Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 beste Joann, het maakt me verdrietig te lezen dat je gedronken hebt.Blijkbaar verdwijnt de aarde onderje voeten vandaan en is alles wat je geleerd hebt weg als je eenmaal gedronken hebt.Ik herken dat wel.Maar de tijd dat je droog hebt gestaan is niet weg.Ik ben meerdere malen terug gevallen en voelde me dan dezelfde nietsnut als voorheen.Met één slok was ik weer terug in de wereld waar ik vandaan kwam.Eigenwijs minderwaardig en ongeinterresseerd in de wereld om me heen.Het werd steeds moeilijker uit de circel van de drank te stappen, maar toch is het me gelukt.Ondanks teleurstellingen bittere ervaringen, relaties die niet aarden, wantrouwende kinderen verlies van mijn baan, kapot huwelijk is het me gelukt mijn bestaan hier op aarde nieuw leven in te blazen.Het heeft achteraf allemaal zo moeten zijn.Joann ik weet uit ervaring dat het niet mogelijk is zonder hulp van je naasten een verslaving te overwinnen.Misschien heb je meer hulp nodig dan dit forum alleen.Desalniettemin respecteer ik naar ik hoop je tijdelijk beslissing niet meer te schrijven.Neem even afstand en zet je leven nog eens op de rij.Het is allerzins de moeite waard.met een groet van Rudy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Dank je Safi, ik houd helemaal niet van dit soort links enzo maar potverdrie zit toch te janken nu.zit gewoon met mezelf te stoeien, voel me boos en prikkelbaar en het zijn niet eens hormomen voor zover ik weet en ook niet het alcoholgevecht.. maar gewoon in gevecht met mezelf en dat is vermoeiend. ik denk het wel meespeelt dat mijn vrije dagen er weer op zitten, heb wel enige helderheid gekregen over waarom ik niet lekker ga op mijn werk momenteel en over 2 weken ga ik daar een gesprek over aan, samen met mijn trajectbegeleidster, dus dat duurt nog even. Verder worstel ik nog steeds met die expositie, de keuzes die ik zal maken, de keuze van afdruktechnieken die ik zal maken.. de investering die ik moet maken.. man, dan kom ik mezelf toch tegen.. wil het te perfect en te mooi en ben te bang dat het tegenvalt.. en raak in paniek terwijl ik nog niks gedaan heb.. faalangst??? best wel!!!Karinneke, die leegte op de avonden moet je soms ook gewoon toelaten, je kan er niet voor weg blijven vluchten, .. ga sporten, ga een boek lezen, leg een legpuzzel, luister naar de stilte (oei doodeng) doe iets wat je anders nooit zou doen savonds. sop eens een keukenkastje ofzo... en kijk hoe je je dan voelt aan het einde van de avond.Heb gisteren trouwens helemaal in een deuk gelegen bij Gooische vrouwen waar Willemijn dronken werd.. en hele erge foute dingen ging doen... oeps zo pijnlijk! maar zo goed weergegeven!1 pluspunt wel vandaag! draadloos netwerk aangelegd en nu kan ik eindelijk vanaf de bank internetten!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Bedankt Charlie das spijtig.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Tapas is het niet mogelijk met iemand over die praktische problemen te praten?Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Ze kan wel meelezen Rudy!! En ik heb diep respect voor je, je bent een sterke man, na alles wat je meegemaakt hebt!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Stap voor stap Charlie.Iedereen kan het, maar de verandering komt niet vanzelf.Tijd en geduld is een belangrijke factor in het gehele proces.En er natuurlijk niet bij drinken.Een belangrijk deel van de kwaliteit van het leven hangt af van de keuzes die je maakt.Ik ontmoet steeds weer mensen die iets toevoegen aan mijn leven.Ik ben een andere taal gaan spreken.Gestopt met vluchten en ontkennen.Ik ben een tevreden mens.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Rudy, heb jij het helemaal op eigen "houtje" gedaan??Ik hoop dat ik over ??????ook zo over mezelf kan praten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Zeker is het mogelijk om over de praktische problemen te praten Rudy, maar ik merk dat ik op moet passen omdat iedereen weer een andere mening heeft en dan raak ik nog meer in de war hihiHet tempo waarin ik die expositie nu moet bolwerken is te hoog voor mij, zoiets is bij mij een proces met kleine stapjes en momenteel jaagt mijn omgeving me teveel opdegenen die me erbij zouden ondersteunen, ook op praktisch gebied, ondersteunen me niet in dat wat ik nodig heb maar zitten me voor mijn gevoel dus achter de voddenheb zelf nu 2 ondersteuners gezocht maar wegens tijdsgebrek gaat dat heel langzaam, maar met hun zit ik wel op 1 lijn. Het is dus echt een behoorlijk proces zo'n expo uitzoeken en organiseren en ik ben daarnaast ook nog eens zo'n type van aan de ene kant graag gezien willen worden maar eigenlijk ook weer heel hard weg willen rennen.. en onderduiken.. vandaar dat ik mezelf gewoon behoorlijk tegenkom bij dit hele gebeuren. Geeft niet, leer ik ook weer van, maar vandaag heb ik effe geen zin om ervan te leren pfft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Het maakt veel in je los merk ik wel.Tapas, sinds ik weet dat perfect niet bestaat(foutje gerepareerd), mag ik fouten maken.Het geeft wat ruimte om voor andere dingen te benutten.Blijven zeggen wat je wil en het niet van anderen af laten hangen neemt ook wat van de onzekerheid weg.Laat het los voor vandaag, morgen is er weer een dag.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Nee Charlie, ik ben regelmatig opgenomen geweestvanwegen een crisis.Ik heb psycho therapie gedaan alleen en groeps gewijs.Op het laatst heb ik Pesso therapie gedaan.Indrukwekkend en diepgaand, precies wat ik op dat moment nodig had.En ik ben sinds acht jaar bij de AA.Daarnaast schrijf ik op dit forum.Al met al heeft het me de rust gebracht waar ik zo naar verlangde.Rudy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 ..en die rust verdien jij van harte, nu!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Bedankt Charlie, neemt niet weg dat ik buiten de deur regelmatig situaties tegen kom die op mijn gemoed werken.Maar ik ben nu gewapend ga de confrontatie aan, zeg wat ik wil en op een manier waardoor ik mensen nadien nog recht in de ogen kan kijken.Deze nieuwe manier van omgaan met mijn problemen bevalt me goed.daarnaast leer ik veel op emotioneel vlak door mij gevoelsmatig steeds beter te uiten, zonder de ander te kwetsen of verantwoordelijk te maken voor mijn ongemakken of gemoedsrust.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Hoi allemaal,2 dagen niet op het forum geweest . Hard gewerkt met de kids op school.Nu wel even bijgelezen.Wat een consternatie met Joann, ik hoop datr ze de juiste weg weer vindt en het draadje weer te pakken krijgt. Joh heel veel sterkte.Tapas, wat voor een expositie?Ik heb nu ook maar even tijd, het is dinsdagavond en dan gaan mijn lief en ik tangodansen in Antwerpen.Morgen hoop ik wat meer tijd vrij te hebben om mee te schrijven.Ik wou gewoon even iets van me laten horen.Ik heb al sinds 21 september geen alco aangeraakt en daar ben ik nog steeds heel trots op.Wel volg ik de discussie van niet drinkers en zo af en toe drinkers met belangstelling.Als je het drinken echt heel goed in de hand kunt houden, waarom zou je dan niet af en toe een glas nuttigen? Ook dan ben je ADBOnder druk staan op wat voor manier dan ook, is niet goed.Soms moet je de keus wel maken lees ik bij sommigen, want selectief drinken lukt gewoon niet.De term 'nooit meer' klinkt gewoon niet goed, je kunt beter zeggen NIET meerJe kunt misschien helemaal beter zeggen voorlopig niet en over een tijdje zie ik gewoon wel verder.de laatste zin spreekt mij persoonlijk het meest aan.Groetjes en een fijne avond toegewenst van Pepita (die ook vandaag niet drinkt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Dat laatste dacht ik een aantal jaar geleden ook Pepita, dat ik er wel weer eentje kon nemen....en zie nu.....Voor mij is het echt stoppen geblazen, maar idd, niets moet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 en Delta als wij hier blijven schrijven hoe we die geestelijke rust hebben bereikt verzand het gesprek niet in oeverloze discussies en als men niet alleen zijn negatieve maar ook positieve ervaringen neer schrijft dan gaat savonds niemand met lege handen naar huis.Want lezen en luisteren naar de ervaringen van andere en daar voor open staan draagt positief bij aan het herstelproces en men loopt het minst risico elkaar onnodig te kwetsen.Alcoholisten zijn een groep mensen die al genoeg onnodig gekwetst zijn in hun leven al weten sommigen dat nog niet.Pas nadat ik definitief gestopt ben met drinken werd ik me daar van bewust.En dan ishet nu etenstijd.Tot later.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Pepita "nooit meer " schrikt af daarom heb ik het hele proces in stukjes gehakt.Per dag...dat is te doen en komt niet zo bedreigend over.Daarnaast is eerlijkheid een belangrijke factor in deze, niet meer sjoemelen.Sinds mijn gedachten achter mijn motieven eerlijk zijn is mijn wantrouwen weg en vertrouwen is er voor in de plaats gekomen.veel plezier vanavondRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Pepita, tango ze, heb je daarbij ook zo'n vlammend rode jurk aan?En goed dat je trots op jezelf bent!Ik ben vandaag (even in het algemeen) weer heel blij met het forum. Even een plek om naar toe te gaan als die stomme fles lokt. Want hier vind je mensen die het begrijpen op 1 of andere manier.Toch maar lekker weer een dag niet.Tapas, je hebt gewoon last van een kunstenaarsdilemma! Weet je wel wat een zegen het is om zulke mooie dingen te kunnen maken? Elke zegen die je meekrijgt kent blijkbaar ook een prijs die je innerlijk betaalt. Zolang jij je oortje maar niet afsnijdt (hihi) en gestaag door blijft werken aan je kunst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Rudy heel smakelijk eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Benthe, ik zal mijn oor eraan laten zitten. Hoogstens anderen een oor aannaaien maar niet het mijne maar je laat me relativeren en dat is goed..voor mij is het zo vanzelfsprekend wat ik maak, maar ik treed er nooit zo mee naar buiten als met een expositie. maar ik ga stoppen met me zo druk te maken!ben nu ook even blij, zit op de bank met mijn laptop en hij doet het nu ook draadloosEindelijk doet ie dus wat ie hoort te doen en waarom ik hem gekocht heb! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 9 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 quote: Originally posted by: safidepafiKijk naar Water die bijna denkt dat de discussie hem over zijn 'nooit weer' alcohol vraagstuk heeft heengezet..dat is een winstpunt..dat is voor Water een stapje dichter bij wie hij zou willen zijn warre hij niet verslaafd.(hier bedoel ik niet mee dat je dat niet kan worden Water) Ik snap wat je bedoelt Safi. Klein probleempje is dat ik absoluut "keine blasse Ahnung" heb wie ik dan wel zou willen zijn. Ik ben gewoon maar Water, en dat lukt op het ogenblik aardig. (Doet me ineens denken aan Ziza, die zou zeggen je hebt geen drankprobleem, je hebt een Water-probleem.)Ik weet wel wie ik niet wil zijn, en dat is dat dronken droppie van een half jaar geleden. En ik zou het dus niet erg vinden als die -nooit- meer van zich laat horen. Dat is (denk ik) de link waardoor het woordje "nooit" iets van z'n engheid heeft verloren. En mijn acceptatie van een voorgoed droge Water ( ) een stapje dichterbij gekomen is, in het volle besef dat ik verslaafd ben ook al drink ik niet.Pfff, lastig hoor, meestal stap ik vrij makkelijk over mijn eigen tobberijen heen en maak ik me niet zo druk om mezelf, is een stuk relaxter. Nu moet er blijkbaar toch even iets op alfabet gezet worden tussen mijn oren. Nou ja, er zal wel weer een liedje geschreven worden binnenkort. We zien wel.Joann, sterkte meiske. Wat er ook mis gegaan is, het gaat voorbij. Hopelijk vind je snel de kracht weer terug in jezelf die je ons de afgelopen tijd zo vaak liet zien. Keep on sailin' home, girl. O ja, iedereen: niet schrikken als het hier af en toe een keertje niet zo aardig klinkt, of als de sfeer eens minder prettig overkomt. Als je hier al wat langer komt, dan heb je alle discussies al een keer voorbij zien komen. Ik leer er iedere keer wat nieuws van, omdat ik verander, de deelnemers (jullie) veranderen, en de tijd alles verandert. Tel daarbij op dat we allemaal gevoelige tiepjes zijn (want kwetsbaar en ons daarvan bewust) en tsja dan vallen er wel eens blaadjes van de bomen. En dan niet omdat het nu toevallig eventjes herfst is. Het hoort er allemaal bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Water:heart:Liever een Waterprobleem dan een drankprobleem..en je bent precies wie je zou moeten zijnMoet nu aan de avondwandel doeg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 hoi hoikes , zo ik kom hier ook maar even op mijn sloefjes binnen wandelen .ik heb wat men noemt een .... dag gehad maar ik ben hem nuchter door spartelt was lang geleden dat ik nog zo moest spartelen ;-(((rudy zoals altijd een bericht voor mij vol met waarheid thanks persoonlijk is het mij aan geraden een poosje afscheid te nemen van mijn groep blijkbaar ben ik een spons zuig al het negative van andere in mij op en vergeet hierdoor mijn eigen ik .gesprek met psy was zwaar zij de ggz kunnen mij niet aan er is teveel buiten de verwerking van mijn ma dus raad zij een opname aan een plaats waar ik kan uiting geven aan wat ik voel de boosheid en het verdriet nu ik zie en hoor het wel .zo dit was even mijn kleine bijdrage tapas mijn oortje laten zitten he karinneke spijtig van je job , mag ik jou vragen of je in nederland of belgie woont ivm een job ??zo ben even weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Hoi mensen,Ik heb even ingelogd, maar nog niet kunnen lezen.Kan nu ook niet, want ik moet zo weg naar yoga.Rond een uur of 10 kom ik weer langs.Zoveel energie als ik gister had, kom ik vandaag te kort.Dan heb ik toch maar liever gelijkmatige dagen, minder vermoeiend.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Nou Blacky, dat jij jezelf vergeet, daar had je geen psych voor nodig, dat hadden wij hier jou ook wel kunnen vertellen!! Je staat iedereen met raad en daad bij en vergeet jezelf idd. Vorige week moesten we je naar de dokter schoppen, weet je nog...En als het nodig is dan láát je je toch opnemen?? Als je dat helpt je verdriet te verwerken; een plaatsje te geven?? Wordt je alleen maar beter van!!paar typefoutjes.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 charlie :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden