stien Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Safi, Ik zie de situatie zo.Hele nacht gewerkt, daarna nog naar dochter.Je bent over je slaap heen, althans dat denk je.Feitelijk is je lichaam honds moe maar je geestis óverprikkeld. Je denkraam draait door en datis het punt waarop gremlins gebruik maken.Eentje is genoeg en de geest is té moe om nogenige verdere weerstand te bieden.Daarom zeg ik altijd breng structuur aan.Maak afspraken met jezelf, het is moeilijk alsje het niet gewend bent. Maar het is een manierom gewoontes "slechte gewoontes" te lerendoorbreken.Voorts grenzen stellen. Als je zoveel verplichtingenaangaat en het teveel voor je dreigt te worden.Vermoeidheid is immers een valkuil.Dan moet je gaan schiften, wat is belangrijk,wat minder. Wat is écht nodig wat niet.Is het allemaal wel móeten of móeten wij hetvan ons zelf.Ik betrapte mijzelf in het begin op overvolleagenda dagen. Deed ik expres om maar bezigte zijn, maar dan leer je je grenzen stellen.Je hoeft dus niet eens aan drinken te denken, dat doen de gremlins wel voor je.De assosiatie rust willen hebben terwijl je gewoon naar bed kan gaan maar hetniet doet is de assosiatie met alcohol ofwel de gremlins. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 De hond wil uit en het is geweldig weer hier in het Noorden dus ik doe later weer mee.Tapas ook van mij natuurlijk voor je hele MAAND:D:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Stien..ik snap em!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Charlie lieverd, je hebt zoveel voor je kiezen gehad en nu nog steeds, dat houdt niemand vol. Het is geen schande om de "fout"in te gaan. Verslaving is een ziekte en daar vecht je voor. Je hebt het het hartstikke goed gedaan en wat ik nog knapper vind, dat je het bij één glaasje hebt gelaten. dat betekent dat je sterker was dan de alcohol. Rust even lekker uit en zeg die vergadering af, je bent belangrijk.Safi, een onzettend leuke link. Ik vind het wel vreemd dat je zo'n berichtje van de moderator krijgt, want je gaf juist aan dat het je toen van de alcohol heeft gehouden. Is een bezigheidstherapie doorgeven, zodat je niet gaat drinken maar gaat tekenen hier verkeerd!!!Sorry moderator maar dit vind ik een vreemd gedrag, het heeft JUIST met NIET alcohol drinken te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tolie en de anderen die op je Wie-is-wie hebben gereageerd, als ik dat zo lees mag ik wel heel dankbaar zijn, want mijn behandeling begon al na 2 dagen. Hoe is het mogelijk.Met Refusal heb ik geen ervaring. Mijn huisarts heeft me dat indertijd wel voorgesteld, maar van wat ik er over gelezen heb kun je dat het beste maar doen als je een heel intensieve begeleiding krijgt. En dat je er hartstikke ziek van wordt als je maar 1 druppeltje alcohol drinkt (soms zelfs anderhalve dag na het slikken van een Refusal) heb een keer van een medeverslaafde gezien. Nee, toen hoefde ik niet meer. Stel je voor dat bij iemand gaat eten en die heeft gekookt met wijn ofzo. Een paar draadjes geleden werd er al bekend gemaakt dat echt niet alle alcohol door het koken verdwijnt. Daar zit je dan met Refusal in je lijf....Ik heb wel Campral geprobeerd, dat is een middel dat de trek in alcohol moet dempen. Bij mij werkte het niet, voor sommige anderen weer wel. Het loont best de moeite om eens op internet rond te kijken naar alle middelen die er zijn.Ik heb er zelf deze keer voor gekozen om het zonder middelen te doen, maar Tolie, kijk rond wat jou het beste lijkt. En even een vraag: kun (durf) je er met je huisarts over te spreken?Heel veel sterkte en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tollie,Ik heb achteraf begrepen dat ik ontzettende mazzel had bij het aanmelden. Ik kon gelijk beginnen.Ik geloof dat de wachtlijsten wel meevallen. In ieder geval zou je zelf, naast veel op dit forum zijn, alvast met een alcoholschrift kunnen beginnen.Per uur van de dag schrijf je op of je zin had in drinken en of je gedronken hebt, ook als je gedronken hebt terwijl je eigenlijk geen zin had, hoeveel je drinkt, wat je toen voelde, wat je deed en dacht op dat moment, wat was de situatie (was je alleen of met anderen, waar was je).Alleen al door dat bij te houden, kun je al veel van je drinkbehoefte leren. Door de behoefte en de trekmomenten te kennen, kun erop anticiperen door andere dingen te doen en /of te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Corinne, fijn dat je nekpijn weer houdbaar is, toen ik het las begonnen mijn handen te jeuken. Heb ongeveer elke massagecursus gedaan die er bestaat (Ayurvedisch, Lotus, noem maar op) en claim heel eigenwijs dat ik iedereen van nek en schouderpijn kan verlossen.Charlie, jij klinkt echt als iemand van: rennen, rennen, rennen, met een enorm verantwoordelijkheidsgevoel. Behalve misschien naar jezelf? Jij bent nou een van die mensen die gedwongen naar zo'n ontspanningsweekend op een verwenboerderij moet, desnoods in de boeien.Grapje hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Benthe,Aardig van je, maar een virtuele massage is nogal moeilijk.Mijn huisarts is volgende week weer terug.Ik hou er niet zo van om naar een vervanger te gaan.Het zou wel makkelijker zijn als je zonder verwijzing van de huisarts naar de fysiotherapeut zou kunnen gaan. Per slot ben in met die schouder/nek al bij haar geweest.Ik ga me nu maar aan mijn wekelijkse rotklus wijden: stofzuigen. Veel herrie en een lomp ding om mee te zeulen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tollie, je hebt het gevonden! goed zo!verstandig! een goed idee om niet naar buiten te gaan en je te verstoppen tot de winkels dicht zijn.. .. als je 3 dagen niet gedronken hebt kan je tenminste aan de refusal! heb je al een afpsraak gemaakt met de huisarts voor ondersteunende medicatie?veel sterkte de komende uren en dagen! en je kan het, gewoon dat eerste glas niet nemen en als de drang te groot wordt je keukenkastjes schoon gaan maken of je ramen gaan lappen!! helpt gegarandeerd!! en zo niet dan is je huis tenminste ook lekker schoon! en zodra je trek krijgt dit meteen hier melden dan praten we je er wel weer uit!!Ik krijg vanavond bezoek dus ben nu ook aan het ruimen en schoonmaken, een reuzegoeie stimulans om de boel weer op orde te krijgen. Werk was erg onrustig en ik ben me nu dan ook helemaal aan het volproppen met gezonde koekjes.. tja... de komende tijd gewoon weer vaak en veel gaan hardlopen zodat het niet allemaal meteen om mijn taille gaat zitten (welke taille??)Charlie als ik je zo lees ben jij heel erg aan wat rust toe.. ziekmelden is geen schande, geen steun thuis, een dubbele baan momenteel, gestopt met drinken, dan moet er wel ergens een rustpauze ingelast worden.. anders gaat de vermoeidheid en ergernissen zich verkeerd uiten, Je moet jezelf ook de tijd geven om alles een plekje te geven. Ik hoop dat je lekker slaapt, zeg idd de vergadering af en vergeet niet dat, al is het moeilijk te accepteren, je niet onmisbaar bent en dat de wereld ook nog blijft doordraaien als jij even niks doet! Sterkte!Nou, ik ga verder opruimen enzo!! heb nog een uur en dan moet ik in de regen naar het bos met hondlief.... zou het ooit nog zomer worden dit jaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Charlie, je hoeft tegenwoordig geen verwijsbrief te hebben om naar de fysio te gaan. Dus maak maar snel een afspraak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Sorry mijn bericht was bedoeld voor Corinne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Ik heb een hele rare vraag. Heeft niets met alcohol te maken, gewoon ditjes en datjesIk heb een zwarte labrador kruising van een jaar. Hij kan sinds kort zwemmen, maar dan krijgt jhij zoveel water binnen, dat hij het niet op kan houden. Nu heeft hij donderdagavond ws. toen wij weg waren op ons vloerkleed gepist. Echt de hele kamer stinkt naar amoniak. We hebben gisteren het kleed met een hoge drukspuit schoongemaakt, geschrobd met waspoeder, maar de lucht gaat er niet uit.Jammer, want het kleed mankeert niets. Weet iemand van jullie hoe ik die amoniak-lucht er uit krijg???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Vraagje,Ken iemand een cursus omgaan met negativiteit. Op mijn werk deel ik met een collega die continu negatief is om een of ander manier heeft haar gedrag veel effect op mij en kom ik in haar energieveld terecht. Ik heb al een paar keer hierover gesproken maar het gedrag wijzigt niet. Hebben jullie tips om hiermee om te gaan zonder dat de situatie excaleert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Corinne, komt vast nog wel, ooit, dat men virtuele massages kan geven, ik was gewoon blij voor je dat het nu weer beter gaat. Voorlopig (de eerste 50 jaar ofzo) is geschreven steun al mooi genoeg.En ondertussen zit ik al de hele middag te wachten op de monteur van de warmwaterinstallatie ("komt tussen 12.00 en 17.00 uur"). De raad van keukenkastjes uit gaan boenen of ramen lappen is volgens mij het zelfde als: laat die eerste staan. Je MOET gewoon even over die drempel heen, soms een dag niet en soms een dag wel honderd keer. Als het alkootje in je hoofd, die Gremlin dus, zit te jengelen van: "Ik wil helemaal geen keukenkastjes schoonmaken, ik wil drinken!", is het best moeilijk om jezelf een schop onder je kont te geven en die emmer met sop te pakken. Of wat dan ook te gaan doen, met de hond wandelen, voor mijn part een trui breien. (Wat ik zelf aan het doen ben, het leek me nuttig om mijn handen met iets anders bezig te laten zijn dan dat glas steeds vullen.) En zodra je jezelf over die drempel heen hebt, werkt een activiteit wel goed.Tolie het is inderdaad best goed om alvast een alcoholschrift bij te gaan houden. Wat mij ook geholpen heeft is de vraag: wat voor leuke dingen ga ik doen als ik niet meer drink?Kom op, je noemt jezelf een lady op leeftijd, maar wat is 53 nou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Marionik weet niet of de moderator mijn link naar mandela's tekenen eraf gaat halen..Maar hij heeft de links van mijn t-shirt vouwen en mijn aardappel pellen filmpjes eraf gehaald en daar heb ik totaal geen moeite mee.Ik waarschuwde alleen even iedereen dat ze de link moeten safen naar de mandela's als ze er wat aan gaan hebben want misschien neemt de moderator deze weg.ik heb wel aan hem uitgelegd dat ik al weer een nieuwe link op het forum had geplaatst voordat ik zij PB had gelezen.En bedankt dat jet het zo voor me opneemtB) das echt cool! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Corinneik weet niet hoe dat in andere steden is maar met die nieuwe ziekenfonds wetwijziging is het in Groningen zo dat je geen verwijzing van je huisarts meer nodig hebt voor de fysiotherapeut.kwestie van even je verzekerings maatschappij bellen of op de website kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Marion, heb je het al geprobeerd met zo'n tapijtreinigmachine die je bij doe-het-zelf zaken kan huren? Daar krijg je ook een soort shampoo bij. Even vragen bij een goede dierenwinkel kan ook wellicht helpen, ze hebben daar van die flessen met neutralisatiespul.Sandra, volgens mij als je even Googled zijn er van die cursussen te vinden, maar vooral veel boeken over dat onderwerp. Heel erg vervelend als je zo'n collega hebt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Marion dit helpt zeker27. Om een tapijt op te frissen zonder dure producten te moeten nemen, kan u het tapijt bestrooien met zuiveringszout. (houdt wel kinderen, dieren en aanverwanten uit de buurt). Het beste resultaat wordt uiteraard verkregen als het tapijt vervolgens een nachtje kan trekken. Zuig daarna de boel op met uw stofzuiger, en uw tapijt is gelijk twee tinten lichter.28. Vorige methode kan ook aangewent worden bij ongelukkige wijnvlekken. Zelfde toepassingsmethode, strooi, trek (paar uur, nachtje,...), zuig..29. Vorige methode neemt ook onvriendelijke geurtjes weg, dus twee vliegen in een klap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hoi Delta2Tjeemig...dat red ik nooit! Misschienmet Refusal én de hulp van jullie...Maar als ik het een jaar alleen moet doen...dat wordt bijna onmogelelijk...Een jaar wachttijd... Zijn er nog meer mensen die zo'n lange wachttijd hebben gehad?Graag hoor ik van jullie je wachttijd!Dank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Sandra,In de Libelle van deze maand staat een heel verhaal over je eigen normen en waarden vooropstellen, omgaan met je eigen emo's en die van anderen (daar kom ik weer met mijn Libelle) in een klein gidsje wat je erbij krijgt bij nummer 30. Misschien ligt het nog in de winkel.Je kunt ook een Googelen op "negatieve emoties " of na de pagina www.psychologie-online" gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tolie,Ik heb een half jaar gewacht en dat was er lang. De meeste mensen die ik ken hebben kortere wachttijden gehad, variënd van enkele weken tot 2 maanden. Ik weet niet of Delta zich heeft ingeschreven voor de therapie en nu pas kon starten, of ook eerder kon starten maar het toen niet gedaan heeft en ingeschreven is blijven staan. Een jaar is wel érg lang, vind ik ook hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hoi Tolie,Bedenk wel: uiteindelijk doe je het tóch zélf... je kunt meer dan je denkt hoor, des menschen wil is sterck! Maar iedereen heeft ook zijn/haar hulplijnen, ik sta al een tijdje droog met behulp van de kracht van dit forum, voor mij is dat ruim voldoende met al die kanjers hier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tolie Iemand op het forum ik dacht Corinne gaf een paar dagen geleden deze geweldige tip mischien heb je er wat aan.En dat van die lange wachtijd van Delta kwam volgens mij omdat deze internetbehandeling net op tv was geweeast en net van start was gegaan, Toch Delta?Vuistregels bij een terugval: auteur Dirk, iZZa Gent Enkele vuistregels om de schade te beperken als je uit de bocht gaat.(Hoe te vermijden dat eenmalige "terugval" tot een volledige "terugval" leidt) · Stop: Stop onmiddellijk met wat je aan het doen bent en ga weg uit de situatie. · Blijf kalm: Het is normaal dat jij je schuldig voelt. Geef je gevoelens de tijd om over te gaan. Vermijd het jezelf alles te verwijten ("ik ben een lozer") en terug te kijken naar het verleden (" 't is altijd zo geweest"). · Leren mag wat kosten: zie je val als een fout; een fout is een vergissing terwijl je iets aan het leren bent. Zo'n fout is niet zo erg, tenzij je er aan toegeeft en de controle uit handen geeft. Bekijk deze fout als iets eenmaligs, iets wat vermeden kon worden en waaruit je veel kunt leren. Als je steeds opnieuw een terugval hebt, spreken we niet over een fout maar over een verkeerde attitude. · Wat had je met jezelf afgesproken? Denk terug aan de redenen waarom je besloot om te stoppen met drinken, en schrijf ze op. Denk aan de voordelen op lange termijn. Wil je die opgeven omwille van één terugval? Kijk waar je al geraakt bent. Lees de voor- en nadelen van gebruik nog eens na op het lijstje dat je in je portefeuille draagt. Herinner jezelf eraan dat je dit doet om zorg te dragen voor jezelf, je gezondheid en je leven. · Wat is hier aan voorafgegaan? Bekijk opnieuw de situatie die leidde tot deze terugval. In plaats van jezelf de schuld te geven, stel je volgende vragen: o Welke gebeurtenissen hebben geleid tot deze terugval? o Waren er waarschuwingssignalen voor deze val? o Heeft één van de volgende zaken bijgedragen tot de terugval: plaats, tijdstip, andere mensen, stemming? o Probeerde je om te gaan met de situatie voor de val? o Was je motivatie verzwakt door vermoeidheid, druk van anderen? Wat kan ik de volgende keer anders doen om efficiënter met deze situatie om te gaan? · Maak nu een plan op: zet je ervaring om in een plan dat je onmiddellijk kunt uitvoeren. Hierbij de volgende tips: o gooi alle drugs, drank, pillen die je in verleiding kunnen brengen onmiddellijk weg. o Zorg ervoor dat je wegblijft uit riskante situaties, ga weg, naar huis, wandelen... o Vraag hulp en stimulans aan vrienden of lotgenoten, praat met je begeleiders over je situatie. · Waar een wil is, is een weg (de geest staat boven het lichaam): Een hardnekkige mythe bij gebruikers is de "lichaam boven geest" - theorie: de stelling dat het onmogelijk is de controle weer in handen te krijgen als je eenmaal terug aan het gebruiken bent (een terugval beleeft), en je dus gedoemd bent om verder te gebruiken. Zo is het ook meestal gelopen in het verleden. Controle en onthouding zijn binnen handbereik. Onthouding kan op elk moment terug gewonnen worden, door, eenvoudigweg, het gebruik niet te hervatten. Je verlangen om opnieuw te gebruiken kan weldegelijk bedwongen worden. Vroeger lukte je dat misschien niet, wellicht lukt het nu wel, met de hulp van deze vuistregels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Die rotklus stofzuigen moet ik onderbreken. Mijn nek trekt het niet.Sammy,Ik heb maar gelijk gebeld, kan ik morgen middag al langskomen met mijn nek.Marion,Behalve buiten hangen, heb ik geen idee.Chemische reiniging misschien?Sandra,Daar zou ik eens over praten met je leidinggevende. Ik denk dat er aan haar wat moet gebeuren.Marieke,Adviseer je zoon om een doorlopende Europese reisverzekering af te sluiten. Als die familie dan strand, is hij in iedergeval wel ingedekt.Wij gaan ook niet met vakantie. Deze week lopen mijn man en zoon nog de strandzesdaagse en verder hou ik volgende week maar zoveel mogelijk vrij, zodat we uitstapjes kunnen doen met zijn viertjes.Marieke, kijk even naar wat voor opleiding je hebt en wat je ermee kunt en wilt op de arbeidsmarkt. Informeer ook even bij het CWI of zij wat voor je kunnen betekenen.Hulp in de huishouding is ook voor mij niets. Aan alles wat huishoudelijk werk is, heb ik een hekel.Jammer van dat koor. Als het andere koor nog steeds met smart op je wacht, wat let je dan. Je man zat toch ook op het koor waar je begeleidde, kan die misschien ook bij het nieuwe koor. Zo heb je dan meteen vervoer.Zit er al schot in de zaak van de burenoverlast?Omdat je nu zo weinig op het forum komt, ga ik je alvast feliciteren met je 8 maanden ADB.Benthe,Is je monteur er ondertussen al? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hoi Safi,wat bedoel je precies met: Dirk, iZZa Gent?bedankt overigens voor je peptalk, die dank geldt overig iedereen hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden