Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 juli 2007

Gem

Aanbevolen berichten

hoi safi ,
zo eventjes tussen mijn slaap beurten door .
ik zou mij graag zou een vw busje kopen en dan tijdens de weekends en vakantieĀ“s rond trekken gewoon naar zee er eens tussen uit
en ook ik vindt die zin van stien een mooie :-)
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas,
Gefeliciteerd dat je het gisteren hebt gered. OK je word er niet vrolijk van maar je hebt het toch maar gedaan.!!
Daar ik in een verkwistende bui ben:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Benthe,
10 dagen! Je gaat goed! :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi tapas,
ik vermoed dat je weer fier bent op je eigen :musicnote: mag he :-))
in het begin toen ik stopte met drinken ben ik enorm aan het snoepen gegaan zeker eens ik hier in belgie woonde , de kiloĀ“s vlogen erbij en ik al altijd magere spriet was dat niet gewoon ,
nu is het snoepen gewoon minder geworden en ik voel mij met die beetje extraĀ“s lekker in mijn vel .
maar uiteraard neemt dat jou probleem niet weg sterkte tapa
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie, ik snap jouw behoefte aan een arm om je heen heel goed, ik noem het altijd "het gaatje in mijn ziel". Dat gaatje dat naar steun en liefde zoekt schijn ik zelf niet te kunnen opvullen. En toch en toch en toch..... heb ik gemerkt dat het niet werkt als je het voor een ander doet, of om de goedkeuring van een ander te krijgen.
Dat heb ik nou al zo vaak geprobeerd, je weet wel, ik stop voor mijn vriend, of ik stop voor mijn zus.
Voor een niet-verslaafde is het een gewone situatie als je niet drinkt en voor jou is het een enorme strijd. En dan zegt hij nog niet eens tegen je hoe knap je dat doet en volhoudt! Ja, dat ken ik heel goed.
Ik hoop dat jouw eigen IKje beseft hoe belangrijk het voor jou zelf is als je niet meer afhankelijk bent van die Gremlin. Jouw heel erg belangrijke zelf dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, als je verwachtingen hebt en ze niet uitspreekt dan wordt je altijd teleurgesteld, want een ander weet niet wat jij wilt en wat je verwacht dus kan nooit aan die verwachting voldoen. het werkt niet!! en die ander heeft ook weer verwachtingen en pffffff... ondoordringbare kluwe..

Wat houd je tegen om tegen je man te zeggen, luister eens, ik ben nu 3 maanden gestopt met drinken, misschien vertrouw je mij niet en soms vertrouw ik het zelf ook niet.. maar het is gelukt, ik heb het op die en die manier gedaan en ben eigenlijk wel heel trots op mezelf. Daarna kan je hem zeggen dat jij het wel heel fijn zou vinden als hij je daarbij kan steunen.. en hoe hij je daarbij kan steunen... en dat je het fijn zou vinden als hij ook trots was. Dan breek je het stilzwijgen tenminste open!

Ik kom uit een gezin wat vooral vanuit mijn ouders naar ons en naar elkaar bestond uit onuitgesproken verwachtingen en teleurstellingen en dat is echt zo verlammend.. het geeft je het idee dat wat je ook doet nooit goed is, dat mensen altijd maar verdrietig van jouw gedrag worden enz en dat je een ondankbaar kreng bent.. het is een heel ingewikkeld doolhof waarin je dan komt. Het is nog steeds mijn zwakte... me rot voelen omdat een ander teleurgesteld is in me... maar ik kan het wel steeds beter nu bij die ander leggen en trek het me alleen nog aan als het in mijn ogen terecht is.

Veel succes en sterkte, ik hoop dat je er iets mee kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach tapas, hij heeft al vaker gezegd dat mijn woorden "gebakken lucht"" zijn....steeds beloven, maar voor hoe lang...En ik begrijp het nog ook!! Bovendien kom ik ook uit een gezin waar je alles maar zelf moest zien op te lossen....

En Benthe, ik dĆ³e/deed het ook voor mezelf......maar nu ben ik het vechten tegen Ć”lles gewoon moe....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Jij kunt hem helpen zijn muurtje af te breken door eerlijk te zijn over je probleem...
Misschien wil hij dolgraag horen dat je actief bezig bent met de oplossing van je alcoholprobleem....
Je hoeft hem er niet mee te vermoeien maar alleen te vertellen...
Waarschijnlijk is hij gewoon sceptisch geworden want hij heeft je vaak zien terugvallen...
Voor hem is het net zoals voor jou moeilijk om zich te uiten...

Door er over te blijven zwijgen creert het alleen maar spanning.... dat is ook mijn ervaring....
Als ik iets wil zeggen dan moet ik dat doen...ik ben zo ziek als mijn geheimen....

Echter mijn ervaring is ook dat mijn partner mij NIET sober en clean kan houden... hoe lief , kwaad , verdrietig en charmant ze ook is...en hoe vaak ze ook een arm om mij heen slaat.... wat niet wil zeggen dat het fijn en warm kan zijn dat ze dat doet en ik bij haar... maar het zal me niet sober en clean houden...

Ik begrijp dat je bang bent.... echter angst kan er ook voor zorgen dat ik gefrusteerd raak en boos word... omdat ik NIET krijg wat ik wil terecht of onterecht... en dan is er een grote kans dat op een dag ik weer ga zuipen en gebruiken....

Als je intimiteit wilt kun je het alleen maar krijgen door het zelf te geven.... sla een arm om hem heen in plaats van te wachten dat hij wat doet... wees eerlijk zonder te kwetsen....
Ook je partner heeft last van de situatie... niet alleen jij...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Probeer je te realiseren dat dit nu door de anti-climax komt! Je hebt het heel druk gehad, vandaag neemt de andere oma even de zorg over. Dan hoef je even niet meer en dan komt de klap even hard aan.
Dat doet niets af aan het gevoel wat je nu hebt, maar het is wel de oorzaak.
We hebben allemaal complimentjes nodig. Je man wil/kan die nu niet geven. Wel denk ik dat je dit eens tegen hem moet zeggen, maar misschien op een moment dat je wat sterker staat. Ondanks het feit dat het begrijpelijk is hoe hij reageert, 3 maanden is niet niks. Vraag of hij je minimaal het voordeel van de twijfel wil geven. Wat er in het verleden precies is gebeurt weet ik niet, hoef ik ook niet te weten, maar
voor mij zou een twijfel wel redelijk zijn. dat vind je man vast ook als hij er wat langer over nadenkt en zich realiseert dat zijn houding voortkomt uit het feit dat hij niet nog meer gekwetst zal raken.
We hebben (Ik ook) een heleboel kapot gemaakt in het verleden door ons drankgebruik.
Het enige wat we kunnen doen is een nieuwe start maken. Dat heb jij gedaan!!!
Jou valt nu niets te verwijten op dit vlak.
Sterkte hoor en zwiep die gremlin hierheen. Ik zal hem doodvertroetelen. Grrrrrrrrrrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Voor vandaag...

Kijk wat jij kan doen met het klussen in het huis en steek je handen uit de mouwen...
Vraag aan hem hoe zijn dag gisteren was en vraag door....
Wees geinteresseerd ....
Praat over koetjes en kalfjes...
Raak hem terloops aan...
Geef hem een compliment...
Wees eerlijk zonder dat je verwacht dat hij je begrijpt...
Glimlach...
Vertel een grap...
Ga samen boodschappen doen...
Ga samen een film kijken...
Ga samen eten maken...
Ga samen eten...
Probeer hem te accepteren zoals hij is...

Als je dingen anders wilt dan is het magische woord AKTIE....
En stop met jezelf naar beneden halen Charlie... kijk wat je vandaag voor een ander kunt betekenen...
Geef terug wat je altijd genomen hebt...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,
Bedenk wel dat het merendeel aanwezig hier op het froum, nog in een groeiproces zit.
Ik ook. Ik ben nog lang niet zover als jij. Het zou heel prettig zijn als dat zo was.
Helaas gaat dat proces heel langzaam, omdat we veel onderweg tegenkomen. tenslotte is ons drankgebruik niet van de afgelopen weken, maar een proces van jaren, wat je dus ook tijden kost om jezelf weer op de rit te krijgen.
Hadden we nou alleen maar onszelf, maar er spelen meer dingen mee, die dat proces frustreren. Dit is niet om me achter te verschuilen, maar externe omstandigheden, bijvoorbeeld de zwangerschap van Charlies dochter, maken dat het nog veel moeilijker wordt. In dit geval extreme moeheid, waardoor je slechter functioneert.
Altijd zullen die extra redenen waardoor het moeilijker gaat er zijn, daarom gaat het proces langzaam en soms langzamer. Het belangrijkste is niet stil staan en erin blijven hangen. Maar iedere keer een stapje.
Ik kan me voorstellen, omdat jij de oplossing hebt gezien, dat het voor jou overkomt als "prutsen". slecht woord, maar ik hoop dat je begrijp wat ik hiermee bedoel.
Soms kan een beetje steun beter werken, dan iemand op de huid zitten, ook al heb je gelijk.

Aangepast: typfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik heb al zo veel gepraat, en andere oma verwacht alleen maar dat ze nu naar haar toekomen, ongeacht hoe mn dochter zich voelt, en neemt de boel niet voor dinsdag over...
Lieve Ziza, al die dingen die jij noemt, hƩb ik al gedaan, cijfer mezelf helemaal weg wat hem betreft......soms denk ik wel eens, misschien heeft hij wel liever de drinkende charlie, weet ie niet wat ie met een nuchtere aanmoet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry maar uikgeloof dat Charlie nodig naar bed moet ivm de nacht dienst en Aktie heeft ze de laatste tijd toch echt wel laten zien met haar dochter.
Niet dat Ziza en alle anderen geen hele goede raad geven maar volgens mij kun je nu beter even gaan slapen Charlie
Dan kan degrmelin je niet ktrijgen en probeer je alle taktieken van Ziza morgen vroeg.
Slaap ze wichie
en droom van wat je graag zou willen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan alle Belgen van het forum een fijne feestdag gewenst!

Vandaag is het 2 jaar geleden dat ik mijn laatste vriendje 'leerde kennen'. Een combinatie van op hol geslagen hormonen en de nodige pinten... Niet dat ik er spijt van gehad heb, hoor. We zijn ook bijna twee maanden aan elkaar blijven plakken, maar het was toch gedoemd om te mislukken. Twee bindingsangstigen bij elkaar, waarvan eentje met een drankprobleem, dat lukt dus echt niet. :huh:

Ik ken de AA-regel van 'geen relatie binnen het eerste jaar' en die lijkt me ook zinnig. Ldvd is de beste 'reden' om het weer op een zuipen te gaan zetten. (Let op de aanhalingstekens.) Weet ik ook uit ervaring. Nu ja, als je niet buiten komt, ontmoet je ook niemand, dus veel 'risico' is er niet. Ik weet intussen ook uit ervaring dat je dus niet stopt met zuipen voor een ander, maar omdat je het zelf wilt. Al lijkt de steun van een geliefde me wel zo aangenaam. Alleen is het ook tricky, want als verslaafde grijp je toch elke 'reden' aan om naar de fles te grijpen, en dan is het wel zo gemakkelijk om de 'schuld' door te schuiven naar die ander, ook al weet je natuurlijk diep in je hart dat je het allemaal zelf gedaan hebt.

Enfin, ik zit dus wat te mijmeren over relaties en de liefde en dat ik daarnaar verlang, maar gisteren dacht ik ook ineens: 'Tja, wie wil er nou een kettingrokende zuipschuit als lief?' :wacko:

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem

Iedereen moet doen wat hij of zij wil....
Het enige wat ik doe is mijn kracht , ervaring en hoop delen...
Wat iemand er mee doet is aan hem of haar... niemand is verplicht te doen wat ik als suggestie geef...

@Charlie,

Met alle respect... hoe lang heb je gedronken en hoe lang ben je nuchter ?
Ik weet dat je je best doet en ik weet ook hoe moeilijk het is in de relatie...
Zoek de hulp op het forum...
Niemand vraagt jezelf weg te cijferen voor een ander... en als je dat doet kun je je ook afvragen wat je aan het zoeken bent...
Dit is een moeizaam maar positief proces....
Ook ik heb het bijna mijn hele leven lastig gehad... het kost tijd en aktie om dingen te veranderen....
Ook vandaag weer...
Altijd heb ik in het middelpunt van de relatie gestaan... eerst toen ik nog dronk en gebruikte en toen ik nuchter werd... mijn partner stond altijd op de 2e plaats.... dat is wat ik probeer te veranderen... en waar ik door mijn sponser ook vandaag nog keihard op wordt gewezen...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, een andere kettingrokende zuipschuit wil jou vast wel als lief :D

Nee, da's flauw, ik pest je maar een beetje.. De relatieproblemen die ik in mijn leven gehad heb komen niet verder dan familie, vrienden, collega's en hond.. geen partner.. pfff als ik er al aan denk ga ik zuipen van de zenuwen, kan dat gewoon niet! Dat is mijn makke, ik kan het leven prima aan als ik mensen maar op afstand kan houden, laat ik ze te dichtbij dan verzuip ik in de gevoelens van de ander en kan de mijne niet meer voelen... maar wie weet ooit!! Voor nu is het goed zo.

Charlie, goed dat je naar bed bent gegaan, jammer dat het niet nuchter was maar de dip zat er ook aan te komen.... laat het alsjeblieft bij een uitglijder blijven!! Jammer dat ik je berichtje niet als roep om hulp gelezen heb.

Het is waar dat sommige mensen op het forum verder zijn dan anderen maar eens zaten we denk ik allemaal op dat zelfde punt.. niet met je gevoel om kunnen gaan en deze wegmaken met drank.. het vraagt heel veel om dat te kunnen veranderen en in je eentje is dat bijna onmogelijk, daar heb je gewoon hulp bij nodig, therapie, de AA, forum, relatietherapie enz... maar als je het een beetje onder de knie krijgt dan wordt het leven echt leuker en vooral rustiger.. dan ben je in staat zelf de regie te houden over wat je overkomt.

Ziza wat jij schrijft is heel herkenbaar, ziek worden van je geheimen, of in mijn geval, ziek worden als ik niet de juiste keuzes voor mezelf maak, als ik niet mijn grenzen stel!

pff, het gaat vandaag een druk dagje hier worden denk ik zomaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...