Spring naar bijdragen

dinsdag 21 augustus 2007


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quera,

Dan vind ik het knap dat je het bij 2 glazen per avond kunt houden.
Ik dronk iets meer dan jij per dag en het klokje rond. Ik had altijd een plastic flesje gevuld met jenever bij als ik wegging. De buitenwacht denkt dat ik een matig drinker ben. Twee glazen op visite, ondertussen stiekem aan de jenever.
Mij lukte het echt niet om mij te beperken tot zelfs 5 per dag en heb toen maar besloten helemaal niets meer te drinken. En nu lukt me dat dus aardig goed. Alles bij mekaar ben ik nu 2 jaar aan het vechten, waarvan de laatste 4,5 maanden met succes. Eindelijk. Als ik op visite ga, valt het dus niet echt op als ik fris drink, zelfs bij mijn ouders thuis niet.
Wat moeilijker te verklaren is aan de buitenwacht hoe ik zoveel magerder ben geworden. Ik ben meer dan 10 kg afgevallen sinds april.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS,

jumpen is nu de rage ,vooral dankzij de nederlander Patrick Jumpen . Zijn filmpjes zijn een hype op youtube. Jumpen is een dansstijl ,beetje zoals hakken. Mijn kids doen niks anders. kijk es op jamba voor de brabançonne versie ,is best vettig met die beat daaronder :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie reacties!!
Goed wat je schreef Sandra 'het voor jezelf opkomen'. Ik merk wel dat ik daar nu ook profijt van heb.
Dus de jaren dat ik niet dronk zijn geen verloren jaren, ik heb toen echt moeten leren, wie ik was, wat ik wilde etc. Een gevecht was dat met mezelf en de omgeving.
Tapas de oxazepam kan ik echt in de hand houden, ik hoef het niet perse. Deze week rond 19.00 een oxazepam en dan voor het slapen gaan temazepam. Raar dat ik vanaf rond 15.00 uur de stress voel opkomen. Heb ik volgens mij heel mijn leven al. Waarschijnlijk met internethulp kom ik er eens achter hoe dat komt, hoop ik.
Corinne, jij hebt ook al heel wat meegemaakt. Ik niet minder hoor, welke trucs ik allemaal uithaalde om aan mijn portie te komen, pfff... gelukkig is dat heel lang geleden, want ik werd daar echt niet blij van.
Ook als ik eraan terug denk, daarom ben ik juist zo bang om weer in die spiraal terecht te komen. Ik weet nu dat wanneer ik NU niet stop dit gaat gebeuren. En dat dromen over drank vind ik echt vreselijk, maarja dat heb je niet in de hand. Dus in mijn dromen is de alcohol nog de baas??? Ook dat wil ik niet meer. Vandaag is het me weer gelukt, dag 9 komt eraan!!
Welterusten allemaal, ben bekaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Nu ja, morgen bellen hoe die therapie heet en de contactgegevens.
En me strak aan MIJN agenda houden. En ik ga die contactpersoon bij UWV morgen ook zeggen wat de huisarts zei, nl. dat teveel druk op solliciteren averechts werkt omdat mijn zelfbeeld en -vertrouwen door alle afwijzingen contraproductief werkt.
Mogelijk dat Gem dit weekeinde terugkomt, ze zou 3 weken weg zijn, maar of ze nu deze week in haar 2de of 3de week zit, weet ik eigenlijk niet.
Nadeel van dat veel afvallen is wel dat je een nieuwe garderobe nodig hebt en dat kost geld en ik moet nog bijkopen want ik heb niet genoeg.

@Peppashooter,
Alcohol is echt gif, hoe ze het ook verpakken of benoemen.
En dan maak je me nieuwsgierig naar je hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Corinne
Nee dat heeft niets met knap te maken hoor. Ik moest indertijd ook echt stoppen, gewoon helemaal niets meer en dat is een aantal jaren prima gegaan.
Ik had alleen nooit meer moeten beginnen, want ik moet me elke dag beheersen en zoals An ook al schreef, de neiging om terug te vallen, die is zeker aanwezig. Ik heb mezelf ook al meermalen moeten corrigeren, omdat ik dan weer meer ging drinken.
Zodoende ging ik zoeken op het internet en kwam dit forum tegen, want alcohol ook al drink ik nu niet zoveel, beheerst wel mijn leven. Omdat ik toch steeds moet opletten om het onder controle te houden.

Chapeau overigens voor je dat je gestopt bent, trouwens voor iedereen hier die gestopt is, echt heel knap! Ik ga jullie voorbeeld zeker volgen, hopelijk lukt me dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Peppashooter,
Kan je niet echt helpen met slapen, behalve de standaardadviezen. Een uur voor het slapen gaan niets boeiends meer doen, warme melk drinken, dat soort zaken.
Zelf heb ik er geen problemen mee gehad. Als gewoonlijk: tweede been bijtrekken even samentrekken en dan strekken en oeps: ik slaap.

@Soothe,
En nu volhouden.

@Dotske,
Misschien dat ik eens ga kijken.

@An,
Ook in de dromen voeren we nog strijd.
Gestopte alcoholisten hebben soms een natte droom. (vergelijk met kleine kinderen).

@Quera,
Ik moest wel stoppen, ik miste de zelfbeheersing om te minderen. Eerlijk gezegd was dat stoppen makkellijker dan het vruchteloos proberen aan een max te houden.
Bovendien was ik meteen ook verlost van de logistiek. Volle voorraad aanslepen (welke winkel is aan de beurt), lege flessen afvoeren (welke glasbak is aan de beurt), altijd zorgen dat er genoeg in huis is.
Stoppen gaf rust en ineens een zee van tijd. Ben nu een droogstaande alcoholiste. Maar ik hang hier niet voor niks nog elke dag op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne
Ja ik begrijp je maar al te goed, bedankt voor je reactie.

@Soothe
Je hebt volkomen gelijk, ik weet het en dan moet ik nu nog de stap zetten. Niet vandaag, ik wil wel goed voorbereid zijn, maar ook niet volgende week. Op korte termijn ga ik het doen, alleen is het wel weer eng, maar goed. Angsten zijn er om overwonnen te worden (nou bluf ik wel heel erg).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera, goed bedoelt hoor! Maar wat is goed voorbereiden?
De enige goede voorbereiding, is alles door de gootsteen spoelen.
Heb ik na vier dagen heisen ook gedaan, was niet makkelijk,maar anders blijf je drinken!

Corinne heeft gelijk,Dat voortdurend er mee bezig zijn, werkt ook uitputtend.
Is er nog genoeg? heb ik wat om morgen te "herstellen"?
Het is zeker niet eenvoudig,ik heb ook trek!!
Maar ook wat meer gemoedsrust en geen schuldgevoel!!

Let's go together!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas is de kat nog steeds niet terug en heb ik erge last van gremlins, vanavond bij mijn ouders gegeten... ach ja, die hadden eerst zitten borrelen met buren, mijn vader zie ik dan nog even de fles sherry in de keuken leegdrinken (beetje stiekum wel) daarna de witte wijn bij het eten... en jeetje het speeksel liep me uit de mond dit keer.. zou ik het doen? gewoon 1 glaasje?? ach waarom niet?

behalve bier, rose en wijn stond er weinig drinken in de ijskast, alleen nog een fles spa.. en soms ben ik die spa ook zo zat... dus dan maar vermengen met wat wijn???

...........maar ......waarom zou ik dat doen? wat win ik ermee? Mijn kat komt er niet door terug, ik voel me morgen een stomme koe...

niet gedronken dus maar oh wat kost het me een moeite om niet even lekker los te gaan, voel me belabberd ondanks mijn nieuwe ogen.. ik word er maar niet echt vrolijker op of blijer.. en dan nog de zorgen om de kat.. Ik heb haar overleden baasje al aangeroepen dat ze nu toch echt moet zorgen dat Kaatje weer naar huis komt en op moet houden met me te pesten..

In mijn hoofd erg bezig met het drinken, nooit meer, of toch wel.. en afleiding zoeken want het heeft geen zin om daar teveel over na te denken...

mwaaah, niet echt een van mijn fijnste avonden dus!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik eerlijk ben Soothe en dat wil ik zijn, dan betekent als ik er goed over nadenk, goed voorbereiden nog even uitstellen. Shame on me.
En ja ik begrijp dat je het goed bedoeld, ons kent ons, zoiets dan toch. Bedankt voor de eye-opener!

Ok Corinne, ik zal weer moedig moeten zijn. Vandaag zal het niet meer gaan lukken, maar ik ben wel heel serieus. Ik heb me hier niet voor niets aangemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas
:brokenheart:
Kat nog zoek....niet erg goed voor de gremlins ....toch knap dat je het bij je drinkende ouders hebt droog gehouden dat moet mij nog lukken een koelkast openen met drank er in en dan niet iets inschenken...ik neem mijn petje af voor je af om dat je op dat moment zelf een gremlin op bezoek had.
ik haal hier wel kracht uit voor mezelf...bedankt:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...