Sammy Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Ik zit hier even noodgedwongen achter de p.c. Was van plan om vanmiddag heel veel van die k boodschapjes te doen.Halverwege keek ik naar een etalage en verzwikte mijn voet.Zit nu met ijs erop. Een paar maanden terug heb ik hem voor de allereerste keer verstuikt. Heeft erg lang geduurd voor het weer over was. De enkelbanden zijn nu opgerekt en er hoeft maar een kleinigheidje scheef te liggen en hoppa daar gaat ie weer.Heb voor de vakantei wel een enkelband gekocht(niet eentje waar ze me meeopkunnen sporen hoor)Die doe ik er straks om en dan hoop ik noch wat klusjes te kunnen doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Charlie,Wat mij helpt bij mijn eerste dagen ADB is bezig zijn. Allerlei klusjes doen en vooral goed op mezelf passen. Ik drink heel veel water. Ruim alle troep die ik gemaakt heb netjes op. Maak mijn huis schoon. En probeer zoveel mogelijk uit de buurt van alcohol te zijn. En het is niet stom dat je je ziek wil melden. Ik heb gelukkig mijn vrije dag kunnen ruilen, anders had ik me vandaag ook ziek gemeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Ha, ik heb klusjes te veel, Sandra!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Charlie dat is een hele zorg erbij.Ik heb ook 2 van de 3 zwangerschappen te vroeg weeen gekregen.Gelukkig zij er allebei gezonde jongens geboren.Is wel 31 jaar terug. Maar ik weet een beetje hoe het voelt.En voor jou als moeder wil je toch helpen waar dat mogelijk is. Maar denk je ook wel een beetje aan jezelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Charlie, ik meld me ook nooit zomaar ziek,maar je moet het allemaal maar wel kunnen.En bedenk er komt altijd weer een oplossing. De patienten liggen vanacht echt niet alleen als jij er niet bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hallo,Nooit balen van jezelf als je een keertje valt, want dan heb je er nog een probleem bij, toch? Blik op de toekomst en vol goede moed verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Charlie, die gedachten aan ziekmelden is wel héél herkenbaar. Dán kunnen alle remmen los.Iedereen zal denken dat je moet werken dus zal men geen beroep op je doen. Niets is minder waar, wat als plots je dochter met complicaties te maken krijgt? Dan komt Oma, aangeschoten en wel? Natuurlijk je hebt je excuus, je dochter. Maar nu maak je even een denk fout mijn inziens.Als je je ziek meld kun je ook niet op de kleine passen en voor je dochter zorgen of wil je in de problemen geraken.Je zult je kracht moeten tonen, en gaan slapen. Als je eenmaal ligt lukt dat best wel, maar je moet wel naar je bed gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Charlie,Sammy heeft wel gelijk. Je moet allemaal wel aankunnen. Misschien even rust voor jezelf inbouwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helena Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 CharlieWellicht is het niet de eerste keer dat je dit voorhebt. De vorige keren ben je er ook uitgeraakt?Dus ik zou Stien der raad opvolgen gaan liggen en met nieuwe energie verder. En weer opnieuw beginnen. Welke keus hebben we? Erop of eronder, dat is al. Ik kies voor steeds weer erop. En probeer me de vorige keren te herinneren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Stien, ik dacht niet aan drinken....maar aan even rust, voor mezelf....Maar je hebt gelijk, ik ga nu proberen te slapen. Om 8 uur heb ik weer vergadering ook............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Charlie, sorry hoor, maar leer je grenzen stellen. Men kan jou niet verplichten om 8 uur op een vergadering te verschijnen als je in de nachtdienst zit. Zie het CAO! Er zijn zaken waar je "nee" op moet zeggen, zeker nu. Overigens die vergadering kun je wel "afbellen".En als de nood hoog is, vraag dan speciaal verlof. Er zijn vele mogelijkheden maar je moet er wel over praten, ze komen op je werk niet met aanbiedingen.Sorry, als ik hard klink. (is stiekem wel de bedoeling) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Wat een heerlijk forum toch dat we elkaar zo kunnen steunen en vooral begrijpen wat dea ander door maakt.Dit is voor mij de eerste keer dat ik aan zo iets mee doe en ik ben blij dat ik bij jullie terecht ben gekomen.Charlie zet hem op!!!!!!!, je dochter der schoonmoeder neemt het morgen toch over?Misschien dat je vandaag daarom zo extra lamlendig bent...de laatste loodjes wegen het zwaarst...en dat laatste eindje naar boven op de berg is ook altijd zo verrekte moeilijk.Voor wie zich verveeltis dit misschien een aanrader het heeft mij erg geholpen toen ik in 2001 5.5maand niet heb gedronken.Ik denk dat ik het nu ook maar weer op ga pakken.het is heel goed voor je spirituele gevoelsleven en je voelt je weer een beetje kind...heerlijk kleuren en tekenen.http://www.starmanproductions....tekencursus-les1.htmlStienik hoop echt dat je met dat besef en inzicht over de ware redenen van je huilbuien en je klokje kijken deze vakantie ten volle zal genieten omdat je kwa inzicht in je ziekte zo'n stuk gegroeit bent.En mochten de waterlanders toch een keertje komen doe dan wat jezelf altijd zo mooi aanreikt.Opstaan, knietjes afvegen en er weer voor gaan.En de wiet kater is zeker te vergelijken met de alco kater in the long run! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Safi, leuk, leuk, leuk. Een hele andere invalshoek. Zóveel verschillende mensen, zoveel verschillende aanpakken! Toppie!Onbewust heeft Charlie hier een grootse "valkuil" neer gezet denk ik.Ik dacht niet aan drinken......maar aan even rust, voor mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Goedemiddag!Sinds gisteren ben ik hier aangemeld, dus het is allemaal een beetje onwennig...Ik heb mij ingeschreven voor de internetbehandeling, maar die zit vol.Ik hoop dat daar snel een plekje voor mij vrijkomt, want hoewel het de eerste dag is heb ik het knap moeilijk...Ik ga ook maar geen boodschappen doen, want ieder fles rosé of port herkent me, en roept om aankoop... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Het kan zijn dat de link weer wordt weggehaald door de moderator want net nadat ik deze geplaatst had zag ik een PB met een hele tactische boodschap dat ik alleen alcohol related links mocht plaatsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tolie je bent er welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Ik ken dat gevoel heel goed dat je niet in de winkel wilt zijn en ik denk dat het dan een goede oplossing is de eerste dagen iemand anders je boodschappen te laten doen..is dat mogelijk?en anders gewoon het drankpadje mijden de eerste qweken..daar wordt het wel makkelijker van.de eerste dagen zijn trouwens voor de meesten het moeilijks...dus volhouden dan wordt het steeds meer een gewoonteFijn dat je ons hier nu gevonden hebt.Klets gezellig mee en vertel wat op je hart ligt...iedereen maakt hier "hetzelfde" mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Stien bedoelde Charlie niet dat ze gewoon even rust wou ipv werken dat ze de druk van ook nog met haar werk bezig moeten zijn te veel vond?Of bedoel jij een valkuil omdat ze in deze situatie weer gauw aan drinken zal denken en dus maar beter bezig kan blijven door aan het werk te gaan en nuchter te moeten blijven?Leg uit als je wilt...ben erg benieuwt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hihi Safi, dat doe ik altijd als ik zit te telefoneren, mandala's tekenen, al wist ik niet dat ze zo heten en maak ik ze ook niet zo mooi.Ik ben ook een tijdje aan de wiet geweest. Kwam omdat mijn toenmalige vriend een wietroker was, en als ik niet met hem meedeed, vond ik hem zo loeivervelend worden. Ja een heel stomme reden om er dan ook maar aan te gaan.Gelukkig voor mij kostte me dat nou eens geen enkele moeite om te laten staan toen de relatie voorbij was.... De ene kick is de andere niet.Ik geloof dat wiet niet zo slecht voor je lichaam is, zeker als je het zonder tabak rookt. Wil je er eigenlijk van af Safi, of zeg je: dat kan af en toe nog wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tolie, welkom, schrijf lekker van je af. Die moeilijke tijd gaat dan als het ware vanzelf wat sneller voorbij.Verstandig om op de eerste dagen de winkels even links te laten liggen.Er komt een tijd, maar je moet er voor knokken, dat je die flessen gewoon uitlacht in het "voorbij gaan".Maar er ligt nog een weg te gaan, het is jammer dat je moet wachten met de internet therapie.Die eerste laten staan is belangrijk, daarna uur voor uur. Niet te ver vooruit denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tolie, hallo en welkom, ik ben hier ook nog maar een groentje hoor, en je zal zien hoe snel je ingeburgerd raakt.Wat vervelend voor je dat de internetbehandeling nu even vol zit. Als je eenmaal het besluit hebt genomen om te stoppen, wil je er natuurlijk ook zo snel mogelijk mee aan de slag.Ik ken dat ook ja, al die lonkende flesjes... Steek je tong maar naar ze uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Goeie middag beste mensen,'k Was al eerder wakker om 9.00, maar ik had mezelf beloofd dat ik tot 11 uur mocht slapen. Dus was ik terug naar bed gegaan en het was bijna 12.00 uur voordat ik weer wakker werd.Ik heb nu geen last meer van mijn nek/schouder, ws. omdat ik mij voorgenomen had om toch naar de vervangende huisarts te gaan. Laat mijn nek nu maar voor wat die is, als hij weer opspeeld, dan zal ik toch moeten.Tapas, gefeliciteerd met je eerste maand ADB. Alle andere feestvarkens: gefeliciteerd met je mijlpaal.Iedereen: een fijne ADB dag, zonder gremlins.Gem,Ondanks alles: een fijne werkdag.Anna,Kapotte wasdroger en uitlaat en dan nog die rotgremlins. Goed dat je die verschroeid hebt en dat je trouwe viervoeter de laatsten nog verscheurd heeft.Delta,De laatste hand aan je huiswerk zetten en het opsturen. De geschatte 20 minuten per week waren voor mij ook te kort, omdat ik het zo grondig wou doen. Een tijdsinvestering die mij de moeite waard was, gewoon omdat het investeren in mijzelf was voor mijzelf.Twan,Hier in Dordt regent het nog niet, ook al zijn we hier gehuld in een grijze moltondeken. Het waait nauwelijks.Luciene/Soothe,Wat hadden jullie nu gedaan als Woef niet op tijd terug was geweest.Blacky,Ga niet te snel weer aan het werk. Eerst moet je je maar een hele dag kiplekker gevoeld hebben.Fran,Als je cyclus enigzins regelmatig is, hou dan een agenda bij. Zo kunt je voorkomen dat je te pinnig bent naar anderen en jezelf toe. Dat deed ik ook, scheelde een hoop gekrakeel, ook met mezelf, want ik zei dan nogal eens wat waar ik later spijt van had.Water,Genoeg te doen, zo te lezen. Sterkte en vertil je niet.Marion,Helena,Het forum is er ook voor mensen die minder willen gaan drinken of volgens een bepaald patroon. Dat het gros hier gekozen heeft voor een geheel alcoholvrij leven staat daar los van. Ik heb gekozen voor geheel alcoholvrij, omdat een niet genoeg is en 10 nog te weinig. Ik kan me niet inhouden en pestte mezelf alleen maar als ik dat probeerde. Dus laat ik de eerste staan.We zijn er hier dus ook om je te helpen om je aan je schema te houden.Ferry,Safi,Weer een dag ADB erbij.Jammer van die wiet.Sandra,Geen drank meer in huis hebben, zal je helpen. En als zo'n een bingeperiode eraan komt, leg jezelf dan huisarrest op en kluister je hier aan het forum.Als boosheid een trigger is, probeer dan die boosheid om te leiden. Koop een boksbal en -handschoenen en ga er flink op los meppen. Is nog goed voor je conditie ook.Er is geen excuus om te gaan drinken. Je maakt de keus om te drinken.Stien,Wat fijn dat je nachten er weer opzitten en dat je vakantie is begonnen. Eindelijk wat rust. En geniet van je vakantie, of je nu weg gaat of niet.Kate,Ik zou ook niet weten hoe ik mij hier zou moeten melden na een uitglijder (ik hoop die niet te krijgen).Charlie,Juist nu moet je je tot het forum richten. We zijn hier toch om je te steunen. Zelf heb je het gevoel opnieuw te moeten beginnen met het hele proces. Juist daarom, kom hier, praat het van je af, wij zullen je weer steunen bij het stoppen.SCHAAM je niet, met schaamte kom je nergens. Wees desnoods boos op jezelf of voel je schuldig, dat zijn tenminste emotionele toestanden waartegen je je kunnen afzetten en waartegen je ACTIE kunt ondernemen.Juist nu mag je niet wegblijven. Dus kom, wees welkom.En misschien moet je je maar eens een keer ziek melden op je werk, maar beter nog zou zijn om zorgverlof te vragen voor de resterende periode. Je bent ook aardig overwerkt aan het raken met twee huishoudens en al die nachtdiensten. Nee zeggen, zou eigenlijk ook moeten leren. De man van je dochter zou toch ook een paar weken vrij kunnen nemen om voor zijn vrouw en kind te zorgen?De andere oma kan toch ook op kleine manneke passen.Sammy,Rustig aan met je enkel doen. Tollie,Je hebt ons draadje gevonden. Zelf heb ik mij de eerste dagen huisarrest gegeven. Om dat kracht bij te zetten heb ik pyama's gedragen. En het is gelukt. Daarna grote omwegen in de supermarkt gemaakt, maar er vooral voor gezorgd dat ik geen boodschappen hoefde te doen. Ben bij. Mijn dochter neemt nu even de computer over.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Weet iemand hoe lang de gemiddelde wachttijd is voor de internethulp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tja dat kan je beter aan de internet behandeling groep vragen ik denk bij iedereen verschillend....Ik heb mij aangemled en kreeg op 6juli mijn eerste reaktie Mij werd gevraagt of ik even kon wachten op 12 juli ivm met de grote aanloopen op 17 juli begon de bahandeling. Ik heb me op 9juli bij dit forum aangemeld en heb in die wacht periode veel steun gehad aan het lezen en meeschijven en ondersteunen naar anderen toe.Elke keer dat je een ander...HE ZET HEM OP>>JE KAN HET..toewenst is het eigenlijk ook naar jezelf bedoelt en daarom is het zo geweldig hierDus ik denk dat de wacht tijd niet erg lang is als je je wel kon aanmelden.Neem stien haar raad...uur bij uur...dag bij dag en hier meedoen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helena Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 TolieIk heb ondervonden en ook al van anderen gehoord. Blijven proberen aan te melden voor de behandeling. Soms schiet het ineens door en komen er even enkele plaatsen vrij. Bij mij duurde het enkele weken en dat lijkt inderdaad lang. Maar ik vermoed dat het nu steeds sneller gaat.Blijven volhouden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden