Spring naar bijdragen

donderdag 25 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

Pippi,
Bang om naar bed te gaan? Dat was voor mij na het stoppen de veiligste plek, daar had ik geen gremlins, wel een lekkere slaap.

Ik quote even je berichtje van 22.20
Gem ik haal hier zeker motivatie uit. Ik wil ook wel maar het lukt gewoon niet altijd. Voor mijzelf ben ik vaak ook bang dat ik eerst zoiets moet meemaken voor ik er echt aan wil. En dat is het lot opzoeken op een verkeerde manier. Aan de andere kant vindt ik het ook lastig om te weten dat als je definitief stopt je er blijkbaar ook lang last van blijft houden in die zin dat de hunkering er altijd blijft bestaan.
Verder zit ik gewoon niet lekker in mijn vel, heb weinig geduld, voel me rot, komt weinig uit mijn handen en irriteer me snel. Het is allemaal wat extreem de laatste dagen. Misschien weer die PMS. unquote.

Ik maak hieruit op dat je bang bent om te stoppen. Dat was ik ook. Toen ik bij de Bouman liep, nam ik alles niet zo ernstig, ook mijn drankprobleem. Daarom zal ik in die stopperiode wel veel uitglijers gehad hebben en op het laatst die terugval.
Nadat ik een beetje opgekrabbeld was na die alcoholdepressie, waarbij ik echt het uitzichtloze van mijn drinken inzag, vond ik eindelijk deze site met het forum en de internetbehandeling die volgens mij het goeie alternatief vormden voor de Boumanbehandeling, waarin ik geen vertrouwen had.
Toch was ik nog steeds bang voor het pats-boem-stoppen. Ik wilde toch weer via minderen zien te stoppen uit angst voor ontwenningsverschijnselen. Het forum heeft me omgekregen door mij te doen beseffen dat het vruchteloze proberen te minderen (het lukte mij voor geen meter minder dan 5 glazen te drinken op een dag) onnodig lijden was. Die eerste 3 dagen waren vreselijk qua hunkeren, dat geef ik eerlijk toe. Maar toen ik dan de 4de dag met de Refusal kon beginnen, viel er last van me af. Nu kon ik gewoon niet meer drinken, want ik zou heel ziek worden als ik het deed. Tegen het trillen en beven had ik Librium. Door de internettherapie had ik handvatten om met de trekmomenten om te gaan. Tijdens de 2de week ervoer ik al de voordelen van het niet drinken en ben ik niet meer gaan denken dat ik niet meer mag drinken, maar dat ik gelukkig niet meer hoef te drinken. Wel had ik veel moeite met het opvullen van de tijd die vrijkwam door het niet meer drinken. Eigenlijk ging het in een snel tempo steeds beter met me. Ik heb tot hiertoe maar 2 keer last gehad van echte craving. Dat was na resp. 2 en 4 maanden. De laatste 2 maanden heb ik zelfs niet een keertje meer trek gehad. Dus het is allemaal te overzien. Ik was ook van de eerste dag af blij dat ik gestopt was.

Pippi, jij kunt dat ook. Morgen al. Je hoeft het niet voor mij te doen. Het gaat om jou. Jij wil graag stoppen met drinken.

Zo en nu is het tijd voor mijn bed.

Iedereen welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik wil steeds lange mailtjes sturen naar mensen, maar dan zijn anderen me steeds voor :(
Pippi moet gewoon een knoop doorhakken, daar is ze ook wel van bewust.
Op het forum heb ik veel tips en hulp gehad, er staat ook veel info op.

Mijn dag ging goed, moet er nu ook maar een eind aan knopen.
Sliep gisteren beter als in maanden, dus dat is een +, tevens vandaag aangenomen voor het poppodium (1 maand proef) en volgende week mijn 1e 2 dagen.
Is al best wel positief, en ik ga op weg naar dag 5 zonder drank, Zaterdag gaat nog moeilijk worden.
Morgen moet me ook wel lukken zonder drank :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...