sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Corinne, ik bedoelde het heel kort door de bocht, de een is verslaafd aan alcohol, de ander niet, dus alcohol is het verschil.Verschil roker - niet roker is de sigaret. Of ben ik nu simpel hihihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Anna, dat vind ik een goeie.Maar ja met de ellebogen werken kun je weer een tennisarm van krijgen en die wordt dan wel vergoed door de zorgverzekeraar???????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Anna,Als elke NL met zijn ellebogen zou werken, was er denk ik geen NL meer om over geregeerd te worden.Dan zouden Klink en Hoogervorst en soorgenoten werkloos zijn. HA HA HA HA Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ik ga koken, lekker ijsbergsla met alles erop en erin, gebakken aardappeltejs met tartaar.Kom straks nog wel ff aanwippen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Zo bezien heb je helemaal gelijk Marion.De vraag had ik in de ring gegooid om iedereen eens te laten nadenken.Ben ook benieuwd wat niet alcoholisten daarover denken.Want wat is een niet alcoholist? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 He Marion die tennisarm door het werken met je ellebogen wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar, want werken met de ellebogen is ongezond en mag niet, je moet met de handen werken.Trouwens EET SMAKELIJK, klinkt lekker wat je gaat eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Goedemiddag,Even wil ik hier een nieuwe vraag opwerpen, waarvan ik hoop dat ik ervaringen te horen krijg van anderen.Ik heb hier inmiddels al meerdere malen geklaagd dat ik slecht slaap. Probleem is niet het inslapen maar het doorslapen. Ik heb gelezen dat dit bij het afkicken hoort, maar inmiddels ben ik bijna 8 weken verder en ik trek het bijna niet meer zo moe ben ik.Ik heb geen medicijnen hiervoor maar ben nu aan het overwegen om tijdelijk!!! wat slaapmedicatie te vragen om uit die vicieuze slaapcirkel te geraken.Heeft iemand hier ervaringen mee of andere goede tips. De gebruikelijke dingen zoals warme melk e.d zijn voor mij niet van toepassing want ik slaap gewoon goed in. Alleen heb ik de pech zo rond 3 a 4 uur wakker te worden, hoelaat ik de avond daarvoor ook naar bed ben gegaan.Ik wilde geen medicatie maar ben inmiddels zo wanhopig dat ik het wil gebruiken als het helpt.Ik hoor graag van jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ik ben inmiddels alleen hier zie ik.Ik drop dus mijn vraag en ga lekker douchen. Ben straks terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ziehier de logica van onze huidige maatschappij:Om de kosten van de vergrijzing betaalbaar te houden moeten ouderen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. Dit is namelijk goedkoper dan opname in een verzorgingstehuis. Ondertussen wordt elke vorm van ondersteuning waarop ouderen een beroep kunnen doen om zelfstandig te kunnen blijven steeds verder uitgehold, eveneens in het kader van de bezuinigingen.Jongeren moeten al vanaf 16 jaar zoveel mogelijk zelfstandig hun zaakjes regelen. Ouders mogen zich daar liefst niet mee bemoeien, en - in het kader van de privacy - bij voorkeur ook niet op de hoogte zijn. Ondertussen maken oudere volwassen bureaucraten misbruik van het gebrek aan ervaring van diezelfde jongeren door ze onvoldoende voor te lichten, van het kastje naar de muur te sturen, en als ze de euvele moed hebben voor zichzelf op te komen ze onder het mom van 'een grote mond' het leven op hun opleiding onmogelijk te maken.Dreigt zo'n jongere vervolgens af te branden, dan wordt er met de beschuldigende vinger naar diezelfde ouders gewezen die zich nergens mee mochten bemoeien, want dan schoten ze in hun opvoeding tekort.Iedereen moet tot zijn 65e blijven werken, en liefst nog langer. Maar o wee als je boven je 45e wordt weggesaneerd, je wil omscholen of een uitdagender baan wil, omdat je je nog niet oud voelt, en je kriebels krijgt bij het idee nog 20 jaar op dezelfde plek te zitten. Dan tel je ineens niet meer mee, ben je de investering niet meer waard en moet je blij zijn met wat je hebt en nog blijer met wat je kunt krijgen, al is dat ver beneden je niveau.Volgens de huidige en vorige regeringen is het armoedevraagstuk opgelost, zodra iedereen maar aan het werk is. Dat een groot deel van de Nederlandse bevolking een benedenmodaal inkomen heeft, de eindjes niet aan elkaar kan knopen, in de schuldenproblematiek zit, en zijn kinderen geen hoger onderwijs kan laten volgen, wordt verzwegen.Bijna 40% van de relaties op dit moment eindigt in een scheiding, waardoor het aantal eenoudergezinnen stijgt. Al deze alleenstaande ouders kunnen volgens onze ministers prima gaan werken, geen enkel probleem. Dat bijna de helft van de bedrijven niet meebetaald aan kinderopvang, dat deze eenoudergezinnen zelfs met een fulltime werkende ouder op een minimuminkomen zitten, en dat ze al 8 jaar buiten elke subsidiemaatregel of lastenverlichting vallen omdat ze niet als 'gezin' gezien worden door de Nederlandse belastingwetgeving wordt er niet bij verteld. Evenmin als dat je als alleenstaande ouder beter af bent in de bijstand met bijbehorende kwijtscheldingen en lastenverlichtingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Gem, ik heb precies hetzelfde slaappatroon als jij. Ik slaap over het algemeen wel goed in, mits ik niet erg vroeg naar bed ga, maar ik word 's nachts vaak meerdere keren wakker. Dit was ook al zo toen ik nog dronk.Op dit moment slaap ik iets beter, de afgelopen week ben ik 'slechts' een keer per nacht wakker geworden. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ik vrij ben. Als ik niet persé vroeg op hoef te staan slaap ik rustiger en beter. Verder probeer ik het laatste uur voor ik naar bed ga niet te veel meer te drinken. Ik vergeet namelijk vaak 's middags te drinken, en haal dan 's avonds de schade in, waardoor ik er nog een keer extra uit moet om naar het toilet te gaan. Helaas drink ik ook frisdrank onmatig.Ik denk dat bij mij het slecht slapen in mijn gestel zit, en het is ook een kenmerk van depressiviteit. Als ik jou was zou ik dus proberen erachter te komen of er niet meer oorzaken zijn van je slechte slapen. Praat er een keer over met je psycholoog, of met je huisarts. Ik slik wel antidepressiva, maar geen slaapmiddelen. Dat laatste wil ik ook liever niet, want je raakt er heel gemakkelijk aan verslaafd, en ik ben nogal verslavingsgevoelig. Mijn huisarts weet dat ook, dus hij schrijft ze ook liever niet voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 dag gem , mijn slapen was in het begin maar 2 a 3 uurtjes per nacht maar ik weet nog altijd niet of het door de alcohol onthouding was of door nachtmerrie´s ivm mijn ma .ik probeerde het toen op te lossen door manzanilla thee te drinken camille in het vlaams maar of het hielp ??uiteindelijk heeft het niet kunnen slapen mij terug naar de drank gebracht maar ook dan sliep ik niet ik hoop dat jij een oplossing vind groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ik word gesommeerd te gaan eten.Tot straks.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Het klopt weer helemaal Anna, met alle bezuinigingen en toestanden.Mijn exman was automonteur en verdiende net iets meer dan de bijstand. Ik werkte 12 uur bij de thuiszorg. Hierdoor verdienden we net te veel om nergens bij te horen, zoals subsidies en dergelijke, maar weer te weinig om het naar behoren te doen. Mijn dochter studeerde toen journalistiek zij heeft daardoor alles moeten lenen en heeft daardoor een behoorlijke studieschuld opgelopen.Na mijn scheiding had ik het financieel zelfs beter, want doordat ik toen maar 12 uur werkte werd ik aangevuld door de bijstand en kwam ik voor allerlei buitengewone lasten in aanmerking.Alleenstaande ouders zijn helemaal een probleem en ouderen ook. Er is hier in Nederland heel veel stille armoede. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Gemiddeld,Ik kom even terug op mijn zoetstoffen, want als je veel lightproducten gebruikt krijg je namelijk ook slaapstoornissen. Ik ben nu bijna 4 maanden zoetstofvrij ( is ook een verslaving, want ik mis mijn kauwgum en colalight heel erg) en ik slaap weer goed sinds jaren.We dit niet kan voorstellen moet maar eens kijken bij google naar aspartaamziekte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Marion,Ik heb tijdens mijn vorige stopperiode veel siroop gedronken waar als zoetstof aspartaam zat. Ik werd daar ziek van en kreeg diarree. Ben daar toen meteen mee gestopt. Maar goed ook, als ik jou zo lees.Als smaakte dat spul vaag naar rode wijn en had er de kleur van.Ik moet weer plaats maken voor dochterlief.Doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Marieke, Anna, Blacky en Sneeuwwitje,Dank je wel voor jullie reacties. Ik beraad me nog even, wat te doen.Overigens Blacky, ik drink 's-avonds al kamille thee, maar helaas verlengt dat de slaap niet. Wellicht dat het er wel voor zorgt dat ik goed in slaap val.Ik heb niet het idee dat ik depressieve klachten heb, wel krijg ik door slaapgebrek klachten van depressieve aard.Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Hallo allemaal,Wat valt er veel te lezen als je een poosje niet op het forum bent geweest. Er valt echt niet meer op te reageren. Wat me wel heel goed is bijgebleven van ik geloof zaterdag of de dag ervoor waren de opbeurende woorden van Water. Bij het douchen denk ik vast ook aan jou en als het regent zal ik mijn voorhoofd tegen het raam drukken en met verwondering kijken naar de druppel regen die zo'n lange weg heeft gevolgd om bij mij te komen....De vraag van Corinne over wat het verschil is tussen een alcoholist en een niet-alcoholist is mijns inziens dat de alcoholist niet om kan gaan met het in de hand houden van het drinken van alcohol. De niet-alcoholist stopt zonder enig probleem na 2 à 3 glazen. De alcoholist is uit op het effect van de alcohol en zal doorgaans meer glazen nodig hebben door de gewenning. Ja, en waarom wordt nu de één een alcoholist en de ander niet? Het kan genetisch bepaald zijn of je bent gewoon iemand die makkelijk ergens verslaafd aan raakt. Er is natuurlijk nog veel meer over te zeggen. Gem, fijn dat je man er weer is en je bent een gigant want je hebt het niet drinken toch maar mooi in de hand gehouden. Nu binnenkort op vakantie, heerlijk!!Soothe, wat een leuk icoontje heb je nu, ik vind hem echt wel pittig Ik ben zelf erg moe op dit moment. De hele dag ernstig geluierd en aan de spa rood geweest. De huurster zou vanaf vrijdag een weekendje naar België zijn en maandag weer terugkomen. Zag ik dat ze vanmiddag er al weer was. Het gaf zo'n vakantiegevoel dat ze weg was. Eindelijk een weekendje met z'n beiden. Ik moet duidelijk regels op gaan stellen hoe we met elkaar om mogen gaan en hele duidelijke grenzen gaan stellen anders gaat het helemaal mis. Ik 'spreek' jullie wel weer.Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Goedenavond!Zo, even uitgeklust, vanavond heb ik lekker pauze. Beetje buizen, glaasje water, borrelnootjes... "My 2 cents" over de term AdB: ja, het is een stomme term, maar iedere generaliserende term is stom. De beleving van alcohol, of de beleving van het minderen/stoppen met alcohol, is m.i. een zeer individueel proces en er is dus niet één vlag die deze lading kan dekken. Maar goed, deze website moet toch een naam hebben, nietwaar?Ik herinner me dat ik heb gezegd dat ik nu wil stoppen, maar dat ik niet uitsluit dat ik ooit, op een feestje ofzo, weer eens een biertje zal nemen. Ik vind dat ik alcohol de baas ben, óf alcohol is mij de baas. Als ik een paar keer per jaar een avond meemaak waarbij ik een paar biertjes zou drinken, dan ben ik nog steeds alcohol de baas. Dan kies ik zelf voor een kater de volgende morgen. Als ik op zo'n avond weer doorschiet en zonder na te denken het ene flesje met het andere openmaak (dat kan echt!), dan is alcohol mij weer de baas. En dan maakt een kater meer of minder ook niet meer uit, is mijn ervaring...Ik wilde niet meer dat alcohol de meest heersende faktor in mijn leven was, daarom ben ik gestopt. Inderdaad lijkt het mij niet fijn om de hele dag te lopen denken "ik mag niet drinken, ik mag geen alcohol". Ik weet niet waarom, maar ik heb daar niet zo'n last van. Ik mis de alcohol niet echt, en als ik zin heb in een lekker koud biertje dan neem ik gewoon een alcoholvrije. Over slapen: dat was een giga probleem voor mij toen ik nog dagelijks dronk. Toen ik stopte met alcohol, werd dat nog erger: zweten, onrustig, angstig om niets... Ik kreeg ook één of andere huppeldepupzepam van de arts, maar daar ging ik totaal van knock-out en vervolgens liep ik een dag lang te stuiteren, ik zag de wereld echt voor een doedelzak aan. Gelukkig weet m'n hond de weg naar huis... maar met die pillen ben ik dus maar gestopt, dat was niets voor mij. Voor mij ligt het geheim in regelmaat. Elf uur op bed, zes uur er uit. In de weekend verschuift dat hooguit een uurtje. Works fine for me, maar ik weet hoe slopend slecht slapen kan zijn...(... 'k zit nu ff na te denken... het heeft voor mij ook te maken met wat ik noem "rust in je ziel"... alleen een kwalitatief acceptabele definitie kan ik niet geven... 't is een gevoel... )Wat leuk dat sommigen mijn knip-en-plakwerk van gisteren op prijs stellen! Ik hou voor mezelf gewoon een lijstje bij met dingen die me opvallen, en die ik gevoelsmatig relateer aan (niet) alcoholgebruik.Het zijn maar kleine dingetjes hoor. Ik leer veel meer van jullie, geloof me. De sterkste kreet die ik hier hoorde schrijf ik aan Ziza toe: AKTIE! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Als ik bewust zou kiezen om een paar dagen per jaar wel te drinken, dan ben ik bang ( mezelf kennende) dat ik dan alles in wil halen en me dan een delirium zuip. Op zicht zou het heel leuk zijn als dat zou kunnen, dat je bepaalde dagen wel mag drinken, maar het grote gevaar blijft dan wel dat het hunkerbrein weer geaktiveerd wordt en dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan. Ik spreek echt uit ervaring, dat is knap moeilijk. Ik dacht ook dat ik die ene avond wel kon drinken en een week later dacht ik dat weer en de volgende dag ook etc. etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Beste Water,Voor mij geen ACTIE meer vandaag. Ik heb genoeg gedaan.De rest van deze dag breng ik wel in ledigheid door, behalve over anderhalf uur, moet ik toch weer tot actie komen: de was komt niet vanzelf uit de droger.Ondertussen zal ik wel genieten van het niksen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Marion,ik weet ook niet hoe dat zal gaan hoor, ik weet niet eens of het ooit zal gebeuren want voorlopig vind ik het best zo, 100% alcoholvrij leven. We zien het wel als het zover is. Ik ga niet nu al zeggen "met Sinterklaas mag ik vijf pilsjes" ofzo.Corinne,voor mij ook even niets meer hoor, morgen weer een dag. Nu even lekker hangen op de bank.Je was is toch zeker wel zelf-strijkend? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Water,Ik heb maar heel weinig wasgoed dat gestreken moet worden en dat strijkt degene die het aan wil trekken. Deze was bestaat uit onderbroeken, sokken en handdoeken, die hoeft dus echt alleen maar er uit gehaald en de handdoeken opgevouwen.Als we de strijkbout niet geërfd hadden van mijn schoonmoeder, dat hadden we er geeneens een. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Water,toen ik nog dronk sliep ik prima. Ik viel snel in slaap (door de alcohol), maar sliep ook lekker door totdat de wekker ging. Als ik eens wakker werd, dan hoefde ik me maar om te draaien om vervolgens weer verder te slapen.Sinds ik ben gestopt is dat helemaal over. Toen ik de eerste dagen een sterke dosis diazepam kreeg werd mij verteld dat ik hierdoor wel goed zou slapen. Helaas het heeft nooit gewerkt, althans niet voor de slaap wel voor de afkickverschijnselen.Wel maakte 1 rake op merking en dat is rust. Of je van zielerust mag spreken weet ik niet, maar ik ben onrustig van mezelf.Alleen doordat ik onrustig ben, slaap ik misschien slecht, maar omdat ik slecht slaap ben ik ook onrustiger. Wat ik al eerder zei: een vicieuze cirkel. Hoe ik deze moet doorbreken weet ik niet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Gemotiveerd,Ik heb de laatste paar jaar ook nooit een volle nacht kunnen doorslapen. Het is heel uitputtend en inderdaad slecht voor je gemoedstoestand. Je voelt je gewoon geradbraakt.Er is ook valdispert nacht, dat is niet verslavend maar wel rustgevend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Marion,Misschien probeer ik dat wel eerst. Tenslotte kunnen we maar beter niet aan de verslavende medicatie beginnen als er nog andere alternatieven zijn.Bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden