Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 oktober 2007

ferry

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Gem,
Dat wordt lekker slapen nu iedereen weer thuis is.

@Tapas,
Ik begrijp je persoonlijke vlees noch vis gevoel.
Ik vind het rot dat het nu zo moet lopen op het werk.
Ze verliezen compleet uit het oog wat de doelstelling is.

@Tolie,
:present: :present: :present: :present: :present:
Ga je nu een cadeautje voor jezelf kopen?

@Blacky,
:)

@Pippi,
:) Was het maar makkelijk om van een verslaving af te komen. Zou een hoop leed besparen.
Wat in al die drankjaren hebt genomen, raak je niet een twee drie kwijt. Ik ben uiteindelijk blij dat ik er maar twee jaar over gedaan heb. Safi is er al 11 jaar mee bezig. Ik ben nu al 6 maanden gelukkig droog, maar ik ben er nog niet mee klaar.
En pas op met emoties. Juist de jubel-emoties vormen een gevaar, omdat je dan blind en doof bent voor alarmsignalen.

@Soothe,
Je bent een kanjer.

@Safi,
Ik denk dat je bedoelt dat Pippi handvatten krijgt en geen handboeien. Die is nu juist bezig door te zagen om zichzelf te bevrijden uit de alcoholcel. ;)
Het gedichtje had ik nog niet gelezen. Ik ga het bewaren. Dat document wordt is al aardig lang.

@Houtje,
Ik verheug me ook al op je 2 jaar viering.

@Karinneke,
Hoe gaat het met je?

@Q,
Aan jou dezelfde vraag.

Iedereen die gaat slapen of al naar bed is: een goede nachtrust.
Ik ben ook al een uur bezig om te gaan slapen. Ik moest maar eens op mijn startknop drukken om af te sluiten.

@Juul,
Ik zie net dat je ingelogd hebt. Hoe gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, kom ik ook nog eens aankakken.
Was de hele avond langzaam alle berichtjes aan het doorlezen, ik heb de dag weer overleeft, geen echte gremlins.
Wel eenzaam, maar dat was ik al langer.
Lees veel herkenbare dingen hier, zie ook dat ik niet de enige ben :(
Heb morgen zelfde probleem als meedoen.....
Naar mijn "vrienden" gaan die allemaal halve liters gaan zuipen als gekken, of zal ik toch maar niet uitgaan.
Of eens naar wat andere kroegen gaan, nuchter stappen is al lang geleden.
Maar of ik het kan om nuchter te blijven?
Gaat zo goed vind ik deze week dat ik bang ben overmoedig te zijn.
Ik ben benieuwd hoe meedoen ermee omgaat, tenminste als ie weg is. (kan zijn dat ik net over zijn berichtje heen heb gelezen dat ie niet weg ging).

Voor iedereen die nog niet slaapt:
Welterusten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met mij gaat het niet zo goed. ben jaloers op vrienden die niet drinken maar ik ben na 4 dagen weer terug bij af. teveel schaamte om het meteen te melden.
ik weet in ieder geval ondertussen al wel dat ik hieraan onderdoorga met mijn brakke lichaam. drank als zelfdestructie is het.
ik functioneer nog goed want ik kan veel slapen en niemand die iets merkt. ik heb even geen idee hoe nu verder.
sorry dat dit geen opbeurend Ik Ga Ervoor berichtje is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Postit
Waarom ga je geen professionele hulp zoeken bij de verslavingzorg...bel ze nu...er is altijd iemand bereikbaar bij crisiscare.nl

En als je het moeilijk hebt schrijf hier dan mee.
ik ken dat gevoel van zelfdestructie en alcohol want ik deed hetzelfde maar had mijn man om me te ondersteunen.

Als het je niet alleen lukt dan kan je echt beter hulp gaan zoeken.
Alcohol is het niet waard om je leven erdoor te laten verpesten..en zonder is heel best te leven...beter zelfs...echter ..puurder met meer positieve gedachten dan je ooit voor mogelijk hield.
Geef jezelf niet op maar vecht en ga hulp zoeken en wacht er niet te lang mee
Het leven begint NU ....waarom zou je het laten verpesten door negativiteit van een verslaving?
Schaam je niet..je bent niet de enigste
Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol verslaving is een eenzame strijd want zodra je dat glas aan je mond zet heb je een nieuwe vriend..de drank

Je bent niet meer dezelfde persoon en kan niet meer alleen nadenken ..de verslaving denkt mee

Je wilt niet maar je doet het toch..eerst voelt het nog stout en dan heb je geen macht meer..de rem is weg

Zodra je het eerste glas gedronken hebt ben je alles kwijt en kan je alleen nog maar denken aan dieper te zakken..dronkener te worden.

Dit is geen goed iets..dit is niet iets om van te houden...dit is de duivel.

Postit..doe je zelf een plezier en vecht..vecht voor je eigen persoon..alleen JIj kan het doen...JIJ hebt de macht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Postit ik lees je berichtje nu pas en ben blij dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Natuurlijk is het doodeng maar als je eerlijk blijft en met jezelf en die 'nepvriend' de strijd aan gaat dan zalje al nieuw mens weer geboren worden.
Ik wens je heel veel succes en hou me op de hoogte desnoods via PB
Ik ben erg begaan met je strijd.
Het feit dat je beseft dat je aan het 'ontkennen' bent is al een stap op weg naar de genezing want zonder die fase te beseffen kun je de volgende stap niet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...