 jaar vergiftigd met zoetstoffen en natuurlijk de nodige alcohol. Men noemt dat de aspartaamziekte. Ik ben nu 2 maanden zoetstofvrij en ik ga me steeds beter voelen. Ik heb zo extreem veel zoetstoffen gebruikt de laatste jaren, dat zelfs mijn hersenbeschadigingen ervan komen,. Het kan zelfs op MS of een een ernstige spierziekte lijken.
Depressie, paniekstoornissen echt alles kan door teveel zoetstoffen veroorzaakt worden. Zelfs mijn slaapproblemen hadden er mee te maken. Erge honger en dorst horen ook bij de verschijnselen, dus geen wonder dat je juist van zoetsoffen aankomt i.p.v. afvalt. Mensen wees gewaarschuwd, want ik ben wel mijn werk kwijt geworden door die rot zoetstoffen.

Zo en nu moet ik naar een vergadering, allemaal een fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik heb geen flauw idee wat de reden daar van zou kunnen zijn.
Maar misschien is het mogelijk om een mail naar de Tactus instelling te sturen met
je vragen, dat zou verheldering kunnen geven.

Mogelijk dat zij overbelast zijn qua aanmeldingen de laatste maanden.
Mogelijk dat zij de prioriteiten toepassen voor de aanmeldingen die urgent zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een vraag...als ik me uitlog uit het forum..was van plan om er mee op te houden voor vanavond want ik begin mijn verslavings verschijnselen te herkennen.. (ik was niet eens meer zo verslaafd aan alcohol zegt mijn man net.)...en had mezelf dus uitgelogt..maar toen ik het toch niet kon laten om nog even weer te kijken en weer de website opstarte stond ik tot mijn verbazing nog steeds onder gebruikers?????
Heeft iemand een verklaring?
en kan iemand mij vertellen dat ook zij verslaafd zijn geworden aan dit forum in 3 dagen tijd!!!!

Ja het zijn allemaal APPELS Soothe
liefs
safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, ik leer nog elke dag bij. Aspartaam vergiftiging, té veel is natuurlijk nooit goed maar is er ook een grens? De combinatie met je lichaam overbelasten door alcohol gebruik zal de verschijnselen dubbel zo hard hebben doen aankomen.
Het positieve van het geheel, ja laten we maar alleen naar het positieve even kijken. Is dat je nu weet waar je aan toe bent. En dat onthouding van aspartaam en alcohol je op termijn nog veel verbetering in je functioneren kan opleveren.

Aanpassing. Ik had dit niet mogen schrijven, sorry o.a. Gem. Mijn bedoeling was goed, maar de uitwerking naar een ander toe mag niet op deze manier. Niet zonder een nadere discussie ofwel gespreksstof wat uitlegbaar is. Het geen hier niet mogelijk is met zo vele forummers.
Nogmaals excuus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal!

Soothe, fijn je weer hier te zien! Goed dat je al 8 dagen niet gedronken hebt. Probeer jezelf te overtreffen deze keer he, nog meer dagen eraan vastplakken!
Dat je de appeltjes niet uit elkaar kunt houden: ik zou zelf niet als prei hier door het leven willen gaan, of als biet, peen of weet ik veel wat. Even wennen trouwens die koffer! Maakt het wel makkelijker omdat jij en Tapas anders hetzelfde icoontje hebben!
Weet jij hoe het met Luciene gaat?

Joanne, gefeliciteerd met je twee weken!:present::present:

Mies: 1 week. Ook proficiat!:musicnote:

Sammy, gecondoleerd!

Blacky: pet je af voor je, nu ik wat meer achtergrond ken!:sun:

Marion: toch wel fijn dat bekend is waar je klachten vandaan komen! Ook al is het jammer wat het allemaal heeft veroorzaakt. Ik begrijp dat je je al beter voelt dan een tijd terug. Ik hoop dat dat zo mag blijven en dat het nog beter mag worden?

Koh, je bont en blauwe achterwerk is niet voor niets geweest. blij dat je er weer voor gaat.

Safi, zaai en gij zult oogsten. Dat dat zo is blijkt wel. gelukkig kon jij die vriendin bereiken. Blijft wel het feit dat ze ervoor open moest staan op dat moment.

Stien, ik moet er niet aan denken dat ik alcoholproblemen met mijn collegae zou bespreken. Ik ben toch al niet van de collegae in mijn vrije tijd.

Het is teveel om op iedereen te reageren al zou ik dat graag doen. ik moet nu al steeds bladeren om een reactie te geven. Er is vandaag al veel geschreven, dus hier even binnen vallen is een hele klus!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Miep!
Fijne vakantie meid!

Stien, want schrijf je daar nu voor engs! Een gen wat jaren later alsnog tot ontwikkeling komt? Waar doel je op???
Blijft een feit dat ik ook veel te lang over mijn grenzen heen ben gegaan. Het lukte uitsluitend nog met drank op voor mijn gevoel. Ik voel me soms ontzettend uitgewoond en denk dat het nog wel even duurt voordat ik me lichamelijk weer wat sterker ga voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps Stien, ik vind het ook wel een "enge" waarschuwing.
je bedoelt die enge ziekte met de K?

Gem, Jij staat al vanaf 22 mei droog, ben je ook nog steeds zo moe?
Aan mezelf merk ik vooral aan kleine dingen dat mijn energie weer wat terugkomt, nu na 11 dagen. Maar het is bij lange na nog niet wat het was.

Ik ontzie mezelf ook nog steeds wel zodat ik niet oververmoeid kan raken.
Oké ben ook wel al drinkend 40+ geworden. Dan merk je ook wel dat je geen 20 meer bent.
Even journaal kijken dan kom ik gauw terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,
Ik ben nog steeds erg moe ja. dat komt doordat ik niet goed slaap en waarschijnlijk is ook een gedeelte terug te voeren op het feit dat ik 1 week na mijn afkicken in een nieuwe baan begonnen ben.
dat matcht natuurlijk niet zo. Die verhalen van je lichamelijk beter voelen, gaan dus nu nog voor mij niet op!

Delta.
ADB betekent Alcohol de Baas, naar de naam van deze site. als je ADB bent drink je niet of slaag je erin succesvol te minderen of sociaal te drinken.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom Delta2, ik zie dat Gem. je vraag inmiddels heeft beantwoord.
Ik heb op wie is wie je verhaal gelezen.
Knap dat je al zo lang al weer niet hebt gedronken.
Je bent bang voor de vakantie periode, hopelijk kun je bij ons de steun vinden die je nodig hebt. Ik sta zelf niet onder wie is wie maar ergens op 1 juli op ditjes en datjes heb ik wat over mezelf verteld.
Ben dus ook vrij nieuw hier.
Welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forumleden,

Na 5 weken ADB te zijn voel ik dat ik nu steeds meer naar alcohol wil grijpen. De gedachten komen om de halverklap bij mij binnen. Ik herken het wel van de vorige keren dat gestopt ben. Waarschijnlijk herkenen jullie wel wat ik bedoel. Vandaag had ik bijna de eerste glas gedronken, gelukkig had ik voldoende afleiding en aan de andere kant ging mijn gedachten naar de keren dat het juist in deze periode mis ging.
Voor vandaag blijf ik nuchter en laat ik de eerste staan. Maar het is wel moeilijk om alcohol de baas te zijn. Ik weet het ik heb jaren gedronken en dat het in 5 weken allemaal niet over zal zijn. Maar het blijft moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Ik ben er.

Eerst en vooral iedereen een goede dag zeggen en wat felicitaties rondstrooien.

Joann, Nogmaals gefeliciteerd met je 2 weken :present: :present:

Mies, gefeliciteerd met je 1ste week :present:

Soothe, welkom terug en gefeliciteerd met je 8 dagen :present: :present:

Blacky, :rose::)

Wie ik nog gemist heb bij de felicitaties, bij deze: :present: :present: :present:

Welkom aan de nieuwkomers van vandaag.

Al diegenen die met vakantie gaan: geniet ervan en laat die eerste staan, je bent echt geen saaie piet als je niet drinkt, lol komt van binnenuit en heeft niks met alcoholconsumptie te makken.

Net als zovelen hier kan ik nog niet zonder het forum, wel minder dan in het begin, toen hing ik hier hele dagen en lange nachten om steun, tips en antwoorden te vinden (is wel te zien aan het aantal bijdragen): verslaafd, niet echt, de behoefte wordt minder.

He, prettig te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe namen en icoontjes door elkaar hussel.

Sammy, gecondoleerd met je schoonmoeder :( en goed dat je je niet helemaal hebt laten gaan, dat getuigd toch van sterkte. Hoop dat je van de verdere vakantie toch nog kunt genieten.

Safi, Je hebt iemand geholpen om meer verantwoord te gaan drinken; je doet vrijwilligerswerk; ik moest ook wennen aan het idee dat ik bij zg. saaie pieten zou gaan horen; goed zo. Als je uitlogt en IE afsluit blijft idd nog een hele tijd je lampje branden. Als je ingelogd bent en je blijft een hele inactief, dan gaat je lampje uit.

Kohtje, goed dat je jezelf weer opgeraapt hebt en de draad weer hebt opgepakt.

Miep, sterkte morgen in het hol van de drankduivel.

Marja, gelukkig had je een goede smoes om na 2 glazen te stoopen.

Marion, goed dat je kalm bent gebleven en een liefhebbende, sussende en helpende man hebt. Ik had al van verschillende kante gehoord dat je niet teveel aspartaam mag gebruiken, omdat je er diarree van kunt krijgen, maar niet dat je er a.h.w. allergisch voor kunt zijn door de aspartaamziekte. Kun je er niet met terugwerkende kracht een WAO-uitkering voor krijgen? Vraag het eens aan je advocaat. Hoe loopt het rond de andere zaken?

Marieke, het ging dus lekker om wat bij te schnabbelen met je zus. Leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,
Ik ben op 1 juni begonnen en nee mijn baan bevalt me tot nu toe niet! Ik ben blij dat ik bij mijn oude werk weg ben (16 jaar gewerkt daar), maar dit is niet wat ik zoek als het zo blijft.
Het werk zelf is niet leuk en ik heb veel minder vrijheid dan ik gewend was te hebben. Ik kom er nu achter dat dat ZEER belangrijk voor me is. Toch wil ik niet terug hoor! Ik ga gewoon verder zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sandra, het kan heel moeilijk zijn soms. Gelukkig had je veel afleiding vandaag. En je weet, dit forum is er niet voor niets, als je trek begint te krijgen ga altijd meteen naar hier toe.
Roep ook eens hardop in gedachten 9 x STOP (niet 8 of 10 keer). Het helpt echt.
En denk aan hoe je je al die weken zonder alcohol al hebt gevoeld: frisser, fitter, helderder, gezonder.
Gelukkig is het nu voorbij. Je hebt je sterk getoond. Volhouden.:present::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...