Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 mei

Twan

Aanbevolen berichten

Vanochtend bewolkt, vanmiddag ook wat zon en kans op een (onweers)bui.

Het is bewolkt en nevelig. Lokaal valt er ook een spat (mot)regen, maar op de meeste plaatsen blijft het droog. De zwak tot matige en aan de kust af en toe vrij krachtige zuidenwind neemt in de loop van de ochtend toe tot matig en aan zee en op het IJsselmeer krachtig, kracht 6. Vanmiddag gaat de bewolking breken. Met de zon erbij wordt het dan (vrij) warm. De middagtemperatuur loopt uiteen van 18 graden vlak aan zee tot 23 graden lokaal in het oosten van het land. Eind van de middag en in de avond kunnen er met name in het binnenland enkele buien vallen. Onweer en windstoten zijn daarbij ook mogelijk. De zuid- tot zuidwesten wind neemt in de middag nog wat verder toe tot vrij krachtig in de kustprovincies en mogelijk hard langs de westkust, kracht 7. In de nacht van vrijdag op zaterdag klaart het van het westen uit op en koelt het af naar een graad of 11. De wind draait naar het zuidwesten en neemt af tot matig en aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig. Zaterdag overdag zijn er perioden met zon en blijft het droog. De middagtemperatuur ligt iets lager tussen 16 graden in het noordwesten en 19 in het zuidoosten. Er staat een matige, in de kustprovincies vrij krachtige zuidwestenwind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gelukkig dat je kat niet zo ziek is als je vorige Marieke. Ik kan me best voorstellen dat je zoon in paniek was na het overlijden van je andere kat, dus fijn dat hij weer gerustgesteld is. Een keelontsteking is met antibiotica goed te verhelpen.

Ik hoop dat je concert binnen is dit keer. Met een zieke buik buiten gaan staan lijkt me niet zo fijn. Laten we hopen dat het snel weer overgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai iedereen, Twan, het weersbericht lijkt te gaan uitkomen! Alleen jammer dat ik er vandaag weinig aan zal hebben. Ging gisterenavond nog even met Rakker een ommetje maken, en omdat het behoorlijk druk was, iets te vlug de straat over. Raakte verstrikt in de hondenriem, en kwam met behoorlijk geweld met m`n knie in aanvaring met een hoek van de stoeprand. Tja, opstaan en doorgaan, totdat mijn broekspijp en schoen wat vochtig werden, met een lekker rood kleurtje.

Tja, thuis maar alles direct in de wasmachine, maar nu zit ik met een knie als een pompoen, en vind mij uiteraard ontsettend zielig (en dat voor een kerel van 98 kg!) dat ik weer er niet uit kan. Was vanplan naar de kwekery te gaan, na afspraken met Tactus, maar kan alles wel even schudden.Boehoehoe. De gremlintjes worden even iets groter! Bokshandschoenen aan, Guido!!!

Heb overigens Warsteiner 0,0% alc.vrij bier ontdekt. Smaakt echt lekker,en de gremlintjes zijn meteen even weg. Alleen daar moet je voor naar de slijtery! Hoest kuch sputter.En de slijter wil niet aan huis bezorgen.Ai-ai-ai!

Ik ben 13 jaar van het roken af, maar met al dit ge.... is er warempel nog een gremlintje aan het erbij komen. Wat is de mens toch een bijzonder wezen!!!

Lily ,en nog een andere dame, bedankt voor jullie reactie op mijn nieuwe discussie j.l. Corinne, bedankt weereens voor je advies toen, MAAR, je hebt niet gereageert op wat ik zei ( dat je de handen vol had aan een man. Ik daag je uit! Vette grijns!) Nieuwe discussie????

Hee tot later, lieve groetjes aan alle medestrijders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Hebben we weer samen een muzikale dag. Ik ga vanmiddag naar een van mijn pianovriendinnen in Rotterdam, ook gezellig piano spelen, zal veelal solo zijn, maar nu gaan we iets op de rails zetten voor quattre mains.
Later gaan we dan gezellig samen wat eten, met haar vriend erbij.

Ach, zielig voor je kat, maar hoe ga haar medicijnen toedienen als ze zo al kokhalsd?

Die buikklachten van je gaan vast snel over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog net goedemorgen allemaal!!

Ik heb heerlijk uitgeslapen terwijl manlief druk in het nieuwe huis bezig is:D

Marieke, ik hoop dat je poes snel opknapt, is altijd zo zielig he, een ziek dier...de 5 kittens van mij lopen inmiddels heerlijk rond, echt opletten waar je gaat staan....

Tot later!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rakker Guido,

Ik leef mee met je, na je val. Verzorg je knie maar goed en let in het vervolg wel beter op, of moet je hond beter opletten? Met een paar dagen (sneu omdat het net weekend is) knapt dat vast wel op, zo niet moet je er maar even mee naar de huisarts. En wees gerust hoor, van mij mogen mannen ook wel huilen. Al dat stoer doen is ongezond.

Wat betreft die gremlins, hou ze op een afstand, hou je helpende gedachten vooraan. Die trek gaat vanzelf over en ik weet uit ondervinding dat alcohol niet helpt tegen pijn, daar is een pijnstiller het wapen voor.

Anderhalve week geleden had ik aan mijn hulpverlener gemeld dat ik alcoholvrije wijn had gekocht en gedronken. Dat is niet de goede manier. Ik geef je hier de tekst die ze me opstuurde:

In je laatste momentbeschrijving lees ik echter dat je een fles alcoholvrije wijn hebt gedronken. Ik ben benieuwd naar je motivatie. Daarnaast heb ik er een leestekst over gevonden die de vraag ter discussie stelt of het wel zo handig is om van wijn over te stappen naar alcoholvrije wijn. Ik ben heel benieuwd wat je van deze tekst vind. Laat je me weten of je je erin kunt vinden?

Overstappen op alcoholvrij bier/wijn
Je kunt je afvragen of het verstandig is om van bier op alcoholvrij bier/wijn over te stappen. Over het algemeen kun je zeggen dat het belangrijk is om je gewoontes te veranderen. Als je alleen maar je gewone bier/wijn vervangt door alcoholvrij bier/wijn, dan doorbreek je geen patroon wat je mogelijk al jaren doet.

De ervaring leert dat deze verandering in je gewoontegedrag zo minimaal is, dat het terugschakelen naar gewoon bier/wijn maar een klein stapje is. Omdat je je gewoonte niet echt doorbroken hebt, blijft ook de trek bestaan naar 'echt' bier/wijn. Veel effectiever is het om juist op de momenten waarop, en in de situaties waarin je gewend bent overmatig te drinken, echt iets anders, iets nieuws te gaan doen.

In sommige situaties kan alcoholvrij bier/wijn wel een hulpmiddel zijn om minder te drinken. Bijvoorbeeld op een feestje. Maar ook dan geldt: probeer de vaste drinkgewoonte te doorbreken, want dat levert je op de lange duur veel meer op.
Als je af en toe alcoholvrij drinkt, wees je dan bewust van wat het met je doet: roept het meer trek op? Stem naar aanleiding daarvan af wat je de volgende keer gaat doen.

Het werkt het beste om een heel nieuwe, andere gewoonte voor het drinken in de plaats te zetten, en goed te overwegen of en wanneer je alcoholvrij bier/wijn wilt drinken. Niet klakkeloos bier/wijn te vervangen door alcoholvrij bier/wijn.
unquote

Ik moet zeggen dat ik daarna weer meer trek kreeg.

Ik laat me niet uitdagen. Ik moet toch nog wat tijd overhouden voor wat anders. :P
:$:D

Dus ik wens je veel sterkte vandaag bij het ADB en NDB blijven, je kunt het best.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Ik was vandaag al helemaal uitgeslapen om 8.50 uur. Ongelofelijk.

Jullie moeten dus eigenlijk gaan schuifelen in huis.
Ze zijn vast al ondeugend bezig met verkennen.
Hoe gaan ze trouwens om met je kleine man? en vice versa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne

je tekst over alcoholvrije wijn en bier is goed, zo had ik het idd nog niet bekeken. Niet dat ik dat drink, maar dacht er wel eens aan. Gelukkig heb ik nog steeds geen trek, ongelooflijk he....

Klein mannetje propt de kittens in zn mond als ie de kans krijgt, of "aait" ze ietwat te hard.....Als je dan "uh uh"roept, roept ie dat evenhard terug.......haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Krijgt dat kind geen eten als ie bij je is??

En bah die haren in je mond.

Ach die katjes leren zich wel weren.

Ik weet er zelf niets van, maar het schijnt dat toen ik zo'n 1,5 was en onze hond net in huis, dat ik deze bij een stoeipartijtje zo in zijn bil heb gebeten dat ze met dat beestje met spoed naar de dierarts moesten. Je begrijpt dat ik dat nog steeds moet aanhoren. (anders zou ik het ook niet weten)

v: uh, uh.
a: ha, ha.

Prachtige dialoog. HA HA HA :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ja, maar zo gaat dat eigenlijk wel, dat we eropm moeten lachen in ons vuistje...

En ik zit hier dubbel van het lachen, zie jou al met die arme hond.......mocht je later nog in zn buurt komen??

Vroeger hadden wij een schotse collie, mijn zoon gebruikte dat beest als paard, en die sul vond alles goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Kan wel gek zijn, maar dat is toch leuk voor je.
Ik heb nog wel trekmomenten, alleen veel minder.
Net had ik er nog een, maar die zal wel samen hangen met het feit dat ik altijd al het nodige dronk voordat ik naar mijn pianovriendinnen ging. Dus die alweer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik 21 jaar geleden stopte met alcohol drinken, ben ik overgegaan op alcoholvrij bier.
Ik moet zeggen dat ik daar geen seconde spijt van heb gehad, het heeft me toen wel 16 jaar van de alcohol afgehouden. Ook werd daardoor mijn behoefte naar echt bier niet erger, sterker nog ik had na 4 van die flesjes echt genoeg op en hoefde niets meer.
Op verjaardagen had iedereen het voor mij in huis, daardoor kon ik ook niet overgaan op echt bier, want dat kon ik mijn vrienden niet aandoen. Speciaal wat voor mij in huis halen en dan wat anders gaan drinken. Als de verjaardag afgelopen was had ik totaal niet de behoefte om thuis aan het normale bier verder te gaan.
Ik had zelf het idee, dat ik wel mijn gewoontes doorbroken had.
Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Rosie,

Dit is de enige manier waarop ik nog iets kwijt kan, dus doe ik het maar zo.

Ik heb de draad van gisteren nog een keer goed overlezen -- ik was er op dat moment niet -- en ik begrijp je beslissing wel. Je reactie gisteren had niks met manipulatie of niet vergevensgezind te maken, maar alles met heel erg gekwetst zijn en nog een keer een trap na krijgen.

Ik hoop dat ik daar zelf niet toe bijgedragen heb. Mocht dat zo zijn, dan spijt het me oprecht. Het is best egoïstisch van me om op deze manier toch nog uiting te geven aan mijn eigen twijfels en schuldgevoelens, dat weet ik. Het is een soort verlangen naar geruststelling voor mezelf, zodat ik me niet schuldig hoef te voelen, terwijl jij voor jezelf de knoop doorgehakt hebt om het forum te verlaten. En ik me daar moet bij neerleggen. Misschien lees je dit ook gewoon niet meer. En misschien vind ik mezelf ook gewoon te belangrijk. Is best mogelijk. Pfff, een mens zit ingewikkeld in elkaar. Nou ja, echte onbaatzuchtigheid is een illusie begin ik te geloven.

Het ga je goed!
Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor alle duidelijkheid: niet elk bericht behoeft een reactie. (Bedoel ik verder niks negatiefs mee, hoor, Anjo.)

Iedereen kan wel weer gewoon overgaan tot de orde van de dag, hoor. Tenzij ik mezelf weer te belangrijk vind natuurlijk. :huh: Misschien is iedereen gewoon weg. Op zoek naar de ontsnapte gorilla...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Marieke, niet ontsnapt. Ik had hem alleen maar gevraagd mij even te helpen mijn heg te snoeien. Dat beest is veel sterker dan ik. Nu zit hij lekker een banaantje te peuzelen en dan breng ik hem keurig weer terug.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, de kittens zijn nu 4 weken....5 stuks, lekker druk over de vloer dus.

Ik ging éven een boodschap doen...op de een of andere manier reed mn autootje op de terugweg langs de straat waar klein manneke woont....ja, jullie raden het al he.... Per ongeluk had ik ook wat lekkers voor hem gekocht....en óók bood ik zn ouders spontaan aan om eens gezellig saampjes boodschappen te gaan doen....Dus spontaan "moest "ik even oppassen. Wedstrijdje gekke bekken trekken gedaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...