Spring naar bijdragen

bang

yettsie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vanmiddag ben ik vrij en heb direct de pc opgestart. Gelijk ADB bekeken, voelt goed!

Vrijdagmiddag is zo`n dag voor mij dat alle remen los gaan. Mijn vriendin komt dan altijd langs en ook een paar leuke buurvrouwen. Het eerst wat we altijd doen is van alles op tafel zetten. Van nootjes en kaas met stokbrood totaan tja.. drank.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er erg tegenop zag toen ik besloot minder te gaan drinken. Die vrijdagmiddag is toch altijd erg gezellig. In het begin dan. Na een paar uur heb ik spijt en moet ik natuurlijk nog van alles doen. Kinderen moeten zwemlessen, manlief wil graag eten en noem maar op.
Meestal ben ik daarna zo moe dat ik moeite moet doen om alles nog op een normale manier voor elkaar te krijgen. Zooo blij ben ik als iedereen op bed ligt , kan ik tenminste even liggen .

Maar.... vandaag heb ik een sms in de rondte gestuurd met het bericht dat ik vanmiddag niet aanwezig ben. Ik ga namelijk met de kids de stad in. De vrijdag MOET doorbroken worden, anders gaat het mis vandaag. Het is zo`n gewoonte geworden dat ik me er niet lekker meer bij voel.

Gister heb ik voor en tijdens het eten niet gedronken. Ik heb een wijnglas ingeschonken met peresap, ( weet niet waarom in een wijnglas maar het geeft niet dat ik mezelf even voor de gek hou), De gewoonte moet eruit.

Ik hoop op deze manier mijn alcoholgebruik te mindeen en meer bewust te worden wat het met mij doet.

Groetjes,
Yettsie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yettsie
Je hebt er wel goed aan gedaan om zo'n vaste drinkgewoonte te doorbreken want anders red je het niet.
Kun je er met je vriendinnen over praten? want soms kom je door een gesprek erachter dat iedereen er al een beetje flauw van was en liever wat wil minderen.
Ik zou de sociale kring echt even op een laag pitje zetten want de eerste paar weken zijn best pittig ..vermoeidheid...depri en drankjank momenten waar je echt niet in de beste stemming zult zijn.....mijn advies is geen alcohol in huis hebben...even gewoon lekker thuis blijven..feestjes missen totdat je die knop om gedraaid hebt en dat moment komt echt wel als je de eerste maar laat staan en gewoon alleen probeer om vandaag door te komen...stap voor stap...dag voor dag...na de magische 7 dagen gaat het al wel een beetje beter maar je zult de eerste tijd verschrikkelijk moe zijn omdat je lichaam eindelijk tijd heeft voor herstel.

Ps het is niet echt de bedoeling dat je een nieuw draadje opent als er al eentje loopt...maar alle begin is moeilijk....maar ik zie dat je ons dagelijkse draadje al gevonden hebt en daar meeschrijft. Fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yettsie, welkom hier. Wat Safi zei over vermoeidheid enz. is waar, dus het is een goed idee haar advies op te volgen als dat kan.

Wat betreft het openen van een nieuw draadje: dat staat hier iedereen vrij! Alleen is het niet zo handig meerdere dagdraadjes te hebben, omdat je dan continu op en neer zit te switchen. Maar verboden is het dus niet. Als je iets te zeggen hebt, waarvan je vindt dat het niet zo goed binnen de dagdraad past, dan kun je daar altijd een nieuw draadje aan wijden. Dat kan hier, maar ook bij Tips en Adviezen of Thema's.

Veel succes met minderen en/of stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...