Spring naar bijdragen

Maandag 16 juli 2007


CPAS

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pff, 't is hier weer een doorslagje van vorig jaar.

Gentse Feesten en vakantie en ik lig half jankend van ellende en de koorts op bed, zo'n beetje te roepen op mijn dode moeder. Val ik eindelijk in slaap en word ik wakker gebeld voor een pensioenverzekering. Zeg dat ik niet geïnteresseerd ben en zet dat mens ook nog een keer een grote bek tegen me op. Vraagt of ik dan ergens een grote zak met geld liggen heb. Nou ja, dat heb ik zeer zeker. En ik heb ook een ezel die geld sch**t en een pot met goud die ik verstopt heb achter de regenboog. Bovendien weet ik ook hoe ik goud moet maken van lood. :devil:

£%°ç§"+%àç

En nu ga ik met dikke ogen ergens wat te eten halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees net iets wat ons allen misschien kan helpen.
Was even benieuwet naat "The secret" waar iemand het vanochtend over had en vond dit: Misschien een tekst die we elke ochtend moeten doorlezen?:D

De grote allesbepalende wet noemt men The Law Of Attraction, kortweg LOA, ook wel de wet van aantrekken (en afstoten) genoemd. Deze wet, gebaseerd op het principe van de dualiteit is een van de eerste scheppingsprincipes en daarom is er volgens de filmers geen hogere of hardere wet. Kort gezegd komt het erop neer dat je alles krijgt waarop je bent ingesteld qua gedachten, gevoelens en intenties

Focus op je positieve intentie, op hetgeen je wil, en leef op basis daarvan is het devies. Dan schijn je ook te krijgen wat je gevoel onuitgesproken vraagt. Belangrijk is dat je weet wat je wilt. En laat dat nu het grote probleem zijn, want de meerderheid van de mensheid heeft geen flauw idee wat met het leven aan te vangen. Slechts een selecte groep is bezig met de individuele, spirituele, ontwikkeling.


Volgens filosoof Bob Proctor is The Secret alles wat je maar wilt: geluk, geld, gezondheid, carrière. Als je het maar écht wilt, dan trek je het automatisch aan. Metafysicus Joe Vitale voegt daaraan toe dat iedere mens letterlijk alles kan zijn wat hij maar wil, alle ambities liggen in het bereik. Dit wordt onderstreept door een gedachte van Einstein die beweerde dat de mens eigenlijk slechts realiseert wat hij eerder had gefantaseerd. De imaginaire wereld is dus een voorproefje van de toekomst, fantasie wordt feit.

Tja dat zet je wel even aan het denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, wat kunnen die mensen irritant zijn hé. Laatste vroeg er ook iemand aan mij, of ze mocht vragen waarom ik geen interesse had. Ik zei, nee dat mag U niet. Toen was ze gelijk stil.
Eerder durfde ik dat nooit, ik moest altijd beleefd zijn, durf(de) geen nee te zeggen, maar ik ben aan het veranderen. Ik wil proberen meer voor mezelf op te komen.

Ook in mijn relatie(s) hou ik altijd mijn mond, bang voor schreeuwende ruzies, zoals mijn ouders altijd hadden, toen ik als kind in bed lag. Maar hierdoor ga ik alles van binnen opkroppen, dat ik uit kwaadheid weer naar de fles ging grijpen. Dat merk ik nu ik droog sta.
Mooi thema om vanavond met mijn pscychologe over te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion als je gist tabletten gaat slikken...wat ook nog goed voor je is vanwege de B vitamines die daar inzitten zal je minder gestoken worden.
In Schotland heb je een soort mug die heet "Miggie" en die zijn kleiner maar in veel groter aantallen en heel heel heel erg vervelend .
In de highlands kan je bij avondschemering niet meer naar buiten.
Als je gaat trekken in de highlands wordt je geadviseert om 2 weken van tevoren met die gisttabletten te beginnen en het helpt echt.
Je haalt het gewoon bij de apotheek of drogist of het kruidvat heeft het ook wel en het maakt je bloed minder zoet.

Fran ik hoop dat je je gauw weer eens wat beter voelt...ben je al bij de doktor geweest?
je bent nu al wel lang aan het sukkelen.
Mooi antwoord trouwens aan de verzekerings verkoper! Goed opgelost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, soms kan geld uitgeven een héél leuke bezigheid zijn. En één boek schrijven je bedoelt triologie of serie toch?

Fran, kippesoepje maken, doet wonderen! Beterschap :present:

Tip; (van mijn moeder) als je van een callcenter gebeld wordt, gewoon zeggen dat je ál 80jaar bent.
Succes verzekerd, ze bellen niet meer terug en je naam wordt doorgehaald.

Safi; het is niet anders in het begin. Als je pas droog staat wordt je juist extra veel geconfronteerd met het woord en gevoelens over alcohol. Het is juist de bedoeling dat je daar over nadenkt.
Naar mate je verder vordert wordt dit minder.

Je hebt veel dromen, wensen, hoe je het ook noemen wil. Maar je moet je eerst concentreren op het ADB worden. Hiernaast kun je op dit moment niet veel doen want dit kost je veel energie.
Voor afleiding zou je naar een hobbyclub van het een of ander kunnen gaan. Er zijn ook hondeclubs.
Dat duurt geen uren, sluit aan bij je interesse, je bent er even uit en ontmoet mensen.
Daar zullen vast wel wat nuchtere bij zitten. Maar probeer afzonderlijk van elkaar iets te ondernemen en houdt het "klein" in het begin.
Die grote dromen krijgen naar mate je verder droog staat dan meer inhoud en vorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik ben alleen schriftelijk ad rem. Het was al een hele overwinning om te zeggen dat ik niet geïnteresseerd was. En dat zei ze dus WERKELIJK, van die grote zak geld!!!
Ben pas gisteren ziek geworden. Heb ik vorig jaar dus ook gehad. Alsof ik pas ziek word als het mag of zo. 't Is vakantie, dus ik mag in een hoopje vallen.

Appeltje, ik weet wat je bedoelt. Ik durf eigenlijk ook niet zoveel op dat gebied. Ze vragen bijna altijd of ze met de zaakvoerster spreken. Eigenlijk zou ik op dat moment al nee moeten zeggen. "Nee, de zaakvoerster is met vakantie tot Sint-Juttemis."

Stien: heb een brik met kippensoep gekocht. Alleen is het hier minstens 30 graden en zit ik zelf ook al met koorts. Misschien zou een koude douche beter zijn.


Sorry dat ik ff moest zeuren. Had nochtans leuke plannen voor deze week. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie allemaal een prettige ADB dag hebben gehad.
Het weer zat hier niet mee en ik ben heel blij dat vroeg naar mijn werk was. Beter 7.45 droog aankomen, dan om 8.00 precies kleddernat.

Stevig doorgewerkt en nu ben ik weer thuis. Man en kinderen zijn nog weg, dus moet ik zo voor mijn eigen eten zorgen. Ga zo eens verzinnen wat.

Nu ga ik even bijlezen, want jullie hebben behoorlijk wat berichten gegenereerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion

Was jij het!
de documentaire is wel in het engels maar misschien heb je er geen moeite mee.
het is nogal schokkend dus ik waarschuw je van te voren de documentaire heet
Sweet Misery, A Poisoned World.avi.
laat me weten hoe jij er achter kwam dat je de aspartaam ziekte had?


http://video.google.com/videop...d=-566922170441334340
[/L]
:(

als je dit niet goed kunt krijgen dan stuur ik je vanavond nog een link naar mijn man zijn Esnips account waar je de film die wij bekeken kunt bekijken.
Tja t'is voor mij ook allemaal 1 groot wonder
laat me weten of je tevreden bent met de link hierboven
liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, 30 graden, koorts het valt niet mee. Douchen is altijd goed maar ik denk dat je aan de gang kan blijven. Je verliest je zouten dus soep en bouillon is om op krachten te komen cq te blijven.
En ehhhh zeuren mag best op zijn tijd, alhoewel ik het geen zeuren noem hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fauve,
Als die Surinamer opengaat, zal ik het melden.
En ja we zitten in hetzelfde schuitje. Leeftijdsdiscriminatie, daarvan zijn we duidelijk slachtoffer. Ik heb nog een uitkering tot juli 2008 (ik ben nu 47,5), langer duurt die niet, want mijn man heeft ook nog een inkomen. Ik schrijf en schrijf en schrijf, ga op gesprek, heb zelfs een sollicitatietraining gevolgd en ben nog bezig met een jobhuntingtraject (van dit laatste ontgaat me tot nu toe de zin).

@Marja,
Opnieuw beginnen.

@Miep,
Goed zo, dat je ondanks dat je het jezelf had toegestaan, niet gedronken hebt tijdens het weekend. Je doet er je lichaam een plezier. Blij toe dat het je zo goed afgaat.

@Tapas,
Beetje jaloers op je dat je lekker hebt geslapen. Die muggenbulten mag je wel houden.:P

@Safi, :D

@Rudy,
Oei wijn in huis halen. Pas op.
Ah, je bent vast sterk genoeg.

@Stien,
De directeur had wel een lijst van punten gemaakt, maar het werd van de hak op de tak (daar hebben ze toch al een handje van). Ach ben er wel weer uitgekomen. 't Is alleen even lastig als ze het over dingen hebben waar ik absoluut niet in thuis ben. :huh: En je mag best aan je moeheid toegeven.
Die van zeggen dat je al 80 jaar bent, dat ga ik eens uitproberen de volgende keer.

@Anna, :)

@Sammy,
Je hebt van op een knopje gedruk waarbij je aanmeldt voor de discussie. Dan krijg je dat. ;)

@Joann,
Geen last van muggen gehad dus. :)

@Charlie,
Blijf me die paar dagen voor. :present:

@Marion,
:)

@Francesca,
Jij bent duidelijk ook zo gediend van die :devil:reclamebellers. Ik ben er ook niet bepaald altijd beleefd tegen, die indringers, stoorders.


Ben sneller bij dan ik dacht.

Toen ik op mijn werk rond twaalf uur melk in de koelkast zocht, lagen me daar 3-4 flessen rode wijn en stonden er 2 aangebroken in de deur. Ik kreeg prompt trek. Die heb ik maar gauw opzij gezet, ik ging nl. lekkere chocolademelk drinken. Was wel een schok voor me, zo een trigger.

En hier is het weer hartstikke donker en wordt er geflitst en gedonderd. Hoezo lang licht in de zomer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fauve
heb je al bericht van je mammografie?
Ik heb het zelf een keertje gehad toen ik dacht dat ik een knobbeltje had.
Au..au...au...dat doet pijn en die zuster nog meer aanduwen en mijn borst platter maken
echt een "torture" machine maar oh zo'n geweldige uitvinding geweldig voor ons vrouwen.
had gelukkig alleen een ontstoken melkkliertje.
Mijn oma is aan borstK..... gestorven vandaar dat ik snel bezorgt ben.

Ik hoop en duim op een goede uitslag voor je:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal!
Die MP3 speler is helemaal geweldig! Lekker in de trein (alleen hoor je de dienstmededelingen niet meer waarom er vertraging is) in de stiltecoupe (jawel Stien, ik heb hem niet zo hard staan!) en op de fiets (al is dat wel gevaarlijk).
Verder moest ik een tijd lezen om weer helemaal op de hoogte te zijn hier!

Safi,
die nieuwe coupe staat je geweldig! Je bent goed herkenbaar zo.

Fran,
dit is geen weer om ziek te zijn. Beterschap!!!

Miep,
heerlijk vooruitzicht om naar de Dolomieten te gaan. Zo'n ruig berggebied. Dat staat ook nog op mijn verlanglijstje. Eerst wachten totdat mijn dochter niet meer meegaat. Dan kunnen we onze eigen gang gaan en lekker wandelen.

Corinne,
wat voor lekkers ga je voor jezelf maken? Je hoeft met niemand rekening te houden, dus ga lekker je gang!

Charlie,
Wat naar voor je dochter, dat het nog helemaal niet goed is. Gelukkig is ze onder controle en in goede handen.

Marion,
ook ik heb vannacht veel last van muggen gehad. Ga vanavond tekeer met de spuitbus. Doe ik nooit, maar een keertje moet kunnen.

Rudy,
die electrische vliegmepper helpt inderdaad niet bij die flitterkleine mugjes. Je krijgt van mij nog een reactie!

Joann,
lekker buiten slapen. Ikzelf heb eens een hele vakantie buiten geslapen. Heerlijk een windje op je gezicht! Apart gevoel!

Marja,
ben inderdaad benieuwd naar je antwoord op wat Stien al aan je vroeg: heeft het drinken wat bijgedragen?

Stien,
Complimenten! Ik heb ooit eens gelezen dat mensen die stoppen met drinken er na een tijd uit kunnen zien alsof ze een facelift hebben gehad. zo knappen ze uiterlijk op! Jij ziet er nu dus jaren jonger uit dan 26!

Tapas,
:)

Het is inderdaad moeilijk om op iedereen te reageren. Wie ik ben vergeten, dat is niet bewust. Er gebeurt gewoon erg veel!!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fauve, hoop dat de uitslag goed is.

Fran, idd je was de vorige keer ook al ziek met de vakantie:(

Safi, bedankt , ik ga straks ff kijken, moet zo eerst naar mijn psychologe.

Als ik jullie verhalen over het weer lees, dan lijkt het wel of ik in het buitenland woon, volop zon en bloed heet.
Ik ga even met mijn honden wandelen en dan naar de psych, ik kan haar lekker heel trots vertellen dat ik 4 weken droog sta. Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na jullie berichten hier over ongewenste telefoontjes durf ik het bijna niet te vertellen, maar mijn dochter heeft vandaag gesolliciteerd bij een callcenter! Ze hoort vanavond of ze door de eerste test heen is!
Mocht dit lukken, dan moet ze zaterdag een introductie volgen en dan moeten wij ons beschikbaar stellen dat ze ons telefonisch kan interviewen.
Persoonlijk kap ik ieder callcenter af, maar ja voor je dochter doe je toch wat meer!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...