Vie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 An en anderen, ik wil niet voor Corinne schrijven maar voor mij verprutsen jullie niets. Het is nog steeds ons aller forum, hè, dus ook als je je niet zo happy voelt en iets kwijt wil.Alleen begrijp ik jouw statement niet An, dat je geen keuze meer hebt. Je hebt toch altijd een keuze? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Panamaatje, alles okee daar?Ja pippi, ik heb ook jarenlang verdaan met het blijven hangen in relaties die voor beiden niet lonend waren. Misschien omdat ik daar toen radicaal uitgestapt ben, net als uit de drank (deo volente) dat ik nu een beetje naar de kant van "wees zelfstandig!" overhel.Ik heb alvast die gouwe ouwe, de Lambada van Kaoma aangezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Klopt Benthe, je hebt altijd een keuze. Ik heb inderdaad een keuze gemaakt.Het was voor mij kiezen of delen. De minst pijnlijke keuze zullen we maar zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Corinne: van harte gefeliciteerd met je half jaar, je 6 maanden, je +/- 185 dagen ADB!!!!!! Je bent een heel stuk verder dan ik, en ik vind het fijn om naar jou vooruit te kunnen blijven kijken, dus volhouden dit hoor, de aanhouder wint en vandaag is jouw dag, ik vier em natuurlijk mee, ook al weet ik niet of ik er al wel aan toe ben om op een Zuipschuit plaats te nemen ;-)An: het is altijd gemakkelijk oordelen als je ergens buiten staat, maar kiezen of delen/de minst pijnlijke keuze klinkt zo triest ergens.....het leven gaat zo snel voorbij, en ik ben liever alleen dan in een relatie die mijn groei, ontwikkeling en geluk op wat voor een manier dan ook in de weg staat.Veroordeel je jezelf voorgoed tot deze keuzemogelijkheden, of gun je jezelf een kans op vrijheid in jezelf, zoals je dat met de alcohol ook doet? Ben je het waard om iemand te zijn die (meer dan) tevreden is?Pippi: ik ben zo'n naieveling die nog steeds gelooft in romantische sprookjes, daarom duren mijn relaties vaak zolang die roze bril mij staat ;-) maar vlgs mij is je soulmate niet iemand die jou toestaat je zelfstandigheid weg te geven of iemand die wil dat jij afhankelijk van hem wordt.....je soulmate is juist iemand die het beste uit jou haalt en vice versa!Karinneke: ik hoop dat het leven jou gauw wat meer toelacht, laat die egotripper zo snel mogelijk los, het heeft niks met jou te maken en is zonde van je energie!Ik heb me ook laten gebruiken door zo'n typ, als je aandacht krijgt en iemand zegt dat ie van je houdt en je bent ook nog eens verliefd...tja dan pik je een hoop, maar je vergeet dan wel even dat je zoveel meer waard bent dan een gebruiksvoorwerp op de momenten dat het hém uitkomt.....dan maar liever even alleen, en een kans op iemand die wél echt van jou houdt, gewoon om wie jij werkelijk van binnen bent, en dat ben je waard, en dat gevoel van eigenwaarde moet je hebben om dat soort egomannen van je af te houden (dat zeg ik ook tegen mezelf hoor Karinneke!). Kortom: natuurlijk ben je verdrietig en rouw je om de liefde die je DACHT te hebben, maar je hebt de juiste beslissing gemaakt, ergens van binnen achter de tranen lacht je hart nu een heel gelukkige lach, want ook hier in ben JIJ de baas!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Hoi hoi allen!!is er nog iets over voor een hongerig iemand???? Lekker lunchen op de Zuipschuit, gezellig!!Blacky, sterkte strakjes, met je onderzoek!!Stien, luisteren naar Safi he....je wéét dat ze gelijk heeft....Pippi, An, ik heb alles illegaal gedaan hier, de internetbehandeling, dit forum, ik was een stiekeme adb'er.Karinneke, Pippi, sterkte!! En Pippi, helaas heb ik geen schilderijtje met een draaimolen voor je, maar ik zal mn ogen openhouden!Alle anderen, een hele fijne dag en tot straks, op het bal! Corinne, gefeliciteerd met 6 maanden alcohol de baas!!!!:moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Kaia, ik las van je reis naar Brazilie, spannend. Blijf je wel op het goede pad daar?? Ik zag nl laatst een documentaire, "I shouldn't be alive , op Discovery, ging over een stel dat zó in de natuur opging daar, dat ze verdwaalden....Liep gelukkig goed af!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Karinneke, ook rotdagen gaan over!!Ga lekker naar buiten, de zon in en koop wat leuks voor jezelf van het uitgespaarde geld dat je anders aan de alco uit zou geven, drink een lekker bakkie op een terrasje, kortom, ga wat leuks doen, mij helpt dat meestal wel!! Liefs!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Ik ga weer uitloggen, de lunch was overheerlijk, Corinne!! Ik ga naar klein manneke en kaboutertje, hihi...gisteren moest klein manneke van zn moeder uit een bekertje drinken, plenst ie zo de inhoud over zn hoofd, hahaha. Wij lachen natuurlijk, en omdat wij lachten moest hij huilen, dus ik ga eens kijken of ie nog meer van die streken heeft, hahaha. Tot later dus, op het bal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Karinneke: he wat vervelend voor je. .... ik sla een arm om je heen en probeer je een beetje te troosten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Kaia: ach, je kan niet alles mee hebben in het leven. Soms zijn er dingen die je het beste maar kan accepteren: dan kom je een stap verder. Ook hierin kan ik me dan uiteindelijk een vrij mens voelen. Het leven heeft nu eenmaal zijn beperkingen. Ook als je zelf een handicap hebt, dan heb je het maar te dragen en proberen de beste keuzes te maken in de mogelijkheden die je hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 quote: Originally posted by: charlieKaia, ik las van je reis naar Brazilie, spannend. Blijf je wel op het goede pad daar?? Ik zag nl laatst een documentaire, "I shouldn't be alive , op Discovery, ging over een stel dat zó in de natuur opging daar, dat ze verdwaalden....Liep gelukkig goed af!! En ik maar denken dat je het over de caipirinhas had...;-) Misschien komt er dan nog een keer een docu over mij:" i shoulnd't be sober" (over al die cocktailtjes die voorbij kwamen, en hoe ik ze heb weerstaan)! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Goeie middag allemaal,Ik kom ook even aan boord.An, Ik zie dat jij het moeilijk hebt, vertel maar wat er schort. We zijn hier allemaal om je te helpen en te steunen waar nodig.Als iemand het moeilijk heeft, mag hij/zij ten alle tijde hier steun vragen.Iedereen bedankt voor de felicitaties, bloemen en cadeaus. Ik ga er wel van :$Ik zal zo even gaan lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 quote: Originally posted by: Kaiaquote: Originally posted by: charlieKaia, ik las van je reis naar Brazilie, spannend. Blijf je wel op het goede pad daar?? Ik zag nl laatst een documentaire, "I shouldn't be alive , op Discovery, ging over een stel dat zó in de natuur opging daar, dat ze verdwaalden....Liep gelukkig goed af!! En ik maar denken dat je het over de caipirinhas had...;-) Misschien komt er dan nog een keer een docu over mij:" i shoulnd't be sober" (over al die cocktailtjes die voorbij kwamen, en hoe ik ze heb weerstaan)! :D wat zijn caipirinhas??? Ik ken alleen maar piranhas... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 An: ik ben het helemaal met je eens dat dingen accepteren zoals ze zijn ipv steeds maar droombeelden (die nooit meer dan dromen zullen worden) najagen, ook een levenskunst en een bevrijding op zich kan zijn. Maar dan gaat het alleen maar om jezelf; vastzitten in een relatie die geen geluk brengt is vlgs mij nooit goed, ook al kan je er in gegroeid zijn en ook al heb je een handicap waardoor je het op deze manier nodig denk te hebben: voor mij zou het alleen maar een handicap erbij betekenen. Ik wil je hiermee natuurlijk niet ontmoedigen, want als het voor jou goed is zo dan is het goed, maar je 'klonk' eerder zo van: voor mij is het te laat, ik zit vast.....nou, zie dan maar eens van de drank af te blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Staat je goed dat kleurtje Corinne!!! ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Het verschil tussen caipirinhas en piranhas is: de 1 bijt en de ander wel ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Een bijzonder anti-gremlin-achtige activiteit vind ik bolletjes planten. Ja ik heb even van het siëstake gebruik gemaakt om van de schuit te gaan en de bakken op het balkon vol te poten met bolletjes. Sneeuwklokjes, anemonen, ijsbloempjes en iets grappigs met een ragebol en gele bloempjes dat fritillaria heet. Mijn zus veronderstelde dat daar wel patatten uit zouden groeien. Ja over een paar maanden heb ik een echte tuin, maar de bloembakken gaan mee, die zet ik wel weer ergens op het bordes neer. De lichtbak helpt wel, want deze bolletjes had ik al weken liggen, en nu pas de puf om ze te poten. En het leuke is altijd weer, dat je energie krijgt als je dingen doet.An als jij vindt dat je op deze manier het beste doet wat je kan dan is dat zo. Het leven is inderdaad geen rozentuin, maar soms doe je er gewoon beter aan om je koers helemaal te verleggen. Zo vergaat het mij tenminste, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.En ik ben het met Kaia eens: "iemand" in de buurt hebben omdat je niet alleen wil zijn pakt vaak minder goed uit dan het juk losgooien en op je eigen pootjes voortgaan. Tuurlijk wil iedereen graag een soulmate, maar iemand die je beknot in wat je bent is dat beslist niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 hallo alle forumleden ff een berichtje van flipsenmet mij gaat alles nog voorspoedigben inmiddels aan week 7 bezig droog te zijn....ben een tijdje niet op het het forum geweest omdat ik het allemaal niet meer gecomineerd kreeg, ik bezoek drie maal per week aa bijeenkomsten en heb me daar op gericht omdat het me droog houdverder gaat het leven met up en downs.maar zou ik niet meer willen ruilen de beste dag toen voor de slechtste van nusorry dat ik dat ff niet heb laten weten......weet iemand hoe het met xienix gaat.groetjes van Flip en sterkte voor iedereen die worstelt met droog blijven, maar zoals ik laatst iemand hoorde zeggen: mening een durft er niet aan te gaan staan..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 "Hark uw blaren als u blaren heeft, Swingend en met mateDoe alsof u het niet doetDaarbij zachtjes zingend"(Auteur onbekend)Schud die heupen alvast los, en ik ben erg benieuwd wat er voor het diner is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Flipsen wat fijn dat het jou zo voorspoedig gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Spannend straks Benthe, wat er allemaal weer uit die bollekes komt.....zou je voor de zekerheid niet ook een paar mayonaisia's potten? Karinneke: de liefde van die beestjes, het zijn 'maar' beestjes, maar die is wel heel echt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Flipsen, GEWELDIG van je te horen en dat het zo GÖED gaat! en inderdaad niet willen ruilen met de beste dag van 'toen'!!!!!!Heb volgens Xienix niet meer op het forum gezien, maar ik kan er naast zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Benthe: gaat zeker goed met je! als je iets doet waar je lang geen zin in had! Ik heb echt nog geen zin in dat soor dingen, misschien moet ik ook eens onder zo'n lichtbak.Verder is er met mij niks bijzonders aan de hand. Het schrijven over keuzes e.d. ontstond omdat er geschreven werd over 'illegaal' op de lijst zijn. En heeft vervolgens, bij mij althans alles te maken met het feit dat ik het moeilijk vind om niet ondersteund te worden met het stoppen of omgaan met die rotdrank. Ik leef al meer dan 30 jaar met dezelfde man en heb een aantal kinderen die veel (extra) zorg nodig hebben. De keuze die ik maak heeft vooral betrekking op hen. Ik kan niet zomaar een andere weg in slaan, want dan sleur ik heel mijn gezin mee.Dus blijft over dat ik daar vrede mee heb, maar een weg zoek hoe ik hier in huis met drank om kan gaan. That's all: het is en blijft MIJN probleem en zal er zelf wat aan moeten doen. Maar iedereen die nog in het begin staat van zijn leven en nu al meemaakt dat de partner niet meeleeft, rot doet, en je niet respecteert zou ik zeggen: RENNEN!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 @Blacky,Sterkte met dat onderzoek en ik hoop dat ze niets vinden dat er niet thuishoort.@Tapas,En ik dacht: ik moet snel zijn, want anders worden er geheid meer draadjes geopend.@RJB,Zoiets, ja.@Delta,Prima, hoor, jij mag van mij het roer nemen.@Pippi,He, wat sneu dat je huisgenoten het niet op prijs stellen dat je hier steun zoekt. Een relatie bestaat uit geven en nemen, ekaar in voor-en tegenspoed bijstaan en elkaar de ruimte geven voor ontplooïng.@An,Je verprutst het feest niet, hoor.Voor jou hetzelfde als voor Pippi. @Stien,@Safi,Altijd even afspreken wie leid bij het dansen.Ik kan alleen maar walsen en rock-n-rollen en of ik dat met iemand anders dan mijn vader of oom kan, weet ik niet. Nooit geprobeerd en de laatste keer is ruim 20 jaar geleden.Leuk trouwens dat je nog wat slingers ophangt.@Benthe,Het orkest kan alle dansstromingen aan.Enne, ik heb een grote voorraad Jip & Janneke champagne ingeslagen.Wat leuk dat we dan allemaal alvast een toast op jou kunnen uitbrengen.@Marion,Sterkte bij de internist.@Karinneke,Goed dat je voor jezelf opkomt. Bij mij geldt afspraak is afspraak. Een keer verzetten kan, maar niet keer op keer.In de beginperiode van stoppen, kunnen je darmen enigzins van slag zijn. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan.Als je familie zelf nooit bij je langskomt, dan kunnen en mogen ze toch niet van je eisen dat jij wel bij hen langskomt.Hier, voor jou: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: @Panagiotis,@Mick,Bedankt. Zo herken ik je weer.@Kaia,Er wordt niets met alcohol geschonken en alle gerechten en sausen bij het diner worden zonder alcoholische toevoegingen bereid.quoteHet verschil tussen caipirinhas en piranhas is: de 1 bijt en de ander wel ;-) unquoteBedoel je te zeggen dat caipirinhas niet bijten en piranhas wel?@Charlie,Veel plezier met kleine manneke en kabourtje.@Flipsen,Gefeliciteerd, want dan heb je er al zes weken opzitten. :present:Fijn dat je nog eens van je laat horen.Is idd al een week geleden dat ik Xienix langs zag komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Corinne, gefeliciteerd!Dat je maar altijd op me voor mag blijven lopen!Zes maanden, wat lijkt dat lang! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden