Spring naar bijdragen

donderdag 15 november 2007

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ziza een relatie met een drinkend alco is onbegonnen werk.

Zelf zit ik in een relatie waarin beide partijen niet drinken en regelmatig tegen onverwerkt leed aanlopen.
Enerzijds drukt dat een stempel op de relatie anderzijds is het een geweldig ervaring als je beide al pratende uit de misere komt en daarna het gevoel krijgt steeds dichter naar elkaar te groeien.
Ontroerende momenten.
Alles is bespreekbaar.
Niet drinken is een voorwaarde.

Daarom hanteren wij de regel dat als één van beide gaat drinken, er nog één gesprek is en dan is de relatie over en uit.

Hard, nee, ik ben van mening dat als je werkelijk een alco probleem hebt en binnen de relatie blijft drinken je nog niet toe bent aan een relatie.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziza en rvanth ik wil even wat zeggen kan het wel uit gebrijd doen maar kan ik nu niet ivb met de kids ik had twee vrienden relaatsies een dronk van smorgen vroeg tot ie er bij neer viel teweil ik ook drink ik geef nog veel om hem maar heb het uit gemaakt krijg nog geregeld een knuffel we zijn vrienden . maar zie hem niet zo vaak maar praaten kan ik goed met hem de andere ....zijn 2 aparte relaatsies. niet teglijk.. die drinkt wel es een of 2 ik drink er zo een half krat bij leeg ook voor ik iets met hem begon hij was hier niet weg te slaan .heb een kind van hem dochtertje van 14 maanden. heb hem een half jaar geleden gezegt dat ik niet genoeg voor hem voelde wel als vriend maar niet de rest was zo goed bevriend met hem.. tot e dag ik zij kan niet meer toen ging het los hij kon mij niet meer krijgen wou die zijn dochter ook niet meer. kreeg een sms zet er een streep door heb jeug hulp in geschakelt toen ging . toen hij zijn kind weer op halen maar hij zoch de vriend schap weer met mij ging weer goed veel vissen weg gaan noem maar op maar vond het toch niet goed gaan hij zij ja we hebben ja geen relaatsie tot ik nee zij nu doet ie weer zo moelijk en wil ie zijn dochter niet meer maar aleen als het op een papiertje staat de een dronk de andere niet .... sorry voor de punten en taal fouten maar dat wou ik even zegen niemand hoefd er op te reageeren maar wou het even kweid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy

ik neem aan dat je je afvroeg of ik de aardappels al gekookt had?
Nee ik maak altijd opgebakken aardappels van rauwe aardappels.
Niet in al te dikke plakken snijden en dan in een klont boter en scheut olie bakken met de deksel erop...matig vuurtje eronder tot de onderkant een krokant laagje krijgt.
Dan omscheppen, rauwe uitjes erbij en weer de deksel erop maar nu het vuur laag zetten tot de aardappels gaar zijn...af en toe even omscheppen. Rozemarijn en zout erover
3 eieren klutsen met zout en peper en dat erover gieten dan even laten bakken tot het ei gaar is.
Het was zalig!!
Natuurlijk is kip of karbonade of hamlapje of wat je dan ook maar lekker vind als vleeseter er lekker bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb weer wat ondekt duurde even maar morgen ga ik wie is wie mij wel even wat uitgebrijder voor stellen denk dat het wat beter is nu weeten er niet veel van wie ik ben ja wel wat maar denk dat het dan wat duidelijker is groetjes en knuffels aan iedereen voor al pippi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve forumleden,

Geheel tegen mijn gewoonte in heb ik eerst ingelogd en toen pas gelezen. Normaal lees ik eerst en log dan in (dit voor de statistieken van het forum).
Vanmorgen ijskoud op de fiets. Het duurde zeker tot 11 uur voordat ik weer een beetje warm was.
Vanmiddag mijn beoordelingsgesprek gehad, in zoverre dat je iemand kan beoordelen na nog geen half jaar. Ik heb een eikel van een manager, maar hij raakte toch een paar punten aan de hand waarvan we een hele tijd hebben gepraat. Ik heb gezegd dat ik het werk niet leuk vond, de collega's niet collegiaal enzovoorts. Ben niet tot het gaatje gegaan, want dat was niet nodig. Aangegeven dat ik de nieuwe locatie niet zie zitten en naar ander werk ga zoeken, omdat ik in de nieuwe organisatie geen plek voor mezelf zie. Ik ben daar verkeerd begonnen en goed komen zal het daar niet meer.
Uiteindelijk heb ik een goede beoordeling gekregen, meer was er niet uit te halen voor iemand die geen targets had gekregen vanwege het korte dienstverband. Kortom daar was en ben ik tevreden mee!
Na het gesprek meteen naar huis en was dus lekker vroeg thuis.
Tot zover het verslag van mijn dag.

Verder heb ik enorme trek in eten gekregen hier! Ik ga weer eens een fantastische moeder zijn en pannekoeken bakken. Daar hou ik zelf niet zo van, maar ik ben alleen met de dochter. Zij blij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers,
eigenlijk is mijn schrijven meer een respons op stien , lachen als men wil huilen en omgekeerd of beter gezegt , mij stoerder voordoen als wat ik ben .
blijkbaar loop ik al maanden rond met verkeerde gedachten , gedachten van kijk eens hoe goed ik bezig ben ondanks mijn verdriet .
sinds de dood van mijn ouders heb ik mijn eigen blijkbaar de tijd nog niet gegund om te rouwen .
vertrek uit spanje oke , hier werk zoeken oke , op de vergadering , ja hoor fijne week achter de rug , maar ondertussen zat ik alles letterlijk en figuurlijk op te kroppen (behalve hier op het forum durfde ik al eens iets te schrijven )
deze morgen gaan werken , bij de klant begin ik te huilen , om 10.30 afspraak bij dok , en ik zou mij groot houden en het tegendeel is gebeurd, ik ben beginnen huilen en beven zodanig dat de dok mij bijna wou laten opnemen in een ziekenhuis .
nu eerst een poging om rust te brengen door medicatie , en ik moet de komende week niet werken al worden het er mogelijk meerdere (en neen dat is aan mij niet besteed , ik zal doorgaan tot ik er bij neerval bij wijze van spreken )
rust in mijn hoofd nu eerst hier thuis en dan mogelijk eindelijk naar de plaats waar mijn ouders gewoond hebben , afscheid nemen wat ik niet gedaan heb en waar ik het dus heel moeilijk mee heb .
aanstaande zaterdag ga ik naar de dag van de nabestaanden , en ergens hoop ik daar iets te vinden , de sterkte misschien van mensen die door het zelfde verdriet gaan als het mijne .
een beetje zoals hier lotgenoten .
wens jullie allemaal een fijne avond toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
ik ben heel erg benieuwd hoe het met je zoon, jouzelf en de rest van de familie gaat!

Safi,
volgens mij kan jij geweldig koken met weinig middelen!
op mijn verlanglijstje staat ook nog een Schotland vakantie!

Trui,
vond je de bietenstamppot lekker en je kinderen ook?

Pippi,
steps met een slok op!:D

Tapas,
blij dat je je weer beter voelt! Heb je je kastje weer in elkaar gekregen of moet het nog drogen?

Stien,
werk ze vannacht! En een rotbui mag ook hier!

Marjo,
je gaat goed joh, met al die alcoholvrije dagen!

Delta,
ik heb mijn man niet gespot! Te druk met mailen en bellen gisteren. Wel heb ik de links opgeslagen, dus dat komt wel goed in de toekomst!

Charlie,
:heart:

Tolie,
gaat het allemaal goed daar?

Q,
waarom geef je ons niet wat meer vertrouwen?

Houtje,
Lig je al op apegapen na deze drukke dag of zorgde de lichtbak ervoor dat het zover niet gekomen is?

RJB,
heel veel sterkte en ik leef met je mee!:heart:

Marion,
nog 6 dagen en dan is het weer D-day op de rechtbank?

Druppel,
waar ben je? Heb je nog matig kunnen drinken gisteren? Of is het misschien toch gelukt helemaal niet te drinken?

Blacky,
hoe was het bij de huisarts en heb je een goed gesprek kunnen hebben?

Knuf en Koh,
was het gezellig gisteren?

Soothe,
een ontspannen dag gehad zo zonder pijn?

Ferry,
ik denk inderdaad dat alcoholloos door het leven gaan, je minder depressief maakt!

Kaia,
volgens mij gaat het allemaal nog op schema bij je!

Dani,
al even niet gezien! Wel meelezend?

Yazz,
ik zag je gister even ingelogd staan. Meld je de volgende keer even hoe het met je gaat?

Joann,
ook nog steeds meelezend?

Meedoen,
doe je nog steeds mee? Ik drink niet vandaag!

Sandra,
hij gaat goed!

Corinne,
een drukke dag voor jou! Hopelijk zit je vanavond voldaan op de bank!

benthe,
als meeleest vanuit de verte... hopelijk geniet je erg!

En ik zal vast wel nog iemand niet genoemd hebben (Pepita! dus), maar ik lees en leef mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky je mag best toegeven aan je verdriet.

Het lijkt me een geweldige ervaring op de dag van nabestaanden lotgenoten te treffen.
Ik denk dat de sfeer proeven veelzeggend is.
Ik denk dat vreugde en leed er hand in hand gaan.

Blacky afscheid nemen is belangrijk.
Het afsluiten van een hoofdstuk, het begin van de herinnering.
Begeleid door een lach en een traan.

Blacky zorg goed voor jezelf, neem op tijd rust.
ik heb het gevoel dat het geloof in jezelf terug is.
Vergeet niet dat het vertrouwen en geloof in jezelf hand in hand moet gaan met het besef dat je niets voorstelt zonder die ander.

Zorg voor een vangnet van mensen waarop je kunt vertrouwen waar je terecht kunt als het moeilijk wordt.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blacky...je verdriet moet er echt een keer uit en ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen...tot je erbij neervalt......gun jezelf nu toch die tijd om afscheid te nemen...ga met een vliegtuig naar Malaga ..die kosten toch niet veel vanaf Brussel met Rayanair of easyjet.
En ga alles afhandelen daar, afscheid nemen, een plekje geven, praten met je ouders bij het huis...schrijf ze een brief en begraaf die daar en zeg er alles in wat je nog wil vertellen en zeggen en schreeuwen.

Ik gun het je zo en weet wat je doormaakt want ik heb ook zoveel tranen om mijn vader gelaten.
En bij jouw was alles nog veel erger, dus misschien moet je hier nu maar even tijd voor vrij maken als het kan financieel.
Ik wens je veel kracht, wijsheid en moed en ook een gevoel dat je zwak mag zijn voor jezelf, zonder alcohol, zonder ouders, alleen op de wereld met een broer die veel te ver weg woont.
Maar je bent niet alleen hoor, je hebt ons en je vriendinnen van de andere forums.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...