Spring naar bijdragen

Zaterdag 14 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blacky,
Wellicht dat de peer van je broer sneller rijpt, doordat jij ondanks alles zo goed blijft gaan!
Hij zal ongetwijfeld jaloers op je zijn.
Wel een mooi ADB-kado voor jezelf overigens!
Slaap lekker straks!

Ik ga ook uitloggen en opslomen. Dan even lekker douchen want daar heb ik door de bijdrage van water erg zin in gekregen.
Ik wens iedereen een goede nachtrust en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Al was ik dan ADB vorig jaar gedurende een paar maanden, maar wel met uitglijers, die terugval na de vakantie was echt geen pretje en daar uit omhoogkrabbelen was heel moeilijk net als het opnieuw afkicken.
Ik kan je maar een ding zeggen ik ben blij dat ik nu al drie maanden helemaal alcoholvrij ben. Dat ik nog af en toe trek heb, neem ik erbij, maar ik wil er niet voor vallen.
Gisterennacht was het wel even moeilijk. Jullie waren allemaal al naar bed en mijn vriendin ook en daar waren de gremlins. Ik heb me naar die nog ingepakte fles jenever van mijn staan staren, maar gelukkig kwam er toch een bord voor mijn ogen met daarop: doe het niet, je slikt Refusal, dus word je flink ziek en het heeft geen zin verdriet te verdrinken, zeker niet als je blij bent nu eindelijk eens je emotie te kunnen laten gaan.
Dus ik heb er niet aan toegegeven. De trek is overgegaan en de gremlins zijn weggegaan.

Blijf maar lekker droog, doe ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik kan nog niet goed in slaap komen. Het is benauwd boven, de jongens zijn nog niet thuis, en ik ben waarschijnlijk te lang nog actief geweest. Dus las ik hier maar even bij.

Marieke, ik weet niet hoe groot dat restaurant was, maar bij het idee van een gezelschap van 70 mensen in een rokerig restaurant krijg ik het al spaansbenauwd. Knap dat je het uitgehouden hebt, ik zou naar buiten gevlucht zijn, laat staan dat ik in staat was geweest accordeon te spelen. Dus ook jij had ineens dat gevoel weer weg te willen vluchten in je vertrouwde roes. Meid, ik weet hoe het voelt. Niet doen, je wil helemaal niet terug.

Water, bedankt voor je knip- en plakwerk. Ik ga dit stukje bewaren, want er staan een aantal heel erg goede tips in, die ik wil uitproberen.

Gem, heerlijk dat je man weer thuis is. Je hebt gelijk hoor, ga in de vakantie gewoon nog maar even zo door. Kan best, ik had deze week ook vakantie.

Wat betreft de bezorgdheid over je dochter, die deel ik met je, maar dan voor mijn zoons. Ik heb het al eens eerder hier op het forum verteld, maar dat is al een tijd geleden. Eén van de redenen waarom ik een jaar geleden echt iets aan mijn drankprobleem wilde doen, was mijn bezorgdheid om mijn oudste zoon. Hij dronk destijds vaak heel erg veel als hij een avond uit ging, zozeer dat hij regelmatig met een kapotte fiets, blauwe plekken en een geschaafde hand thuis kwam. De volgende ochtend wist hij zich dan absoluut niet meer te herinneren hoe dat gebeurd was. Ik kon met hem niet hierover praten, en als ik hem waarschuwde voor het gevaar van een delirium lachte hij me in mijn gezicht uit. Ik dronk zelf immers dagelijks, en hij alleen in het weekend. En het kwam steeds vaker voor dat ik op vrijdag- of zaterdagnacht net zo stomdronken was als hij.
Sinds ik niet meer drink is dit gedrag geleidelijk steeds verder afgenomen. Hij komt al meer dan een half jaar niet meer stomdronken thuis, valt niet meer beneden in een stoel in slaap, en ook in andere opzichten gaat het heel goed met hem.
Mijn jongste zoon drinkt in het weekend ook biertjes met vrienden, en een enkele keer ook wel eens te veel. Ik weet dat het een kwestie van alert blijven is, en ik weet ook dat ze erfelijk belast zijn (hun vader dronk ook te veel), maar ik merk dat mijn voorbeeld van dit moment een positieve invloed heeft. En ze weten ook hoe ik soms was toen ik dronk.:$
Nog een reden dus, om er niet meer aan te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Rot voor je maar je geeft niet in,he!!! Je heb hoogstwaarschijnlijk iets onder de leden en grote gezelschappen zijn gewoon niet fijn. Rotdagen horen erbij maar ze gaan gelukkig ook weer voorbij.
Wil je niet meer zelf je P. afbouwen? je hebt het goed gedaan in dit geval maar dat spul moet je echt langer dan een paar maanden slikken wil het goed effect hebben. Ineens stoppen kan echt levensgevaarlijk zijn. Ik schrok er echt van, ik wil niet dat je iets overkomt.
Wees trots op hoe goed je gaat ook al heb je nu een paar buttdagen. Het komt wel goed mits je niet gaat drinken. Geloof me, ik ben de ervaringsdeskundige.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Toch ben je sterk, want je hebt niet toegegeven en je bent bij Spa rood gebleven. Dat terwijl 70 mensen zich tegoed deden aan al dan niet te veel alcohol. Jij zult geen kater of lamme armen en benen hebben morgen. Bovendien zul je je morgen weer beter voelen, omdat het je weer gelukt is niet toe te geven aan die geniepige gremlins.
Ik vind je sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Corrine, wat fijn dat het wat beter met je vader gaat.

Water, bedankt voor je mooie en wijze bijdrage.

Heb even alles snel doorgenomen, ik ga zo naar bed want ik ben moe.
Vanmiddag 1 1/2 glas wijn gedronken, half glas weggegooid, smaakte helemaal niet. Verder geen behoefte gehad, gelukkig.
Bedankt voor juliie wijze woorden, wordt de trek ook minder van.

Welterusten allemaal en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, de dag die jij beschrijft is mijn ergste nachtmerrie, met een hele groep op stap, samen eten, de drukte het geroezemoes.. ik houd er echt niet van en wordt er heel geprikkeld en vervelend van, voorheen dronk ik dan gewoon lekker veel en dan ging ik me vanzelf wel prettiger voelen in zo'n situatie, misschien geldt dat ook voor jou. Ik zoek dat soort omstandigheden dan ook echt niet meer op.. niet naar de kroeg, geen dingen met drinkende groepen want dan voel ik me eenzaam en verloren en wil ik het liefst gewoon lekker naar huis.. maar ik ben soms ook wel een kluizenaar hoor en al helemaal geen (georganiseerde) groep(en) mens! Met mijn koor een weekend weg of samen eten of ergens optreden, ik vond het verschrikkelijk vroeger!

Wat bazelen jullie toch over het weer? ik woon denk ik in een ander land ofzo.. afgelopen week was het zonnig en droog maar wel koud en soms wat onweer, vrijdag was het eindelijk wat aangenamer qua temperatuur maar vandaag... brrrrrr, koud, harde wind, veel bewolking en nog steeds is het fris, niks geen zwoele zomeravond.. eerder een avond om de kachel aan te zetten.. en ik lieg echt niet, hier in het westen is het echt behoorlijk fris... ben benieuwd hoe het morgen is! zowiezo warmer want dan moet ik naar Belgie...

zie er best tegenop, mijn tante is jarig en ik ga er met mijn ouders heen, is geen echt pretje met hun 2 uur in de auto (en 2 uur terug) mijn vader praat niet en mijn moeder juist weer de hele tijd... meestal neem ik dan een boek mee... gelukkig gaat de hond ook mee dus ben ik niet zo alleen ;)

we gaan bbqen en reken maar dat er dan veel drank doorheen gaat.. ik weet nog net wat ik ga doen, me bezatten ga ik zeker niet, moet de volgende dag werken dus dat zal dan ook zeker niet gebeuren.. dus het dillema is, of 2 a 3 glaasjes wijn met veel water of gewoon fris... Morgen weer een dag en dan ga ik daar eens serieus over denken... tja het gaat per dag he!

Verder ligt eindelijk mijn vloer boven, pfff was nog wel spannend hoor, of ik uit zou komen... en met alle reststukjes heb ik het net gered.. eindelijk, heb er zeker 3 weken over gedaan zo tussen de bedrijven door.. weer een projectje af. nu nog muren verfen boven, 2 kasten ophalen die ik via marktplaats gekocht heb, naar het grof vuil om een hele berg zooi weg te gooien.. maar eerst even een pauze hoor!! vind dat ik genoeg gedaan heb voorlopig!

Iedereen een goeie nacht, het is al laat, ik ga zo te bedde en wie weet is het morgen wel warm hier in het westen, zou ook wel eens leuk zijn toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Ik weet uit eigen ervaring, dat afbouwen met paroxetine niet goed is..., heb dat zelf ook geprobeerd, ging dus ook niet goed.....
Laat het maar even zo...komt tijd komt raad, en anders is het gewoon niet anders. Ik gebruik het nu zo'n 8 jaar ofzo en ik voel me er erg goed bij. Sommige mensen zijn nou eenmaal erg gevoelig en voor hen is dit een hele goed uitkomst.

liefs Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier was het vandaag ook zo warm, broeïerig zelfs.
Uiteindelijk kwam de thermometer op 34 graden tot stilstand!

Ik ben braaf om 23.00 uur gaan slapen, tenminste ik heb een poging gewaagd.
Nu heb ik net het bed verschoond......drijfnat!
En klaarwakker...:(

Ik sta nu 18 dagen droog......!
Het is niet elke dag even makkelijk, maar ik trek het wel.
Al kreeg ik de afgelopen 2 dagen kado....
gremlins kunnen niet tegen de buikgriep...:D
Hopelijk lukt het morgen weer met wat bouillon en beschuit,
want van alleen maar water wordt je ook flauw.

Fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, je mag echt niet maar zo de P afbouwen, je moet het minsten 9 maanden of langer gebruiken voor het effect.
Goed dat je niets gedronken hebt.

Gem, lekker weer samen met het mannetje.

Anna, ik voelde mij vanavond ook heel zielig toen iedereen aan het bbq was in de buurt, met bier en wijn. Ik dacht waarom kan ik dat ook niet gewoon,zo is het zo saai.
Ik ben blij dat je weer een beetje opgeknapt bent en geniet van je appeltaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Goed dat je vloer ligt.

Wat vervelend dat je tegen morgen opkijkt. Als je er nu het ergste van denkt, valt het morgen misschien wel mee. Als ik jou was, zou ik het gewoon bij water en fris houden morgen.
Ik hou ook niet van grote gezelschappen. Ik voel me thuis alleen nooit eenzaam, maar in grote groepen voel ik me eenzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Je moet ook even een fysiologische oplossing maken, om te voorkomen dat je te veel vocht verliest (met daarbij mineralen en zouten). Kun je heel makkelijk zelf maken: een beker water + een eetlepel suiker + een theelepeltje zout. Smaakt naar niets, maar houdt je vocht vast. Een zo'n beker per dag, je hoeft het niet in een keer leeg te drinken, liefst zelfs gespreid over de dag.

Wens je verder sterkte met je buikgriep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, dank je voor de tip....
Ga zo wel een glas mee naar boven nemen..
kan ik vannacht af en toe een slok nemen als ik wakker wordt.

Marion, :present:
Enne voorop blijven lopen he!

Ik ga mijn bed weer opzoeken..
morgen weer een warme dag,
al krijg ik dan iets meer rust omdat
opa en oma komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...