Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 juli 2007

Gem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje,

Kwetsbaar zijn we allemaal, maar je hoeft toch niet teleurgesteld te zijn dat je je inderdaad kwetsbaar kunt voelen. Ik ben nog geen oudgediende, dus ik heb niet veel recht tot spreken, maar als ik een gremlin heb overwonnen, dan voelt dat bij mij goed. Dan denk ik, ja, mijn alarmsysteem functioneert nog.
Dat het jou overkomt, terwijl je al 21 maanden ver bent, is vervelend, maar feit is dat het je nog kan overvallen als je 80 jaar verder bent.

:present: en een knuffel

Aangepast, mijn Nederlands liet mij in de steek. Dat komt, omdat ik al zo lang in Nederland woon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik snap best dat je teleurgesteld bent, je hoopt zo dat het gremlingevoel over is.. maar je bent bezig een gewoonte van 20 jaar ofzo te doorbreken en dat kost tijd. Je mag best balen van het feit dat je bezocht bent door een gremlin maar je mag nog trotser zijn dat je hem niet liefdevol bij de kat in de mand hebt laten overnachten!! maar met kop en kont je huis uitgemieterd hebt!!:rose

Ik word hier een beetje knettergek van de benedenbuuf die haar tuin aan het doen is met hoe heet zo'n ding, waar je de randjes van je grasveld mee kaalkrijgt.. grmpff.. wat een rotgeluid.. helaas heeft mijn eet-gremlin me toch weer in de tang en heb ik al 12 continue-koekjes op, dus ga ik nu de stad in en kijken of ik verduisterende gordijnen kan vinden

Fran, het is wel mooi weer om in de mast te hangen, hier tenminste wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Franceska, frites zijn van oorsprong Frans, maar doet er verder niet toe, er zijn veeeel belangrijkere dingen op de wereld, zoals inderdaad alle heel dappere mensen die vandaag hun Gremlin de kop in hebben geslagen! En in sommige gevallen ook eventjes niet, maar morgen (of vanavond voor de nachtdienst) weer een nieuwe kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

Ik ken je nog niet goed en ben ook nog lang niet zo ver als jij maar wil je toch even feliciteren dat je GEWONNEN hebt:present::moon:B)
En dat van die helpende gedachte dat je sterk bent zal ik er ook in houden...mijn ondertiteling...ik neem het voortouw ....is ook om mezelf te laten zien dat ik het kan!
teleurgesteld zijn is menselijk maar niet in deze situatie...je hebt juist iets geweldigs volbracht!

Corinne
jouw wijze boodschap over terugval heb ook ik opgeslagen en mijn dank voor deze bruikbare vuistregels.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik Belgen veel gezelliger vind dan nederlanders....wij zijn zo arrogant...zo vol van ons gelijk en jullie doen veel meer je best er een gezellige bijeenkomst van te maken.

Benthe
Nee mijn man was een paar onderdelen aan het repareren en kwam er achter dat hij nieuwe nodig heeft en is toen op de bank in slaap gevallen.
Hij had ook 3 dagen achterelkaar van 12-9 uur s'avonds zitten sleutelen.
Iets teveel van het goeie...

Ben er dus weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor alle vegetariers
Ik heb net gehaktballetjes gemaakt van :1 blikje kikkererwten(fijn prakken), 1 geraspte aardappel, 1 geraspte peen, twee theelepeltjes gember, 1 thee lepel gehaktkruiden, een beetje ketjap, beetje ketchup, 1 ei en voldoende panneermeel.
Dan 20 kleine gehaktballetjes ervan gedraaid en nu liggen ze in de koelkast op te stijven.

Is mijn eigen fantasie en noodzaak omdat ze zo duur zijn in de winkel: 12 veggie gehaktballetjes 3.49 euro...belachelijke afzetterij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de dikke vandale erbij nemen, die omschrijving is best koddig.

Kapper. m.(-s) 1. struik van het Middellandse-zeegebied, die de onder 2. genoemde specerij oplevert (caparis spinosia); -2. (mv.) de gesloten bloesemknoppen van de onder 1. gen. struik die, in zuur of zout ingelegd, in sausen enz. gebruikt worden, meest in de verkleinv.

P.S. Ik heb ze hier nog niet gezien in de winkels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil iedereen graag iets vragen
Opde website ikenmijnalco.nl las ik iets over TIQ's en vroeg me af of dat de reden is dat ik altijd veel meer alcoholin huis haalde dan ik van plan was en daardoor ook veel meer dronk.?

Alcoholisme heeft echter niets te maken met eigenschappen als 'karakter' of 'wil'. Het is in de eerste plaats een lichamelijke ziekte, die voorkomt uit een van de meest essentiële symptomen van deze kwaal: het controleverlies. Dit controleverlies is het 'niet meer kunnen stoppen' met drinken, nadat men zich heeft voorgenomen niet meer dan een bepaald aantal glazen, in een bepaald tijdsbestek, te drinken. Na 1 of 2 borrels/pilsjes (of andere alcoholhoudende dranken), heeft het lichaam een enorme drang naar meer alcohol, waardoor er meestal van alle goede voornemens niets terecht komt. Dit 'controleverlies' heeft te maken met veranderingen, die plaatsvinden in de hersenen.

Door langdurig of excessief alcoholmisbruik dat verslaving tot gevolg had, vormden zich in de hersenen namelijk bepaalde stoffen die daar niet meer weg gaan, ook als men geruime tijd geen alcohol nuttigt. Deze stoffen heten 'Tetra-hydro-iso-quinolines', kortweg TIQ's genaamd. Die TIQ's ontstaan uit acethaldehyde, een afbraakproduct van alcohol. Het zijn deze stoffen, die aan het alcoholisme haar verslavend karakter geven. Dat wil zeggen: wanneer men ook maar 1 enkel borreltje /of dergelijke drinkt, deze stoffen weer werkzaam worden en het lichaam zodanig ontregelen, dat het om meer alcohol gaat vragen.

Het kan zelfs zodanig zijn, dat de meest sterke 'geest' het moet afleggen tegen de lichamelijke 'zucht' naar datgene, wat in het verleden ook tot opheffing van die ontregeling diende, de alcohol. Bij een alcoholverslaafde of iemand die de verslaving tot dan toe onder controle had, gebeurt in wezen het volgende:

1. De alcohol komt via de mond, slokdarm en maag direct in de
bloedbaan. Het wordt door het bloed opgenomen.
2. Dit bloed stroomt op de normale wijze (ook) naar de hersenen.
3. Behalve de onmisbare - en tot alle functies dienende - hersencellen, worden ook de TIQ's door het bloed gevoed.
4. De hersenen geven, via de zenuwbanen, signalen door aan de rest van het lichaam.
5. Het lichaam reageert op de 'van boven' gegeven commando's en zal om meer alcohol gaan 'vragen'.
6. De 'vraag' (zucht) naar alcohol is vaak te sterk om te weigeren en
7. Alle opgebouwde psychische weerstand wordt onderdrukt en de ellende kan opnieuw toeslaan.

Er zijn gevallen bekend, waarin tijdens het drinken het bewustzijn van de gevolgen terdege aanwezig was, doch de lichamelijke reacties sterker bleken dan de verstandelijke redeneringen. Dit geeft aan, dat verslaving een sterke lichamelijke kant heeft en dat lichaam en geest niet altijd in balans zijn. Het proces (de verandering) welke in de hersenen is ontstaan, blijft daar altijd aanwezig. Voor wie niet meer drinkt, zal het nooit meer kwalijke gevolgen kunnen hebben, in de vorm van 'verslavingsverschijnselen'. Maar 'het eerste glas' kan de kettingreactie in gang zetten en de gevolgen daarvan mogen bekend zijn. Natuurlijk reageert iedereen verschillend en individueel op het 'eerste glas'.

De één zal direct 'doorzakken', hetgeen betekent dat de TIQ's bij hem
bijzonder snel werken. Terwijl een ander soms wel weken of langer 1 of enkele glazen per dag kan gebruiken voor de TIQ's werkzaam worden. Maar ook mensen in de laatste categorie zullen onherroepelijk terugvallen. TIQ's stellen dus altijd de verslavende processen weer in werking en vandaar is 'sociaal drinken' voor een verslaafde of als je wilt ex-verslaafde nooit mogelijk. Wie het tegendeel 'bewijst', bewijst alleen maar, dat zich bij hem of haar geen TIQ's gevormd hebben en er dus nooit van een echte verslaving sprake is geweest. Echter de meeste mensen hebben dit herhaaldelijk uitgeprobeerd en erkennen dat ze wel degelijk verslaafd zijn aan de alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...